Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Francis schreef:Het gaat er om wat jouw gevoel is bij die eigenaar en als jij geen goed gevoel hebt bij een advertentie of een reactie op jouw advertentie, dan verplicht niemand jou om daar verder mee in zee te gaan.

stef schreef:Ik wordt helemaal niet goed van de betweters die gelijk roepen: Weet je wel wat een paard in onderhoud kost als je maar 500 kan betalen?!
Voor mijn eigen situatie: Toen mijn pony heel onverwachts kwam te overlijden moest er een andere pony komen. Ik had niet kunnen sparen, en mijn "medicijn en ziekte potje" wilde ik niet gebruiken om iets van aan te schaffen.
Vandaar dat ik een beperkt aanschaf budget had.
Dit stond echter compleet los van het onderhoud
Ojajoh schreef:stef schreef:Ik wordt helemaal niet goed van de betweters die gelijk roepen: Weet je wel wat een paard in onderhoud kost als je maar 500 kan betalen?!
Voor mijn eigen situatie: Toen mijn pony heel onverwachts kwam te overlijden moest er een andere pony komen. Ik had niet kunnen sparen, en mijn "medicijn en ziekte potje" wilde ik niet gebruiken om iets van aan te schaffen.
Vandaar dat ik een beperkt aanschaf budget had.
Dit stond echter compleet los van het onderhoud
nou stef wat een onaardigheid weer.......andere toon kan ook, er zijn hier geen "betweters" en de sfeer is prima in dit topic,wil ik graag ook zo houden
Dees schreef:Stef: ik word juist weer niet helemaal lekker van al die mensen die van hun laatste centen een paard/pony willen hebben. Ik vind dat eigenlijk erg egoïstisch naar het paard/pony toe: hoe wil zo'n eigenaar er financieel zijn als het er echt op aan komt? Als het paard ineens bij elke bekapbeurt op ijzers met zooltjes moet omdat de gezondheid van zijn voeten daarom vragen? Als het paard alleen nog maar met vaste gift van ventipulmin of glucosamine plezierig door het leven kan? Of toch écht een ander zadel moet hebben om pijnloos gereden te kunnen worden? Wat doet de houder met een beperekt budget in zulke gevallen?
Een paard/pony kan zoveel gaan mankeren dat het niet meer te betalen is en ook niet meer te verzekeren. Waar is zo'n eigenaar dan mee bezig?
stef schreef:Ik doel ook niet op dit topic, ik doel op EA-GEZ. Zodra daar een advertentie komt van "ik zoek een paard voor een laag budget" springen ze als vliegen op de stroop, moet je maar eens op letten.
Is niks onaardigs aan maar goed ik zal het anders verwoorden: "Ik vind het heel vervelend dat er altijd van die vriendelijke mensjes zijn die denken dat ze alles beter weten....
Zo beter?
ik geef hier op een hele normale manier mijn mening. Jij begint daar over te fiepen, niet ik.... Dees schreef:Als je een paard/pony wilt kopen, dan ben je imo gewoon verplicht om in zulke gevallen de beurs te kunnen trekken.
Kun je dat niet, dan heb je imo geen draagkracht voor het hebben van een eigen paard/pony en dien je het dus ook te laten. Mijn mening.
.
Dees schreef:Ik vind dat eigenlijk erg egoïstisch naar het paard/pony toe: hoe wil zo'n eigenaar er financieel zijn als het er echt op aan komt? Als het paard ineens bij elke bekapbeurt op ijzers met zooltjes moet omdat de gezondheid van zijn voeten daarom vragen? Als het paard alleen nog maar met vaste gift van ventipulmin of glucosamine plezierig door het leven kan? Of toch écht een ander zadel moet hebben om pijnloos gereden te kunnen worden? Wat doet de houder met een beperekt budget in zulke gevallen?
dat ik mijn paard niet alleen maar voor het rijden heb maar dat mijn paard mijn maatje en alles is, ook als ik er níet op kan zitten.

Ojajoh schreef:Francis schreef:Het gaat er om wat jouw gevoel is bij die eigenaar en als jij geen goed gevoel hebt bij een advertentie of een reactie op jouw advertentie, dan verplicht niemand jou om daar verder mee in zee te gaan.
helemaal mee eens
maar krijg dus nu (nu het bekend is)
ook mensen die mij berichten met allerlei mooie woorden en wat ze hem bieden, maar wel erbij vermelden niet zoveel geld te hebben...
(letterlijk zo herhaald)

Susyb schreef:Ik heb mijn paard gekocht voor 750 euro als veulentje en ben heel bij met hem.. maar ik heb mezelf ook voorgenomen dat als hij bijv. Koliek krijgt er geen opperatie komt van 2000 euro. Ik heb dat geld gewoon niet!
Dan laat ik hem inslapen,
en dan kunnen inderdaad mensen zeggen dat het paard er dan de dupe van word. Maar de kans dat hij die 2000 (als het al niet meer word tegenwoordig in de klinieken) euro kostende operatie bijv. overleefd is 50/50. Ik vind het dan zonde om daar zoveel geld aan uit te geven. Hij heeft bij mijn (hij is nu 6) dan toch mooie jaren mogen beleven. Altijd alles gehad en alles voor mij geweest.
. Mijn paard heeft me dit jaar al ruim 1500 euro gekost aan van alles en nog wat. Hij krijgt wat hij nodig heeft.