het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tteettt
Berichten: 617
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:19

Pff zo zie je maar weer, als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is het meestal ook zo! Maar ja daar heb je nu natuurlijk niet zoveel meer aan. Zou inderdaad naar advocaat gaan en vragen wat jou rechten en plichten zijn. En informeer eens of er meer mensen de dupe zijn van deze praktijken. Sta je misschien net even sterker.

Isabonny

Berichten: 4359
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 13:45

Heb je geen rechtsbijstandverzekering?
Je kunt hier wel een hoop informatie proberen in te winnen, maar ik denk toch dat zij je beter kunnen helpen dan een van ons.

Zolang de opfokstal je paard niet via de officiele weg (de rechter dus) in beslag heeft genomen, kunnen ze hem niet voor je achterhouden. Vraag om een bewijs van de rechtbank als ze hem niet willen meegeven.

Vraag bij de politie na wat je kunt doen om je paard terug te krijgen. Of je bijvoorbeeld met het bewijs van aangifte tegen J bijvoorbeeld je paard kunt ophalen. Of de politie je eventueel bij wil staan voor het geval de opfokstal je het paard alsnog niet mee wil geven.

Ik weet het ook niet voor de rest. Het zou best kunnen dat aangifte tegen J nog niet betekend dat je je paard meteen kunt ophalen. Dat daar eerst een rechter over moet oordelen.....,maar dan ben je weer zoveel maanden verder.
En dan kan een stalhouder natuurlijk wel zeggen: ja maar, ik heb zoveel maanden stallingsgeld tegoed en dat zou je zelf ook aan voeren kwijt zijn geweest, maar jij hebt daarentegen het paard van J (N dus) moeten voeren. Dus eigenlijk hebben jullie dan beiden een vordering op J voor gemaakte voer/stallingskosten en dus denk ik niet dat de opfokstal die op jouw kan verhalen (de oude eigenaar), maar alleen op J. Maar ja, hoe een rechter daarover oordeelt weet ik natuurlijk niet.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58095
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:22

moyra schreef:
Verduistering is het inderdaad ook maar wat ik mij net af zit te vragen.

Ts moest het paard van N terug geven omdat ze anders schuldig was aan heling.
Maar zit dit niet presies het zelfde bij de opfok ?

Zij weten net als TS dat het paard niet rechtmatig verkregen is.

Lijkt me niet gezien het paard nooit van haar geweest is daar de koop geannuleerd is toen TS haar paard moest terug geven... Paard was vanaf dat moment dus "gestolen". Lijkt me sterk dat TS moet opdraaien voor de kosten die een dief gemaakt heeft. :D

MrBojangles
Berichten: 39
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:25

hoe kunnen dit soort mensen nog in de spiegel kijken...

veel sterkte!!!

Blabla1980

Berichten: 2054
Geregistreerd: 12-11-09

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:47

Wat een gedoe zeg, bah!

Wat ik me alleen afvroeg, hoe weet je zeker dat J, N nooit betaald heeft? Je hebt wel het contract gezien, maar hoe kon je daaruit opmaken dat ze niet betaald had?

En wat betreft die mail naar de opfok, heel goed. Maar ik zou er wel even achteraan bellen. Eerst kijken hoe ze nu na de mail reageren. En anders direct naar rechtsbijstand!

DromenLies
Berichten: 2885
Geregistreerd: 27-12-02

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 14:57

Voor heling moet je te kwader trouw zijn. Volgens mij is TS te goeder trouw en dus niet schuldig aan heling. Bovendien wordt de koper in ons recht behoorlijk goed beschermd ten opzichte van de verkoper. TS laat je vooral niet te snel iets aanpraten en ga gewoon met een advocaat praten. Het recht werkt soms behoorlijk anders dan wat jij op het eerste gezicht denkt dat volgens jou rechtvaardig zou zijn.

Btw jij hebt niks te maken met N want jij hebt een overeenkomst met J en niet met N. N zal schadevergoeding moeten halen bij J en niet bij jou.

Ussiethree
Berichten: 105
Geregistreerd: 25-08-10

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:04

hoe kan ts nou verdacht worden van heling?

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:31

Ayasha schreef:
moyra schreef:
Verduistering is het inderdaad ook maar wat ik mij net af zit te vragen.

Ts moest het paard van N terug geven omdat ze anders schuldig was aan heling.
Maar zit dit niet presies het zelfde bij de opfok ?

Zij weten net als TS dat het paard niet rechtmatig verkregen is.

Lijkt me niet gezien het paard nooit van haar geweest is daar de koop geannuleerd is toen TS haar paard moest terug geven... Paard was vanaf dat moment dus "gestolen". Lijkt me sterk dat TS moet opdraaien voor de kosten die een dief gemaakt heeft. :D



Presies het zelfde gebeurd nu toch ook tussen het paard van de TS en de opfok ?

Caesar
Berichten: 9318
Geregistreerd: 20-01-05

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:34

Jeetje... wat een lastig en ingewikkeld verhaal wordt het zo. Altijd vervelend voor alle partijen als dingen zo lopen... Hoop dat je er snel uit bent, slopende onzekerheid is ook niets.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58095
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:50

moyra schreef:
Lijkt me niet gezien het paard nooit van haar geweest is daar de koop geannuleerd is toen TS haar paard moest terug geven... Paard was vanaf dat moment dus "gestolen". Lijkt me sterk dat TS moet opdraaien voor de kosten die een dief gemaakt heeft. :D



Presies het zelfde gebeurd nu toch ook tussen het paard van de TS en de opfok ?[/quote]
Neen want nu gaat het om het paard van TS gezien het paard van de schuldenaar terug gegeven is. ;) TS heeft haar paard echter niet terug gekregen en die is dus bij deze "gestolen" (gezien hij niet betaald is en de koopovereenkomst niet meer geldig is)
De stal heeft waarschijniljk het paard van de schuldenaar kunnen terug eisen omdat er al beslag op lag?
En je kan niet beslag leggen op andermans paard omdat degene die hem gestald heeft (niet de eigenaar) niet betaald.

Stel ik heb jouw paard en betaal niet en verdwijn met de noorderzon. Vervolgens zouden ze jouw paard in beslag nemen door een overeenkomst die ik ondertekend heb? (jij dus niet)

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 15:54

Persoonlijk zou ik kijken of je met de opfokker een overeenkomst kan krijgen dat je bv voor 300 euro dat paard op haald. Die wil van dat paard af want hij kost hem geld .

Ussiethree
Berichten: 105
Geregistreerd: 25-08-10

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:03

wat je kan doen is het contract overnemen van de opfok met de koper van het paard.

het contract afkopen voor zeg 400 euro............ en dan naar de rechter gaan met het hele verhaal.

DromenLies
Berichten: 2885
Geregistreerd: 27-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 16:04

Ik zou eerst naar de advocaat gaan voordat jullie zelfstandig overeenkomsten gaan sluiten en paarden om gaan wisselen die niet rechtsgeldig zijn.

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 17:13

Ts ik hoop voor jou dat je wat met mijn advies kan maar ik stap uit dit topic.
Ik weet inmiddels wie je bent en begrijp de reactie van een voorgaande poster over het vingertje wijzen naar een ander.
Ik heb met jou paardjes dingen zien gebeuren waarvan bij mij alleenlmaar tranen hebben kunnen rollen. |(

opisop_shop

Berichten: 15059
Geregistreerd: 19-11-08
Woonplaats: Oostenrijk:)

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 12:51

maar dat maakt voordit topic toch niets uit?
TS heeft gewoon recht op haar paard terug lijkt mij.

TS ben je inmiddels al bij een advocaat oid geweest?

wilou_sharon
Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-07

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 13:31

dat maakt ook niets uit met dit topic er is vorig jaar iets voorgevallen en dat krijg ik steeds weer te horen helaas kan ik dat niet meer terug draaien...maar dat maakt niet dat ik slecht ben voor dieren.

weer on topic.

ik heb mail verzonden naar de opfok en kreeg geen antwoord dus heb maar even gebeld om te vragen hoe en wat.
hij zou mij op de hoogte houden en wilde de incasso even afwachten.
ik ga hem vanmiddag even een ingebreke stelling aangetekend opsturen. met de vraag welke dag ik volgende week mijn paard kan ophalen mocht hij niet mee willen werken dan gaat het in een moeite door en is de opfok ook strafbaar en moet ik ook aangifte van verduistering tegen de opfok doen...

hij zei wel dat hij het paard niet zomaar meewilde geven en meer dingen voorde mensen die willen weten wat hij allemaal zei moeten me maar een pb sturen gr sharon

DromenLies
Berichten: 2885
Geregistreerd: 27-12-02

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:14

Ben je al naar een advocaat gegaan? En zo ja, wat zei die advocaat?

moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:38

wilou_sharon schreef:
dat maakt ook niets uit met dit topic er is vorig jaar iets voorgevallen en dat krijg ik steeds weer te horen helaas kan ik dat niet meer terug draaien...maar dat maakt niet dat ik slecht ben voor dieren.
weer on topic.

ik heb mail verzonden naar de opfok en kreeg geen antwoord dus heb maar even gebeld om te vragen hoe en wat.
hij zou mij op de hoogte houden en wilde de incasso even afwachten.
ik ga hem vanmiddag even een ingebreke stelling aangetekend opsturen. met de vraag welke dag ik volgende week mijn paard kan ophalen mocht hij niet mee willen werken dan gaat het in een moeite door en is de opfok ook strafbaar en moet ik ook aangifte van verduistering tegen de opfok doen...

hij zei wel dat hij het paard niet zomaar meewilde geven en meer dingen voorde mensen die willen weten wat hij allemaal zei moeten me maar een pb sturen gr sharon



Sorry hoor maar niet slecht voor dieren ?
Kom op meid op 7 november 2009 is een shet van je inbeslag genomen omdat deze met een halster in de mond genoerd stond * lees wel , halster in de mond en ingegroeid in de mond hoeken* en met zijn 4 beentjes aan elkaar gebonden >;) _-:( :x .
Zo dusdanig weggewerkt dat hij daar rustig had kunnen lijden en eventueel kunnen sterven in een vervallen schuurtje.
Sorry maar in deze omstandigheden verkeren merendeel van de paarden in NL niet hoor :n
Kom ook niet met dat dit onwaar is gezien ik verdorie 2 weken van slag af ben geweest omdat ik met een persoon van de DB stond te praten wat het beste is in dit geval.
Om nog maar te zwijgen van een shet die dagen tot weken in een trailer heeft gestaan zonder eten, water of bewegingsvrijheid.

Wat voor mij een leuke dag had moeten worden, ging mijn veulen halen, is voor mij geeindigd in slapenloze nachten met de vraag hoe mensen zo kunnen worden/zijn/handelen.

Dit noem ik niet een voorvalletje maar gewoon weg dierenmishandeling en duidelijk was ik niet de enige die dat vond anders waren er geen dieren inbeslag genomen.
En dan nu lopen gillen dat je bent opgelicht.
Wie goed doet wie goed ontmoet he
Laatst bijgewerkt door moyra op 14-09-10 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

wilou_sharon
Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 16:49

beetje jammer dit ik heb hier dus zo geen zin in nogmaals het gaat hier over heel iets anders en dit is verleden iedereen maakt fouten. denk maar wat je wil denken ik weet hoe het wel zit.
ik heb geen zin in de discussie en het is ook totaal zinloos.
dus laat het hier bij.

grsharon
Laatst bijgewerkt door wilou_sharon op 14-09-10 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

friendly
Berichten: 8405
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:50

En waarom moet dit nu openlijk uitgevochten worden? Ga dit ff lekker via PB doen wil je.

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:57

Tja..mag ik eerlijk zijn?
Voor een handelaar ben je wel erg dom bezig!
Eigenlijk denk ik in dit geval..eigen schuld dikke bult!
Jij dacht hier aan te kunnen verdienen en ruilt een paard om dat in jou ogen minder waard is dan het paard dat je er voor omruilt. En een hengst laten castreren en direct weg brengen dat is vragen om moeilijkheden.
Waar of niet?
Meestal is het de koper bij de handelaar die de mist in gaat, nu is het de handelaar die een keer niet nadenkt!

wilou_sharon
Berichten: 103
Geregistreerd: 19-03-07

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-10 17:00

tuurlijk mag je eerlijk zijn maar je hebt natuurlijk handelaren en handelaren.
de hengst is gecastreed en Jwilde het paard meteen daarna hebben.
en het ging mij niet om het geld hoor aangezien hetpaard wat Jruilde het paard van N een oude pees blessure heeftgehad dus er valt overgeld te verdienen niet te spreken zeker nietin deze tijd

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:04

Als je nu een echt paarden mens zou zijn geweest, dan had je de nieuwe eigenaar van de gewezen hengst verteld dat die echt even minimaal een week of 2 nodig heeft om te herstellen van de castratie!
En het paard dat je er voor terug kreeg wilde je niet door verkopen? Kom op zeg!!!
Dan zou je nog een slechtere handelaar zijn dan ik dacht!

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:18

Mmm als ik bovenstaand bericht lees krijgt het wel een hele nare wending dit verhaal.

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re: het komt erop neer dat ik gewoon zwaar ben opgelicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 17:27

Tja ik zit al heel wat jaren in de paarden en weet zo langzamerhand ook wel dat een handelaar niet zo maar iets verkoopt/ weg geeft als ze er niet beter van kunnen worden.
Natuurlijk is dat ook de handel, maar ga nu niet heel zielig doen als je dan een keer de mist in gaat als je zelf aan het kortste eind trekt.