Dit is toch niet normaal meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:43

Ongeloooooflijk zeg!! Wat een aso mentaliteit. En volgens mij ben jij als eigenaar van het paard ook nog eens aansprakelijk als er iets was gebeurt, sta je er mooi gekleurd op.... Goed dat je het verzorgstertje duidelijk hebt gemaakt dat je paard een NOGO area is, en dat ze zich daar netjes aan houdt. Ik zou alleen wel flinke duidelijkheid eisen van mijn pensionhouder (en ik moet zeggen, mijn phster/ph kennende... die zou de eigenaresse zodra ze die zag wel even aanpellen, denk zo maar dat het paard zó weg zou zijn bij ons op stal) hoe het ervoor staat, want dat mens dat je paard heeft meegenomen zou ik dus never nooit niet meer vertrouwen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:44

Sjoyceje schreef:
Paard is aan de hand meegenomen ;)

Nog veel stommer! Dus alleen om het andere paard rustig te houden?
De hel zou losbreken als het mijn paard zou zijn!!!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:49

Mijn mond viel ook even open toen ik jou openinspost las. My lord, waar zit je verstand dan? Even zo goed vind ik wel dat een 16 jarige ook verantwoordelijk genoeg moet zijn om te zeggen dat je niet zomaar andermans paard mee kan en mag nemen. En dat het dan wel heel makkelijk is om de schuld in de schoenen van de eigenaresse te schuiven. Die overigens ook zeer zeker niet op haar plaats is. En ik zou het niet meer dan terecht vinden dat de staleigenaar deze persoon per direct weg stuurt.

mandy358

Re: Dit is toch niet normaal meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 18:54

Mijn mond viel open toen in dit las! Ik hoop voor je dat alles goed opgelost word!

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 19:06

Vjestagirl schreef:
MiiRowiej schreef:
nou wij hebben een tijd geleden ook zo iets gehad op stal, we hadden een nieuw verzorgertje op stal voor 1 van de shetlanders (meisje van hoog uit 12 jaar) allemaal prima en goed afgesproken. ze kwam altijd samen met haar moeder en na een paar weken besloot ze dat ze ook wel bekwaam genoeg was om ook alle andere paarden, dus van allemaal verschillende eigenaren, ook uit de wei te halen en te poetsen en te longeren. nou die heeft het dus ook flink te horen gekregen van de stal eigenaresse!

Zo hadden wij verzorgmeisjes bij een paar shetlanders die ze mochten poetsen en in de stapmolen mochten zetten. Die diertjes hadden geen conditie, omdat er nooit wat mee gedaan werd. Die stonden toen ineens rustig 1,5 uur in de stapmolen, zij een dorp verderop gezien met die meisjes erop (dieren waren niet ingereden) en werden met een longeerlijn vooruit geslagen.

een reden dat ik geen verzorgsters voor mijn paarden heb. je weet gewoon niet wat ze allemaal doen.

Ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaring met bijrijdsters is dat je sowieso een oogje in het zeil moet houden, hoewel ik ook een aantal geweldige meiden heb getroffen.

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:31

hoe verzin je het uberhaupt om zomaar een ander zn paard mee te nemen/stelen. Ik zou moordadig worden als ik zoiets zou horen

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:40

Euh ik denk dat ze bij ons op stal niet eens het terrein af waren gekomen, ik weet vrij zeker dat de pensionhouder/ster ze eigenhandig het paard uit handen getimmerd had.

Ik vind het echt te gek voor woorden, natuurlijk van die eigenaresse maar ik verwacht toch van een verzorgster dat die ook zelf hersens heeft en dus kan zeggen als ze het ergens niet mee eens is. Achteraf zeggen dat je het raar vindt daar heeft geen mens iets aan. Ik zou niet wachten tot de eigenaresse terug is uit Amerika maar nu het gesprek aan gaan met verzorgster en staleigenaar (desnoods die eigenaresse er bij via Skype oid). Potverdikke ik wordt al roodgloeiend in jouw plaats!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:41

Dit is eh...minstens apart te noemen >;)
Zou ook wel even met mn bek vol tanden staan als iemand met zo'n mededeling komt. Ben benieuwd naar het excuus van de eigenaresse

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 21:48

Wat een brutaliteit zeg, jeetje!
Je zal net op dat moment op stal komen, paard weg!

Mijn vader kwam ooit vroeg bij de paarden en daar was iemand op mijn paard in het land aan het rijden, meneer had eigen zadel en hoofdstel mee en ging rijden deed hij vaker en op verschillende adressen. Hij had ook ooit iemand in het bos aangesproken gevraagt of hij een stukje mocht rijden en hoppa daar ging hij er met het paard vandoor.
Mijn vader heeft hem bij zijn lurven gepakt en naar het politiebureau gebracht, jongen was eerder terug bij zijn auto dan mijn vader. Politie vroeg nog of mijn vader hem een lift wilde geven naar zijn auto!!(hoe dom kan je zijn)
Het ergste was nog dat mijn paard 2 kapotte knieen had, hij was gevallen op het asfalt met grind.

Ik zou eisen dat de staleigenaar ze weg stuurd, zulke brutale wil je toch niet op stal hebben. Wat is het de volgend keer.

antsjepansje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:11

jeetje wat brutaal kan me voorstellen dat je geschrokken
hoop voor je dat ze het goed oplossen
want dit kan echt niet

Ruyter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:13

idd, dit is zeker niet normaal, dat er mensen rondlopen met zo weinig verstand zeg!

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:33

Ik vind dit ook nogal bizar, op de meeste stallen die ik ken zet men elkaars paarden niet eens zonder overleg in de wei.

Het verzorgerstertje is misschien 16 en zou misschien wel beter moeten weten. Maar ik vraag me af of dat meisje niet gewoon dacht dat de de eigenaaresse van dat andere Paard daar wel toestemming van de ts voor had?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 22:37

Eerlijk gezegd, toen ik 16 was en de eigenaar van mijn toenmalige verzorgpaard had met verteld dat we dat en dat paard mee gingen nemen op buitenrit dan was ik er ook vanuit gegaan dat het goed was... Vind ook niet dat de verzorgster erg veel te verwijten valt. De eigenaar daarintegen...

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-11 23:14

Wat goed van je dat je niet ontploft bent. Ik zou ook echt laaiend zijn geweest. Ik ben benieuwd naar het gesprek. Vind het goed dat je stalhouder het gesprek aangaat en nav bekijkt wat hij verder gaat doen.
Zo zou ik het als stalhouder ook aanpakken

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:26

Dit moet je echt niet accepteren,wat een idioten dat ze zomaar andermans paard pakken en meenemen.Als het mij zou overkomen zou ik knappen van woede,alleen al toen ik je verhaal las begon het bij mij al te jeuken.Je moet echt goed duidelijk maken dat er rare dingen bebeuren mocht iemand zoiets belachelijks weer in zijn domme hoofd halen.

Marian01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 11:38

Ik was denk ik volledig uit mijn stekker gegaan.
Hoe haal je het in je hoofd om aan andermans paard te zitten? aan de hand of erop..echt dit kan niet!
Wat me nog meer verbaasde is dat dit vaker schijnt te gebeuren..wat erg! Dat doe je niet!
TS: heel goed dat je zo rustig blijft! ik ben benieuwd wat die idioot te zeggen heeft als je ze spreekt.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:01

Vjestagirl schreef:
Eerlijk gezegd, toen ik 16 was en de eigenaar van mijn toenmalige verzorgpaard had met verteld dat we dat en dat paard mee gingen nemen op buitenrit dan was ik er ook vanuit gegaan dat het goed was... Vind ook niet dat de verzorgster erg veel te verwijten valt. De eigenaar daarintegen...

Ik denk ook dat het verzorgstertje niet te hard moet worden aangepakt om die reden, op je 16e ben je nog niet zo ervaren dat je dat goed in kunt schatten. Die eigenaresse daarintegen die zal als ik dr gesproken heb heel lang door een rietje moeten eten! Ik zou dr toch _-:( -:(-
Ben heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:09

Tsss...jee dan sta je idd even perplex als zoiets je verteld wordt! :n Die eigenaresse...jee...wat een mafketel! Hoe haal je t in je hoofd!

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 13:00

liedje89 schreef:
Ik vind dit ook nogal bizar, op de meeste stallen die ik ken zet men elkaars paarden niet eens zonder overleg in de wei.

Het verzorgerstertje is misschien 16 en zou misschien wel beter moeten weten. Maar ik vraag me af of dat meisje niet gewoon dacht dat de de eigenaaresse van dat andere Paard daar wel toestemming van de ts voor had?

Ik ben inderdaad ook zo opgevoed dat je paarden van een ander met rust laat, de staldeur niet opent en niet te eten geeft. Dat doe ik dus ook niet.

Maar wat je zegt, ik weet niet wat dat meisje dacht en te horen heeft gekregen. Ik wil niet iemand veroordelen voordat ik weet wie de schuldige echt is...
Ik heb niet het gevoel dat het verzorgstertje het echt verkeerd bedoelde, volgens mij ziet ze de gevaren er niet in. Ze is erg naief, om het zo te zeggen.

Maar inderdaad, als er wat gebeurd was had IK moeten dokken. Alhoewel ik daar gister nog een discussie over had, gezien ik mijn paard stal, is het dan niet zo dat de stal verantwoordelijk is dat mijn paard binnen de grenzen van het erf blijft? En eigenlijk was mijn paard op dat moment inderdaad gestolen...

sandravra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 13:05

Dit is echt niet normaal! Ik zou absoluut haar nog eens erop aanspreken dat dit echt niet kan. Het is jouw paard, jouw eigendom en jouw verantwoordelijkheid. Dat iemand anders niet alleen met zijn paard over strata kan is niet jouw probleem. Ik weet gewoon niet wat ik lees. Als ze hier niet goed op reageert zou ik een klacht indienen bji de eigenaar van de stal. Dit moet je echt niet pikken!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 14:49

Omg, ook ik lees het met open mond, what de hell zeg! Dat doe je toch niet zomaar?? verkeer in met iemand anders paard zonder dat de eigneaar het weet???? Wat een lef zeg!! Hopelijk bljift ze nu met haar vingers van jou paard en spullen af. Ben benieuwd of het idd het idee van de eigenaar was. Meisje flink toespreken, maar zo te horen denk ze nu wel 3x na en vraagt ze dingen eerst...

Snap het niet, ook ik heb altijd geleerd gewoon met je handen van andersmans 'spullen' af te blijven. Of anders even toestemming vragen!

sopje0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:16

wow!
wat een rare mensen zo iest doe je gewoon niet..
als dat mijn paard was... }> dan zou ik echt zoo boos worden.
maar echt raar dat je zomaar iemands paard mee neemt..

Viwendy_HVJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:25

Hier precies dezelfde ervaring,
we hadden onze pony in een weiland staan net buiten het dorp.
Ooit een keer een vriendin mee genomen en sinds dien pakte zij altijd
de pony zonder zadel en hoofdstel om ermee op buitenrit te gaan.
We waren toen een jaar of 12/13 als ik er nu aan terug denk was dat
echt ongelooflijk onverantwoord.
Maar ja nooit iets tegen kunnen doen omdat het achter af gehoord was.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:30

toen ik het las zakte mijn onderkaak ook bijna op de grond!
Het is toch niet normaal meer!!!
Ik zou echt woedend worden!
ben benieuwd hoe de einaresse reageert als je het verteld!

Dreamable

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:40

Als ik er achter zou komen dat iemand iets met mijn paard gedaan heeft zonder mijn toestemming zou ik zo verschrikkelijk kwaad worden. Van mijn paard moeten ze afblijven! Ik zou niet voor mijn reactie instaan als mij doodleuk verteld werd dat iemand mijn paard zomaar meegenomen had. Overigens kan ik me wel voorstellen dat je in eerste instantie nauwelijks tot reageren in staat was; ik zou ook totaal met mijn mond vol tanden staan als me zoiets verteld werd, want dat zoiets überhaupt zomaar gedaan kan worden is iets wat je niet verwacht en dus niet op voorbereid bent. Als het bezonken is en het besef tot me zou doordringen, zou mijn reactie pas komen.

Maar wat betreft de suggesties van sommigen dat ts beter weg kan gaan bij deze stal: daar ben ik het niet mee eens. TS geeft aan het daar hartstikke goed naar haar zin te hebben, haar paard is er gelukkig, waarom zou TS dit opgeven door een stomme daad van een ander? Het zou anders liggen als de staleigenaren hiervan af geweten hadden, in dat geval zou ik het hén verweten hebben en zou ik per direct naar iets anders zijn gaan zoeken. Maar aangezien de staleigenaren ook niet wisten dat die andere paardeigenaar zomaar haar paard mee nam is het buiten hun schuld om gegaan en valt hen en dus de stal niks te verwijten! Als ik in de schoenen van TS zou staan was mijn eis heel duidelijk geweest: zij eruit!! Dat mensen het in hun hoofd halen zomaar een paard van een ander mee te nemen, die ze ook nog eens helemaal niet kennen, dat kan écht niet en met zulke mensen zou ik niet langer op een stal willen en kunnen staan. Ik zou me constant zorgen maken of mijn paard niet weer in gevaar gebracht wordt.

En wat betreft de discussie of het de schuld is van de andere eigenaar of de verzorgster: ik weet natuurlijk niet hoe het gegaan is, maar misschien heeft die eigenaar het ten opzichte van die verzorgster wel laten overkomen alsof dit mocht van TS. Ik kan me voorstellen dat als die eigenaar tegen de verzorgster heeft gezegd van: "oh weet je wat we doen, we nemen Flower wel mee, die gaat goed in het verkeer!" dat zo'n verzorgster dan aanneemt dat die eigenaresse weet waar ze over praat en dat die eigenaresse toestemming heeft van TS om haar paard mee te nemen. In dat geval denk ik niet dat de verzorgster er verantwoordelijk voor gehouden moet worden, zeker niet als zij wat naief overkomt en TS het gevoel heeft dat de andere eigenaresse het zo gezegd heeft.