Wat wilt een verzorgster tegenwoordig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dazzy

Re: Wat wilt een verzorgster tegenwoordig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 20:56

Eigenlijk wil een verzorgster tegenwoordig gratis rijden in ruil voor wat helpen uitmesten. En ze hebben tegenwoordig te druk met van alles en niks en zijn tegenwoordig erg verwend van die modepopjes, Logisch en ik vind het zo raar dat iemand moet betalen om andermans dier te mogen verzorgen.

ben ik het helemaal mee eens, de eigenaar is iemand nodig omdat ie t waarschijnlijk zelf niet aankan , (de verzorging en rijden) en dan moet iemand anders daar nog voor betalen ook? vind het grote onzin, zulke mensen mogen blij zijn dat ze iemand kunnen vinden die ze wil helpen, anders is het de boel verkopen.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 21:31

Idd. maar wel had ik op een gegeven moment het idee, als je niet wilt helpen met uitmesten (wat voor mij gewoon bij het paarde gebeuren hoort) komt daar wel een kleine bijdrage voor in de plaats (En dan nog zou ik nooit meer dan 40 euro per maand durven vragen, meer rond de 10/15 euro). Verder mogen ze namelijk alles met mijn pony. Bij mijn moeder haar paard ligt dat wat anders (minder vaak verzorgen, minder mogen etc.), daar zou ik niet zo snel wat voor durven vragen. Wel vind ik dat het verzorgen er gewoon bij hoort, en zou niet zo snel iemand kiezen die zich daar te goed voor voelt (geen tijd is wat anders)..

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:36

Als je iemand wilt die voor je 'klaar staat', moet je personeel nemen, en ja, die kosten geld.
Die meisjes laten zich tegenwoordig niet meer commanderen en als ze daar ook nog voor moeten betalen?! Dan vindt je dus niemand.

Yaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:42

nou dan ben ik niemand.
ik betaal per maand ( een deel betalen natuurlijk mijn ouders maar ik betaal zelf ook nog mee)
ik kom 2 keer per week maar het liefst was ik er vaker, ik vind het leuk om mee te gaan op wedstrijd een dagje extra te klussen. ik heb het er voor over. ik denk van is dit wat je wilt ga er dan voor!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:46

Ik vind best dat je wat eisen aan verzorgsters kunt stellen. Ik ben 5 jaar lang trouw verzorgster geweest van een kudde pony's van een erg oude man, elke zaterdag van 9 tot half 1. Van 9 tot 11 waren we meestal bezig met de stallen uitmesten of andere werkjes, en dan konden we rijden en poetsen tot 12 uur, en dan nog een halfuurtje voor het afzadelen en pony's de wei in. Dat vond ik eigenlijk een goede verhouding en vind ik ook redelijk om te vragen als eigenaar.
Later werd het echter dat ik van 9 tot 12 zowat bezig was met werk (ook klusjes als buizen verleggen, kerstbomen verplaatsen etc, niets met de paarden te maken dus) en had ik een halfuurtje voor de pony's. Toen begon ik het ook steeds minder leuk te vinden, en uiteindelijk ben ik er weg gegaan.
Als ik nu een verzorgster zou nemen heeft die het supergeluk dat er helemaal geen stalwerk is, behalve even de poetsplaats aanvegen na gebruik. En tja, ik hoor soms meisjes die dát al te veel vinden, en dat gaat mij te gek, hoe jong ik dan ook ben.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 22:51

Mijn ervaringen zijn dat hier in elk geval de meeste meisjes tussen de 13 en 17 niet echt naar hun paard omkijken. Op mijn stal worden paarden verleased en de meeste meiden die ik zie komen dan, staan een uur te kletsen, dan is het ojee ik moet wel om half 6 naar huis (dan is het al 5 over 5) snel even mesten en dan nog paard even 10 minuten aan de longeerlijn gooien.

En let wel: die hebben dus 3-4 dagen in de week een 'eigen' paard, en hun ouders betalen het. Gratis dus, ze hoeven er niks voor te doen.

Ik ben jaren betalende bijrijder geweest en vond dat niet meer dan normaal. Ik een paar dagen per week de vrijheid van een bijna-eigen paard, maar dan ook de verzorging en een deel van de kosten van die verzorging. Ik vond dat altijd volstrekt normaal en heb het heel trouw, met zorg en plezier gedaan.

Nu ben ik in de luxeposititie dat ik een paard ter beschikking heb gekregen van een sponsor, dus zonder kosten voorlopig, maar wel volledige zorg. En dan nog heb ik aangeboden hiervoor te betalen, terwijl zij ook omhoog zat want ze reed hem zelf niet wegens omstandigheden en had er geen verzorger meer voor.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 07:15

flyfly schreef:
Als je iemand wilt die voor je 'klaar staat', moet je personeel nemen, en ja, die kosten geld.
Die meisjes laten zich tegenwoordig niet meer commanderen en als ze daar ook nog voor moeten betalen?! Dan vindt je dus niemand.

Als jij vind dat het niet zonder commanderen gaat, dan moet je daar eens goed overna gaan denken. Dan doe je duidelijk wat fout..
Je mag best wat eisen stellen aan je verzorger(ster), er is toch een verantwoordelijkheid gevoel voor nodig, beetje inzet, en liefde.. Dan kom je al een heel eind.. EN dan zijn er nog die dingen die je als eigenaar van de pony's/paarden voor kunt stellen/kunt vragen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 09:32

flyfly schreef:
Dit is wat ik ook dacht door dit te lezen.
Ik vind dat je wel veel eist van zo'n meisje. Daar mag best wat tegenover staan. Je wilt een verzorgster zodat jij in het weekend lekker kunt gaan rijden. Straks met 2 pony's. Die meisjes moeten allemaal de hele week naar school en dan nog hun huiswerk maken. In de zomer gaat het misschien nog wel lukken 3 x in de week maar in de winter zijn de dagen gewoon te kort.
Als ik het zo lees heb je nog niet eens tijd om 1 pony de aandacht te geven die het verdient.

Ik wil geen verzorger omdat ik in het weekend kan gaan rijden. Ik vraag me af waar dat op gebaseerd wordt?
Ik wil 1 dag in het weekend zelf met mijn pony een rondje gaan rijden, omdat ik dan de tijd heb om lekker een paar uur door de bossen te zwerven. Ik ben gewoon geen type dat graag paardrijd. Dat wil dus niet zeggen dat ik neit dagelijks bij mijn paard ben.
Ik loop er iedere dag uren rond ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:04

dazzy schreef:
Eigenlijk wil een verzorgster tegenwoordig gratis rijden in ruil voor wat helpen uitmesten. En ze hebben tegenwoordig te druk met van alles en niks en zijn tegenwoordig erg verwend van die modepopjes, Logisch en ik vind het zo raar dat iemand moet betalen om andermans dier te mogen verzorgen.

ben ik het helemaal mee eens, de eigenaar is iemand nodig omdat ie t waarschijnlijk zelf niet aankan , (de verzorging en rijden) en dan moet iemand anders daar nog voor betalen ook? vind het grote onzin, zulke mensen mogen blij zijn dat ze iemand kunnen vinden die ze wil helpen, anders is het de boel verkopen.

Er zijn ook zat eigenaren die het paard op volpension hebben staan, het dier krijgt de verzorging dan wel. Mag je in dat geval wel geld vragen? Zelf kan ik het prima alleen af, alleen vind ik het een heel leuk gezicht om kids met mijn pony bezig te zien en plezier te zien hebben. Mag ik dan wel geld vragen? Dat doe ik niet overigens, maar in principe mogen ze hetzelfde of de eigenaar het nu wel of niet afkan. Je gebruikt het paard en de spullen dus als eigenaren een kleine bijdrage vragen vind ik het helemaal niet onterecht. Zelf doe ik dat niet, want dan moeten er ook een bepaalde kwaliteit tegenover staan.

MACMOON

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:10

Als ik naar mij zelf kijk als verzorgster vind ik dat ik goed te vertrouwen ben en netjes met andermans spullen om ga. Ik wil vaak lessen en goed overleggen met de eigenaresse. Helaas is zo'n eigenaar ook wel moeilijk te vinden, vaak blijven ze zelf thuis en ga ik bijna 7 keer per week naar dat paard. Ook goed hoor, ik heb er plezier in, maar waarom dan een paard nemen? Ik geef toe dat er ook verzorgsters zijn die echt niet helemaal te vertrouwen zijn, maar vaak moet het van beide kanten komen om een goede samenwerking te laten slagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:12

Ik vraag er ook geen geld voor. Maar in feite mogen zij gratis rijden. Dus dan mag er toch best af en toe een klein klusje tegenover komen te staan? (Eens in de week de waterbak ;) ).

Ze komen om puur en alleen met poownlief bezig te zijn. Lekker poetsen zadelen rijden afzadelen en de weide in doen. Ze kunnen uren rijden. Lekker de bossen in. Op een manege betaal je voor 1 uurtje les al vlug 10/15 euro. Bij mij mogen ze zes dagen in de week uren de bossen in.
Is een enkel klusje in de week dan te veel? :=

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:15

Ik vind van niet hoor. Keer waterbak vullen of een keer de stal uitmesten is niks teveel gevraagd als je lekker veel met het paard mag doen. Naast de lusten ook een beetje de lasten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:20

Dat is ook mijn mening :j

Maar als je hier sommige mensen hoort := Dat ik zelf neit rijd, dan heb ik dus geen tijd voor mijnpaard. En dan zou ik mijn verzorgster moeten betalen? kom nou :+

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:23

Hier een verzorgster.
Ik vind het niet meer dan normaal dat je ook meehelpt met alle klusjes eromheen, naast het rijden.
Ik ben minimaal 5 dagen in de week bij mijn verzorgpaard en ik mag bijna alles met haar.
Als ik op vakantie wil met haar dan brengt de eigenaar me weg of als ik een dagje ergens wil rijden. Elke week word mijn les betaald.
Daar tegen over help ik hem met voeren, mesten en dergelijke. Als hij op vakantie gaat dan worden de paarden verzorgd door mij en de andere verzorgsters. 2 jaar geleden heeft hij 3 maanden niks kunnen doen en die 3 maanden hebben wij de paarden verzorgd en voer gehaald en dergelijke. Dat hoort er gewoon bij.

De eigenaar rijd zelf ook niet trouwens. Hij vind het gewoon heel leuk om bezig te zijn met alles rondom de paarden. Hij gaat alleen af en toe met de kar weg.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:34

Ik vind ook niet dat er betaald zou moeten worden, wèl vind ik dat de verzorgster ook de minder leuke klusjes moet doen. En wat is minder leuk? Ik vind een stal uitmesten heerlijk! Ik denk dat als je echt van paarden houd, dat je dan ook de wat zwaardere taken leuk vind om te doen. Het is tenslotte allemaal voor het welzijn van het dier?

Als jij die dag op een paard rijd, moet je die dag ook gewoon de klusjes doen die erbij horen, vind ik, hoeveel dat er ook zijn, hoe zwaar die ook zijn. Dat hoort er nou eenmaal bij :j

lido_4_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:50

Ergens is het betalen er voor idd on eerlijk
Maar aan de andere kant
ga eens 3 keer in de week lessen
En reken uit wat je dan in de maand kwijt ben
voor 1 uurtje per keer

Ik vin het dus helemaal niet erg
om een bijdrage te betalen
Dat heb ik ook altijd gedaan
maar het moet wel reëel blijven
Nu heb ik 2x per maand les
en verder kan ik naar stal
wanneer in zin en tijd heb
En geloof me als ik vrij ben
ga ik 9 van de 10 keer wel ffies langs
Om te tutten met me verzorg paardje
En doe dan ook gelijk mesten

helaas heb ik ook niet altijd even veel tijd
Dit door mijn werk huishouden en gezin
ben 26 met een zoontje van bijna 6
En vriendlief vindt het ook wel leuk
als ik eens thuis ben

Nu ga ik ook 14 dagen achter elkaar naar stal
Maar heb niet altijd even veel tijd
Gelukkig staat Ambi dagelijks de heledag buiten
dus dat scheeld wel een beetje
Als ik dan een keer wat minder tijd heb hoef
Hij niet speciaal gereden te worden
en kan mijn zoontje ook wat makkelijker mee
Zo dat dat vandaag ook
Vanavond kan ik niet dus ga ik straks met mijn zoontje
en dan wordt het een keertje longeren

Maar als ik kan sta ik altijd klaar voor de eigenaar en het
paardje

En nee ik heb ook niet altijd zin om te rijden
een keer een daggie tutten is ook wel eens lekker

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 10:57

Je kunt toch helemaal niet in zn algemeen over "verzorgsters" praten
Er zijn zoveel verschillende soorten mensen.

Ik zou bijv. graag een verzorgpaard hebben. Maar ik heb een gezin, huishouden en fulltime baan. Dus ik heb gewoon de tijd niet om 6 dagen in de week 3 uur te besteden aan een paard en alle klusjes eromheen. Wilt niet zeggen dat ik me daar te goed voor voel of zo. En ik ben best bereid om als ik 2 dagen zou komen 1 dag daarvan uit te mesten, leer te vetten, op te ruimen of iets in die trant. Maar niet als ik 150 euro voor die 2 dagen betaal.

Dus het hangt geheel van de situatie af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:00

Mij werd in dit topic de tip gegeven juist betaling te vragen, omdat verzorgsters dan inzien dat ze komen moeten.

Nu ben ik hier zelf zowieso al geen fan van. Maar ALS ik dit zou doen. Zou ik niet meer vragen dan wat 4 lessen in een maand bij een manege kosten. (Dus maximaal 40 euro).

Nu ben ik dit zowieso niet van plan. Want als mijn pony aan huis komt te staan, geef ik niet eens zoveel uit aan het dier.

Ik zie liever dat ze 1s in de week lekker een uurtje meehelpen. Dus samen met mij wat kleine klusjes doen. Klusjes die voor hen ook leuk zijn. Ik zal ze echt niet vragen in hun eentje alle stallen uit te mesten ;)
Nee, met zijn tweeen de waterbak vullen. Met zijn tweeen rondje door de wei. Dan kun je ze meteen dingetjes leren over giftige planten e.d.

Alleen maar mooi toch?

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 11:10

Ik zou een verzorgster in geen geval geld vragen. Dat heb ik vroeger ook nooit gehoeven en ik zou het zo'n meisje ook gratis gunnen, net als mezelf vroeger :)
Maar ik zou ook een verzorgster niet op mijn paard laten rijden (wel een bosritje maar zeg maar niet 'trainen'), nou ja misschien dan nog wel als ik er zelf bij ben en ik zelf kan vertellen wat ze moeten doen. Longeren, wandelen, poetsen, enzo allemaal wel, geen probleem.
Ik verwacht dan wel, dat op die dagen ook gewoon de stal gemest is en het paard goed verzorgd zeg maar, gebruikte spullen weer schoon en opgeruimd. Dat hoort er gewoon bij en dat doe ik zelf ook op de dagen dat ik niet rij.

Nu heb ik geen verzorgster nodig, want ik ga elke dag zelf, maar zo zie ik het een beetje als ik er wel een nodig zou hebben :)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:41

Citaat:
Dit is wat ik ook dacht door dit te lezen.
Ik vind dat je wel veel eist van zo'n meisje. Daar mag best wat tegenover staan. Je wilt een verzorgster zodat jij in het weekend lekker kunt gaan rijden. Straks met 2 pony's. Die meisjes moeten allemaal de hele week naar school en dan nog hun huiswerk maken. In de zomer gaat het misschien nog wel lukken 3 x in de week maar in de winter zijn de dagen gewoon te kort.
Als ik het zo lees heb je nog niet eens tijd om 1 pony de aandacht te geven die het verdient.

Ik snap dit niet zo wat eist ze dan? Alleen dat ze minimaal 3x per week komen. En 1x in de week wat klusjes mee doen. Dat vindt ik geen eisen maar een normale gang van zaken.
Er zit heel veel verschil in waarom ze verzorger zoekt en zo als aangegeven is dat eigenlijk puur voor het rijden.
Rijden is geen noodzaak als je een paard hebt. Paard wordt er niet slechter van dus is het juist mooi als je als eigenaar je paard aanbiedt aan mensen die geen eigen paard hebben. En dat alleen voor 3x per week te komen en je mag dus 6x per week rijden en daarvoor hoef je maar 1x per week te helpen met wat klusjes. Bedoel mooier kun je het onderhand niet krijgen. Is in feite nog beter als een eigen paard. Want het kost je geen cent maar kunt wel genieten van de paarden je kunt rijden en tutten. En je hoeft niet perse elke dag die verantwoording te nemen. Als je ziek bent geen nood want dan doet de eigenaar de verzorging zo als altijd.
Ik bedoel dan mag je toch serieus in je handen klappen dat het voor niets is.
Ze zou wel gek zijn als ze dan die meiden gaat betalen. Sorry hoor maar ik denk dat hun juist dankbaar moeten zijn voor wat ze kunnen krijgen.

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 13:47

jury schreef:
Ze zijn zeldzaam.
Kinderen hebben het veel te druk, ouders ook.
Ik heb 2 jaar een hele enthousiaste gehad, maar die ging eng puberen.
Daarna is het eigenlijk alleen maar ellende.

Soms denk ik dat het wellicht helpt dat ze er iets voor moeten betalen. Blijkbaar hebben ze dat nodig om toch regelmatig te komen.
Meehelpen is bijna uitgestorven.

hier nog niet! ik ben verzorgster en in ruil voor 2/3x per week rijden help ik mee stallen kuisen, tuig proper maken,... ik voel me schuldig als ik een tijdje geen klusjes doe :o

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:53

phormicola schreef:
Ik vind ook niet dat er betaald zou moeten worden, wèl vind ik dat de verzorgster ook de minder leuke klusjes moet doen. En wat is minder leuk? Ik vind een stal uitmesten heerlijk! Ik denk dat als je echt van paarden houd, dat je dan ook de wat zwaardere taken leuk vind om te doen. Het is tenslotte allemaal voor het welzijn van het dier?

Als jij die dag op een paard rijd, moet je die dag ook gewoon de klusjes doen die erbij horen, vind ik, hoeveel dat er ook zijn, hoe zwaar die ook zijn. Dat hoort er nou eenmaal bij :j

Ach sorry, maar dat vind ik nou zo'n onzin.. Hoezo zou ik het leuk moeten vinden.. Ik ga echt niet met een blij hoofd al mijn tuig staan vetten, en dan denken.. Ja het is voor mijn lieve paardje.. Nee dan denk ik, zo zorg ik dat dat spul lekker lang blijft leven.. En wanneer ik de weides ga uitmesten (met een big smile he) denk ik ook niet, zoooooooo dan is mijn paardje weer blij.. Nee dan denk ik.. Get moet dat ook weer gebeuren.. maar oké.. Beter voor de wei en de paardjes.. maar blij word ik er niet van hoor :') Doe het graag voor ze, daar niet van, maar met plezier :+ Nee..

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 14:59

Ik word wel blij van een schone wei of stal hoor. Zelf woon ik ook erg graag in een schone omgeving dus dat lijkt mij voor de paarden ook fijn. Ik denk dat veel echte paardenmeiden dat hebben. Je zorgt voor iets. Rijden doe ik ook niet veel. Meestal doen mijn verzorgsters dat. Ik wandel wel met de paarden, maar heb gewoon niet de behoefte om er altijd maar op te zitten.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:12

Het valt mij op dat het in dit topic vooral de verzogsters zelf zijn die zeggen dat er echt nog wel goede verzorgsters zijn (dat zijn ze zelf immers ook := ), en dat het vooral de eigenaren zijn die zeggen dat er haast geen goede verzorgsters meer te vinden zijn.

Er zit dus ergens iets scheef. Misschien overschatten veel verzorgsters zichzelf, en zijn eigenaren niet snel tevreden.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-11 15:17

Ik denk inderdaad een combi. Als eigenaar geef je toch een groot deel van jezelf uit handen. Ik zie (hoe ziek dan ook) mijn paarden als kinderen. Ik heb de verantwoordelijkheid erover en ben er ook heel erg zuinig mee.
Toch is het wel zo dat veel verzorgsters tegenwoordig weinig normale klusjes meer willen doen en alleen rijden. Ik leer bij mij dus dat ook alles om de verzorging ook bij het paard hoort, dus ook de koker wassen, stallen uitmesten en aanvegen.