Sorro schreef:Het is geheel niet nodig dit bij een notaris te doen om een rechtsgeldig contract te hebben.
Verbaasd me ten zeerste dat iedereen dat hier steeds blijft verkondigen.
Hadden jullie dan ook een notaris bij bijvoorbeeld een arbeidscontract? een lening? een aankoopcontract?
Neen wellicht dat mensen het Burgelijk wetboek boek 7 eens zouden moeten inzien.
Wanneer men zich niet houdt aan een contract zal dit vallen onder contractbreuk.
Elk contract, hoe zorgvuldig ook gevuld met voorwaarden en bepalingen, hoe waterdicht geacht, laat de mogelijkheid van contractbreuk in stand. Er is nu eenmaal een contract nodig om contractbreuk te kunnen plegen.
Wanneer er contract breuk plaats vind zal het dus een gang naar de rechter worden.
Overigens snap ik niet waar sommige zo`n probleem mee hebben.
Als je het niet wil en de mentaliteit hebt van hier is het geld kom op met het touw dan koop je een paard op die manier.
Als ik kies een paard te verkopen met contract waarin bepalingen ten behoeve van welzijn van het dier zijn opgenomen dan aanvaard je die wel of niet, zo simpel is het gewoon.
Is helaas al vaker gebleken dat een contact niet redt en de rechtsgang zoveel geld eist dat mensen het niet doen vaak zullen advocaten dit ook niet haalbaar vinden en rechstbijstand zal die er wat mee doen??.. De verkopende partij heeft er alleen maar armoede mee en ellende en verliezen geld. Contact zal er in het begin zin maar dat verwatered altijd als er na bijvoorbeeld 3 jaar geen contact meer is en je wil het paard verkopen moet je dan achter die mensen aan?. Nee vindt het niet als die mensen werkelijk van het die gehouden hadden hadden ze met regelmaat contact gehad en langsgeweest.
Als je je paard verkoop met eisen verkoop hem dan niet want schijnbaar heb je het vertrouwen in de andere mensen niet.
Mp staat vol met paarden als er dan een is met een contract klik ik verder ik wil geen gezeur wil een paard en klaar....zonder poespas. Als ik dan een contact ik koop ik wel bij een erkende handelaar waar je een VSN contract krijgt.