ruiter komt haar spullen niet halen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:08

sillyhorse schreef:
Heling is het afnemen, verkopen of verhandelen van iets dat iemand anders gestolen heeft. Verkopen is dus gewoon diefstal. Als de eigenaar nog niet volwassen is brief naar ouders, anders naar haarzelf. Datum er in wanneer de spullen uiterlijk opgehaald dienen te worden en dat daarna een bepaald bedrag per week/maand voor opslag betaald dient te worden.

Nee, heling is ook het verkopen van gestolen goederen.
Indien TS zich de goederen van het meisje toe-eigent, is dit diefstal. Verkoopt ze het door, is het heling.
Zie artikel 416 van het Strafboek op deze pagina; http://nl.wikipedia.org/wiki/Heling

Zo is het mij geleerd althans :)

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:10

Ben ik de enige die het heel vreemd vind dat TS wel de moeite wil doen om de spullen mee naar huis te nemen, te fotograferen, op internet te zetten, erover wil mailen met evt. kopers en deze spullen vervolgens te verzenden of te laten ophalen... Maar niet de moeite wil doen om even langs de rechtmatige eigenaresse te gaan, of haar moeder, om de spullen langs te brengen?

Snap dat je geen zin hebt om nog enige moeite te doen voor het meisje in kwestie na hoe doet, maar ik zou persoonlijk het geld wat ik verdiend had aan andermans spullen niet lekker uit kunnen geven :n, in mijn ogen is dat gewoon diefstal.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:11

Appieee schreef:
Ben ik de enige die het heel vreemd vind dat TS wel de moeite wil doen om de spullen mee naar huis te nemen, te fotograferen, op internet te zetten, erover wil mailen met evt. kopers en deze spullen vervolgens te verzenden of te laten ophalen... Maar niet de moeite wil doen om even langs de rechtmatige eigenaresse te gaan, of haar moeder, om de spullen langs te brengen?

Snap dat je geen zin hebt om nog enige moeite te doen voor het meisje in kwestie na hoe doet, maar ik zou persoonlijk het geld wat ik verdiend had aan andermans spullen niet lekker uit kunnen geven :n, in mijn ogen is dat gewoon diefstal.

Haha, ja levert meer op dan ze even langsbrengen natuurlijk ;)
Als dat juridisch gezien mogelijk zou zijn, zou ik het ook doen :P

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:12

is het strafbaar als de ts de spullen zelf gaat gebruiken? anders zou dat ook nog een optie zijn :D

xDeems

Re: ruiter komt haar spullen niet halen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:17

Ik zou het ergens in een verlaten kast duwen, maarja zijn natuurlijk wel mooie spullen, als je het zo hoort..

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:18

Langs de weg zetten mag dus wel, maar verkopen niet?

Wie merkt het als je de spullen verkoopt en zegt; ja sorry ik heb ze langs de weg gezet...

:D

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:21

ik zou het in een grote doos doen, voor de deur zetten en aanbellen.

Weggooien of verkopen vind ik niet kunnen.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:22

ilse_dgraam schreef:
Wie merkt het als je de spullen verkoopt en zegt; ja sorry ik heb ze langs de weg gezet...

De mensen die de advertentie hebben zien staan, de mensen die de advertentie nog steeds kunnen zien staan, de rechtmatige eigenaar die de advertentie gezien zou kunnen hebben, de mensen die de spullen hebben overgekocht en gezeur krijgen omdat de rechtmatige eigenaar haar spullen terug wil, etc. etc. etc. ?

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:23

dan verkoop je het toch aan de buurman

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:24

lees je begin post nog eens over maar volgens mij kan en mag jij helemaal niets met die spullen want jij bent niet de staleigenaar. Dus wanneer ze jou persoonlijk in de weg liggen kan je de staleigenaar daarop aanspreken. Voor de rest is het volgens mij een zaak tussen de stalhouder en de eigenaar van de spullen

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:25

verkoop is idd heling en dus strafbaar, beter even langsbrengen bij der moeder.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:27

ilse_dgraam schreef:

Want je hebt toevallig nog een buurman die een pony heeft, die ook nog eens precies deze spullen nodig heeft in precies deze maten? :')

Je zou het jezelf een stuk makkelijker maken om de irritatie gewoon van je af te zetten TS, en de spullen even langs te brengen.
Dan ben je er vanaf en hoef je je er verder ook niet druk om te maken, en krijg je er ook geen problemen mee in de toekomst.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:36

:') waarom verkoop je eigenlijk niet :') als je 'r toch maar 400 euro zou moeten betalen :') een hoofdstel en een net zadel geraak je toch echt wel voor meer geld kwijt? :') maar eerlijk zou het niet zijn. Gebruiken zou ik daarintegen wel doen ... niks nada dat zij kan bewijzen dat het materiaal er slechter uit ziet dan tevoren, maar als je er echt vanaf wil idd gewoon langsbrengen of op straat zetten (in een zak, zou zonde zijn ...) na een aangetekende brief.

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:40

Appieee schreef:
ilse_dgraam schreef:

Want je hebt toevallig nog een buurman die een pony heeft, die ook nog eens precies deze spullen nodig heeft in precies deze maten? :')

Je zou het jezelf een stuk makkelijker maken om de irritatie gewoon van je af te zetten TS, en de spullen even langs te brengen.
Dan ben je er vanaf en hoef je je er verder ook niet druk om te maken, en krijg je er ook geen problemen mee in de toekomst.

als ik mijn dekkies aan jou verkoop renee
hoeft niemand dat toch te weten? :D:D

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:46

ilse_dgraam schreef:
als ik mijn dekkies aan jou verkoop renee
hoeft niemand dat toch te weten? :D:D

Volgens mij is er bij ons op stal maar een iemand met zo'n achterlijk grote dekjescollectie als jij...
Dus neuhhh dat zou niemand opvallen? :D
Maargoed, wel erg offtopic. :')

ilse_dgraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:49

hahah nouja een voorbeeld :D

ik bedoel, ik wil best een nieuw anky hoofdstel voor 50 euro en zeggen dat ik hem uit de winkel heb hoor.
als TS zegt ik heb hem langs de weg gelegd, en ik heb hem uit de winkel, who cares?

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:51

ilse_dgraam schreef:
hahah nouja een voorbeeld :D

ik bedoel, ik wil best een nieuw anky hoofdstel voor 50 euro en zeggen dat ik hem uit de winkel heb hoor.
als TS zegt ik heb hem langs de weg gelegd, en ik heb hem uit de winkel, who cares?

Kom maar op met die aankoopbon dan!

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:53

Als het volgens de TS maar een kleine moeite is voor het meisje om ze te komen halen. is het ook een kleine moeite voor TS om ze te brengen.
Ze liggen de TS toch in de weg? :?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:54

O mijn god, het blijft ook maar doorgaan he...
Normen en waarden hoo maar, goed fatsoen, hoo maar... :n

Troetellin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:56

Waarom breng je het niet gewoon naar haar huis? Ik snap dat ze er dan wel makkelijk afkomt maar dan zijn jullie er ook eindelijk vanaf.

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:57

Lynn_x schreef:
Als het volgens de TS maar een kleine moeite is voor het meisje om ze te komen halen. is het ook een kleine moeite voor TS om ze te brengen.

En ze dan maar voor de deur zetten? Kan je ze even goed gewoon buiten zetten of verkopen, want dan wordt alles waarschijnlijk toch gestolen :+ . Het is duidelijk onwil van haar kant om haar spullen op te halen en daar heeft ze blijkbaar geen reden voor ...

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:57

Ik zou de spullen ergens op de mesthoop of een stoffige hoek gooien.
Komt ze er nog om, dan kun je ze nog aanwijzen (al zijn de spullen hoogstwaarschijnlijk in iets slechtere staat) No mercy!

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 18:59

Je mag spullen die niet van jou zijn moedwillig beschadigen omdat ze je toevallig in de weg liggen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:00

Lord_Ik schreef:
Lynn_x schreef:

En ze dan maar voor de deur zetten? Kan je ze even goed gewoon buiten zetten of verkopen, want dan wordt alles waarschijnlijk toch gestolen :+ . Het is duidelijk onwil van haar kant om haar spullen op te halen en daar heeft ze blijkbaar geen reden voor ...

Of misschien wel...

Stel je eens voor, en ik stel dit, omdat mensen er niet bij stilstaan....
Dat het vriendje van het meisje, er een is die zich heeeeeeeeeeeel aardig voordoet, maar eigenlijk een loverboy is... Hij geeft haar van alles, of gewoon het geld dat ze nodig heeft voor het zadel en hoofdstel en overige spullen....
Moeders mag niets weten van de aankopen van de spullen.

Dit is een van de vele mogelijkheden...

Lees de reactie van Flitzz ook maar eens, in dit topic....

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:01

Dinopino schreef:
Je mag spullen die niet van jou zijn moedwillig beschadigen omdat ze je toevallig in de weg liggen.

Toch nog iemand met gezond verstand in dit topic zeg... :)