Stalling nog een maand betaald maar toch andere pony in stal

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Stalling nog een maand betaald maar toch andere pony in stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:38

Ik begrijp het wel hoor, het is niet eerlijk maar je kunt er weinig tegen doen, ben ik bang.
Heb het ook een keer mee gemaakt dat een staleigenaar mij wilde laten betalen terwijl iemand anders een paard in die stal had gehouden terwijl ik op vakantie was. Mijn paard was zo lang even onder gebracht op een andere weide bij iemand anders waar ik uiteraard ook moest betalen. Ik heb ook niet betaald maar ze zullen het altijd proberen!

tjoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:40

Wat mij ook opvalt is dat jullie zo makkelijk doen over die maar 100 euro is voor de meesten toch een volle dag werken:o Voor sommige mensen is dus serieus toch nog steeds geld waar dus misschien hard voor moeten werken. En als je baas zegt ik betaal je niet zou je het ook niet pikken toch? En ik zou het gewoon toch normaal vinden als er dus een ander paard al in je stal staat, dat je dat dus netjes terug krijgt. Of in ieder geval het voer, hooi en de bodembedekking die je dan gebruikt zou hebben, want daar heb je in dit geval wel recht op. Stalhouders zouden de eer aan zichzelf kunnen houden en het ook netjes terug betalen. Ik heb het gehad dat ik net betaald had en er vrolijk verteld had dat ze er mee ging stoppen. Stond er net 2 maanden en was best even van slag. Dus ik wilde nog die maand weg, omdat ik mijn paard dus niet te lang daar wilde laten wennen. En tot mijn verbazing hield zij mij toen dus ook aan die maand opzegtermijn. Echt dat doe je dan toch ook niet? Ik heb wel de spullen meegekregen die hij anders verbruikt zou hebben, maar dat is op dat moment een pleister op de wonde.

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:20

ja idd is 100 euro veel geld .
maar het is een behoorlijk touwtrekken . en ik zal met bewijzen moeten komen enz enz .
hooi hebben we niet gekregen .en moest het ook niet proberen op tehalen .
maar laten ze gelukkig zijn met hun zaak en geld .
heb me behoorlijk vergist in die mensen .

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 16:43

Bij mijn laatste stal heb ik wél betaald. Ondanks dat ik de paarden verkocht had. Maar ooit hoop ik hier naartoe terug te mogen gaan en dan wil ik er wel gewoon zonder schuld gevoel naar terug kunnen komen.

De manege daar in tegen heb ik het niet gedaan. Ik heb optijd aangegeven dat mijn paard van stal ging verhuizen om medische redenen (Moest 24/7 de wei op voor rust) en ook toen wilde ze me de maand laten betalen. Maar dat heb ik niet gedaan. Zonde van het geld en gezien mijn paard zou ik ook nooit meer terug keren naar de manege.

Ik denk dat je er verder weinig aan kan doen en dat het meer een gevoelskwestie is. Tuurlijk is het vervelend maar als ik hoor waarom je weg bent gegaan denk ik dat je het beter kan laten rusten en misschien beter oude stalgenootjes kan waarschuwen met wat er gebeurd is. Zodat iemand die de paarden niet goed behandeld geen pensionstal kan runnen/houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:08

Maar dat paard in de box van je pony, is dat een compleet nieuw paard of een bestaand paard van de stal, die een paar boxen is opgeschoven? Kan natuurlijk ook nog :D

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:16

daar ben je al over geinformeerd geloof ik mindim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:23

montoya schreef:
daar ben je al over geinformeerd geloof ik mindim

Verklaar uw nader?

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:34

Ik had ze gebeld dat ik m'n nieuwe shetlander die ik toevallig net heb gekocht er nog even zou stallen tot de maand over was en dan kijken wat ze zouden zeggen :D

Ik begrijp je heel goed TS, ik zou me ook zo voelen. Ik denk alleen dat een hele juridische procedure in verhouding te duur en te langdradig is voor wat het oplevert..

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:43

ja idd focussed daarom heb ik nu zoiets laten ze er gelukkig mee zijn .
als hun er een fijn gevoel bij hebben zo prima , ik zou het niet hebben zou toch denken het is" geld" van een ander

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:10

Ja, geld van een ander.
Misschien ben jij een van de trouwe betalers aan het begin van de maand.
De meeste klanten betalen het liefst aan het einde van de maand.
Een pensionhouder is ook afhankelijk van zijn inkomsten.

Zelfs je werkgever heeft een wettelijk systeem om dat op te vangen.
Staande voet ontslag, dus stopzetting van salaris, kan alleen maar bij diefstal, dronkenschap en diverse malen aantoonbaar te laat komen op het werk.
Wil jij ontslag nemen, dan is er ook een termijn van opzegging, meestal cao geregeld.
Ga je eerder weg, kost je verlof dagen en salaris.

Vandaar dat er een standaard regel is van de maand opzegtermijn.
Om juist het weglopen van een klant, voordat hij betaald heeft te voorkomen.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:24

Bij veel stallen is het zo dat je zelf de stalling aan 2 maanden kwijt bent hoor, Vanwege het opzegtermijn.
Dus ik denk dat het misschien best nog wel eens geluk kan genoemd worden!

Verder denk ik dat je er toch niet veel aan kunt doen, of je moet het spelen via een advocaat!

P.s: Je zult het wel gezellig hebben met moeders op bokt! :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:31

stalling voor een maand betaald is hetzelfde als maand opzeg termijn in mijn ogen..

als die meteen weer vol staat jammer jij bent toch weer weg.. en anders als hij wel een maand leeg staat heeft de staleigennaar wel de tijd om een nieuwe te zoeken.

staat die box 2 maanden leeg.. moet hij dan ook nog even opgaan bellen dat je nog een maand langer moet betalen? als hij er toevallig een meteen vind.. heeft hij gewoon zijn werk gedaan

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:59

Jammer dat er in dit soort "klaag topics" de weder partij zich nooit laat horen.
Misschien zijn er wel bokkers die ook op die beruchte stal staan ??

En dat zal de eerste beste rechter willen weten.
Hoor en wederhoor.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:37

Ariebren schreef:
Jammer dat er in dit soort "klaag topics" de weder partij zich nooit laat horen.
Misschien zijn er wel bokkers die ook op die beruchte stal staan ??

En dat zal de eerste beste rechter willen weten.
Hoor en wederhoor.

inderdaad, want zo hoor je het van een kant... ik las in het topic ergnes een reactie dat er wat paarden opzij waren geschoven.. zoiets kan het ook zijn..

of een die verplaats is.. er al stond maar alleen buiten een eigen paard wat er dan ingezet word.. er zijn zoveel mogelijkheden dat er dan ergens anders een stal leeg is..

je weet het nooit met maar een kant van het verhaal.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:03

En is het niet altijd zo dat de werkgever of baas de kl///zak is ??
Of te wel de pensionhouder doet het altijd verkeerd ??
Vaak lopen er te veel snotneuzen rond op een stal, die nog geeneens weten wat een drinkwaterbakkie is.

Netjes weggaan naar een andere stal, tuurlijk, ik heb ook in diverse huurhuizen bewoond.
Gooien met modder na weggaan ?? nee hoor, netjes volgens de regels met open gezicht.
Ik als pensionhouder wil dit soort stalhoppers, paarden houders geen eens op mijn erf hebben.

Ook wordt er door mij een onderzoek gedaan naar het verleden van een nieuwe aanvraag voor stalling.
Bokt, Hyves, facebook, enz.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:47

Ariebren schreef:
En is het niet altijd zo dat de werkgever of baas de kl///zak is ??
Of te wel de pensionhouder doet het altijd verkeerd ??
Vaak lopen er te veel snotneuzen rond op een stal, die nog geeneens weten wat een drinkwaterbakkie is.

Netjes weggaan naar een andere stal, tuurlijk, ik heb ook in diverse huurhuizen bewoond.
Gooien met modder na weggaan ?? nee hoor, netjes volgens de regels met open gezicht.
Ik als pensionhouder wil dit soort stalhoppers, paarden houders geen eens op mijn erf hebben.

Ook wordt er door mij een onderzoek gedaan naar het verleden van een nieuwe aanvraag voor stalling.
Bokt, Hyves, facebook, enz.

dat is ook wel slim ... vooral bokt.. als je al iets leest over iemand die zon soort topic er neer zet over de vorige stal of zelfs stallen.. of zelfs tijdens het staan.. dan heb je liever een stal leeg dan dat je de volgende bent over ene tijd in het topic..

FloMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:14

Ik ben een goede vriendin van iemand die op de bedoelde stal staat.
Heb nooit de indruk gekregen dat de paarden daar zodanig behandeld werden zoals TS vermeld.
In ieder geval, zoals al eerder gezegd, is het t je echt waard om hiervoor zoveel gedoe op de hals te halen?

Ben het verder eigenlijk wel volledig eens met ArieBren.
Je bent er weg, een opzegtermijn is gebruikelijk (zie zijn uitleg), dus waarom je zo druk maken hierover :) ?

Edit; Ik ben er pas nog geweest zelfs, maar volgens mij stond het paard wat nu in jullie box staat, in dezelfde rij, alleen dus in jullie stal. Ik ben ervan overtuigd dat mochten jullie terugkomen om welke reden ook, het 'nieuwe' paard weer naar zijn oude stal word verhuisd en jullie je stal kunnen gebruiken :)
Laatst bijgewerkt door FloMax op 09-10-11 00:21, in het totaal 1 keer bewerkt

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:20

als je goed had gelezen staat er dat we eruit zijn .
dus hier mag slotje op.