slachtprijs?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 23:44

Jolliegirl schreef:
Soms moet een oud paard weg omdat hij oud is helaas....
Omdat het niet meer gaat... en men problemen voor wilt zijn...

klopt, maar dan is het meestal niet naar een nieuwe eigenaar... (en dat is wel wat ik nu heb gedaan voor Witte). En daar kunnen mensen echt wel hun gelijk in hebben. Soms is dat het laatste wat je voor ze kunt doen.

Jolliegirl

Re: slachtprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 23:48

Absoluut :)
Ik begrijp wat je bedoeld.

Maar als je kijkt wat ik vrijdag zag... een 38 jarige pony... die gewoon stond te pompen in zijn laatste uren...
Zoiets verkoop je niet meer door... daar maak je een eerlijke keuze voor...
Een keus die imo een paar jaar eerder gemaakt had mogen worden.

Angela

Re: slachtprijs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 23:52

Een paard zou niet onnodig pijn of zwaar ongemak moeten hebben, zeker niet op die leeftijd.

Orlanda, mijn merrie, heb ik met 33 jaar laten inslapen. Van de een op de andere dag wilde ze niet meer eten, en dat was de dag erna ook nog zo. Ze ging steeds meer liggen, en dat deed ze bijna nooit. Het was gewoon op. Ik heb de DA gebeld, en haar 2 dagen later, op een mooie zondagavond, laten gaan. Inslapen, omdat ze niet graag op de trailer stond. Dan is zo'n afscheid zwaar, maar goed.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 00:50

piendepien schreef:
Ik kan niet begrijpen dat mensen hun paard , die vaak jaren trouwe dienst heeft gedaan, als ze te oud zijn zonder blikken of blozen naar de slachter kunnen brengen of kunnen wegdoen. Ik zou het niet kunnen!

Die van mij heeft dan echt geluk, hij is nu 15 jaar en als hij te oud wordt om te berijden dan ga ik hem tot zijn natuurlijke dood heerlijk vertroeten en mag hij lekker in de wei genieten van zijn oude dag!

Het is een levend dier en geen wegwerp produkt!

Ik weet dat ik nu veel mensen tegen de haren strijk, maar zo denk ik er nu eenmaal over.
Ik vind het heel verdrietig voor zo,n oud paardje.

Je krijgt hier aardig wat over je heen. Ik vindt dat je terecht deze reactie plaatst. Ts wil weten wat ze voor haar oude paard kan vragen etc oftewel ze wil van haar bejaarde paard af, m.i. reageer je dan vanuit jouw visie op de vraag van TS.

Wel kom ook jij nog eens voor de keuze te staan, in laten slapen of naar het slachthuis. Wij hebben beide keuzes al eens moeten maken. Wij laten voortaan de paarden inslapen en wel om verdere handel en banketstaaf wat betreft het je moeten schamen om nog slachtgeld te willen beuren te voorkomen ( dit laatste vindt ik echt ronduit onbeschoft gesteld, het zal wel gebracht worden om vooral prijzen laag te houden?)

Ook ik zal wel weer de lading krijgen, gelukkig kan ook ik daar erg goed tegen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 08:07

krackertje schreef:
Je krijgt hier aardig wat over je heen. Ik vindt dat je terecht deze reactie plaatst. Ts wil weten wat ze voor haar oude paard kan vragen etc oftewel ze wil van haar bejaarde paard af, m.i. reageer je dan vanuit jouw visie op de vraag van TS.

Even voor de duidelijkheid: dat ik een andere plek voor mijn paard zocht, had niets met zijn leeftijd te maken, maar alles met de onmogelijkheid om hem hier te kunnen berijden.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 08:23

krackertje schreef:
Ook ik zal wel weer de lading krijgen, gelukkig kan ook ik daar erg goed tegen.

Het is jammer dat jij door een paar meningen opeens het slachten niet meer goedkeurt :)
Dat is zonde...

Als iemand slachtgeld wilt, krijg je dat.
Als iemand meer slachtgeld wilt, kan dat, dan gaat je paard levend naar belgie.
Als iemand geen geld wilt, is dat ook goed.
Daar staat men vrij in.

Maar je paard brengen naar de slager zo van : Zo, inslapen kost geld,dit niet...

Vind ik ronduit beschamelijk....En ja het gebeurt... helaas.
Dit voornamelijk na het winterseizoen of in het winterseizoen.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 08:40

[/quote]
Kleine gok, maar ben je onder de 14 jaar?[/quote]

hey wat is er mis met onder de 14 jaar zijn?! :D ik ben 13 maar sta volledig achter de beslissing om een paard te laten slachten (natuurlijk wel als het netjes gebeurd en geen lopende-band-werk) maar piendepien, denk je niet dat iedereen wel zou willen dat zijn/haar paard een natuurlijke dood sterft op een mooie zomeravond en dan rustig inslaapt helemaal als een sprookje, dit heb je helaas niet voor het zeggen. En daan vind ik slachten heel humaan tegenover het paard, je moet voor je paard denken, niet wat jij het liefste wil, ik wilde mijn hond ook wel voor altijd bij me houden (ja even dat voorbeeld, k heb geen paard) en haar nieren werkte niet meer, toen hebben we ook een hele moeilijke keuze moeten maken, als het dier niet meer KAN, wees dan eerlijk tegenover hem, verlos hem uit de pijn, al vind je het zelf zwaar *. En dan zal je de keus moeten maken die bijna iedere paardeneigenaar zal moeten maken, slahten of inslapen?