Aanbetaling gedaan, paard wordt niet opgehaald....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 18:44

Als zij geen contact opnemen dan zou ik het paard gewoon weer te koop zetten.
Reageren ze later wel, dan kunnen ze eventueel nog hun geld terug krijgen.. maar dat moet je zelf weten.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-10 19:02

Diablo schreef:
MarvanTom schreef:
Ik vind het maar een vaag verhaal..
Hoe kan je nu wel een aanbetaling afspreken, maar verder niet alle gegevens van de kopers hebben of een ophaaldatum? _O-
Ik zou persoonlijk als verkoper toch wel erg graag willen weten waar het veulen terecht komt!
Beetje naieve actie, Diablo! ;)

Tja, in dit geval rest je niets anders dan de aanbetaling terug te storten ovv een reactietijd van 1 of 2 weken.
Daar zullen ze vast op reageren. Of niet.
Dan kan jij nogmaals je veulen te koop aanbieden, zonder dat de eerste koper het veulen alsnog claimt.

Ik ben hier de verkoper, niet de koper. Waarom naïef? Zíj zijn degenen die betalen en vervolgens geen teken van leven meer geven. Als ze dan hun geld terug willen, moeten ze maar contact met me opnemen. Wat is er dan naïef aan mij?

Maar goed, ik probeer vanavond nog eens te bellen.

Dat begrijp ik, dat jij de verkoper bent... :D
Jij als verkoper spreekt toch wel meer af dan enkel een aanbetaling?
Wil je soms niet weten waar het veulen precies naartoe gaat?
Naam en rugnummer, hoor. En dan raak je ook nog hun telefoonnummer kwijt...
Dat is wat ik bedoel met naïef. ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-10 19:30

MarvanTom schreef:
Dat begrijp ik, dat jij de verkoper bent... :D
Jij als verkoper spreekt toch wel meer af dan enkel een aanbetaling?
Wil je soms niet weten waar het veulen precies naartoe gaat?
Naam en rugnummer, hoor. En dan raak je ook nog hun telefoonnummer kwijt...
Dat is wat ik bedoel met naïef. ;)

Ik weet natuurlijk wel wat naïef betekent ;) . Ik moet eerlijk zeggen, dat ik niet goed nagedacht heb en gewoon dacht: ach, als jij betaalt, kom je dat veulen ook wel ophalen, anders ben je je geld kwijt. Zo is het toch?
Ik weet dat het veulen naar 700 km. verderop gaat, maar waar precies weet ik niet en dat hoef ik eigenlijk ok niet te weten, verkocht is verkocht. Zekerheid over de plek heb je nooit, als je een paard verkoopt. Je bent juist naïef als je dat wél denkt.

Libertylove

Re: Aanbetaling gedaan, paard wordt niet opgehaald....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 02:55

Raar verhaal!
Vind het voornamelijk raar dat er opghangen werd toen je je naam zei...
Heb je inmiddels contact kunnen krijgen met ze?

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 03:17

MoniqueT schreef:
Dan moeten die mensen toch eerst wat van zich laten horen.

En volgens mij is de aanbetaling juist bedoeld als compensatie voor het terugtrekken uit de verkoop.

dat lijkt mij ook ja. Ik heb zo 3 paarden gekocht. Nummer 3 wordt morgen gebracht. Nu had ik wel een contract met ze omdat ze daar nog een paar maanden bleven. daar stond bijv in wat er gebeurd als de paarden ziek werden gewond of dood.

Maar heb dus een aanbetaling gedaan zodat ze uit de verkoop werden gehaald! als ik ervanaf zie ben ik mijn aanbetaling kwijt, en dat lijkt me logisch. Ze had ze in de tussentijd ook aan iemand anders kunnen verkopen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 08:19

Libertylove schreef:
Raar verhaal!
Vind het voornamelijk raar dat er opghangen werd toen je je naam zei...
Heb je inmiddels contact kunnen krijgen met ze?

Nee ik heb het gisteravond een paar keer geprobeerd, maar geen gehoor. Vandaag nog maar eens proberen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 08:37

Hm het lijkt of ze zich bedacht hebben...of iets anders gevonden hebben. Het komt vaker voor....rare mensen op deze aardbol!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 08:42

Ik weet niet of ik erover heen heb gelezen en het dus al gezegt is (alleen TS dr posts gelezen) maar zij hebben toch contact opgenomen met jou enige tijd geleden? Pak je telefoonfactuur erbij zou ik zeggen..

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 08:43

Heel veel succes met het vinden van de mensen! En zoals Zonnetje zegt, misschien hebben ze zich wel bedacht?

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 08:47

deniece schreef:
Ik weet niet of ik erover heen heb gelezen en het dus al gezegt is (alleen TS dr posts gelezen) maar zij hebben toch contact opgenomen met jou enige tijd geleden? Pak je telefoonfactuur erbij zou ik zeggen..

Als je gebeld wordt staat dat niet op je factuur hoor ;)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 08:50

Zonnetje81 schreef:
Hm het lijkt of ze zich bedacht hebben...of iets anders gevonden hebben. Het komt vaker voor....rare mensen op deze aardbol!

Dat zou kunnen, en dat is ook niet erg. Maar zeg het dan. Dan kan ik het veulen weer te koop zetten.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:05

Ik zou, als ze weigeren contact te laten opnemen een aangetekende brief schrijven waarin je verklaart dat als je niet voor 14 november contact over het ophalen hebt gehad je het veulen weer te koop zet en indien het veulen verkocht wordt het bedrag terugstort, en als ze niet voor 1 december contact hebben gehad over het ophalen dat de aanbetaling gebruikt is voor de stalling van het dier en dat bij eventuele ophalen dit bedrag opnieuw betaald moet worden.

Alleen dan in nette woorden.

rejov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:06

osiris21 schreef:
Je kunt het geld toch terug storten. Ik denk dat diegene dan wel begrijpt dat het niet
gaat zoals het moet. Mocht ze je veulen dan alsnog willen kopen, neemt ze wel contact met je op.
En anders zijn er nog wel heel veel lieve mensen die een fries veulen willen kopen.
Heel veel succes er mee.

Inderdaad kun je het geld terug storten of een gedeelte ervan (je hebt misschien wel weer kosten gemaakt) je kunt dan bij de omschrijving neer zetten dat je graag wilt dat ze contact met je op nemen omdat je alle gegevens bent kwijt geraakt!! Of dat ze het paard voor die datum moeten ophalen anders ben je er weer vrij mee.

Heb dit namelijk zelf 2 jaar geleden ook meegemaakt.
Mensen hadden aanbetaling gedaan maar ze kwamen niet om het paard ophalen.
Gelukkig had ik nog een telefoonnummer en heb gebeld en gezegd voor die en die datum word het paard opgehaald en anders ben ik er weer vrij mee.
De aanbetaling heb ik gehouden (had al genoeg kosten gemaakt!) en hun hebben het paard voor die datum niet opgehaald.
Laatst bijgewerkt door rejov op 05-11-10 09:10, in het totaal 2 keer bewerkt

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:08

afspraak is dat zij aanbetalen en dan telefonisch contact zouden zoeken om veulen op te halen.
Wachten op telefoon en stalgeld in rekening brengen.

Anders idd een euro terug storten in de hoop contact te krijgen.

rejov

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:14

truus1970 schreef:
Wachten op telefoon en stalgeld in rekening brengen.

Anders idd een euro terug storten in de hoop contact te krijgen.

Inderdaad!! Maar wel duidelijk bij de omschrijving neer zetten wat je wilt!!
Nemen ze dan geen contact met je op en halen ze het paard voor een bepaalde datum niet op ben jij weer vrij met je paard!!

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:20

Waarom stuur je haar geen smsje als je haar mobiele nummer hebt. Waarin je aangeeft dat ze je terug moet bellen voor een bepaalde datum. Doet ze dit niet dat dan alle rechten op je paard en haar aanbetaling vervallen..
(smsje zal ik voor de zekerheid bewaren)
Ik zou ook voor de zekerheid (dan heb je het zwart op wit) € 1,= terug storten en dit zelfde verhaal in de omschrijving zetten.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:40

Jeetje wat een verhaal zeg.
Ik vind eigenlijk dat je nu wel al genoeg moeite gedaan hebt om contact te leggen met die mensen.
Eerlijk gezegd zou ik er al klaar mee zijn nu.
Hoevaak moet je nu nog bellen.
Ze doen er van hun kant helemaal niks mee, en hebben niet eens het fatsoen om je te woord te staan.
Ik zou het erbij laten hoor. Vind het heel onbeschoft dat ze gewoon ophangen.
Maar goed ben wel heel benieuwd hoe dit gaat aflopen.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:49

Maar wat als hun jou gegevens nou ook kwijt zijn? Probeer nog in contact te komen via €0,01 terug te storten en jou telefoon nummer erin zetten, en zeggen dat ze je moeten bellen.

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:51

Vind het ook erg raar, ik denk dat ze het veulen niet meer willen.
Stom dat ze dat dan niet even laten weten.

Voor de rest vind ik het ook raar, toen ik mijn paard aanbetaalde hield ik ondertussen contact met de toenmalige eigenaar over hoe en wat, is ook niet meer dan normaal toch?

Idd even 1 euro terug sturen, dan heb je het ook zwart op wit, krijg je geen reactie dan weet je genoeg!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-10 09:56

ELpatcho schreef:
Maar wat als hun jou gegevens nou ook kwijt zijn? Probeer nog in contact te komen via €0,01 terug te storten en jou telefoon nummer erin zetten, en zeggen dat ze je moeten bellen.

Dat had ik ook in mijn gedachten, stel dat zíj ook alles kwijt zijn van mij....Maar zoals ik alles doe om in contact te komen met ze, kunnen zij dat natuurlijk ook. Zij kunnen ook de bank bellen en proberen achter mijn gegevens te komen, maar kennelijk doen ze dit niet. Als ik een betaling had gedaan, zou ik alles doen om achter de gegevens van die persoon te komen.
Bovendien heb ik nu naar het mobiele nummer en de vaste telefoon gebeld en op beide krijg ik ze niet pakken. Da's toch raar....

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 09:58

Heb je via de bank ook adresgegevens gekregen of kunnen vinden?
Ik zou ze dan een brief sturen en vragen om contact op te nemen met de meldig erin als ze dat niet doen binnen .. dagen je dan weer vrij bent om het veulen te koop te zetten. (en jij het geld, met aftrek van stallingskosten e.d. terugstort?)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:02

Diablo schreef:
ELpatcho schreef:

Dat had ik ook in mijn gedachten, stel dat zíj ook alles kwijt zijn van mij....Maar zoals ik alles doe om in contact te komen met ze, kunnen zij dat natuurlijk ook. Zij kunnen ook de bank bellen en proberen achter mijn gegevens te komen, maar kennelijk doen ze dit niet. Als ik een betaling had gedaan, zou ik alles doen om achter de gegevens van die persoon te komen.
Bovendien heb ik nu naar het mobiele nummer en de vaste telefoon gebeld en op beide krijg ik ze niet pakken. Da's toch raar....

Ja het is ook raar. Maar ik weet niet hoe oud de mensen zijn. Niet iedereen weet dat je via de bank gegevens kan achter halen. Of zelf via minimale betaling een klein berichtje kan sturen (om het zo maar even te zeggen) Ik zou dat dus iig van jou kant proberen. Het is een rare manier van zaken doen. Maar jij weet dan tenminste dat je van alles geprobeerd hebt.

Hoe lang is het nu onder tussen geleden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:07

Ik vind iedereen zo schappelijk. Als ik de verkoper zou zijn zou ik na de moeite die de TS heeft gedaan al zoiets hebben van: Stik erin.
Contact is gelegd want er werd opgehangen dit zou voor mij persoonlijk al
voldoende zijn om het paard weer in de verkoop te zetten.
Anders hadden ze allang weer contact kunnen opnemen. Als ze het paard ECHT zouden willen hebben doe je er toch moeite voor?
Ik zou vorige week ook een paard ophalen maar door gebeurtenissen in mijn prive leven stond mijn hoofd er echt niet naar en heb ik het gecancelled en gezegd dat ik ze de deze week zou bellen over hoe & wat.
Maar ik ga niet niets meer van me laten horen, dit kan gewoon niet.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:09

Eerlijk gezegd zou ik er niet te veel energie meer in steken na dit hele verhaal gelezen te hebben ...
Een aanbetaling is juist om de zekerheid te hebben. Komen ze vervolgens hun afspraken niet na en hangen ze op als je belt, tja..heel jammer maar dan zou ik wel pogingen doen om hem opnieuw te verkopen.
Ondertussen heb jij die 150 euro alweer in de verzorging van het veulen zitten en draag jij ook de verantwoordelijkheid.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-10 10:48

wie zegt dat je het goede nummer hebt gebeld, misschien heb je wel heel iemand anders aan de telefoon gehad die jou niet kende (na het zeggen van de naam) en daarom weer opgehangen heeft.

Dat die mensen geen moeite doen om jou te achterhalen weet je niet, dus dat is kort door de bocht zeggen.

Geld terug storten en het veulen weer in de verkoop zetten, klaar.