Is er een sprankje hoop dat mijn droomwens uit zal komen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

D00R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:03

Pipi schreef:
Het heeft een maand of 3 gekost voor hij weer op hetzelfde gewicht en conditie was als toen hij wegging (in de maanden heeft ie gevreten om te scheuren).
Ik heb ook nog nooit eerder een paard gezien die in een maand zo vreselijk mager was geworden :n
Als je hem had gezien zou je denken dat ie een maand helemaal niet te vreten heeft gehad.
Z'n ruggegraat lag er dik bovenop en z'n staartwortel stak vreselijk uit,ingevallen flanken en een stekkenek.

Gelukkig is het allemaal weer goed gekomen en heeft ie nu een goed plekje gekregen.

Misschien is het dan inderdaad de stress geweest... En 3 maanden bijkomen is inderdaad weer iets anders dan maanden (zoals ik dat opvatte).
Ikke snap :j

Saars

Re: Is er een sprankje hoop dat mijn droomwens uit zal komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:10

Wat een verhaal... En om eerlijk te zijn heb ik er ook geen inbreng in want ik heb geen idee waar ik geloof aan moet hechten...

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:49

Ik weet ook niet wat ik nou precies moet geloven. Aan de ene kant vind ik TS wat overdreven reageren. (Niet banketstaaf bedoelt hoor) In de zin van "spijt, niet inzien, emotie, diagnose, ik kon er niks aan doen" als je snapt wat ik bedoel. Maar aan de andere kant snap ik ook wel wat ze bedoelt.
Dan nog had het gewoon nooit zo mogen lopen, ook financieel niet. En dus vind ik dat je toch nog beter even kan wachten met een paard zoeken.

Ook vraag ik me af, als je Zorro écht zo graag wil, waarom ben je dan nu alweer op zoek naar een ander paard? Of wil je gewoon per se een eigen paard?
( [EA-GZ-PP] Lief recreatiepaard voor heerlijke buitenritten! )

Hoe zeker ben je van je financiële situatie? Ik las een vast contract, maar woon je bv. alleen, of bij je ouders? (Heb ik zo gauw nergens gelezen) En als je nog thuis woont, betaal je bij je ouders kostgeld?
Heb je alle kosten goed berekend, ook als het paard ziek wordt? En wat als je weer financieel of emotioneel in de knoop komt? Als je toen niks inzag, kan er weer een punt komen dat dat weer gebeurt, en wat dan?

michelle___

Re: Is er een sprankje hoop dat mijn droomwens uit zal komen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 19:55

Een paard kopen omdat je ineens een vaste baan heb, is in mijn ogen onzin.
Er zijn zoveel dingen die ook om de hoek komen kijken en zoveel "wat-nou-als?" dingen waar je op moet letten. Ik heb me op sommige dingen ook verkeken (verzekering) dat ik echt met open mond stond te kijken van: wow zoveel!

TS, als ik in jou schoenen stond, zou ik ook een soort van vangnet nemen. Stel dat je weer in de situatie komt, dat er dan iemand voor jou paard kan zorgen terwijl jij jezelf kan opknappen. :j Misschien is zo'n afspraak wel te maken met een manege/privéstal waar je gaat staan?

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:24

Pipi schreef:
Het heeft een maand of 3 gekost voor hij weer op hetzelfde gewicht en conditie was als toen hij wegging (in de maanden heeft ie gevreten om te scheuren).
Ik heb ook nog nooit eerder een paard gezien die in een maand zo vreselijk mager was geworden :n
Als je hem had gezien zou je denken dat ie een maand helemaal niet te vreten heeft gehad.
Z'n ruggegraat lag er dik bovenop en z'n staartwortel stak vreselijk uit,ingevallen flanken en een stekkenek.

Gelukkig is het allemaal weer goed gekomen en heeft ie nu een goed plekje gekregen.

Maar, wat ik nu niet snap, stond hij dan op een stal waar je al het voer zelf moest kopen?
Bij de meeste stallen zit voer er toch gewoon bij in?

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 12:37

Gulpje schreef:
Pipi schreef:

Maar, wat ik nu niet snap, stond hij dan op een stal waar je al het voer zelf moest kopen?
Bij de meeste stallen zit voer er toch gewoon bij in?

bij veel stallen betaal je kale box huur en koop je zelf al het voer in
dit omdat veel mensen hun paard anders willen voeren dat een stalhouder.

ik heb op een stal gestaan incl hooi en stro maar zelf krachtvoer kopen.