Bijvend tehuis eisen en zelf wel verkopen????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:54

Prisca schreef:
xsenny schreef:
hier heb ik al 3 keer reactie opgegeven
danm ga ik een rechtzaak beginnen .
aangezien ik een wettelijk contract heb ga ik toch winnen .

is dat zo nou ik denk het namelijk niet.....probleem is paard is weer verkocht dus kwijt ben je hem niet.
Ik zou hier maar eens induiken is al vaker gebleken dat simpel verkoop contracten gewoon niet werken en een rechter anders beslist.

Misschien als je het laat vastleggen bij een notaris maar dat kan flink oplopen.

zooooooo leees jij niet ofzo?
ik ga hier op jou veder ook niet op in .
lees me posten maar eens terug .
ik heb heel duidelijk antwoord gegeven
1 ik maak bij notaris contract heb dit al zo veel keer aangegeven.
en als me paard weg is stap ik naar de rechter doet die niets speel ik eigen rechter !

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:54

ik koop dieren om ze te houden maar niet meer om door te verkopen

nou al moet ik een boterham minder eten
maar mijn dieren gaan niet weg al moet ik ze in mijn huiskammer zetten
ik heb er een paard erbij zitten die ik nooit weg doe ik heb haar moeder van 33 jaar belooft toen ik haar liet inslapen
dat ik goed voor haar zal zorgen en die beloofte kom ik na :j
zij zal nooit weg gaan <3
Laatst bijgewerkt door tiny_tiger op 05-07-11 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:57

xsenny schreef:
ik sta op mijn strepen die van mij zou alleen met een officieel contract weg gaan .
wil niemand haar met dit contract wat heel normaal is dat als ze haar weg doen dat ze dan terug naar mij komt .
Ook al zou ik een sportpaard VERKOPEN het is heel simpel wat is het probleem als je hem verkoopt hem terug te verkopen an de oude eigenaar?
je krijgt er dan toch immers het bedrag voor dat jij zelf wilt.
willen ze je vraagprijs niet betalen ja dan hebben hun een probleem en heb je je wel aan het contract gehouden.,.maar nog mals ik vindt een contract met dat het paard terug gaat of verkocht wordt aan de ouder eigenaar heel normaal en zou ook zo een contract tekenen .
wat maakt het mij uit aan wie ik het dan verkoop ?
als ik er maar voor krijg wat ik er voor vraag .

dan kom je natuurlijk wel heel makkelijk onder je overeenkomst uit. Jij koop bijv. een vier jarige voor 5000, doet er een half jaar niks mee omdat je geen klik hebt en wil het daarna verkopen alleen heb je die vervelende vorige eigenaars nog achter je hangen. Oplossing: vraagprijs 10.000! Teveel, jammer dan, dan gaat hij de de gewone verkoop in! Lijkt me niet de bedoeling. Beter is het om dan gewoon de dagwaarde aan te houden. En idd wat hierboven ook al gezegd wordt, in NL kennen we een stelsel waarin er grote vrijheden bestaan tav het opmaken van overeenkomsten. Aan een koop ovk kan je evt opschortende of ontbindende voorwaarden verbinden maar dat hoeft allemaal gelukkig! niet bij de notaris. Al kan ik me voorstellen dat deze dat graag anders zou zien ;)

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 16:58

Sorro schreef:
Het is geheel niet nodig dit bij een notaris te doen om een rechtsgeldig contract te hebben.
Verbaasd me ten zeerste dat iedereen dat hier steeds blijft verkondigen.
Hadden jullie dan ook een notaris bij bijvoorbeeld een arbeidscontract? een lening? een aankoopcontract?
Neen wellicht dat mensen het Burgelijk wetboek boek 7 eens zouden moeten inzien.

Wanneer men zich niet houdt aan een contract zal dit vallen onder contractbreuk.
Elk contract, hoe zorgvuldig ook gevuld met voorwaarden en bepalingen, hoe waterdicht geacht, laat de mogelijkheid van contractbreuk in stand. Er is nu eenmaal een contract nodig om contractbreuk te kunnen plegen.
Wanneer er contract breuk plaats vind zal het dus een gang naar de rechter worden.

Overigens snap ik niet waar sommige zo`n probleem mee hebben.
Als je het niet wil en de mentaliteit hebt van hier is het geld kom op met het touw dan koop je een paard op die manier.
Als ik kies een paard te verkopen met contract waarin bepalingen ten behoeve van welzijn van het dier zijn opgenomen dan aanvaard je die wel of niet, zo simpel is het gewoon.

Is helaas al vaker gebleken dat een contact niet redt en de rechtsgang zoveel geld eist dat mensen het niet doen vaak zullen advocaten dit ook niet haalbaar vinden en rechstbijstand zal die er wat mee doen??.. De verkopende partij heeft er alleen maar armoede mee en ellende en verliezen geld. Contact zal er in het begin zin maar dat verwatered altijd als er na bijvoorbeeld 3 jaar geen contact meer is en je wil het paard verkopen moet je dan achter die mensen aan?. Nee vindt het niet als die mensen werkelijk van het die gehouden hadden hadden ze met regelmaat contact gehad en langsgeweest.

Als je je paard verkoop met eisen verkoop hem dan niet want schijnbaar heb je het vertrouwen in de andere mensen niet.

Mp staat vol met paarden als er dan een is met een contract klik ik verder ik wil geen gezeur wil een paard en klaar....zonder poespas. Als ik dan een contact ik koop ik wel bij een erkende handelaar waar je een VSN contract krijgt.

M_i_R

Re: Bijvend tehuis eisen en zelf wel verkopen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:00

Dat mensen geen zin hebben om hun recht te halen in natuurlijk een tweede maar het is niet zo dat een contract waardeloos is! Het recht is zo sterk als de mensen die het wensen te handhaven....

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:01

xsenny schreef:
en als me paard weg is stap ik naar de rechter doet die niets speel ik eigen rechter !

je hoeft niet zo fel te reageren en wordt veel gepost.....eigen rechter spelen ERG slim........daar win je je zaak echt mee.
Dus je bent bereid een hoop geld te betalen voor een notaris?. Denk dat de kopende partij niet wil betalen.

Heb je dit al eens gedaan?.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:01

ik vermoed van niet :+

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:04

Prisca schreef:
xsenny schreef:

je hoeft niet zo fel te reageren en wordt veel gepost.....eigen rechter spelen ERG slim........daar win je je zaak echt mee.
Dus je bent bereid een hoop geld te betalen voor een notaris?. Denk dat de kopende partij niet wil betalen.

Heb je dit al eens gedaan?.

Pfffffff zeg ik heb net al zo vaak gezegt ja ik betaal dat bedrag bij de notaris !
Nee met eigen rechter spelen win je geen zaak mee .
Maar ja als het recht geen zege viert neem ik het recht wel in eigen handen .
maar dat is dan de allerlaatste optie .

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:05

M_i_R schreef:
Dat mensen geen zin hebben om hun recht te halen in natuurlijk een tweede maar het is niet zo dat een contract waardeloos is! Het recht is zo sterk als de mensen die het wensen te handhaven....

Euh wat heeft een contract voor een zin als beide er niet aan houden?. Partij 1 verkoopt hem partij 2 komt erachter wordt boos maar onderneemt geen stappen......tja waardeloos dus...

Reeds vele van dit soort verhalen gelezen op bokt....rechtsgang kost geld dus haken ze af :D. En dan nog vraag ik me af wat een rechter beslist als er bijvoorbeeld 3 jaar overheen gegaan is en 3 jaar geen contact geweest is?. Hoe zal een rechter dan reageren?.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:07

partij 2 in mij geval zou wel stappen ondernemen .
en zou alles zeer goed na laten zoeken bij het opstellen van een contract dat het samen loopt met de levensloop van het paard .
dus dat het geldig blijft .
wat op papier wordt vast gelegt is en blijft geldig ,
en denk dat mensen er in die situatie ook niet moeilijk om zullen doen.
Want het kan ook zijn voordelen hebben

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:13

In hoeverre is het van invloed dat een paard een ding is in onze wetgeving?
Ik bedoel als ik mijn auto zou verkopen met eerste recht op terug koop omdat ik bang ben dat hij anders het handelscircuit in verdwijnt o.i.d. Dat vinden "wij" dan weer raar.

Blijvend tehuis is iets wat ik ook niet begrijp, ook niet mensen die zeggen mijn dieren gaan nooooooooooooit weg. Ik vindt het een egoistische insteek, zeker koste wat kost je dieren houden.
24 u weidegang of vriendjes kan ik me wel voorstellen, dan weet je in ieder geval dat ik heb aangeven wat ik de behoefte van mijn paard vindt. Of in het geval van mijn buurvrouw, haar paard wordt knettergek als die in een stal moet staan.
Als ik een paard verkoop zullen er best mensen zijn waar ik hem of haar niet aan mee wil geven en dan de koop afblaas.

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:18

Een paard van in de 30 moet je niet weg doen, mocht dat bij mij ooit wel zo ver komen, dan maak ik de beslissing voor hem of haar om naar de eeuwige groene weides te gaan, zo'n paard een circuit in sturen waar vanalles fout kan gaan... :n

edit:

XSenny jammer dat je je bericht hebt verwijderd...

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:21

bij wijze van spreken bedoel ik dan .
kijk ze is nu 23
en doe haar niet weg maar weet niet hoe ik bv over 5 jaar zit ,.
mischien kan ik haar dan plost niet meer onderhoden of zo .
en zoekt iemand nog een weidemaatje ,ze zou dan bv 28 zijn en nog gezond en wel .
nou waarom zou ze dan afgemaakt moeten worden?
terwijl ze mischien nog lekker bij iemand rond kan lopen op de wei .
ik zou dan wel een contract op laten stellen zodat als ze weg zou moeten .
ik haar dan terug neem .
want ik zou me vernatwoording dan weer nemen .
maar goed

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:25

Prisca schreef:
M_i_R schreef:

Euh wat heeft een contract voor een zin als beide er niet aan houden?. Partij 1 verkoopt hem partij 2 komt erachter wordt boos maar onderneemt geen stappen......tja waardeloos dus...

Reeds vele van dit soort verhalen gelezen op bokt....rechtsgang kost geld dus haken ze af :D. En dan nog vraag ik me af wat een rechter beslist als er bijvoorbeeld 3 jaar overheen gegaan is en 3 jaar geen contact geweest is?. Hoe zal een rechter dan reageren?.

dat maakt het contract niet waardeloos als rechtsvinding an sich, het is een ijzersterk middel als je bereid bent de benodigde stappen te zetten. Als mensen daar al geen moeite voor willen doen lijkt een contract met idd niet zinnig om te sluiten.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:29

maar ja wat zou zo'n rechtzaak kosten? dan er nog van uitgaande dat je je gelijk behaalt ;) denk dat zoiets al snel in de papieren loopt... En als je je paardje weg moet doen om de financieën kun je ene rechtzaak ook niet bekostigen lijkt mij

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:30

daar heb je dan een prodeo voor !

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:35

Mag je daar ook heen mbt tot de verkoop van een paard? Ik dacht dat deze eigenlijk is bedoeld voor arbeidskwesties en indien je wordt aangeklaagd en geen advocaat kunt bekostigen?

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:39

Ik denk niet dat een prodeo zich bezig gaat houden met een "ding".
Vooral omdat er wel belangrijkere dingen zijn zoals Vivat weer geeft.

Ik vindt het heel goed dat mensen van te voren nadenken over wat als.....
Mijn paard ziek wordt, ik ziek wordt, mijn geld op raakt, mijn tijd naar andere dingen moet.....
Maar ik denk dat je wel reeël moet blijven hoe en wanneer dingen mogelijk zijn en van hoeveel belang het is.

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:47

_Hedwig_ schreef:
Ik denk niet dat een prodeo zich bezig gaat houden met een "ding".
Vooral omdat er wel belangrijkere dingen zijn zoals Vivat weer geeft.

Ik vindt het heel goed dat mensen van te voren nadenken over wat als.....
Mijn paard ziek wordt, ik ziek wordt, mijn geld op raakt, mijn tijd naar andere dingen moet.....
Maar ik denk dat je wel reeël moet blijven hoe en wanneer dingen mogelijk zijn en van hoeveel belang het is.

Voor de wet is een paard geloof ik vooral een 'ding' hè? De rechter plakt daar volgens mij geen emotionele waarde aan ofzo, net alsof de zaak om een televisie zou draaien zeg maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 17:52

xsenny schreef:

1: een prodeo is alleen beschikbaar voor mensen met een minimum inkomen, en over het algemeen vallen paardenhouders daar niet onder.
2: een prodeo houdt zich alleen maar bezig met de meer basalere levensbehoeftes zoals arbeidsgeschillen en echtscheidingen. Niet met luxe artikelen zoals paarden. Tenzij jij de partij bent die gedaagd wordt.

Een prodeo inschakelen om achter iemand aan te gaan die een contract betreffende een luxe product niet nagekomen is ......... hier is de lucht gewoon blauw, de wolken bij jou roze?

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:01

Juliette86 schreef:
xsenny schreef:

1: een prodeo is alleen beschikbaar voor mensen met een minimum inkomen, en over het algemeen vallen paardenhouders daar niet onder.
2: een prodeo houdt zich alleen maar bezig met de meer basalere levensbehoeftes zoals arbeidsgeschillen en echtscheidingen. Niet met luxe artikelen zoals paarden. Tenzij jij de partij bent die gedaagd wordt.

Een prodeo inschakelen om achter iemand aan te gaan die een contract betreffende een luxe product niet nagekomen is ......... hier is de lucht gewoon blauw, de wolken bij jou roze?

Dream on xsenny zou ik zeggen.
Als je denkt dat het jou geen geld en tijd kost om een rechtszaak aan te spannen.

Wat jij moet doen is voor je paard zelf een stal zoeken waar al je wensen in zitten en het zelf blijven betalen.

Een paard is geen afvalprodukt dat je weg doet als het te oud wordt of als je er niet meer op rijden kan.

Wat p moment nog te veel gebeurt in deze maatschappij

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:02

xsenny schreef:
bij wijze van spreken bedoel ik dan .
kijk ze is nu 23
en doe haar niet weg maar weet niet hoe ik bv over 5 jaar zit ,.
mischien kan ik haar dan plost niet meer onderhoden of zo .
en zoekt iemand nog een weidemaatje ,ze zou dan bv 28 zijn en nog gezond en wel .
nou waarom zou ze dan afgemaakt moeten worden?
terwijl ze mischien nog lekker bij iemand rond kan lopen op de wei .
ik zou dan wel een contract op laten stellen zodat als ze weg zou moeten .
ik haar dan terug neem .
want ik zou me vernatwoording dan weer nemen .
maar goed

denk niet dat je bang moet zijn als jij je paard over 5 jaar verkoopt want zijn niet veel mensen die op een paard van 28 jaar wachten en die mensen die dan belang bij jou paard hebben zijn hele andere soort mensen dan mensen die een 5 jarig sport paard zoeken en niet denken van nou laat ik met een 28 jarig paard maar eens mee gaan handelen denk niet dat dat zal gaan gebeuren.
maar tot nu toe hebben wij bij andere mensen gezien dat een contract die iemand zelf opstelt niks voorstelt en beter gelijk kunt weggooien.
en ken ook zat mensen die zeggen van wil contact houden ja 1 keer een berichtje en daarna hoor je ze nooit meer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:03

xsenny schreef:

Ben je serieus 28?

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:05

MarcoBorsato schreef:
xsenny schreef:

Ben je serieus 28?

Die gedachten had ik ook maar wilde het niet zeggen :o

babygirlxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:07

xsenny: er stond bij dat als de rechter niet helpt dat je voor eigen rechter gaat spellen?
maar ik denk dat dit niet echt zal helpen als de mensen van het paard zeggen van ik doe hem toch weg.
of niet?