Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Diablo schreef:MarvanTom schreef:Ik vind het maar een vaag verhaal..
Hoe kan je nu wel een aanbetaling afspreken, maar verder niet alle gegevens van de kopers hebben of een ophaaldatum?![]()
Ik zou persoonlijk als verkoper toch wel erg graag willen weten waar het veulen terecht komt!
Beetje naieve actie, Diablo!![]()
Tja, in dit geval rest je niets anders dan de aanbetaling terug te storten ovv een reactietijd van 1 of 2 weken.
Daar zullen ze vast op reageren. Of niet.
Dan kan jij nogmaals je veulen te koop aanbieden, zonder dat de eerste koper het veulen alsnog claimt.
Ik ben hier de verkoper, niet de koper. Waarom naïef? Zíj zijn degenen die betalen en vervolgens geen teken van leven meer geven. Als ze dan hun geld terug willen, moeten ze maar contact met me opnemen. Wat is er dan naïef aan mij?
Maar goed, ik probeer vanavond nog eens te bellen.
MarvanTom schreef:Dat begrijp ik, dat jij de verkoper bent...![]()
Jij als verkoper spreekt toch wel meer af dan enkel een aanbetaling?
Wil je soms niet weten waar het veulen precies naartoe gaat?
Naam en rugnummer, hoor. En dan raak je ook nog hun telefoonnummer kwijt...
Dat is wat ik bedoel met naïef.
. Ik moet eerlijk zeggen, dat ik niet goed nagedacht heb en gewoon dacht: ach, als jij betaalt, kom je dat veulen ook wel ophalen, anders ben je je geld kwijt. Zo is het toch?MoniqueT schreef:Dan moeten die mensen toch eerst wat van zich laten horen.
En volgens mij is de aanbetaling juist bedoeld als compensatie voor het terugtrekken uit de verkoop.
osiris21 schreef:Je kunt het geld toch terug storten. Ik denk dat diegene dan wel begrijpt dat het niet
gaat zoals het moet. Mocht ze je veulen dan alsnog willen kopen, neemt ze wel contact met je op.
En anders zijn er nog wel heel veel lieve mensen die een fries veulen willen kopen.
Heel veel succes er mee.
truus1970 schreef:Wachten op telefoon en stalgeld in rekening brengen.
Anders idd een euro terug storten in de hoop contact te krijgen.
ELpatcho schreef:Maar wat als hun jou gegevens nou ook kwijt zijn? Probeer nog in contact te komen via €0,01 terug te storten en jou telefoon nummer erin zetten, en zeggen dat ze je moeten bellen.
Diablo schreef:ELpatcho schreef:Maar wat als hun jou gegevens nou ook kwijt zijn? Probeer nog in contact te komen via €0,01 terug te storten en jou telefoon nummer erin zetten, en zeggen dat ze je moeten bellen.
Dat had ik ook in mijn gedachten, stel dat zíj ook alles kwijt zijn van mij....Maar zoals ik alles doe om in contact te komen met ze, kunnen zij dat natuurlijk ook. Zij kunnen ook de bank bellen en proberen achter mijn gegevens te komen, maar kennelijk doen ze dit niet. Als ik een betaling had gedaan, zou ik alles doen om achter de gegevens van die persoon te komen.
Bovendien heb ik nu naar het mobiele nummer en de vaste telefoon gebeld en op beide krijg ik ze niet pakken. Da's toch raar....