prijsklasse verkoop pony

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:07

Idd Merel

kimmie88

Re: prijsklasse verkoop pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:10

Dat over de papieren heb ik helemaal overheen gelezen.
Maar waar dat op slaat, zou ik ook graag willen weten.
Nu snap ik het nml niet, waar er op gedoeld wordt

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:11

Henkjan schreef:
Daar kan je nu nog niks over zeggen, ik hoop voor je dat de markt nog een beetje aantrekt, maar anders vind ik het aan de hoge kant voor een ruin van 11 zonder papier... Aan de andere kant hoeft maar 1 iemand het te betalen ;)

Voor en ruin maakt een papier in principe niets uit.
Als hij straks Z geklasseerd is en zo is als in de beschrijving, is hij dat geld echt wel waard.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:43

roxy_ZharaX schreef:
ik vindt 2000max 2500 een heel mooie prijs voor deze pony voor 5000 euro kan je cht al een mooi groot paard kopen hoor. Ik zou toch kijken om hem inte schrijven bij de DA dat hij papieren heeft een echte paardenkenner koopt geen pony of paard zonder papieren.

euhm sorry hoor, maar voor €2000,- euro kun je aan een VEULEN met afstamming komen...
wil je een veulen met een TOP afstamming hebben ga je al over de 8000 heen ;)
dus voor 5000 euro kom je echt niet aan een paard met een mooie afstamming die z springt...
als jij ze weet te staan(en dan heb ik het over een mooi, groot paard die z springt L dressuur is EN een afstamming heeft zou ik graag weten waar :P)
en... niet om het een of ander, maar een da geeft geen papieren ;)
zelfs geen paspoort, die kan een paard alleen keuren, en keurings papieren mee geven :P
en enten wat hij opschrijft in het paspoort :P
voor een paspoort moet je bij de knhs zijn als je een paard hebt zonder stamboek ;)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:49

xxlaura schreef:
Mayflower_ schreef:
5000 euro vind ik wel een heel bedrag. :=
Hij heeft geen papier, het is een ruin en dan 11 jaar. L1 of L2 dressuur. Nou ik denk dat als je 3500 vraagt blij zijn dat je dat ervoor krijgt!

maar hij springt dan ook Z dan mag je er toch ook wel aardig wat voor vragen

Ik vroeg voor mijn ZZ merrie (en L1 dressuur & B SGW) van 10 jaar ook 5000 euro, maar ik heb haar nogsteeds staan. Ik dacht ook, kan er een mooie hap voor vragen (begon met 8000) maar er komt geen hond op af. Ook papierloos en 1.45m. Deze pony heeft ook alles gelopen, inclusief het NK ;) . Uitgenodigd voor Hartog & Roelofsen, maar het zegt niks.
Handel ligt op z'n gat, wij gaan er mee fokken tot mijn kleine zusje de ervaring heeft om er mee te rijden.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:54

xxlaura schreef:
Elin_ schreef:
naja ik ga weer tegen de richting in :') ik vind 5000 echt veulste veul (ja ik schrijf geenveel maar veul xd)
11 jaar > bloei van zijn leven.. naja had hem voor in de Z liever 6 gezien ;)
En nog een slechte tijd
Vind 3500/ 4000 genOeg ;)

iedereen heeft het wel over 6 jaar maar dan mogen ze nog geneens Z lopen pas als ze 8 worden

4 jaar, per 1 april = B/L
5 jaar = M
6 jaar, per 1 januari = Z
6 jaar, per 1 april = ZZ

Er zijn genoeg die met hun 6 jaar in het Z lopen, doe ik volgend jaar ook met mijn jonge forester, kan hij eind dat jaar weg.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 17:56

Mayflower_ schreef:
Hij heeft geen papier, het is een ruin en dan 11 jaar. L1 of L2 dressuur. Nou ik denk dat als je 3500 vraagt blij zijn dat je dat ervoor krijgt!

maar hij springt dan ook Z dan mag je er toch ook wel aardig wat voor vragen[/quote]
Ik vroeg voor mijn ZZ merrie (en L1 dressuur & B SGW) van 10 jaar ook 5000 euro, maar ik heb haar nogsteeds staan. Ik dacht ook, kan er een mooie hap voor vragen (begon met 8000) maar er komt geen hond op af. Ook papierloos en 1.45m. Deze pony heeft ook alles gelopen, inclusief het NK ;) . Uitgenodigd voor Hartog & Roelofsen, maar het zegt niks.
Handel ligt op z'n gat, wij gaan er mee fokken tot mijn kleine zusje de ervaring heeft om er mee te rijden.[/quote]

idd, met een beetje zoeken vind je voor iets meer en leuk paard met redelijk papier en goed kan lopen.
Het is op het moment echt niet best. Ken een hoop mensen die super goede en leuke dieren te koop hebben voor een absurt lage prijs en het aan de straatstenen niet kwijt raken.
Ze riepen een paar jaar geleden al dat het niet goed ging, maar merk nu pas dat het echt slecht wordt.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:00

God ik lijk wel een zijkwijf, maar ook hier wil ik graag iets rechtzetten
smurffie schreef:
Edit; overgens zou ik dus nooit een 6 jarige die in t z springen loopt kopen.. zijn ze nog niet volgroeid.. maar hebben wel al veel gesprongen...

Nee hoor, veel gelopen is nergens voor nodig. Iedereen die 2x 1.20m is gestart mag een D pony in het ZZ uitbrengen, mits ze 6 jaar of ouder zijn. In de praktijk gebeurd het niet zo veel, omdat de meeste mensen geen weet hebben van die regel, en kinderen ook vooral om het plezier rijden. Maar er rijden er ook een aantal voor het plezier en gewoon voor stallen die bijv een 6 jarige pony aankopen die een paar foutloze L rondjes heeft gelopen en dan het kind er een keer ZZ mee laten springen en op die manier vette winst kweken.
xxlaura schreef:
_Esther_87_ schreef:

Ja zover wask wel...maar er staat ook 'hij loopt dan Z' Wat ik opvat als nu dus nog geen Z, en volgens mij is grote concoursen in het M toch wel anders dan in het Z...In de zin dat op de echt grote/mooie wedstrijden voor pony's vaak alleen Z/ZZ wordt verreden toch? En in het M blijf je dan een beetje hangen bij een regiokampioenschap ofzo...Dus ik vind dat wel een groot verschil :)

ik rij Z en hij heeft alle grote cc gelopen

Dan vind ik het gek dat ik je niet ben tegengekomen afgelopen jaar :o
Begrijp me niet verkeerd, maar welke wedstrijden versta jij onder 'alle grote concoursen'?

Binckydenice schreef:

De eerste is een E pony, daar krijg je minder voor als een D pony (omdat ze niet internationaal mogen, op B/L niveau zie je dat niet zo duidelijk, maar op Z niveau is daar wel degelijk verschil in tussen een D of E pony
De tweede is wederom een E, staat ook niet bij of hij nog is bereden nadat hij uit de wedstrijden is gehaald
De derde staat al heel lang te koop, die mensen hebben er geen prijs bij staan maar zijn ongetwijfeld al een flink stuk gedaald. Overigens wel een fijn dier, snap niet dat deze mensen hem na bijna een jaar nog niet kwijt zijn. Hun vraagprijs begon ook al niet te hoog. Maar omdat die pony graag wil springen is het niet de meest geschikte leerpony voor iemand die wat snel angstig is.
De vierde is wederom een E pony..
En de laatste ook.

babslovertje schreef:
ik zou er 1500 voor vragen
hij is al vrij oud 11 jaar en heeft geen papieren 1500
is al veel voor een pony.

groetjesss!

Dit kan ik niet serieus nemen

1500 euro is idd duur voor een shetlander. Echter mogen die geen Z lopen.

Binckydenice schreef:

De 1e is M springen en niet recent uitgebracht in het springen, en 15 jaar oud
De 2e is een kleintje en L springen geweest, niet recent
De laatste is 22! Wat je ook goed terugziet in hoe hij is. Ook niet recent gesprongen. Meisje heeft hem iig al vanaf 2008 (zie onderschrift foto) en kan ik ook toevallig zien aan de achtergrond, het terrein daar heeft inmiddels hele andere hindernissen ;) en heeft hem volgens mij nooit uitgebracht op springconcours. Ik ken diegene wel van wedstrijden

Zo, even een paar berichten in 1 gepropt :)

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:43

ik zou 4000 doen maar het is wat een gek er voor geeft

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:45

gekvanfleur schreef:
Mayflower_ schreef:

maar hij springt dan ook Z dan mag je er toch ook wel aardig wat voor vragen

Handel ligt op z'n gat, wij gaan er mee fokken tot mijn kleine zusje de ervaring heeft om er mee te rijden.[/quote]

idd, met een beetje zoeken vind je voor iets meer en leuk paard met redelijk papier en goed kan lopen.
Het is op het moment echt niet best. Ken een hoop mensen die super goede en leuke dieren te koop hebben voor een absurt lage prijs en het aan de straatstenen niet kwijt raken.
Ze riepen een paar jaar geleden al dat het niet goed ging, maar merk nu pas dat het echt slecht wordt.[/quote]

Daar ben ik het wel helemaal mee eens. Het 'gewone' wandelpaard staat in massa's te koop, voor heel weinig geld. Al vind ik dat het bij het gewone sportpaard nog wel anders ligt. Voor een paard met veel kwaliteit blijf je nog altijd veel betalen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:48

dus jij vind dit een gewoon wandelpaard...

njaa ik zal dan wel gek zijn,
maar ik vind een pony die z springt nog altijd wel een prestatie...
het is wel nog steeds het hoogst haalbare in de basissport he...
en veel mensen met beginnende springruiters kijken nog niet verder dan de basissport ;)

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:53

M_D_H schreef:

en veel mensen met beginnende springruiters kijken nog niet verder dan de basissport ;)

Even terug lezen is een mooi begin ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:54

Ik vind het juist niet veel voor een goede Z springpony. Voor een hele goede D pony van 4/5 die netjes door mij is doorgereden durf ik rustig 3 tot 3,5 duizend te vragen of nog meer.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 18:58

X__Trees schreef:
M_D_H schreef:

Even terug lezen is een mooi begin ;)

het begin was gewoon een vraag hoor ;)

dat laatste stukje was geen reactie op jou, maar gewoon in het algemeen naar mensen die zeggen dat ze met 6 jaar liever een paardje in het z zien, en dat een z paard niet zo veel waard is ;)

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:01

ik zou meer aan 2.500 denken..
ik vindt 5000 egt te veel , dat zou ik er niet voor betalen ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:03

xJasmijn schreef:
ik zou meer aan 2.500 denken..
ik vindt 5000 egt te veel , dat zou ik er niet voor betalen ;)

onderbouwing?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:10

Als hij Z springt, beetje leuk dressuurt, op foto ziet hij er wel leuk uit.
En dan mits hij makkelijk te rijden is door niet zo'n ervaren ruiter.
Die ruiter er ook veilig op naar buiten kan etc.
Dus als hij ook nog hele brave kinderpony is, vind ik 5000 niet te veel,
de vraag is echter of je het ervoor krijgt.

In mijn ogen is brave kinderpony, die ook nog beetje leuk kan sporten goud waard.
Veel meer, dan betere sportpony, die lastig te rijden is en kinderen laat vliegen.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:26

Ik vind 5000 niets te veel voor dit beestje :n
Mijn ruin van 8, nooit officieel uitgebracht, wel absoluut capaciteiten, 1.41 m., ging in 2003 ook voor 5000 euro de deur uit. Goed, times change, maar ter vergelijking vind ik de prijs nog helemaal niet zo gek (mits het beestje imo fijn loopt en ggk wordt).

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:28

Het scheelt wel zeker dat het een zeer aansprekend paardje is, ik vind hem persoonlijk mooier dan de gemiddelde new-forrester of nrps. Uiterlijk is zeker ook geld waard!
Ik zou beginnen met 4800 (5000 lijkt direct een erg hoog bedrag), het hoeft tenslotte maar 1 koper te zijn op het juiste moment.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:34

Ik vind het een nette prijs. Voor een ruin maken de papieren toch niets uit. 11 jaar is in de fleur van zijn leven. Een paard wat op die leeftijd nog geen hko oid heeft, zal het hoogstwaarschijnlijk ook niet meer krijgen, omdat zulke afwijkingen veel eerder naar voor komen.
Als deze pony klinisch en rontgenologisch volledig OK is, vind ik het een correcte prijs.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:46

Ik denk dat babslovertje op zoek is naar een pony.
Daarnaast vergeleek iemand een D pony met de prijs die je voor een paard betaald..
De meeste mensen zoeken niet naar een D-pony als een paard een optie is. Ofwel de categorie waarvoor gezocht wordt is compleet anders. Ik denk dat ouders direct 5000 euro over hebben voor een betrouwbare leerpony (mits gezond) inclusief toebehoren. Zeker van 11 jaar. Kan kindlief een paar jaar op en als hij echt betrouwbaar is brengt hij zijn geld daarna ook wel op.

xxlaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 19:49

Binckydenice schreef:
Poef, deze bedragen zijn wel erg hoog allemaal, ik geef echt niet meer dan 2500 euro voor een dier van 11 jaar oud en een dresuurverleden van L1 of L2, ik ga pas over die bedragen praten als het dier minimaal Z gelopen heeft .....

heeft ie ook z springen!!

xxlaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 19:54

die zijn allemaal tussen de 10 en 15 duizend of 5 tot 10 duizend
heb ik wel een nette prijs!

Fox1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 19:57

Wat een geneuzel over papier, dat maakt geen hol uit bij een ruin.

xxlaura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-10 19:57

Waves schreef:
M_D_H schreef:
dus?
wat nou dat heel marktplaats er vol mee staat?
bovendien zie ik over het algemeen dressuur ponys, ik zie maar 2 ponys die allround zijn,
en goh, bij die ponys staat meteen geen prijs meer...
of wel, zal wel hogere prijsklasse zijn ;)

ik vind 5000 euro wel een nette prijsklasse voor een pony die allround is, en GROTE concourse heeft gelopen...
dat kun je van die ponys die jij nu plaats nog niet zeggen omdat dat er nergens bij vermeld staat ;)

En daarbij zijn die twee allrounders al weer een paar jaartjes ouder dan die van TS... ;) Valt dus best mee met dat volle marktplaats.

TS, ik zou het er gewoon voor vragen inclusief spullen. Je merkt vanzelf wel of mensen het er voor over hebben en anders kan je altijd nog zakken. Je wil pas over een half jaar verkopen, misschien is de markt dan al weer bijgetrokken.

ja ik ghaa ook egt niet lager in het begin dat kan altijd nog!