Afdingen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

bijdehandje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 22:59

AndreaB, het is wel een goede keus geweest, om dit paard niet te nemen. Hij is nog nauwelijks bevestigd, en zelf heb jij meer aan een iets meer doorgereden paard. Niet als aanval bedoeld, maar ik vond het geen goede combinatie. Bovendien was de prijs die ze vroegen echt absurd hoog.
Veel succes met verder zoeken, je komt de goede vast nog wel tegen.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 23:19

Misschien verwoord ik het idd verkeerd. Met budget bedoel ik, wat jij voor dit paard wilt uitgeven. De vraagprijs is € 4500,- Omdat iedereen zegt dat die prijs te hoog is (naar mijn idee is die ook te hoog) vind jij dat nu ook. Terwijl je in de eerste instantie hem dat wel waard vond en daarom ben je gaan kijken. Dat vind ik raar. Het gaat er toch om wat jij het paard waard vind en niet wat een ander hem waard vind?
Stel dat je wel een ongelovelijk klik met dit paard had, zou je het dan ook op die € 500,- laten stranden?

aspro

Re: Afdingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 06:46

Hmm.. het is wel moeilijk. Tuurlijk wil je het paard graag hebben. Maar 500 euro is wel veel geld. Mocht het ooit zo ver komen dat je hem weer verkoopt. Denk jij dat hij dat bedrag dan oplevert?

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-10 07:00

Klopt, omdat meerdere mensen mij zeggen dat die prijs te hoog is, vind ik dat nu ook. De eigenaar heeft ook bevestigd dat dit paard hoog in prijs ligt. Als ik dan op MP kijk dat paarden van hetzelfde type véél lager in prijs liggen dan pas ik mijn mening gewoon aan. Toen ik in eerste instantie ging kijken wist ik niet dat dit zo was en nu wel. Nu ik weet dat dit niet de prijsklasse is waartoe dit paard behoort ben ik niet meer bereid om die 4500 te betalen, omdat als ik naar de winkel ga voor een televisie ik ook geen simpele beeldbuis koop voor de prijs van een superdeluxe plasmascherm.

Zelf vind ik die 500 ook een hoop geld :o Maar als ik dan kijk naar het budget wat ik mij ooit gesteld heb, dan past hij daar prima in. Aan de ene kant is 3000 nog veel voor dit paard, maar aan de andere kant past het wel. Ik koop een paard overigens niet met de intentie hem ooit weer te verkopen, dus wat hij bij een eventuele verkoop op zou leveren maakt me niet zoveel uit :o

Zelf ben ik inmiddels aan het twijfelen gegaan of ik wel een wijze beslissing heb genomen wat betreft dit paard. Laat ik hem echt op die laatste 500 lopen? Ook al is hij die dan misschien niet "waard"? Vanavond komt mijn moeder terug van vakantie en dan ga ik het er nog eens goed met haar over hebben. Hij blijft namelijk een beetje door mijn hoofd spoken.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 07:24

Ik denk dat dit paard zeker die €3000,- wel waard is omdat hij niet zo'n typische tp uitstraling heeft. In mijn ogen valt hij meer onder het vroegere basispaardtype zoals Vanitas was en die heeft het ook ver gebracht in de dressuur.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 09:48

Wil de eigenaar ook niet je tegemoet komen, jij hebt 2500 gezegd en hij 3000, kan je dan niet voorstellen allebei de helft? Dan heb je wel weer meer voor je budget om goed passende spullen voor het paard te kopen.
Wellicht kan je eerst eens proefrijden op een ander paard, op die manier heb je vergelijkingsmateriaal en kan je meer zeggen.
Op het moment wisselen de paarden niet zo snel van eigenaar. We gaan richting winter. Je hebt daardoor wel een betere positie en zeker zoals de eigenaar al aangaf hij moet wel plaats maken. Jij kijkt anders naar een paard als de huidige eigenaar, die heeft paarden o.a. voor de fok dus bij hun valt het afscheid nemen anders, het is toch een vorm van leven.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-10 11:07

aspro schreef:
Hmm.. het is wel moeilijk. Tuurlijk wil je het paard graag hebben. Maar 500 euro is wel veel geld. Mocht het ooit zo ver komen dat je hem weer verkoopt. Denk jij dat hij dat bedrag dan oplevert?

Op het kopen van een paard vind ik 500,- niet veel geld. Ts wil een paard als vriend en wil hobbymatig, dus met veel plezier van het paard genieten. Het is belanglijk dat je daarvoor een fijn paard aanschaft. Een paard hebben en onderhouden is duur.
Bij de pensionstallingen hier in de buurt, kun je voor de aanschafprijs van dit paard hem nog niet eens 1 jaar stallen...
Wat dit paard bij de eventuele verkoop gaat opbrengen is totaal niet belangrijk, want qua onderhoudt ga je het er alk nooit uithalen als je hobbymatig van het paard wil genieten.

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 15:22

Wat zou jij zelf voor dit paard overhebben, zonder dat je weet dat andere paarden van dit type goedkoper zouden zijn?
Een braaf paard is zijn gewicht in goud waard. Dit paard is braaf, dat schrijf je zelf, dat hij ondanks jouw blunders zo cool bleef.
Persoonlijk zou ik 'm voor die 500 euro niet laten staan iig. als het paard heeft wat ik zoek in een paard.
Je bent zo weer een aantal maanden en teleurstellingen verder voordat je weer een passend paard hebt gevonden. En dan is het maar afwachten wat je er dan voor moet betalen.

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 16:29

Je bent gaan kijken toen ie 4500 kostte.... Nu ben je verder, wijzer en ook naar een veel lagere prijs gegaan.
Jouw bod van 2500.. is ook een beetje gevormd door oa Bokt. Maar!! Let op... dat kunnen anderen wel vinden. Je kunt het ook zo zien: eerst had je niet genoeg lef om lager te bieden, je bent nu al zo ver gekomen... Laat je 'm staan en krijg je een bepaald 'spijt' of onprettig gevoel.. nou, dan weet je het niet en kan jouw paardje wel eens aan je neus voorbij gaan.
Doe wat JIJ wilt. Maak dan een deal met de man ivm keuren.
Ik heb nl ook wel eens een paardje laten staan. Belde later op (zoals afgesproken) en was ie verkocht. Dat is niet geheel vergelijkbaar, maar het is toch een aardig rotgevoel! Succes ;)

AndreaB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-10 16:38

Gisteren heb ik te horen gekregen van mijn werkgever dat mijn contract eind van de maand niet verlengd gaat worden, dus voorlopig is het wijs dit paard te laten schieten. Zeker tot ik iets nieuws gevonden heb, meer zekerheid! :) Mocht hij er nog staan tegen de tijd dat ik weer voorzien ben van werk dan ga ik er gewoon nog eens heel goed over nadenken. In de tussentijd kijk ik rustig verder en houd ik mijn ogen open. Binnenkort ga ik met een vriendin wat handelsstallen bezoeken waar zij gewerkt heeft om me wat verder te oriënteren. En naturlijk op zoek naar een nieuw baantje!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 17:30

Balen van je baan en verstandig dat je nu eerst op zoek gaat naar een andere baan, succes!