Mening gevraagd door leasr en verleaser

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Welke kosten horen volgens jou bij het leasen van een paard:

Stallingskosten
114 (19%)
Hoefsmid
75 (13%)
Tandarts
43 (7%)
Dierenartskosten nav een "ongeval"
44 (7%)
Ontwormen
60 (10%)
Kleine dierenartskosten zoals jaarlijks enten
54 (9%)
Extra vergoeding voor gebruik van het paard
58 (10%)
Leskosten
124 (21%)

Totaal aantal stemmen: 572

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-10 10:19

Evelijn schreef:
Ik zou als je beetje controlefreak bent ....

Hahaha zo kun je het ook bekijken :+ . Ben gewoon erg zuinig op mijn paardjes en ben best een pietlut als ze al een beetje onregelmatig lopen (in de afgelopen 12 jaar 4x voorgekomen).

Ze staat inderdaad in de verkoop en heb geen haast. Heb er al 2 verkocht binnen 2 maanden wat ik erg snel vond overigens, want had er een jaar voor uitgetrokken.

Ik ga gewoon op zoek naar een leuke bijrijder/ verzorger, die het leuk vindt om samen met mij mijn paarden te doen en dan zien we wel verder.

Groetjes en iedereen bedankt voor zijn of haar mening :D

Evelijn

Re: Mening gevraagd door leasr en verleaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 10:44

Lijkt me handig met een bijrijder heb je gewoon meer te zeggen over je eigen paard.
Dat je zuinig bent op je paardjes is alleen maar goed natuurlijk. ;) Als je geen haast hebt met de verkoop zou ik paardje lekker bij je houden. Succes met zoeken naar leuke bijrijder.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 16:56

Evelijn schreef:
Ik zou als je beetje controlefreak bent je paard niet verleasen aan iemand 250km verder op. Je wil het betreffende paard juist verkopen en dan neem je met dit volgens mij teveel risico.
Met iemand die je paard least ben je nu niet geholpen ondanks dat de markt zo slecht is voor verkopers. Want waarom wil ze niet gewoon een paard kopen, eenvoudige diertjes om mee buiten te rijden zijn er goedkoop genoeg dat aanschaf eigenlijk niet zou moeten uitmaken.

Misschien wil ze wel helemaal geen eenvoudig diertje om mee buiten te rijden, net zoals ikzelf? Ik wil graag op een goede en nette lokatie waar goed les gegeven wordt en een goede bak aanwezig is wil met een leuk paard echt aan de slag. 7 dagen per week vind ik gewoon te veel, er is (ja je gelooft het niet? :+ )nog meer in het leven dan paarden. Ik kan het financieel niet opbrengen een goed en leuk paard te kopen wat ook wat kan, zéker niet de grote onverwachte (medische?) dingen kan ik financieel niet aan. Nu 'lease' of hoe je de constructie ook wilt noemen ik een superleuk paard voor 3 dagen per week. Zo weet ik precies wat ik elke maand kwijt ben, kan ik toch een fijne band met het paard opbouwen, de eigenaresse heeft vervanging ook bij ziekte of vakantie en een financieële bijdrage in de hoge kosten van het paard, ik én het paard kunnen onszelf verbeteen met wekelijkse les etc. etc.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-10 17:04

Hmm.. maar dat is niet het paard waar het hierover gaat.
Ik snap best dat er mensen zijn die leasen al vind ik het in jouw geval bijrijden... paard blijft op lokatie en eigenaar heeft er kennelijk ook nog wat aan.
De TS had het over paard aan iemand leasen die 250 km van haar vandaan woonde en die er dan voornamelijk buiten mee ging rijden.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 06:36

Daar heb je gelijk in! ;)

Valencia2002

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-10 11:01

Klopt helemaal Evelijn;)