Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

knollentuin schreef:ik heb onze c gekregen toen mn oudtse dochter toen 3 was...nu is ze bijna 13 en de jongste nu bijna 7 neemt m over.. de pony is ondertussen 20 en nog prima gezond, dat is weer t voordeel van pony's ze gaan over t algemeen toch wat langer mee als paarden.
ik krijg geregeld ponys aangeboden,van die echte gezinsdieren waar liever een bekend goed tehuis voor wordt gezocht dan m te verkopen,misschien een idee om je gezin aan te bieden?
Mispelbloem schreef:je moet er wel bij stil staan, dat het je dochter niet gaat lukken om alleen en zelfstandig bezig te zijn met haar eigen pony nu. het zou misschien wel kunnen. maar als ik een dochter had van bijna 7, zou ik haar nooit alleen met een pony om laten gaan, zonder dat er iemand een beetje op let. hoe braaf de pony ook is.
maar aan de andere kant.
het is wel een hele mooie kans, misschien de pony een tijdje op proef nemen?
Citaat:Als je goes leest zie je ook dat ik er altijd bij ben. Ze mag met ook mijn paard en ook de lespony niet zelfstandig lopen. Dat wil zeggen: ik loop ernaast. Ik laat natuurlijk mijn dochter van bijna 7 niet alleen met een paard. mijn zoon van 9 mag al niet eens in de paddock komen zonder dat ik erbij ben.
Dochter zal altijd onder begeleiding van mij zijn en nooit zonder dat ik erbij ben. En dat weet ze heeeeel goed!!
Dus ik snap niet helemaal hoe je aan het idee komt dat ik haar alleen zou laten klungelen met een pony (behalve dan los erop rijden. Maar dan ben ik toch echt wel in de bak aanwezig...)
En als je mijn berichtjes leest kun je zien dat de pony het niet gaat worden...
knollentuin schreef:sorry hoor maar een shet zou niet mijn idee zijn voor een meisje van 6. daar doen ze nu eenmaal niet zo lang mee, een goede c of d [ligt eraan hoe groot je kind is,de een is de ander niet]heb je veel langer wat aan...kleine kinderen nemen nu eenmaal niet zo makkelijk afscheid van hun vriendje [spreek uit ervaring]
joyvalentijn schreef:Nu deze pony niet door gaat zou ik ook verder kijken naar toch iets kleiners en iets anders dan een welsh. Zijn mij inderdaad ook te schieterig... Een shet is koppig en eigenwijs maar naar mijn idee een beter keuze. Bovendien ook niet zo belachelijk duur!
joyvalentijn schreef:Nu deze pony niet door gaat zou ik ook verder kijken naar toch iets kleiners en iets anders dan een welsh. Zijn mij inderdaad ook te schieterig... Een shet is koppig en eigenwijs maar naar mijn idee een beter keuze. Bovendien ook niet zo belachelijk duur!
Hans is nog vrij groen, maar doet het nu erg leuk met zijn ruitertje, maar dat meisje is 10 en kan al lekker rijden. Enige minpunt is dat hij soms wat onzeker is en dan schrikkerig kan zijn. Maar karakter is van nature erg eerlijk naar kinderen toe. Maar ik ken ook shetlanders die beten en bokte en dat wil je met kinderen echt niet hebben. Je moet gewoon geluk hebben dat je net die gouden kinderpony tegen het lichaam loopt. loriene schreef:joyvalentijn schreef:Nu deze pony niet door gaat zou ik ook verder kijken naar toch iets kleiners en iets anders dan een welsh. Zijn mij inderdaad ook te schieterig... Een shet is koppig en eigenwijs maar naar mijn idee een beter keuze. Bovendien ook niet zo belachelijk duur!
Waarom niet een welsh???/
Wij hebben er ook 1 gekocht toen onze dochter 9 jaar was,zo mak als een lam.Ook een C maat ,niet alle welshjes zijn schieterig hoor!
Ook mijn broer heeft een welsh lopen....daar kunnen de kinderen mee lezen en schrijven.
Shet heb ik zelf op leren rijden......die zou ik dus niet aanraden.

Zilfstar schreef:(zal nu Bokt wel over me heen krijgen mbt de eerste zin)
Ze vinden dochter te klein en te onervaren. terwijl ze zelf aangaven per mail dat het een goede leerpony is...
Komen er nu mee dat het best een boef kan zijn en nerveus. En dat terwijl ik dat gevraagd had voor we gingen afspreken om te komen. Kortom, ze spreken zichzelf nu tegen.
Maar hadden ons zondag ons dat idee helemaal niet gegeven. Vonden dochter er zo goed op staan etc. Er komen meer kopers dus ik denk dat ze daar een ander gevoel bij hebben.
Ook van de prijs willen ze niks afdoen (en dat was voor ons een punt, 2000 voor een B-pony vonden we te hoog) en nu zeggenz e er ook niks bij te willen doe. Terwijl eerst het bit wel bespreekbaar was.
Dan houdt het voor ons op.
Maar ach, ik had zelf ook wel de kriebels om dochter op een volbloed te zetten.Had zelf de klik er niet 100% mee (al gaat het om dochter)
Dus dan was deze gewoon niet voor ons bedoeld.
Ga nu verder kijken. We hebben alle tijd. In december wordt ze pas 7
knollentuin schreef:sorry hoor maar een shet zou niet mijn idee zijn voor een meisje van 6. daar doen ze nu eenmaal niet zo lang mee, een goede c of d [ligt eraan hoe groot je kind is,de een is de ander niet]heb je veel langer wat aan...kleine kinderen nemen nu eenmaal niet zo makkelijk afscheid van hun vriendje [spreek uit ervaring]