Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Electra63 schreef:Heeft de DA alleen aan de hand van de buigproef vastgesteld dat het hoefkatrolontsteking is?
Of heeft hij foto's gemaakt?
Tigra_ schreef:pluchke schreef:Dierenarts heeft langsgeweest, buigproef gedaan en paard mankte serieus,Da heeft bevestigd dat het hoefcatrol is.
Chipnummer laten controleren waariut blijkt dat deze niet overeenstemt met de chipnummer vermeld op het aankoop contrakt.
Wat nu??
De verkoper bellen. En zeggen wat je wil, gaat die daar niet op in dan zul je een advocaat of iets moeten contacteren.
En hopen dat je ergens staat, wel raar dat het chipnr niet terplaatse is afgelezen eigenlijk.
Joscaa schreef:Paard met hoefkatrol is soms gewoon te rijden hoor, die van mij van 23 doet het al 10 jaar prima en heeft een tijdje intensief gesprongen.
Maar ik snap dat je er niet vrolijk van word, hoe je het ook went of keert, hij heeft je gewoon opgelicht. Zielig voor het dier ook, dat die er nu de dupe van is, als hij terug gaat zal hij net zo hard weer verkocht worden & begint het weer van voor af aan. Vind ik zo sneu altijd voor die dieren.
pluchke schreef:Narya schreef:Kan een DA zomaar hoefkatrol vaststellen door alleen een buigproef?
hji vermoed het maar heeft gezegd laat geen foto's nemen allemaal verloren geld want u hebt een paard met vals chipnummer gekocht komt niet overeen met nummer op het verkoopscontrakt

pluchke schreef:Narya schreef:Kan een DA zomaar hoefkatrol vaststellen door alleen een buigproef?
hji vermoed het maar heeft gezegd laat geen foto's nemen allemaal verloren geld want u hebt een paard met vals chipnummer gekocht komt niet overeen met nummer op het verkoopscontrakt
Narya schreef:pluchke schreef:hji vermoed het maar heeft gezegd laat geen foto's nemen allemaal verloren geld want u hebt een paard met vals chipnummer gekocht komt niet overeen met nummer op het verkoopscontrakt
Had zoiets niet gewoon boven kunnen komen door te keuren? Zoiets kijkt een DA bij een keuring toch gewoon na? Het lijkt mij dat een vermoeden van hoefkatrol geen reden is om een paard terug te brengen, dan moet je wel bewijzen klaar hebben liggen dat er daadwerkelijk iets aan de hand is.. en dan is het nog maar afwachten wie z'n zin krijgt, omdat je niet hebt gekeurd..
Dorindee schreef:Wil je antwoorden op mn vraag?
pluchke schreef:Dorindee schreef:Wil je antwoorden op mn vraag?
Dierenarts heeft langsgeweest, buigproef gedaan en paard mankte serieus,Da heeft bevestigd dat het hoefcatrol is.
Chipnummer laten controleren waariut blijkt dat deze niet overeenstemt met de chipnummer vermeld op het aankoop contrakt.
Dus verkoop is zeker strafbaar, voor hetzelfde geld heb ik een gestolen paard gekocht.
Gaan morgen handelsstal opbellen.Ofwel geld terug ofwel rechtzaak want heb aankoopcontract waar een andere chipnr op vermeld staat