FloortjeM schreef:@percyleen: ik weet niet bij welk pak cornflakes jouw juridische informatie zat, maar er is in 2003 echt helemaal niets gewijzigd in de wijze waarop in onze wet wordt omgegaan met koopovereenkomsten. Zo'n 80% van de overeenkomsten met betrekking tot paarden staat niet op papier, maar daarmee bestaat die nog wel. Echt wel het toppunt van bureaucratisch denken dit: het bestaat pas als het op papier staat.
Overigens: die zeswekentermijn waar jullie allemaal zo vol van zijn, díe bestaat dan weer niet.
Verder: zonder de feiten van beide kanten te kennen ga ik er echt geen waardeoordeel over vellen. Maar als je niet weet waar de klepel hangt, hou dan gewoon je mond of beperk je tot: goh, wat een sneu verhaal, en bedenk niet je eigen Wetboek van Boktwaarheden.
AMEN..
Maar ik zou me er ook niet echt lekker bij voelen zo'n gevaarlijk paard te verkopen aan iemand, zonder dat er door een veearts uitgesloten is dat dit gedrag door een aandoening veroorzaakt wordt. Maar hebben de kopers het paard inmiddels al laten onderzoeken?
Ik heb vorig jaar op het zelfde punt gestaan, maar verkopen was voor mij geen optie. Ik zou een ander opzadelen met het gevaar en de ellende, terwijl wij alles al geprobeerd en uitgesloten hadden. Om nog maar niet te denken aan de mensen waar ze terecht zou kunnen komen die haar wel even "in het gareel meppen"! Ik heb haar af laten maken, verschrikkelijk maar wat ben ik blij dat ik zulke verhalen niet hoef te lezen over mijn paard op bokt!
Overigens was er bij mijn paard wel een hormoon probleem geconstateerd dat we niet onderdrukt kregen.. dit verklaarde haar abnormale gedrag!
Laat je goed adviseren.. suc6!

)