Oude manegepony kopen zodat ze met welverdiend pensioen kan.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zouden jullie haar nu kopen?

Ja, als ze mij emotioneel zoveel waard is haal ik haar daar weg!
231 (73%)
Nee, ik wacht tot ze weg kan voor de slachtprijs.
70 (22%)
Ik ga geld inzamelen zodat ik haar daar weg kan halen.
15 (4%)

Totaal aantal stemmen: 316

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 11:39

Vjestagirl schreef:
Ik kan me voorstellen dat de manege houder zo denkt. Op iedere pony en op ieder paard is weleens iemand verliefd geworden, en er zullen er meer zijn die hun oude lieveling een pensioen willen geven als het zover is. Ik kan best begrijpen dat hij zijn prima manege paard niet voor een klein prijsje weg wil doen. Gezien van een strickt zakelijk standpunt waar je je emoties helemaal buiten laat, en ik denk dat je dat als manegehouder wel moet kunnen.

Ik snap ook het punt van de ts, maar houdt er alsjeblieft wel rekening mee dat je een pony die al 20 jaar in de lessen loopt dag in dag uit er geen lol mee doet door haar in een landje te zetten waar ze 'lekker oud mag zijn'. Deze dieren hebben gewoon gigantisch veel beweging nodig.

Ik zou proberen te bieden op €1000, want ik denk dat als je minder bied je de manegeeigenaar voor zijn hoofd stoot en dat hij helemaal geen zaken meer wil doen. En ja, ik zou mijn emoties uitschakelen en objectief proberen te kijken...

Succes!

Ik begrijp ook aan de ene kant wel dat hij dit bedrag vraagt (lees topic)
Op een landje zetten etc is niet de bedoeling(lees topic)
En ook op de laatste zin is al eerder reactie gegeven. :o

Bedankt voor je reactie.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:41

Ik heb het hele topic gelezen.

Maar ik snap niet wat je anders wilt horen. Je wilt niet horen dat hij gelijk heeft, je wilt niet horen dat jij gelijk hebt, wat wil je dan wel?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 11:43

Vjestagirl schreef:
Ik heb het hele topic gelezen.

Maar ik snap niet wat je anders wilt horen. Je wilt niet horen dat hij gelijk heeft, je wilt niet horen dat jij gelijk hebt, wat wil je dan wel?

Het is prima dat je reageert.
Ja, hij staat ook in zijn recht (heb ik ook al gezegd) en ja, ik weet waar ik aan moet denken bij mijn volgende stappen.
Maar alles wat je zegt is al besproken in het topic en is zo jammer om alles zo vaak te moeten herhalen.
Dus als jij het ook nog wil weten ..ja je heb gelijk en ja, dat zit allemaal in de planning :D

Jurenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:04

MiniMouse schreef:
Hallo bokkers,

Ik zal in het kort mijn verhaal even vertellen.

Toen ik 7 jaar was ging ik op paardrijden op een manege in A.
De pony's waar de manege-ruitertjes op reden staan daar nog steeds in stands.
Geen ramen in deze stallen en op zondag zijn de lampen meestal de gehele dag uit, omdat de pony's dan toch niet bereden worden.
Toen der tijd kwamen de pony's 1 keer per week in het land met de groep.
Staan wel ruim in het stro, maar persoonlijk heb ik een gruwelijke hekel aan stands, zeker als pony's er zo weinig uitkomen.
Staan de hele dag tegen een muurtje aan te staren...bah!
Ik had daar mijn lievelingspony en dat was zo goed als vanaf het begin P.(Ik zal verder geen namen noemen, dit omdat ik dat niet netjes vind)
Ik reed haar elke week, was verder niemand in mijn les die haar leuk vond dus kon ik haar elke keer pakken.
Heb ook verschillende ponykampen met haar doorgebracht.
Ik heb daar zo'n 7 jaar op de manege gereden.

De laatste tijd daar kwamen de pony's zo nu en dan in de paddock want land om paarden los in te doen hebben ze niet meer.
Naar mijn idee geen fijn leventje.

Toen ik daar gestopt ben met rijden i.v.m. het krijgen van een eigen pony bezoek ik haar elk half jaar een keer om te kijken hoe het met haar gaat, even met haar te grazen en haar een knuffel te geven.

Ze doet nu dus al ruim 15 jaar manege-werk en ik vind dat ze een welverdiend pensioen nodig heeft.
Eigenaar is helaas geen meelevende man en ziet de pony's enkel als werktuig en kijkt enkel naar het geld wat het opbrengt.

Vraag hem bij elke bezoek hoe het met haar gaat, hij heeft mijn gegevens als er iets is met haar waardoor ze weg moet.
Dan mag ze naar mij en zorg ik dat ze de laatste (hopelijk) jaren bij mij van haar oude dag mag genieten.
Nu mijn paard verkocht gaat worden wil ik eigenlijk toch proberen om haar in mijn bezit te krijgen.

Ben gister dus bij haar geweest en dit voor gelegd aan de manegehouder.
-------------------------------------------------------------------
Maar viel niet echt mee te praten, druk denk ik (alsof)
Ik heb hem nog wel aan kunnen spreken over P. en of hij mijn gegevens nog had.
Ja die had hij nog, zei hij.(Ondertussen liep hij weer weg)

Ik wachtte weer netjes tot hij weer tevoorschijn kwam.

Ik vroeg hoe het met P. ging en zei dat ik evt. die najaar haar wil hebben, mocht hij ook denken dat het beesie nu wel eens aan zijn pensioen mag beginnen.

Nee, zei hij ze is nog lang niet klaar, ze doet het nog perfect en die loopt nog wel even.
Ik zeg oke, en als ik haar dan wil kopen? Ja, dan moest ik toch wel aan een behoorlijk bedrag denken... dus ik zeg en ja, wat is behoorlijk???
Tja uhh.... 2000 euro zegt die!!!!
IK schoot bijna in de lach maar eigenlijk werd ik erg verdrietig, dat er zulke ongevoelige botte mensen op de wereld zijn.
Hij geeft echt niks maar dan ook echt niets om dat beesie.

En als je het puur echt puur zakelijk gaat bekijken heeft hij nog gelijk ook om dat geld te vragen.
Gadverdamme!!

Maar ik zal er hoe dan ook daar wegkrijgen al moet ik er straks 2000 voor neer leggen (moest ik toen der tijd ook betalen voor Etoile terwijl ze kreupel was) kreeg bijna een deja-vu.
Mischien is een stichting opzetten nog niet eens zo'n slecht idee...hihi..red de oude manegepony!

Nou dit was dus hoe het ging, dit had ik gister al van me af geschreven...
Ik heb op de terugweg naar huis behoorlijk wat tranen gelaten...

Maar ik zet stug door en zal haar hoe dan ook daar wegkrijgen!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YQOHCL7F.jpg
Misschien hebben jullie nog goede ideen?

Liefs MM

Hee,,

Wat goed dat je haar/hem daar weg wilt halen!
Ik heb echt geen iedee hoe je haar daar weg kan halen...
Misschien werk zoeken, en anders een krante wijk 5 dagen per week.
Ik weet het echt niet
Nog super veel suc6

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 15:22

Jurenka schreef:
MiniMouse schreef:
Hallo bokkers,

Ik zal in het kort mijn verhaal even vertellen.

Toen ik 7 jaar was ging ik op paardrijden op een manege in A.
De pony's waar de manege-ruitertjes op reden staan daar nog steeds in stands.
Geen ramen in deze stallen en op zondag zijn de lampen meestal de gehele dag uit, omdat de pony's dan toch niet bereden worden.
Toen der tijd kwamen de pony's 1 keer per week in het land met de groep.
Staan wel ruim in het stro, maar persoonlijk heb ik een gruwelijke hekel aan stands, zeker als pony's er zo weinig uitkomen.
Staan de hele dag tegen een muurtje aan te staren...bah!
Ik had daar mijn lievelingspony en dat was zo goed als vanaf het begin P.(Ik zal verder geen namen noemen, dit omdat ik dat niet netjes vind)
Ik reed haar elke week, was verder niemand in mijn les die haar leuk vond dus kon ik haar elke keer pakken.
Heb ook verschillende ponykampen met haar doorgebracht.
Ik heb daar zo'n 7 jaar op de manege gereden.

De laatste tijd daar kwamen de pony's zo nu en dan in de paddock want land om paarden los in te doen hebben ze niet meer.
Naar mijn idee geen fijn leventje.

Toen ik daar gestopt ben met rijden i.v.m. het krijgen van een eigen pony bezoek ik haar elk half jaar een keer om te kijken hoe het met haar gaat, even met haar te grazen en haar een knuffel te geven.

Ze doet nu dus al ruim 15 jaar manege-werk en ik vind dat ze een welverdiend pensioen nodig heeft.
Eigenaar is helaas geen meelevende man en ziet de pony's enkel als werktuig en kijkt enkel naar het geld wat het opbrengt.

Vraag hem bij elke bezoek hoe het met haar gaat, hij heeft mijn gegevens als er iets is met haar waardoor ze weg moet.
Dan mag ze naar mij en zorg ik dat ze de laatste (hopelijk) jaren bij mij van haar oude dag mag genieten.
Nu mijn paard verkocht gaat worden wil ik eigenlijk toch proberen om haar in mijn bezit te krijgen.

Ben gister dus bij haar geweest en dit voor gelegd aan de manegehouder.
-------------------------------------------------------------------
Maar viel niet echt mee te praten, druk denk ik (alsof)
Ik heb hem nog wel aan kunnen spreken over P. en of hij mijn gegevens nog had.
Ja die had hij nog, zei hij.(Ondertussen liep hij weer weg)

Ik wachtte weer netjes tot hij weer tevoorschijn kwam.

Ik vroeg hoe het met P. ging en zei dat ik evt. die najaar haar wil hebben, mocht hij ook denken dat het beesie nu wel eens aan zijn pensioen mag beginnen.

Nee, zei hij ze is nog lang niet klaar, ze doet het nog perfect en die loopt nog wel even.
Ik zeg oke, en als ik haar dan wil kopen? Ja, dan moest ik toch wel aan een behoorlijk bedrag denken... dus ik zeg en ja, wat is behoorlijk???
Tja uhh.... 2000 euro zegt die!!!!
IK schoot bijna in de lach maar eigenlijk werd ik erg verdrietig, dat er zulke ongevoelige botte mensen op de wereld zijn.
Hij geeft echt niks maar dan ook echt niets om dat beesie.

En als je het puur echt puur zakelijk gaat bekijken heeft hij nog gelijk ook om dat geld te vragen.
Gadverdamme!!

Maar ik zal er hoe dan ook daar wegkrijgen al moet ik er straks 2000 voor neer leggen (moest ik toen der tijd ook betalen voor Etoile terwijl ze kreupel was) kreeg bijna een deja-vu.
Mischien is een stichting opzetten nog niet eens zo'n slecht idee...hihi..red de oude manegepony!

Nou dit was dus hoe het ging, dit had ik gister al van me af geschreven...
Ik heb op de terugweg naar huis behoorlijk wat tranen gelaten...

Maar ik zet stug door en zal haar hoe dan ook daar wegkrijgen!
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YQOHCL7F.jpg
Misschien hebben jullie nog goede ideen?

Liefs MM

Hee,,

Wat goed dat je haar/hem daar weg wilt halen!
Ik heb echt geen iedee hoe je haar daar weg kan halen...
Misschien werk zoeken, en anders een krante wijk 5 dagen per week.
Ik weet het echt niet
Nog super veel suc6

:= := :=

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:43

Hmmmm, ik geloof niet dat Jurenka de moeite heeft genomen om verder te lezen dan de openingspost... :(:)
maar, een krantenwijk is best een goed idee, toch...?? ;)

linda212

Re: Oude manegepony kopen zodat ze met welverdiend pensioen kan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:49

Je weet wat je wilt en ik hoorde al lang dat je met deze gedachte loopt en wens je veel sucses.
Ik hoop dat je je huidige paard gauw verkoopt en dat je de pony kan ophalen.
sucses

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 15:55

linda212 schreef:
Je weet wat je wilt en ik hoorde al lang dat je met deze gedachte loopt en wens je veel sucses.
Ik hoop dat je je huidige paard gauw verkoopt en dat je de pony kan ophalen.
sucses

Bedankt!..ken ik jou??

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 15:56

Hahaatje schreef:
Hmmmm, ik geloof niet dat Jurenka de moeite heeft genomen om verder te lezen dan de openingspost... :(:)
maar, een krantenwijk is best een goed idee, toch...?? ;)

Tja, als ik ooit werkeloos ben misschien :D :D :D

noaspassage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 15:58

Ik hoop dat het lukt voor je.

Noa`s Passage

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 16:00

ja ik denk het wel
les ook bij Monique Hydra
Vos merrie

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-10 16:07

linda212 schreef:
ja ik denk het wel
les ook bij Monique Hydra
Vos merrie

Owwww oke! :D

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 17:40

Als ik me emotioneel verbonden voelde met de pony dan zou ik mijn verstand uitschakelen(niet altijd heel slim) en ervoor gaan en het beestje nog een fantastisch paar mooie jaren geven. Maar dit is geheel naar gevoel berededeneerd dan he. Ik zou als het nodig was het geld bij elkaar verzamelen, op 1 of andere manier wetend dat het schandalig teveel is maar zodoende haar nog een mooie leventje te kunnen geven. Dat is een voldoening daar kan geen geldbedrag tegenop!

Maar ik snap dat het lastig is en het is best veel geld.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-10 17:42

Bedankt voor je reactie, ik zit nu midden in de verkoop van mijn paard. Als alles weer rustig is dan ga ik de opties eens bekijken.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 15:44

Hey,

Wat een goed idee dat je die pony wilt kopen!
Ben je inmiddels al wat verder?

Ben erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 15:59

Hey Annemiek,
Vriendje staat volop in de verkoop, maar er zijn helaas weinig eerlijk rijdende ruiters te vinden voor hem.
Het is allemaal van die in de krul trek types en dan pas met been aanvullen..Naar mijn idee is het altijd nog van achter naar voren maar ok ;(
En ja dan begin je al verkeerd bij hem helaas..Nu wel hele leuke mensen gevonden die komen woensdag voor de tweede keer.
Als Vriend er uit is dan ga ik een plan maken. :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:02

MiniMouse schreef:
Hey Annemiek,
Vriendje staat volop in de verkoop, maar er zijn helaas weinig eerlijk rijdende ruiters te vinden voor hem.
Het is allemaal van die in de krul trek types en dan pas met been aanvullen..Naar mijn idee is het altijd nog van achter naar voren maar ok ;(
En ja dan begin je al verkeerd bij hem helaas..Nu wel hele leuke mensen gevonden die komen woensdag voor de tweede keer.
Als Vriend er uit is dan ga ik een plan maken. :D

Hopelijk zijn dit dan de goede mensen voor Vriend!
En wat zou het fijn voor die pony zijn als hij met pensioen mag. Dat heeft hij wel verdiend!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-10 16:11

hoi ik wil je graag de tip geven om haar wel gezelschap te geven. Op marktplaats is er vast wel een shetje voor weinig te vinden heb je die ook gered.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-10 16:36

Ben geen penny meisje die een pony ''red'' en haar ergens in een schuurtje verstopt met een emmer water en een zak voer :D

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-10 22:35

Wat super dat je van plan bent de manege pony een goed pensioen te geven.
Ook al is ze zakelijk gezien die 2000 euro niet waard, emotioneel gezien is ze dat voor jouw wel!!
Ik zou er gewoon voor gaan,krijg je vast geen spijt van.
Hopelijk vind je snel een goede baas voor je huidige paard.
Ik ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Er zouden meer mensen moeten zijn zoals jouw!!!!!

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 00:08

Tja, goede manegepony's die klanten aan zich binden (wat deze overduidelijk doet <3 ) zijn veel waard. Dus het gaat je een centje kosten maar als je hart er bij ligt en je het de pony zo graag gunt dan zou ik het doen.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 03:03

Een manege eigenaar heeft niks aan een pony/paard dat het werk niet aan zou kunnen, denk dus ook dat de hatelijke opmerking dat de man alleen maar aan geld denkt erg kort door de bocht is. Wat denk je dat ie ervoor moet betalen tegen de tijd dat ze slecht wordt, heel veel. Ik zou dus lekker wachten en eventueel tegen de beste man zeggen dat als hij haar moet vervangen jij wel een plekje voor haar hebt, tegen de slachtwaarde omdat ie dat anders ook voor haar zou krijgen.

Maar dat zou mijn keuze zijn. Op mijn oude manege loopt een merrie die ondertussen al 35 jaar is, ze loopt nog steeds in de lessen, carousel en dressuurwedstrijdjes. Ze hebben ooit geprobeerd deze pony op rust te zetten en die werd echt dood maar dan ook dood ongelukkig.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 28-10-10 03:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 03:11

daNiielle_ schreef:
Volgens mij heb je voor jezelf de keuze allang gemaakt. ;)

Precies wat ik dacht :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 07:12

Hoe si het gegaan gisteren met de mensen die voor je paard kwamen kijken?
Hopp dat je de pony snel kunt kopen

Kim_Evendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 20:28

ik zit met een zelfde soort probleem, alleen dan met een paard van ong. 28...
Hij bijt, hij trapt, en hij heeft een ernstig stalgebrek, maar ik hou zo veel van hem |(
maarja, ik heb al een pony, en nog een paardje erbij kan ik niet betalen...

2000 euro is natuurlijk wel erg veel, maar ik zou het denk ik wel doen.