Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Vjestagirl schreef:MiiRowiej schreef:nou wij hebben een tijd geleden ook zo iets gehad op stal, we hadden een nieuw verzorgertje op stal voor 1 van de shetlanders (meisje van hoog uit 12 jaar) allemaal prima en goed afgesproken. ze kwam altijd samen met haar moeder en na een paar weken besloot ze dat ze ook wel bekwaam genoeg was om ook alle andere paarden, dus van allemaal verschillende eigenaren, ook uit de wei te halen en te poetsen en te longeren. nou die heeft het dus ook flink te horen gekregen van de stal eigenaresse!
Zo hadden wij verzorgmeisjes bij een paar shetlanders die ze mochten poetsen en in de stapmolen mochten zetten. Die diertjes hadden geen conditie, omdat er nooit wat mee gedaan werd. Die stonden toen ineens rustig 1,5 uur in de stapmolen, zij een dorp verderop gezien met die meisjes erop (dieren waren niet ingereden) en werden met een longeerlijn vooruit geslagen.
een reden dat ik geen verzorgsters voor mijn paarden heb. je weet gewoon niet wat ze allemaal doen.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn ervaring met bijrijdsters is dat je sowieso een oogje in het zeil moet houden, hoewel ik ook een aantal geweldige meiden heb getroffen.
Vjestagirl schreef:Eerlijk gezegd, toen ik 16 was en de eigenaar van mijn toenmalige verzorgpaard had met verteld dat we dat en dat paard mee gingen nemen op buitenrit dan was ik er ook vanuit gegaan dat het goed was... Vind ook niet dat de verzorgster erg veel te verwijten valt. De eigenaar daarintegen...
Die eigenaresse...jee...wat een mafketel! Hoe haal je t in je hoofd! liedje89 schreef:Ik vind dit ook nogal bizar, op de meeste stallen die ik ken zet men elkaars paarden niet eens zonder overleg in de wei.
Het verzorgerstertje is misschien 16 en zou misschien wel beter moeten weten. Maar ik vraag me af of dat meisje niet gewoon dacht dat de de eigenaaresse van dat andere Paard daar wel toestemming van de ts voor had?