Dierenarts contant betalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:20

Liezel1 schreef:
Dat is wel kort door de bocht van het Juridisch Loket. Veel incassobureaus hebben zelf geen deurwaarders in dienst, maar hebben wel contracten met deurwaarders. In feite maakt het niets uit....

Voordat er beslag op je goederen/uitkering/loon kan worden gelegd zal een gerechtsderuwaarderskantoor, zeker voor de bedragen waar het hier over gaat, eerst een toewijzend vonnis afwachten. Tegen die tijd zal TS eerst dus nog allerlei aanmaningen en een dagvaarding ontvangen, het vonnis betekend krijgen en de hele rattaplan :)
Zover is het voor zover ik lees gelukkig nog lang niet, dus TS heeft nog alle tijd om de facturen op te vragen bij de dierenarts!

Liezel1

Re: Dierenarts contant betalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:25

Ik heb niet naar het bedrag gekeken, maar voor een conservatoir beslag heb je geen vonnis nodig ;)

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:30

Nee dat klopt, maar in de praktijk wordt dat nooit gedaan in dit soort simpele zaken.
Als het nou zou gaan om een leuke porsche die ergens dreigt te worden weggemoffeld ala, maar daar is hier geen sprake van.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-10 13:31

@TS: Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Die kun je anders in schakelen, mocht de DA dit doorzetten.
En heb je destijds gepind of met contant geld betaald. Als je gepind hebt kun je dat ook nog traceren.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 00:54

Heb het destijd contant betaald.
Als ik het had gepint had ook niet meer kunnen traceren bij de bank,
heb namelijk internet bankieren en verder als jaar en paar maanden kan niet terug kijken.

Heb ook rechtsbijstandverzekering,
Ik heb verder nog niks gehoord, maar hou jullie op de hoogte.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 07:53

happyhorse schreef:
heb namelijk internet bankieren en verder als jaar en paar maanden kan niet terug kijken.

ik doe ook internet bankieren ,maar krijg wel om de zoveel tijd een afschrift van de bank.

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 08:06

happyhorse schreef:

Dit kan wel happy, maar dan moet je het opvragen bij je bank... Ik heb zoiets ooit nodig gehad voor een rechtszaak en toen kon ik de afschriften opvragen. Ik moest er toen wel voor betalen, maar ja, het is altijd nog beter dan de rekening te moeten betalen...

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 11:45

Een update.
Heb eindelijk en reactie gehad op me aangetekende brieven.
Niet dat er iets wijzer van word. Ze hadden gebeld naar me huisnummer maar was niet thuis.
Dus heb ze terug gebeld net en 23 min aan de lijn gehad.
Om lange verhaal kort te maken. Als niet betaal
Gaat het naar de kantonrechter? kost mij 250euro.+ nog bijkomende kosten (eerst hadden ze allemaal over dagvaardingen???)
Moet de rekeningen betalen.
Dierenarts heeft bewijs dat hij er is geweest er was toen iemand bij. ( er was niemand bij want stond op prive stal en was enige pensioenklant)

Heb gezegd dat alles wat ze door de telefoon heeft gezegd dat graag zwart op wit op papier wil hebben, net als de rekeningen van de dierenarts.
Want die heb nog steeds niet gezien weet niet welke datum hij is geweest voor welk paard enz.
Ze beweren dat ze die hebben gestuurd met aanmaningen maar heb ze niet gehad.
Veel wijzer wordt dus niet van want krijg niks op papier te zien. Ook beschuldigde ze mij ervan dat ik erom bekend sta om niks te betalen.
Ik betaal altijd alles netjes, ik vind dat meer als normaal.

Misschien beetje warrig bericht. Maar zit er helemaal doorheen door dit gedoe.
En nu is weer afwachten en zit er helemaal doorheen hierdoor. ;(

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:49

Als het je helpt: het is de verantwoording van de verstuurder dat zaken aankomen. Het is niet jouw probleem als dingen in de post kwijtraken (even ervan uitgaande dat ze echt zijn verstuurd).

Wat dat betreft kunnen ze je dus niets maken. Als ze echt zeker hadden willen weten dat rekeningen + aanmaningen aangekomen waren hadden ze aangetekend moeten sturen.

EDIT: het lijkt me onderhand wel nuttig er iemand met juridische kennis bij te halen/in te schakelen. Of heb je dat al gedaan? (heb even niet helemaal teruggelezen)
Laatst bijgewerkt door Abeltje77 op 29-10-10 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 11:49

jeetje, wat vervelend zeg. heb je zelf al juridische hulp ingeschakeld? ik zou inderdaad zeker eerst de nota en aanmaningen willen zien voor ik iets zou betalen hoor. veel sterkte!

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 11:57

Ben vorige week naar juridisch loket geweest.
Maar die zeiden dat we allebei even zwak in onze schoenen staan.

Ze gaat nu naar kantonrechter omdat ik de rekeningen niet wil betalen.
In de brief hadden ze allemaal over dagvaarding, en nu komen ze aan met het kantonrechter.

Notas en rekeningen wil ook graag zien heb ook gevraagd in de aangetekende brief,
maar die krijg ik niet meer want ze zegt dat ze heeft verstuurd maar heb nooit niks gehad.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:00

Ik ken da in kwestie ook en meestal word er bij hem inderdaad gewoon contant afgerekend niks bonnetje of rekening dat vind hij lastig.
Deze dieren arts zo hebben wij hier thuis zelf mee gemaakt durft gerust op het terrein te komen als er niemand aan wezig is voorbeeld:

Wij hadden een afspraak staan met meneer voor later in de middag het is dat mijn vader net thuis kwam en hem het erf af zag komen anders hadden wij dus nooit geweten dat onze paarden geent waren. Hij zei toen wel tegen mijn vader dat hij de rekening op zou laten sturen.

Hij zei dood leuk ja ik was toevallig toch in de buurt dus ik kom even langst
logisch maar je komt niet ongevraagd aan anders mans paarden lijkt me en ook niet zo maar op ander mans erf

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 12:11

@ Moonie bedankt voor je reactie!
Ik heb in die jaren ook nooit bonnetje gehad.
Het kantoor beweerd namelijk dat hij altijd bonnetjes uitschrijft ook al is het contant betaald.
Afspraken nakomen doet ie indd niet hij komt maar wanneer hij wilt en tijd heeft.

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:15

klinkt haast of ze jou verwarren met iemand anders. Staat er niet iemand met bijna dezelfde naam in het bestand. Misschien kan je gewoon bij hun langs gaan, dan kunnen ze de rekeningen gelijk laten zien.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 12:17

Heb in de brief gevraagd of ze het kunnen natrekken omdat altijd alles gelijk contant betaal.
En met meerdere mensen zie je de da wel paar keer per jaar.
Maar ze hebben nagetrokken en klopt. Langs gaan heeft geen zin.
Want alles gaat nu via dat kantoor.

Glitter_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:21

Klinkt echt belachelijk. Maar waarschijnlijk zul je het toch moeten betalen. Dat is voor mij een reden dat ik alles per bank over maak.

Wat de DA er zelf van?

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:30

Heb je ondertussen meer mensen kunnen traceren die die dierenarts cash betalen.
Dit strookt dan namelijk tegen het feit dat ze zeggen altijd bonnen uitschrijft. Als jij "getuigen" kunt aantonen die ook nooit bonnen ontvangen, sta je alweer sterker.

Daarbij is hij verplicht de factuur op jouw verzoek nogmaals te versturen, al moet hij dat 10x doen. Hij dient wel mee te werken om het opgelost te krijgen. Ja en dat hij star weigerd, bevestigd voor mij (en ik denk voor een rechter ook) dat deze dierenarts niet zuiver is.

Weet je ondertussen wel om hoeveel geld het gaat? (kan ik gemist hebben).

Ik denk dat je je niet al te druk moet maken. Hij moet het wel hard kunnen maken, en volgens mij gaat het dat niet lukken.....

Succes!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:31

happyhorse schreef:
Ben vorige week naar juridisch loket geweest.
Maar die zeiden dat we allebei even zwak in onze schoenen staan.

Ze gaat nu naar kantonrechter omdat ik de rekeningen niet wil betalen.
In de brief hadden ze allemaal over dagvaarding, en nu komen ze aan met het kantonrechter.

Notas en rekeningen wil ook graag zien heb ook gevraagd in de aangetekende brief,
maar die krijg ik niet meer want ze zegt dat ze heeft verstuurd maar heb nooit niks gehad.

Dat is hetzelfde. Als ze het willen laten voorkomen bij de kantonrechter moeten ze jou eerst dagvaarden.

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-10 12:34

In de 2aanming hadden ze over bedrag van tegen de 450euro.
Als ze naar kontanrechter gaan komt nog zowiezo nog 250euro erbij!
dus het bedrag is ook niet zo van betaal en zoek toch uit.

@ Liezel: dank je wel dat wist ik niet, ben niet bekend met die zaken.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:35

Kun je misschien nog via de bank opvragen dat je op die dag of de dag er voor 300 Euro hebt opgenomen? Of had je gewoon zoveel cash liggen. Het is natuurlijk niet sluitend bewijs, maar maakt je zaak wel sterker.

Als je contant betaald moet je altijd een kwitantie vragen, of zorgen dat ze op de factuur ondertekenen met betaald.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:41

Je hebt in een kantonzaak geen advocaat nodig, maar het kan zo zijn dat zij er wel een in de arm hebben genomen (of een deurwaarder). Als de kantonrechter hen in het gelijk stelt, moet jij de kosten (ook die van hun advocaat/deurwaarder) betalen aan de hand van een puntensysteem.

Je hebt dan aan kosten:
- kosten die in de rekening staan (DA rekening)
- eventuele administratie/incassokosten
- rente
- kosten van hun vertegenwoordiger
- kosten van de dagvaarding
- griffierechten

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 12:44

Wat een toestand! Ik hoop dat het allemaal goed afloopt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:07

Wat een gedoe zeg! Ik hoop op een goede afloop. Als ik zou hebben betaad zou ik echt nooit een tweede keer betalen. :n

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:33

MamboBeach schreef:
Wat een gedoe zeg! Ik hoop op een goede afloop. Als ik zou hebben betaad zou ik echt nooit een tweede keer betalen. :n

De vraag is of je kunt bewijzen dat er betaald is....

Lambiekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 13:38

Pfff...wat een verhaal. Ik betaal ook altijd contant aan de DA. Zal het toch eens anders gaan doen!
Succes!!