piendepien schreef:Ik kan niet begrijpen dat mensen hun paard , die vaak jaren trouwe dienst heeft gedaan, als ze te oud zijn zonder blikken of blozen naar de slachter kunnen brengen of kunnen wegdoen. Ik zou het niet kunnen!
Die van mij heeft dan echt geluk, hij is nu 15 jaar en als hij te oud wordt om te berijden dan ga ik hem tot zijn natuurlijke dood heerlijk vertroeten en mag hij lekker in de wei genieten van zijn oude dag!
Het is een levend dier en geen wegwerp produkt!
Ik weet dat ik nu veel mensen tegen de haren strijk, maar zo denk ik er nu eenmaal over.
Ik vind het heel verdrietig voor zo,n oud paardje.
Je krijgt hier aardig wat over je heen. Ik vindt dat je terecht deze reactie plaatst. Ts wil weten wat ze voor haar oude paard kan vragen etc oftewel ze wil van haar bejaarde paard af, m.i. reageer je dan vanuit jouw visie op de vraag van TS.
Wel kom ook jij nog eens voor de keuze te staan, in laten slapen of naar het slachthuis. Wij hebben beide keuzes al eens moeten maken. Wij laten voortaan de paarden inslapen en wel om verdere handel en banketstaaf wat betreft het je moeten schamen om nog slachtgeld te willen beuren te voorkomen ( dit laatste vindt ik echt ronduit onbeschoft gesteld, het zal wel gebracht worden om vooral prijzen laag te houden?)
Ook ik zal wel weer de lading krijgen, gelukkig kan ook ik daar erg goed tegen.