Wie gaat er binnenkort voor zijn B-E rijbewijs?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

doom

Re: Wie gaat er binnenkort voor zijn B-E rijbewijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:27

Ik heb ook een vriendin die in automaat heeft afgereden en nu gewoon handgeschakeld rijd.. staat ook niets op haar rijbewijs!
Ben zeer benieuwd wat het cbr zegt :j en wat ook nog even mailtje van mijn instructeur af!

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:37

Mijn instructeur belde mij zojuist.. helaas moest ik hem afkappen omdat ik op mijn werk zit ;(
Maar hij gaf mij aan dat er niets aan de hand is en ik niet alles moet geloven wat op internet staat!
Opgelucht dus..
kan het bij jou misschien een foutje zijn dan ts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:52

ik heb net het cbr gebeld, en die zeggen dat het gemeentehuis fout zit, ze heeft in mn gegevens gekeken en ik mag ook gewoon met schakel rijden!!!!! Dat stukje wet klopte niet of was verouderd??? Volgend hun. Pffff opluchting.

doom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:56

ppfff nou idd haha *\o/*

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 11:56

Wat ontzettend slordig van het gemeentehuis!

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:20

Dat is inderdaad wel vreselijk slordig zeg, kan me voorstellen dat je je erg druk maakte erover!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:54

misschien wel slordig....maar het stond wel op het formulier...! Ze heeft het me laten zien ook. Dus ben benieuwd naar mn nieuwe rijbewijs maandag.....

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:02

Maar het formulier kan dan toch geen fout van het gemeentehuis zijn, maar dan juist van het cbr?

cocktail

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:17

Vervelende fout zeg

BenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:51

Ik ga volgende maand beginnen met mijn E rijbewijs! Ik heb dan mijn B rijbewijs vier maanden. Ik wil erg graag zelf op pad kunnen met het paard en niet meer afhankelijk zijn van anderen. Daar ben ik wel klaar mee. ;)

Ik heb ook net via vakantieveilingen een aanbieding gezien voor het E rijbewijs maar dan moet ik naar Breda. Ik ga denk ik gewoon naar een rijschool in de buurt en dan neem ik meerdere lessen, verspreid over meerdere dagen. :) Ik heb namelijk geen ervaring met het trailer rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 13:52

@erpel, ja maar die van het cbr keek in mijn "historie" en die zei juist dat ik gewoon met schakel+aanhangwagen mag rijden...

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 00:19

Als het dan fout staat gemeld op je rijbewijs zou ik mooi het cbr voor je nieuwe-nieuwe rijbewijs betalen. Hun fout, zij moeten het doorgeven aan de gemeente. En zou het maar goed laten zetten op je rijbewijs. Dadelijk krijg je er later nog problemen mee.

coiboi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 15:13

Ik heb in Acht bij Eindhoven m'n 1 daags curcus met examen gedaan. Koste me 500 euro. Veel goedkoper kan het niet volgens mij. Tenzij je voor 3 uurtjes les gaat i.p.v de 5-6 die ik had.
En van te voren oefen loont! Neem er de tijd voor dan.. rust is één v.d. belangrijkste factoren. Probeer je oefeningen stapvoets te doen, dus zonder gas geven. Dat was de beste tip die ik kreeg.

Veer__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:45

Ik heb 9 augustus me examen voor me autorijbewijs, hierna wil ik gelijk gaan beginnen met B-E. Geloof dat je ook zo'n snelcursus kan doen toch? dat je het in 1 dag haal.

Erpel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:53

Zonder ervaring met aanhanger rijden is zo'n dagcursus voor de meeste niet te doen. Ik denk al helemaal niet als je net pas je rijbewijs hebt :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:10

Erpel schreef:
Als het dan fout staat gemeld op je rijbewijs zou ik mooi het cbr voor je nieuwe-nieuwe rijbewijs betalen. Hun fout, zij moeten het doorgeven aan de gemeente. En zou het maar goed laten zetten op je rijbewijs. Dadelijk krijg je er later nog problemen mee.

áls het echt op mn rijbewijs komt te staan dan ga ik dat natúúrlijk laten veranderen en verhalen op het cbr......

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 22:46

Erpel schreef:
Zonder ervaring met aanhanger rijden is zo'n dagcursus voor de meeste niet te doen. Ik denk al helemaal niet als je net pas je rijbewijs hebt :=

*sluit zich daar helemaal bij aan*

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 08:26

Geen enkele ervaring met aanhanger rijden. Gisteren een proefles gehad om te kijken of ik een dagcursus aankan. Ging eigenlijk uitstekend. Even wennen met achteruit rijden. Maar aan het eind van de les zette ik zo de aanhanger achteruit een garage in (langs auto's, bocht achteruit, en dan rechtdoor de garage inrijden). Dus ik mag over een paar weken de dagcursus doen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:11

Vanmorgen mijn eerste twee les uren gehad. Vond het best leuk :j Het rijden viel me echt 100% mee, recht achteruit rijden en bochtjes is wel pittig (zoals verwacht).

Donderdag weer dus ga de komende dagen thuis even lekker wat oefenen :o

Glitfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:18

Sorry, kom even binnenvallen. Mijn vriend heeft al heel wat kilometers gereden met caravan, bijv jaarlijks naar Italië. Nu hebben we een kleinere auto en mag hij dus niet meer zonder het rijbewijs met de caravan of trailer rijden. Hoe pakken we dit aan? 1 uurtje les of zo en dan meteen examen? :)

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:24

1 uurtje lijkt me wel erg weinig.. ik was voor een dag cursus gegaan.

Het rijden kan hij waarschijnlijk prima maar je moet wel rijden via de regeltjes. Je went jezelf natuurlijk een stijl aan.
Je moet op een bepaalde manier kijken, op een bepaalde manier dit, op een bepaalde manier dat, het komt best precies.
En je krijgt tijdens de lessen natuurlijk ook nog wat theorie, dus een uur is wel heel weinig hoor...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 21:53

Veer__ schreef:
Ik heb 9 augustus me examen voor me autorijbewijs, hierna wil ik gelijk gaan beginnen met B-E. Geloof dat je ook zo'n snelcursus kan doen toch? dat je het in 1 dag haal.

Wil je schriftelijke garantie op zakken? Bij deze.........

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:00

Ik wil binnenkort ook mijn E rijbewijs gaan halen. Ik zou het eigenlijk in de zomer doen (nu dus) maar heb er niet echt tijd voor, ivm werken enzo.

Ook heb ik me nog niet echt verdiept erin. Je kan tegenwoordig ook in 1 dag je E halen toch? Heeft iemand daar ervaring mee of doen jullie t over een langere tijd verspreiden?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 13:07

Zie het topic nu pas, was al aan het zoeken maar kon niks vinden :P
Zaterdag 16 juli had ik van half 1 tot 5 les. Dinsdag 19 juli nog 2,5 voor examen en toen rijden maar. Zo was echt zenuwachtig, had al wat kalmerend genomen want ik heb altijd zo'n examenstress. Degene voor mij was gezakt dus nog meer stress. Maar ik ben geslaagd *\o/* Nu nog een andere auto kopen :=

1 dag is best wel zwaar denk ik om alles te doen, ik vond dit net mooi :j Was trouwens 465 euro kwijt dus dat viel me ook erg mee. Reed in een volkswagen transporter, dat ding reed echt zalig en was nog supernieuw (20.000km) :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:32

ik heb dus ook een dagcursus gedaan, 5u les.
Een uur is veel te weinig, vooral het spiegels kijken moet je je weer helemaal aanwennen!!