wel of niet kopen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

knollentuin

Re: wel of niet kopen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 22:51

leuk! ik hoop dat jullie nog maar lang van de pony mogen genieten!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 23:25

Heel veel succes en vooral plezier met en van elkaar.
Ik hoop nog eens een foto te zien.

_Apple_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:45

Ik zou voor een pony tussen de 15 en 20 gaan Er zijn ook genoeg andere pony's die heel erg lief zijnen wat jonger zijn. Waar ik mijn pony weg heb, was een 9 jarig meisje, die een pony van 1.40 niet aankon omdat hij te sterk was. Nu hebben ze een pony van 1.27 en dat is een welsh en hij is 15 jaar en daar kan ze alles mee! En om eerlijk te zijn heb ik er soms nog moeite mee om die pony te houden hij is heel sterk. Een welsh tussen de 1.30 en 1.35 zou ik voor kiezen. En zo,n pony heeft waarschijnlijk al heel wat jaren intensief gereden en is misschien een beetje versleten? Dit hoeft natuurlijk echt niet zo te zijn als hij goed is! Ook zou ik 3,4 keer gaan kijken om te zien of er een klik is. Daar hoort natuurlijk ook bij dat je hem zelf uit de wei of stal haalt, zelf opzadelt en hem zelf rijden kan zonder dat iuemand hem vast heeft.
GR. Nadiah

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-11 20:51

TS heeft de pony al gekocht ;)

Veel plezier met de pony, ben benieuwd naar foto's :)
Hebben jullie het zadel er nou wel of niet bijgenomen?

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-11 16:28

@ nadiah, we hebben de pony gekocht en eerlijk gezegd vind ik zelf dat we een prima keuze hebben gemaakt, zijn diverse keren wezen kijken en dat ging goed.

Overigens op de dag dat we haar op gingen halen was ze weer zo zuur in de weide, maar daar is nu weinig van te merken, we kunnen haar gewoon aaien, ze komt bij ons en hinnikt als we eraan komen.
Ze is lekker rustig en geniet nu. Kun je gewoon aan haar merken.
Aankomende week maar eens rustig kijken en dan gaan we eens kijken hoe ze het werken met merel vind. Dus gewoon alles kalm aan. Het zadel hebben we er bij gekregen, dan hebben we in ieder geval nog wel wat. Heb hier nog een dik zadelbontje voor eronder en ook nog 3 andere zadels liggen die we ook nog even gaan passen. Maar vooral rustig aan is hier het motto en dat is ook de reden waarom we gekozen hebben voor een oudere pony, dan is het moeten er niet meer zo bij.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:36

Toppie! Leuk voor jullie, maar zeker heeeeel fijn voor de pony!!
Die gaat een gouden leventje tegemoet!
Heel veel plezier met jullie nieuwe aanwinst!

Libje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-11 16:40

Goede keus !!!! geniet er van !!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 15:02

Leuk hoor, ik ben benieuwd naar fotos :)

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 20:35

Een paar mooie fotos komen eraan. We hebben haar de eerste dagen rustig laten wennen binnen de groep ook vooral omdat een van mijn kleintjes nu als gezelschapsponytje uitgeleend is naar de manege voor een kleintje daar.
Dus het moest onderling ook weer wennen natuurlijk, maar het gaat nu super. Af en toe kijkt ze nog wel wat zuur maar meestal na een mopper van mij is het wel weer voorbij en doet ze het allemaal netjes.
Vandaag is ze bekapt en dat ging prima, keurig netjes opgevoed dus dat scheelt ook weer.
Toevallig had ik zelf nog een net 17 inch zadeltje liggen wat prima op haar rug paste en nog een splinternieuw hoofdstel dus het plaatje is compleet.
Deze week lekker wat gepoetst om elkaar te leren kennen en dinsdag hebben we een buitenritje gedaan naast de fiets. Dus al met al een prima keuze waar we nog geen spijt van hebben.
Ze staat al heerlijk te eten met mijn andere shetlanders en voelt zich lekker heb ik het idee.
Dus binnenkort een mooie reportage als het goed is, alleen een van mijn shetlanders neemt nu even alle tijd in die we hebben en mijn werk. Maar beloofd is beloofd.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:44

Wow wat een leuk verhaal om te lezen :D Hoop dat ze nog heel lang bij jullie mag blijven!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:47

Storm schreef:
Je dochter is nu 9 jaar oud, geen idee hoe snel ze gaat groeien en hoe groot ze wordt, maar ze zou in principe nog zeker 5 jaar op die pony moeten kunnen rijden. Dan is de pony al 28 en dat is best een leeftijd, het zou vreselijk zijn als ze eerder van die pony afscheid moet nemen.
Mijn tip, er staan op dit moment heel veel leuke pony's te koop die een stuk jonger zijn, ga daar eerst eens naar kijken. Met de prijzen is veel te doen, iedereen wil wel iets inleveren als de pony een goed plekje krijgt, neem daar je voordeel van en ga lekker op jacht naar de juiste pony voor je dochter.
Succes :)

helemaal mee eens :)

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:48

Sjors493 schreef:
Storm schreef:
Je dochter is nu 9 jaar oud, geen idee hoe snel ze gaat groeien en hoe groot ze wordt, maar ze zou in principe nog zeker 5 jaar op die pony moeten kunnen rijden. Dan is de pony al 28 en dat is best een leeftijd, het zou vreselijk zijn als ze eerder van die pony afscheid moet nemen.
Mijn tip, er staan op dit moment heel veel leuke pony's te koop die een stuk jonger zijn, ga daar eerst eens naar kijken. Met de prijzen is veel te doen, iedereen wil wel iets inleveren als de pony een goed plekje krijgt, neem daar je voordeel van en ga lekker op jacht naar de juiste pony voor je dochter.
Succes :)

helemaal mee eens :)

Heb je wel het topic gelezen? Ts heeft de pony al gekocht :)

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:50

Sjors493 schreef:
Storm schreef:

Heb je wel het topic gelezen? Ts heeft de pony al gekocht :)

ja heb wel gezien dat ze een pony gekocht heeft hoor ;)! maar mag mijn mening toch wel zeggen?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 20:58

Ja hoor, je mag alles. Het is alleen zinloos. Tenzij je jezelf gewoon graag hoort praten.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 21:28

Waves schreef:
Ja hoor, je mag alles. Het is alleen zinloos. Tenzij je jezelf gewoon graag hoort praten.

:D

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:16

Heb niet het hele topic gelezen maar ben blij dat je haar gekocht hebt. Hele goede keuze. Je dochtertje heeft nog geen ambities en dat hoeft ook niet bij deze pony. Die kunnen nog heerlijk met elkaar teuten en die pony heeft een heerlijk leven zonder die verplichte rondjes. Ideaal.En misschien blijft die interesse van je dochter enkel bij teuten en af en toe mennen en wordt het toch een andere hobby. Dat is allemaal geen probleem dan. En ponys kunnen oud worden.

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 22:21

@dinopino

Jij hebt het bij het rechte eind, ik heb gekeken naar hoe mijn dochter is van karakter, wat ze wil. Hoever ze nu is en eigenlijk vind ze het prima om lekker te teuten, alleen maar te stappen (want draven is eng) en eigenlijk wil ik dat een jonge pony niet aandoen. Maar deze oude tante vind het heerlijk zo'n wandelingetje naast de fiets en gewoon lekker rustig aan. Overigens zitten hier alle knopjes op dus in mijn opzicht een prima leerpony. Ik snap dat mensen hun mening willen geven, daar heb ik ook om gevraagd. Maar we hebben dus de pony gekocht en we proberen haar nog een zo leuk mogelijk leven te geven zolang als dat mogelijk is. Mijn dochter is ook maar 28 kg dus een oudere pony is in haar geval helemaal geen probleem.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 22:32

In de herinnering blijft ook niet bij hoe lang je de pony hebt gehad, maar hoe lief ie was. En ponys kunnen lekker oud worden ;-)

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-12 15:48

Een jaar later na aankoop!!

Ja ja ze is er nog. En het gaat goed. Wel aardig wat artrose en toch wel flink grijs in dr gezicht en op haar flanken. Maar ze doet het nog steeds. Iets teruggevallen deze winter maar nu weer lekker bijgekomen. En nog steeds geen spijt dat we haar gekocht hebben.
Ze is ook wel ietsje meer ouder dan verwacht, maar och, zolang ze het nog leuk doet.
Onze Amber.

En, voor het eerst op wedstrijd. Samen met Merel. Lekker bixie rijden op de ludanchelo hoeve. Dus al met al gaat het lekker met die twee. Merel doet lekker haar stapritjes en als amber zin heeft ook nog met een lekker drafje erbij.

Afbeelding
Lekker aan het inrijden..

Afbeelding
En in opperste concentratie tijdens de proef.

En zo zuur als ze in het begin was, zo lief is ze nu. Dus al met al, voor ons helemaal top..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 15:52

mooi dat het een goede aankoop blijkt te zijn +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 16:16

Wat leuk om te horen! :)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 21:23

leuk die foto's hoor. Fijn dat jullie zo blij zijn met Amber. Super.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:00

Wat leuk dat je nu weer een update geeft. Ziet er leuk uit *\o/*

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:13

Wat leuk dat je dat even deelt, onze oude pony valt in de winter ook altijd wat terug, afgelopen winter ben ik gestart met seniores priores van subli, een voer dat je geweekt moet geven en je ziet m opknappen, misschien een idee voor jullie amber

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-12 22:21

Dat is inderdaad goed voer voor oudjes, zeker in de winter. Bij ons krijgen de oudjes bietenpulp met maismeel erbij, dus naast voordroog en basisbrok. De Ijsco met heel slecht gebit krijgt daar dan nog extra dingen doorheen als luzerne en zemelen, want die kan niet veel meer met voordroog of hooi.
Ik ben in ieder geval heel tevreden met pulp en maismeel voor mijn oude dame (25), ze blijft zo heel redelijk op vorm. ;)