Probleempje met paard van ander persoon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-11 17:07

fuego3 schreef:
xsenny schreef:
ik begrijp ook eigenlijk niet waarom jij zo loopt te zeuren ?
het is toch zijn paard hij beslist toch ?
en het is heel normaal als je kijkt wat je allemaal met zijn paard mag doen en er niets voor hoeft te betalen.
dat jij het extra voer en ijzers en je lessen betaald .
Daarin tegen mag je blij zijn dat je met zijn paard cross mag rijden als je zelf de verz betaald ,
ik zou cross namelijk onder geen enkele afspraak toestaan .

ts heeft een probleem , hoezo is dit nu weer zeuren ? :? er zijn een aantal dingen waar ze tegen aan loopt , heeft dit met ons (bokkers) gedeeld , heeft de tips doorgenomen en heeft er iets mee gedaan.

dat jij er niet in kunt komen betekend nog niet dat ze zeurt ;)

ts mooi dat jullie een goed gesprek hebben gehad en dat er een hoop verhelderd is voor beide partijen.
het verhaal had 2 kanten , ik vind dat je wel heeel erg veel mag met je vz paard , maar de wardering er voor van de eigenaren uit lag er niet echt dik boven op , dus dan krijg je twijfels en scheve gezichten , die in dit geval weer gelukkig weer opgelost is , ga de volgende keer wat eerder kletsen met het boertje :D

kun je trouwens niet nu al een contract opstellen over de koop van het paard voor in de toekomst ?
bedrag , jaartal van overname ? ed ,,

Ja dat is eigenlijk wel een goede om nu al te doen!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 17:13

Als je als verzorger een paard omhoog de sport inrijd worden er meestal A. alle kosten betaald en B. dat het paard gereden word voor de verkoop.
Van beide dingen is hier geen sprake, zij rijd, betaald alles en mag nu ook nog het paard gaan verzekeren voor het geval er wat gebeurt.
Nu kan ze in ieder geval afspraken van verkoop aan haar op papier zetten zodat ze de keus heeft dat het dier dan niet onder haar kont vandaan verkocht word, zo snel mogelijk doen voor een bedrag wat het paard nu waard is en daarnaast mag ze dat rustig erg laag aanhouden gezien het feit dat zij verder alles betaald. Daarnaast heeft ts geen enkel probleem om de kosten te betalen maar als alles op papier staat dan weet je tenminste waar je het voor doet, ook igv overlijden van de oude baas kan ze aanspraak op het paard maken als ze het tenminste op papier heeft met de beide handtekeningen en van een getuige eronder.

quote="xsenny"]Ja ergens zou dat best kunnen .,
het is natuurlijk als eigenaar heel makkelijk om een verzorgster en paard omhoog te laten rijden .
en het vervolgens met winst te kunnen verkopen .
Leuk is dat niet nee maar ja die dingen gebeuren nu eenmaal wel .
hoop dat je haar straks voor een redelijk bedrag mag overkopen.
Maar ja je kan in iedergeval ervaring opdoen en lekker rijden toch .
dus geniet er gewoon lekker van .
wie weet wordt het paardje ooit van jou en zo niet genoeg paarden die je straks kan kopen .[/quote]

xsenny

Re: Probleempje met paard van ander persoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 21:51

Nou als eigenaar zou ik niet akkoord gaan met zo'n contract .
En het betalen voor lessen ,hoefijzers enz vindt ik ook vrij normaal als ik eerlijk ben .
nu zeurt ze daar niet over maar ze wil het paard wel erg graag kopen begrijp ik natuurlijk ook.
maar ja als de eigenaar het paard niet wil verkopen houd het op .
als het mijn paard was zou ik ook geen contract op laten maken maar goed .
Als hij het wel wil dan zou dat mooi zijn.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-11 23:33

xsenny schreef:
Nou als eigenaar zou ik niet akkoord gaan met zo'n contract .
En het betalen voor lessen ,hoefijzers enz vindt ik ook vrij normaal als ik eerlijk ben .
nu zeurt ze daar niet over maar ze wil het paard wel erg graag kopen begrijp ik natuurlijk ook.
maar ja als de eigenaar het paard niet wil verkopen houd het op .
als het mijn paard was zou ik ook geen contract op laten maken maar goed .
Als hij het wel wil dan zou dat mooi zijn.

waarom geen contract ? de boer heeft al meerdere malen beloofd het paard over te mogen kopen in de toekomst , waarom dan niet vast leggen op papier ? ik vind zelf dat een goede verzorgster ook wat waard is ,,,,
ze betaald veel zelf , steekt er genoeg tijd in(lest veel) , en brengt het niveau ook aanzienlijk omhoog van het paard.

wat ik niet begrijp is , waarom hij je het paard niet gewoon verkoopt ?
als dat echt alleen om een veulen gaat , bedenk je dan wel dat jij vast zit aan een verzekering , terwijl je een tijd niet kunt rijden en crossen zal nog eerder afgelopen tijdens de dracht.
en wat als het paard tijdens de dracht iets overkomt ?
dan word er een bedrag over gemaakt vanuit de verzekering naar de boer van jou centjes , en je over te nemen paard is er dan misschien niet meer (als haar iets echt ergs gebeurd).

ik ben blij dat je een goed gesprek hebt gehad met de boer hoor, en wil dus niet stoken , maar is overal aan gedacht ?
verder vind ik wel dat je heel erg veel mag met je vz paard , dat zie ik niet erg vaak.
ik zelf heb ook een verzorgster voor mijn bontje , en ze rijd nog niet eens alleen.
niet dat ze niet capabel genoeg zou zijn of zo , maar ik vind de verantwoording zo groot. ik ben het type "stel dat" (ook niet goed , weet ik :7 ) ik zal hierin toch eens moeten gaan veranderen , maar dat kost tijd :D

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 08:02

Ja kan je ook echt niet vertellen waarom hij haar nu nog niet wil verkopen!!
Ja ik mag ontzettend veel met haar, maar dat heb ik ook in de 13 jaar opgebouwd!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 12:49

Fijn dat de lucht geklaard is en dat je je zegje hebt kunnen doen.
Fijn ook dat de beste man zich nu beseft dat jij al aardig wat kosten op je neemt omdat je zoveel mag met zijn paard. Ik hoop voor je dat hij zich aan zijn afspraken houdt en dat je een goede passende verzekering vindt, let daarbij goed op de kleine lettertjes!

bonita84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-11 19:16

meggiemeg schreef:
Fijn dat de lucht geklaard is en dat je je zegje hebt kunnen doen.
Fijn ook dat de beste man zich nu beseft dat jij al aardig wat kosten op je neemt omdat je zoveel mag met zijn paard. Ik hoop voor je dat hij zich aan zijn afspraken houdt en dat je een goede passende verzekering vindt, let daarbij goed op de kleine lettertjes!

Dank je wel voor je reactie! Zal het even allemaal goed gaan uitzoeken!