Eigen pony

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

xxOrlando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 21:31

kijk of ik een lijstje kan maken :

- €30,- les. 30 x 12 = €360,- per jaar.
- €65,- hooi. €65,- x 12 = €780,- per jaar.
- €90,- Hoefsmid. €180,- x 6 = €1080,- per jaar.
- €160,- per jaar Ponyclub. Mijn moeder is nu ander lid , is goedkopen ( ivb Nekhernia )
- €2,50 strobaal. €2,50 x 20 = €50,- per winter ( plasmatten )
- € ? waterkosten.
- €60,- mesthoop leeghalen.
- €60,- Streekwedstrijden. Soms mijn moeder ook , dus €120,-
- €( laten we zeggen ) €500,- jaarlijks aan DA / Andere kosten ( hoofdstel , zadel , dekens , halsters , CH's ect. ect. )
Dat is :
€3040,- jaarlijks ongeveer.

Elin_

Re: Eigen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-11 23:19

Lieve TS,
Julliie posten toch alles wat uitroept: IK WIL HEM GEWOON! (paard)
dus waarom vragen julie het nog ?

Het is gewoon onmogelijk.
1. Dierenartskosten zijn VEEL hoger dan die klein 96 euro.. dat ben je in 1 x 2x zo veel kwijt (dus in 1 x is het ipv 96 euro vaak het dubbele)
2. Jullie willen een zo goedkoop mogelijke pony (en uberhoud maar 1 dekje.. ?)
3. Jullie onderschatten de kosten van bijv. voer (ik doe met 1 zak voer van 10 euro met 2 paarden ongeveer 1 week.. of anderhalfe week..)
4, Je zusje zou jonger dan jou moeten zijn (zusJE) en jij bent pas 15.. hoezo groeit ze dean niet meer?

Als jullie alsnog een pony willen vind ik het beetje egoiistisch.. sorry... kan er niets anders van maken... maar dan niet voor jullie ,maar voor de pony.

Neem een pony als je het kan betalen en niet als je het niet of nauwelijks kan betalen en al helemaal niet op deze leeftijd.

het is dus Onmogelijk

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-11 07:32

Elin_ schreef:
Lieve TS,
Julliie posten toch alles wat uitroept: IK WIL HEM GEWOON! (paard)
dus waarom vragen julie het nog ?

Het is gewoon onmogelijk.
1. Dierenartskosten zijn VEEL hoger dan die klein 96 euro.. dat ben je in 1 x 2x zo veel kwijt (dus in 1 x is het ipv 96 euro vaak het dubbele)
2. Jullie willen een zo goedkoop mogelijke pony (en uberhoud maar 1 dekje.. ?)
3. Jullie onderschatten de kosten van bijv. voer (ik doe met 1 zak voer van 10 euro met 2 paarden ongeveer 1 week.. of anderhalfe week..)
4, Je zusje zou jonger dan jou moeten zijn (zusJE) en jij bent pas 15.. hoezo groeit ze dean niet meer?

Als jullie alsnog een pony willen vind ik het beetje egoiistisch.. sorry... kan er niets anders van maken... maar dan niet voor jullie ,maar voor de pony.

Neem een pony als je het kan betalen en niet als je het niet of nauwelijks kan betalen en al helemaal niet op deze leeftijd.

het is dus Onmogelijk

We deden het al niet , dat hebben we al vermeld , volgende keer graag terug lezen , dat voorkomt deze soort reacties ;)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 07:56

Ik betaal voor 1 (groot) paard in de randstad:
270,- euro stalkosten per maand (incl. kuil, vlas en voer.) = 3240,- per jaar.
+-20,- euro per maand voor extra vlas (Paard is smeerkees). = 240,- per jaar.
65,- hoefsmid kosten (rondom beslagen en bekapt) per 6 weken. = 563,33 per jaar
30,- les per week (voor mij en moeder) = 1560,-

Dit komt al uit op 5603,33 euro per jaar aan vaste lasten. Dan heb ik nog niet eens de dierenartskosten (entingen, tandarts, spaarpotje etc), zadel controle, wedstrijden(lid KNHS, benzine etc.) of uberhoud geld voor onderhoud en vervanging van spullen gerekend.

Daarnaast moet je rekening houden met het feit dat stro en hooi ook veel duurder worden.
Paard kan om iets heel benulligs een tijdje uit de running zijn (verstapt en kreupel) waardoor je er misschien wel een maand (of meer) naast moet lopen.

eline2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-11 16:17

dat is dan geen dure stal
:wave:

anske013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 01:55

ik snap wel dat mensen na moeten denken over het kopen van een paard en dat het een hoop geld kost maar ik vind de hoeveelheid aan dezelfde reacties ook wel een beetje overdreven.
ze houden duidelijk van paarden ze heeft al verzorg paarden ( waar hij overigens ook zou komen te staan ) dus niet ergens waar geen extra toezicht is.
ze willen sparen voor onkosten vind ik ook een plus punt!
ze geef netjes antwoord op alle belachelijke vragen hier dus netjes opgevoed hihi.
ik neem aan dat de ouders het er ook mee eens zijn en als er dan toch onverhoopt extra kosten zouden zijn ( wat misschien helemaal niet zo is ) dat ze dan terug kunnen vallen op hun ouders dan is er toch niets aan de hand?