Help vriendin paard gekocht wat niet goed is

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 16:35

Kan iemand ons nog vertellen hoe dat zit met binnen 6 maanden terug moeten nemen?

Dier word wel behandeld voor de mok en pijn lijkt ze niet te hebben ze loopt gewoon dronken met haar benen? Kan vragen of ze er een filmpje van maakt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:35

Vraag ik me toch nog een ding af..

Hoeveel was het aankoopbedrag van het paardje?
Als je bijvoorbeeld voor 800 euro een zwarte merrie van 7 jaar aanschaft, dan kun je er donder op zeggen dat er iets mis mee is.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:36

Electra63 schreef:
jasmijn78 schreef:
Ik snap niet dat sommige mensen hier nog zo fanatiek op ingaan. Dit is toch te dom voor woorden? Laat ze het lekker zelf uitzoeken. Of het nu de TS zelf is of een zogenaamde vriendin. Wie zo dom doet moet maar op de blaren zitten.

Ik zou willen zeggen: TS: veel succes ermee!

TS of haar vriendin interesseert mij ook niet zo, maar het paard heeft ondertussen pijn en wordt niet beyhandeld en waarschijnlijk weer terug gestuurd naar de handelaar enz. enz.
Ik denk dat de meeste bokkers hier dus begaan zijn met het paard.

Even lezen, TS post net dat het dier wel behandeld wordt voor de mok.
Ik wil niet zeggen dat er geen dierenarts bij hoeft te komen, maar het is dus niet zo dat hij nu gewoon in een hoekje weggedrukt staat...

eilleen333

Balou_k schreef:
Kan iemand ons nog vertellen hoe dat zit met binnen 6 maanden terug moeten nemen?

Dier word wel behandeld voor de mok en pijn lijkt ze niet te hebben ze loopt gewoon dronken met haar benen? Kan vragen of ze er een filmpje van maakt

Wanneer was de koop rond en het paard geleverd?

nickyu

nu ben ik zelf ivm gezondheid paar dagen niet op stal geweest .. mijn man wel ;)

dus dat zwarte paard wat in jouw stal staat is niet van jou?

en je zoekt dus nog steeds een "gratis paard" (zie zeeland net )
waar wil je die dan zetten ..?

laat er nu eerst eens een da naar kijken , wie weet valt het allemaal wel mee
en misschien kom je der achter wat het paard nu wel of niet mankeerd en waar wel of geen "last"van heeft
of je reden hebt tot terug brengen of niet etc
Laatst bijgewerkt door nickyu op 12-01-11 16:39, in het totaal 2 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:37

maar ben jij dierenarts, "pijn lijkt ze niet hebben", ik zou meer zekerheid willen hebben en dierenarts zal toch zowiezo moeten komen voor ee keuring ik denk niet dat een handelaar een paard terugneemt enkel op vermoedens, er moeten bewijzen zijn.

Roosch

Balou_k schreef:

Tja, het is helaas geen mobiele telefoon en het staat dus ook niet op de website.
Ik denk dat je hier juridisch advies voor moet inwinnen.
LDRD of FloortjeM op bokt weten er geloof ik heel wat vanaf.

jasmijn78

Zilfstar schreef:
A: Haal er een DA bij. Die kan zien of het paard verborgen gebreken heeft, OF er sprake is van ataxie en kan een behandeling inzetten.
B: neem contact op met verkoper (als die al reageert...) om dit aan te geven en dat je hem terug wilt doen.

Wat nog zinniger is, is om vriendinnen die zulke domme dingen doen het liever zelf uit te laten zoeken. Gewoon niet mee bemoeien. tenzij TS zin heeft om voor de kosten op te draaien?

Electra63 schreef:
TS of haar vriendin interesseert mij ook niet zo, maar het paard heeft ondertussen pijn en wordt niet beyhandeld en waarschijnlijk weer terug gestuurd naar de handelaar enz. enz.

Degene die echt zo begaan is met het paard vraagt het adres (van de vriendin) van TS en gaat het beest ophalen, geeft het een goed huisje, betaald alle DA kosten etc. Maar daar heeft klaarblijkelijk niemand veel trek in. Ik ook niet trouwens.

_Kelly_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:38

Zondagavond was er een programma dass je goed recht en daar kwam ook een paard in voor die heel anders was dan bij aankoop. Misschien kun je dat kijken, want ze zeggen dan ook wat je allemaal kan doen!

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:38

nickyu schreef:
nu ben ik zelf ivm gezondheid paar dagen niet op stal geweest .. mijn man wel ;)

O-oh!!!

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:39

jasmijn78 schreef:
Zilfstar schreef:
A: Haal er een DA bij. Die kan zien of het paard verborgen gebreken heeft, OF er sprake is van ataxie en kan een behandeling inzetten.
B: neem contact op met verkoper (als die al reageert...) om dit aan te geven en dat je hem terug wilt doen.

Wat nog zinniger is, is om vriendinnen die zulke domme dingen doen het liever zelf uit te laten zoeken. Gewoon niet mee bemoeien. tenzij TS zin heeft om voor de kosten op te draaien?

Electra63 schreef:

Degene die echt zo begaan is met het paard vraagt het adres (van de vriendin) van TS en gaat het beest ophalen, geeft het een goed huisje, betaald alle DA kosten etc. Maar daar heeft klaarblijkelijk niemand veel trek in. Ik ook niet trouwens.

vetgedrukte is er wel een beetje over vind ik, dus wij zitten niets in over het paard omdat wij het niet in huis nemen? of wat bedoel je?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:39

jasmijn78 schreef:
Electra63 schreef:

Was ik al maar dierenarts, dan kon ik zelf een diagnose stellen... Dat zou ik zeker doen, zou er zo heengaan... Over 5 jaar...

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:40

Zilfstar schreef:
nickyu schreef:

O-oh!!!

:D

eilleen333

nickyu schreef:

Hmm... Dit is wel een beetje in contrast met wat er eerder gezegd is zeg maar...

Roosch

_Kelly_bokt schreef:
Zondagavond was er een programma dass je goed recht en daar kwam ook een paard in voor die heel anders was dan bij aankoop. Misschien kun je dat kijken, want ze zeggen dan ook wat je allemaal kan doen!

Ik heb het toevallig ook gezien, maar daar kwam niet zoveel uit. Was een open einde.

En TS, bellen hoeven we niet meer hoor, nickyu bevestigt net dat het zwarte paard in jouw stal staat. I rest my case. 8-)

Tips dus so far:
1. Laat het paard nakijken door de dierenarts en diagnose stellen.
2. Schakel juridische hulp in.
3. Doe nooit meer zoiets stoms.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-11 16:41

nickyu schreef:

en misschien kom je der achter wat het paard nu wel of niet mankeerd en waar wel of geen "last"van heeft

Huh gratis paard? Geef mij die adv een dan paard is van K nicky

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:42

is er niet een bokt regel dat er op dit soort topics een slotje komt :S

overal wordt een slotje opgezet....maar iemand die blijkbaar alles bij elkaar liegt mag hier gewoon vrij rond"dwalen".....

LaVieDivine

vergeet vooral ook niet dat je onder de BELGISCHE wetgeving valt, want de koop is met een belgische handelaar gesloten en de plaats van aankoop telt!

verder: eigen schuld dikke bult!

Elamor

nickyu schreef:

komt de aap nu uit de mouw? ;)

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:43

Wat ik me afvraag heeft de handelaar het paard verkocht aan een 17 jarige?
Een minderjarig persoon mag toch geen aankoop doen? Kan op grond van deze wet het paard
niet worden teruggebracht?

Afgezien dat ik TS en vriendin verschrikkelijk vind hoop ik echt dat het goed komt met het paard, hij/zij verdiend dit overigings niet.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:43

* pakt even een bak popcorn erbij *

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 16:44

NienkeNiels schreef:
Wat ik me afvraag heeft de handelaar het paard verkocht aan een 17 jarige?
Een minderjarig persoon mag toch geen aankoop doen? Kan op grond van deze wet het paard
niet worden teruggebracht?

Afgezien dat ik TS en vriendin verschrikkelijk vind hoop ik echt dat het goed komt met het paard, hij/zij verdiend dit overigings niet.

ze had toestemming van haar vader, dus dat kan wel ;)

Joolien schreef:
Zinia schreef:
Ik krijg hier wurgneigingen van, jeuk en een hoge bloeddruk...

Heeeeel frappant allemaal, nét even iets te toevallig. Jij verdient geen paard! Arm diertje..
Wordt je opgelicht door een louche paardenhandelaar, die -in mijn optiek- al helemaaaaaaal geen paarden verdient. En dan als je zo STOM bent om het paard niet te laten keuren en er geen dierenarts bij wil halen... dan verdien je het ECHT niet! Medelijden met het paardje, waar zal hij terecht komen? Het heeft waarschijnlijk vreselijk veel pijn en een nieuwe baas die hem niet meer hoeft alsof je een voorwerp hebt gekocht!!! En dat arme dier staat daar maar te creperen omdat hij toch niet zo mooi is als op het plaatje en omdat dat domme paardenwijf als baas, voor een dubbeltje op de eerste rij wil moet hij maar weg!!

Sorry maar dit vind ik een beetje te ver gaan. Niemand weet of dit paard pijn heeft. Misschien mankeert het wel weinig tot niks. Diegene die dit gedaan heeft is idd stom bezig geweest en het zal nog heel wat zijn om dit in goede banen te leiden, maar laten we nou niet teveel afgeven op TS en haar adviseren met wat ze WEL kan doen.

Ik vind dit helemaal niet te ver gaan... het slaat ook op een eerdere post van mij; namelijk dat ik sowieso niet snap dat nogal veel bokkers eerst hier advies gaan vragen en dan pas de dierenarts.
Ik word enorm boos van het feit dat je wel een paard koopt en omdat hij niet zo mooi is -wat je had kunnen weten door er eerst naartoe te gaan om te kijken!!!- moet het ineens weg. En het beestje is niet gezond dat moge duidelijk zijn, WAARSCHIJNLIJK heeft het dier pijn en dan komt er bij dat het misschien gewoon TS zelf is die blijkbaar de verantwoordelijkheid er niet voor wil dragen.
En omdat een paard dat mankementen vertoont toch wel extra geld kost, nu willen ze er graag van af terwijl dat het niet de schuld is van het paard maar van de mens, die hem zo nodig moest hebben!
Laatst bijgewerkt door Karma op 12-01-11 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

rienne

ik heb niet heel het topic doorgelezen dus misschien is het al gezegd

maar is het niet zo dat je een paard binnen 2 weken (of maanden weet het niet zeker) moet laten keuren en als het dan niet goed is dat je vorige eigenaar het terug over moet pakken. Kan inmiddels al veranderd zijn dus weet het niet zeker...

Kenissen van mij hadden dit ook gedaan zonder contract en zonder keuren later bleek het paard idd niet goed te zijn, vervolgens toch laten keuren en bleek idd niet goed te zijn en de vorige eigenaars hebben het paard terug genomen

Bramasole

Ik denk dat Ts dit helemaal zelf mag oplossen. Tips worden volop gegeven maar helaas wil Ts alleen maar horen of het paard z.s.m. weer terug kan... Lees het topic nog eens goed door, adviezen genoeg!