Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
dus niet schuin- of dikgedrukt
elliecuijk schreef:een beetje vriendelijker mag ook wel hoor.ik heb haar wel klinisch laten keuren ,dat vondt ik het allerbelangrijkste.daar zal een dracht wel niet in naar voren komen ,zoveel weet ik er ook niet van.de papieren heb ik wel gekregen daarvan.
en wat betreft hoe zeker we er van zijn:redelijk zeker.de stalhouder wel helemaal.
er zijn een aantal kenmerken die er wel duidelijk op wijzen.(overigens stalhouder is assistent van een dierenarts geweest)
zo zijn haar billen behoorlijk flubberig aan het worden.haar staart kan je op haar rug leggen.ze buikt onder uit. en de stalhouder heeft gevoeld aan haar buik en die meende wel dat ze het voelde schoppen.
bovendien wordt mijn paard 3 keer per week licht bereden.en dan zou een dikke buik wel minder moeten worden als het vet was

Kijk het geld en de tijd word uiteindelijk de moeite waard!
elliecuijk schreef:ik heb begrepen dat er nu al iemand is die interesse heeft in het veulen voor de opfok.

elliecuijk schreef:vandaag was ze in een redelijk goed humeur.maar t buikje aanraken blijft ze toch wel vervelend vinden hoor.
geen verandering in de uier.
stalhouder vermoed dat het nog een paar weekjes duurt.
ik wacht rustig af,en hoop dat er een mooi en gezond veulen uiteindelijk wordt geboren
ik heb begrepen dat er nu al iemand is die interesse heeft in het veulen voor de opfok.
elliecuijk schreef:ik schrik toch wel een beetje van je reactie moet ik zeggen!
alleen al van de manier waarop je me aanspreekt.maar ok daar zal ik me maar weinig van aantrekken.
als je mijn forum en mijn informatie doorleest zie je dat ik al eerder paarden heb gehad.deze zijn echter overleden en heb na ruim 1en een half jaar besloten weer tot aankoop van een paard over te gaan.
ik heb gekozen voor een merrie omdat ik toch meer een merrie-mens ben.
maar ik heb niet gekozen voor een drachtig paard.er is mij namelijk niet verteld dat er een hengst had gelopen.
maar mijn ruana blijft bij mij.ondanks dat ze nu drachtig is hou ik onvoorwaardelijk veel van haar.
alleen het veulen dat ga ik na dat het weg kan bij haar(lees gespeend is)verkopen.omdat de vorige eigenaar de meeste paarden weg doet,is terugkopen van veulen al bij voorbaat geen optie.
ik ben me nog aan het orienteren over hoe ik het veulen ga verkopen(te koop aanbieden)
elliecuijk schreef:ze heeft bij dat paard gestaan tot ik haar kocht.maar de hengst is in augustus september geruind.dus ik vermoet dat het binnen nu en een maand wel eens zou kunnen gebeuren.ze is achter best wel slap.maar misschien dat ik vanavondt nieuwe informatie krijg van de staleigenaar.zij was erbij toen de dierenarts er was.
opvallend detail:we hebben goed gekeken naar de hengst die haar zou hebben gedekt(op een foto)en ruana lijkt er best wel veel op.???betekent dit iets???