Paard gekocht bij handelsstal met onzichtbare gebreken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:01

Heeft de DA alleen aan de hand van de buigproef vastgesteld dat het hoefkatrolontsteking is?
Of heeft hij foto's gemaakt?

witte41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 00:02

Elin_ schreef:
maar heb je hem bij aankoop dus niet laten keure ?

Neen maar chipnummer is niet correct zoals vermald staat op mijn aankoop contract,dus verkoper is schuldig en strafbaar denk ik

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:02

Elk paard heeft een hoefkatrol, dus het zal dan hoefkatrolontsteking zijn. Maar volgens mij kan een da zonder foto's niet zien of een paard hoefkatrolontsteking heeft.
Je kunt nu alleen nog maar de verkoper op de hoogte stellen dat je het paard terug komt brengen en hopen dat hij daarmee akkoord gaat.
Laatst bijgewerkt door santie op 18-03-11 00:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:04

Heb je het paspoort ter plaatse wel beken want bedoel net als aftekeningen end zouden daar ook in moeten staan is je toen niets op gevallen?

Dit is in ieder geval wel een hele wijze les voor je.

witte41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 00:10

Electra63 schreef:
Heeft de DA alleen aan de hand van de buigproef vastgesteld dat het hoefkatrolontsteking is?
Of heeft hij foto's gemaakt?

Da heeft geen foto's genomen maar een buigproef gedaan en mankte serieus,dierenarts antwaaoorde al direkt ik weet genoeg,heeft een controle op de chipnummer gedaan en komt niet overeen met de chipnummer dat vermeld staat op het aankoop contract,daarmee antwoorde hij neem geen foto's maar ga ermee verder want dit kan een gestolen paard zijn dat de verkoper verkocht heeft of een paard dat al geslagt is.

witte41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 00:13

Tigra_ schreef:
pluchke schreef:
Dierenarts heeft langsgeweest, buigproef gedaan en paard mankte serieus,Da heeft bevestigd dat het hoefcatrol is.
Chipnummer laten controleren waariut blijkt dat deze niet overeenstemt met de chipnummer vermeld op het aankoop contrakt.
Wat nu??

De verkoper bellen. En zeggen wat je wil, gaat die daar niet op in dan zul je een advocaat of iets moeten contacteren.

En hopen dat je ergens staat, wel raar dat het chipnr niet terplaatse is afgelezen eigenlijk.

Gaan hem bellen ofwel centen terug ofwel een rechtzaak,verkoper heeft paard met valse chipnummer verkocht

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:16

Paard met hoefkatrol is soms gewoon te rijden hoor, die van mij van 23 doet het al 10 jaar prima en heeft een tijdje intensief gesprongen en heeft HKO 4 aan beide voorbenen.

Maar ik snap dat je er niet vrolijk van word, hoe je het ook went of keert, hij heeft je gewoon opgelicht. Zielig voor het dier ook, dat die er nu de dupe van is, als hij terug gaat zal hij net zo hard weer verkocht worden & begint het weer van voor af aan. Vind ik zo sneu altijd voor die dieren. :\

Wel knap dat hij kan oordelen zonder foto's? Zou wel als jij een rechtzaak wilt, foto's hebben. Anders heb je nooit bewijs van slijtage va het hoefkatrol.

witte41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 00:18

Joscaa schreef:
Paard met hoefkatrol is soms gewoon te rijden hoor, die van mij van 23 doet het al 10 jaar prima en heeft een tijdje intensief gesprongen.

Maar ik snap dat je er niet vrolijk van word, hoe je het ook went of keert, hij heeft je gewoon opgelicht. Zielig voor het dier ook, dat die er nu de dupe van is, als hij terug gaat zal hij net zo hard weer verkocht worden & begint het weer van voor af aan. Vind ik zo sneu altijd voor die dieren. :\

Vervalsing van de chipnummer want deze komt niet overeen met wat vermeld staat op het aankoopfactuur dus ofwel terugnemen ofwel rechtzaak.
Heb wel een bewijs van verkoop met valse chipnummer
Laatst bijgewerkt door witte41 op 18-03-11 00:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:19

Kan een DA zomaar hoefkatrol vaststellen door alleen een buigproef? :o?

witte41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 00:22

Narya schreef:

hji vermoed het maar heeft gezegd laat geen foto's nemen allemaal verloren geld want u hebt een paard met vals chipnummer gekocht komt niet overeen met nummer op het verkoopscontrakt

Dorindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:23

Een DA kan niet zeggen dat je dier hoefkantrolontsteking heeft aan de hand van een buigproef.. wat een onzin.. zoiets kan alleen zekergesteld worden doormiddel van foto's.

En daarnaast, mijn paard heeft hoefkatrolonsteking (en ja, dat is duidelijk geworden na een röntgenologisch onderzoek) al zeker 10 jaar in de ergste mate. (4 op de rechte voorbeen) en hij loopt echt héérlijk. Nooit kreupel gelopen.. het hoeft dus echt niet het einde te betekenen.

Verder is dit echt je eigen schuld.. Je hebt het paard niet laten keuren (wat kost zoiets nou, 100 a 150 euro?) en kijk waar je nu staat? je staat in iedergeval niet sterk kan ik je zeggen en dit gaat je echt enorm veel gezeik opleveren als je er nog tegenin wilt gaan. Laat dit een les voor je zijn.
Wat ben je nu van plan te doen eigenlijk? ga je morgen naar die handelsstal toe?

Ik wens je verder veel succes.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:25

pluchke schreef:
Narya schreef:

hji vermoed het maar heeft gezegd laat geen foto's nemen allemaal verloren geld want u hebt een paard met vals chipnummer gekocht komt niet overeen met nummer op het verkoopscontrakt

Ik hoop dat je nog wat verder onderzoek gaat doen over dit paard en dat chipnr. Misschien is het een gestolen paard en dan zou je iemand een groot plezier kunnen doen met jouw bevindingen. Jouw rechten tegenover de handelaar zullen dan niet verminderen. Jij hebt namelijk "ter goeder trouw" gehandeld.

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:26

pluchke schreef:
Narya schreef:

Had zoiets niet gewoon boven kunnen komen door te keuren? Zoiets kijkt een DA bij een keuring toch gewoon na? Het lijkt mij dat een vermoeden van hoefkatrol geen reden is om een paard terug te brengen, dan moet je wel bewijzen klaar hebben liggen dat er daadwerkelijk iets aan de hand is.. en dan is het nog maar afwachten wie z'n zin krijgt, omdat je niet hebt gekeurd..

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:30

Narya schreef:
pluchke schreef:

Had zoiets niet gewoon boven kunnen komen door te keuren? Zoiets kijkt een DA bij een keuring toch gewoon na? Het lijkt mij dat een vermoeden van hoefkatrol geen reden is om een paard terug te brengen, dan moet je wel bewijzen klaar hebben liggen dat er daadwerkelijk iets aan de hand is.. en dan is het nog maar afwachten wie z'n zin krijgt, omdat je niet hebt gekeurd..

Trouwens...aangezien het paard niet gekeurd is bij verkoop, kan je dan als "nieuwe" eigenaar bewijzen dat jij dát paard hebt gekocht met een ander chipnr?
Bedoel dat jij als koper het gekochte paard ook kan/had kunnen wisselen en dan kloppen de nrs idd niet met het verkoopcontract.

Balou_k

Re: Paard gekocht bij handelsstal met onzichtbare gebreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:35

Ts wil je antwoorden op mijn pb

rensie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:53

Wat ik zo lees heb je geen poot om op te staan...
En een handelaar is vaak wel zo gehaait dat ie zich er op een of andere
manier eronderuit weet te kletsen... :\

Veel succes :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 00:54

pluchke schreef:
paard is niet gekeurd door veearts bij aankoop.
rotstraal is opgemerkt als we het paard juist hadden

Dan kan je het geld niet terug eisen...

witte41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 00:57

DeMolenhoek schreef:
pluchke schreef:
paard is niet gekeurd door veearts bij aankoop.
rotstraal is opgemerkt als we het paard juist hadden

Dan kan je het geld niet terug eisen...

Jawel paard met valse chipnummer verkocht bij controle dierenarts

Dorindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 01:01

Wil je antwoorden op mn vraag?

witte41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 01:05

Dorindee schreef:

Dierenarts heeft langsgeweest, buigproef gedaan en paard mankte serieus,Da heeft bevestigd dat het hoefcatrol is.
Chipnummer laten controleren waariut blijkt dat deze niet overeenstemt met de chipnummer vermeld op het aankoop contrakt.
Dus verkoop is zeker strafbaar, voor hetzelfde geld heb ik een gestolen paard gekocht.
Gaan morgen handelsstal opbellen.Ofwel geld terug ofwel rechtzaak want heb aankoopcontract waar een andere chipnr op vermeld staat
Laatst bijgewerkt door witte41 op 18-03-11 01:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Dorindee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 01:07

Ik doelde meer op het antwoorden van deze onderstaande zin, sorry.

' Wat ben je nu van plan te doen eigenlijk? ga je morgen naar die handelsstal toe? '

witte41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-11 01:08

Dorindee schreef:
Ik doelde meer op het antwoorden van deze onderstaande zin, sorry.

' Wat ben je nu van plan te doen eigenlijk? ga je morgen naar die handelsstal toe? '

Gaan morgen handelsstal opbellen.Ofwel geld terug ofwel rechtzaak want heb aankoopcontract waar een andere chipnr op vermeld staat

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 01:09

pluchke schreef:
Gaan hem bellen ofwel centen terug ofwel een rechtzaak,verkoper heeft paard met valse chipnummer verkocht

Daarom moet je dus ook keuren.

Wanneer ga je nou zelf eens inzien dat je zelf niet al the slim gehandeld hebt, in plaats van alles op de verkoper te gooien?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 01:10

Als ze nog thuis geven.

Ze hebben je goed te pakken gehad.
Als koper heb je namelijk onderzoeksplicht. Door niet te laten keuren VOOR aankoop heb je die plicht verzuimd.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 01:20

pluchke schreef:
Dorindee schreef:

Dus verkoop is zeker strafbaar, voor hetzelfde geld heb ik een gestolen paard gekocht.

Klopt het chipnummer niet in het koopcontract of in het paspoort? Als het enkel in het koopcontract fout staat maar het paspoort is in orde kan het ook gewoon een foutje zijn geweest bij het afdrukken.