Stal aanklagen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

ramsesloves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:07

Okee nou kom ik .... ik had hier al een acount maar mijn wachtwoord vergeten en een email aders die niet meer doet dus heb ik een nieuwe gemaakt. ik was trouwens pamelaatjee dus ik maak heir niet speciaal een acount voor.
Ik kom bij deze stal al bijna 4 jaar.. en ik heb zelf stage gelopen bij deze stal.. en ik heb Aartje zelf in het echt mee gemaakt en haar paarden Stalker en Anjo ook. Ze kwamen inderdaad veel ste mager aan , en zijn erg opgeknapt maar ik heb Stalker ook ongeveer 4 a 5x in zien vallen dus dat hij weer magerder werdt, dus hij viel ook telkens in dus mischien is het ook logische om een keer een bloedonderzoek te gaan doen ofzo. Maar oke , ik liep er elke week 2x per week stage en regelmatig een stage week al die weken dat ik er was heb ik op de dagen dat ik stage had of stage week had , altijd ARJO EN STALKER UITGEMEST!!!!!!! En ik gaf ze in de ochtend hun voer en in de middag. Ik heb Aartje ook zelf over het terijn heen zien vliegen met Stalker , en heb ze elke keer dus met mijn stage ook op de wei gezet en de stal eigenaaresse liep met Stalker en ik met Arjo maar ik heb stalker heel vaak zien stijgeren en zien gericht zien maaien wat Sjembek dus zegt. En ook vaak genoeg door de bak zien gaan en horen schreeuwen tegen Stalker! En Aartje kwam ook maar een paar keer in de week langs want ik was er elke dag... dus ik zie altijd of hoorde wanneer en wie was geweest. En over die lekasje of hoe je dat schrijven mag :? Anjo en Stalker gooide in het begin ook altijd hun waterbak om dus de grond was helemaal nat en ik kwam niet uit de stal met een natte rug dus tja hoe kan het dan zijn dat jij het wel kwam ... :? maar oke we gaan veder ik heb Arjo en Stalker vaak genoeg ook tegen de staldeuren aan zien schuren en op een gegeven moment zat de paal van de staldeuren ook los.. en die barste in de muur hebben ze gedaan met schuren van hun kont want voordat Aartje haar paarden er in stonden was er nog geen Barst in die muur.

Ja en ik heb ze dus altijd uitgemest en ik ging heel vaak naar de stal eigenaaressen toe en laten zien dat ik de stallen van ARJO EN STALKER WEer helemaal leeg had gehaalt . Dus dat hij helemaal leeg was .

Dat was mijn verhaal.

Chaos

Re: Stal aanklagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:10

En al het andere dat voorgevallen is dan? Heb je daar ook zulke mooie verklaringen voor? :)

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:22

ramsesloves wat erg dat ze jou nu ook al oproepen om hier een tegen verhaal te plaatsen, meid dat je daarvoor laat gebruiken :n
De dagen dat JIJ er was en lees JIJ zullen de stallen best gedaan zijn en het voer, maar niet als JIJ er niet was.(zo ging het bij ons ook) En daar sla je meteen de spijker op zijn kop :j . Als dit over de stallen gaat die onder de kantine zijn geplaatst dan klopt het verhaal van TS en dat weet ik omdat toendertijd dat dak al lek was, het zou vernieuwd worden maar er kwam oneenigheid over wie het ging betalen verhuurder/huurder. En waarom denk je dat die pony's dan zulk gedrag vertonen om het onregelmatige beleid van ze. Zo herkenbaar voor mij en een heleboel oud klanten.
Als jij wil leren op een stal ga dan naar eens stal waar de paarden goed verzorgd worden, zoals het hoort dan zal je het verschil heel snel zien en merken.

Rhendera

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:23

Als zij diegene is die de stallen heeft uitgemest, kan zij blijkbaar niet uitmesten _O-

Nee, beetje zielig, allemaal accounts aanmaken om je stal te verdedigen, terwijl er hier zoveel verhalen en ervaringen zijn van mensen die er nog niet dood gevonden willen worden. Haha, laat me niet lachen.

Sjembek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 23:51

Ik lees vaker op bokt mee, maar vind et altijd een beetje onnodig om te reageren. Maar ik vind dat er nou wel eens een einde aan deze onzin mag komen. Daarom heb ik een account aangemaakt.

Ramseslover ken ik inderdaad, maar zelfde personen nee hoor, zelfde schrijfstijl zie ik ook eigenlijk zelf niet echt. Maarja.

Ik snap niet waarom het niet geloofwaardig zou zijn, omdat hier een account voor aangemaakt is. Misschien willen jullie de waarheid niet inzien.

Goed praten gebeurd hier niet hoor, het verhaal word even wat beter uitgelegd, omdat de TS blijkbaar niet eerlijk het hele verhaal kan vertellen.

Over al dat andere, heb ik van dit toppic al allemaal uitgelegd. Wil je andere dingen weten, nogmaals, je mag alles vragen, ik geef graag eerlijk antwoord op jullie vragen.

Aan Alabaster, ik zou je even uit je droom helpen, ik ben geen Ben of Marieke. En als je goed had gelezen had je gezien dat er gezegd is dat het wel verantwoord moet blijven, en daar was de TS maar al te goed op de hoogte van. Jou verhaal word ook steed ongeloofwaardelijker, aangezien je alleen maar je oude koeien uit de sloot kan halen, en alles steeds, groter en erger kan vertellen.

Hopenlijk valt het jullie allemaal op dat het opeens steeds meer mensen zijn, en steeds kleinere paddock. 5x5 inderdaad, als je het in 4e deelt. maar dat is niet het geval.

Zeg nou eens eerlijk Cardy, zelf ervaring met de stal dat je paard slecht verzorgd werd? Nee inderdaad die heb je niet, want jou paard heeft er nooit gestaan. Je gaat uit van verhalen, zonde.

Nog een denkertje voor jullie: Als er paarden verwaarloosd, mishandeld, ondervoed worden. WAAROM? staat de stal vol met vaste klanten? is de stal nooit opgedoekt tegen dierenmishandeling? Heel misschien he, licht het ook aan de personen die hier hebben gestaan. Maar dat kan natuurlijk niet.

Een verhaal heeft altijd 2 kanten, jullie weten hier maar 1 kant. Net zoals bij jongen kinderen, de waarheid kan hier niet verteld worden, want dan is je verhaal niet schokkend genoeg.

En nog iets leuks, AID is maanden terug eens langs geweest. Conclusie, meeste paarden hebben hier OVERgewicht, er stond 1 paard die een littekenweefsel in zijn darmen had, die hij had opgelopen vanuit de opfok, die stond onder medicatie (paard is opgeknapt, als jullie foto's willen, zeg het maar) paarden stonden er goed bij, voer is goede kwaliteit.

Jammer dat mensen alleen maar de slechte dingen kunnen vertellen, en niet de goede, positieve ervaringen.

Zeg nou eens werkelijk, wie heeft er op deze stal gestaan?

Ik vind je wel erg grappig Alabaster, die mooie theorieen van je. Erg ja hoe zeg je dat, verhelderend haha

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:06

Verhelderend en grappig 8)7 AID :?

Wat maken jullie jezelf belachelijk :evaw:

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:09

@ Sjembek: Lees even deze protest brief door.Deze brief is opgesteld door ruim 20 ex-pension klanten.Die komt je vast bekend voor dan???.Er is niks maar dan ook niks goeds aan deze stal.En ik vraag me dan ook wel af wie jij eigenlijk bent omdat je blijkbaar Alabaster ook kent? Als ze dan helemaal vol staan waarom wordt marktplaats dan overgooid met advertentie's van deze stal?
de AID ik denk LID (maar dat kan je ook niet weten als je geen verstand van dieren heb natuurlijk) komt gezellig op de koffie voor de lol natuurlijk :z

Deze"" protest brief"hebben wij na ons vetrek( in 2007) van 7 pensionklanten gestuurd naar deze stal.

Protest brief tegen het gevoerde beleid van [naam verwijderd] en wel om de onderstaande redenen:

de bijzonder ruwe omgang van de heer Hartman met de paarden (die overigens niet van u zijn, maar aan hen zijn toe”vertrouwd”). Het is meerdere malen door verschillende klanten gezien dat u paarden met het halstertouw tegen o.a. het hoofd heeft geslagen

Onder valse voorwendselen worden nieuwe klanten gelokt, mooie beloften worden gedaan, waar uiteindelijk niet veel van waargemaakt wordt

Vanaf de start van de stal tot aan het moment dat wij 1 voor 1 zijn weggegaan, zijn diverse afspraken door u éénzijdig teruggedraaid, en wel:
Paarden mochten los en gelongeerd worden in de bak en ineens niet meer
Kwaliteit van het hooi was in eerste instantie veel beter, is naar uw zeggen gedurende de periode van weidegang teruggebracht naar minder eiwitrijk hooi, echter bij aanvang van de winterperiode is dit zo gebleven. Contractuele afspraken over hoeveelheden hooi zijn derhalve niet nageleefd
Afgesproken was dat de stalhuur inclusief weidegang was. Door misleiding van uw kant zijn alle klanten gedwongen hier extra voor te betalen. Er is nooit een gezamenlijke wei gecreëerd, uitsluitend privélandjes waarvoor € 30,- extra moest worden betaald. U heeft alle klanten voorgehouden dat er niemand belangstelling had voor de gezamenlijke wei en het alleen mogelijk was een privélandje te huren
Zelf pakken van hooi en stro als de eigenaar dit nodig vond. Ook dit werd verboden, onder het mom dat andere paarden dan onrustig werden. Uw eigen paarden werden regelmatig tussen de voerbeurten door van hooi voorzien. Dit moet voor de andere paarden, die uitgehongerd werden, wel hele nare momenten geweest zijn.
Het in de wei zetten en uit de wei halen van de paarden in het weekend. Dit was een dienst die ingecalculeerd zat in de stalprijs maar die door u is stopgezet.
Het ’s morgens voeren van hooi voordat er bix werd gevoerd. Dit is stopgezet zonder dat u hiervan één van de huurders op de hoogte heeft gebracht. Waarschijnlijk bent u door uw non-professionaliteit niet voldoende op de hoogte geweest hoe belangrijk het voor de spijsvertering van een paard is om eerst hooi en daarna pas bix te krijgen.
Ergo: De service werd minder en minder en de prijs is alleen maar omhoog gegaan.

Weigerachtig zijn om bij voortijdig vertrek het niet gebruiken van stalstrooisel en voer te compenseren. Ieder enigszins respectabele stal behoort dit te doen en doet dit ook. Hetzelfde geldt voor uw weigering om bij tijdelijke leegstand van een stal, bij bijvoorbeeld vakantie of verblijf in kliniek, dit financieel compenseren.

Het te weinig verstrekken van en zelfs overslaan van voerbeurten van het hooi. Dit heeft een groot aantal koliekgevallen veroorzaakt. Eén paard heeft zelfs op het randje van de dood gebalanceerd! Dit is een punt wat wij u allen zeer kwalijk nemen en zelfs het woord “misdadig”voor in de mond willen nemen. Het willens en wetens uithongeren van paarden is toch alleen mogelijk als iemand totaal geen geweten heeft? Dit punt kan helaas niet afgedaan worden als onkunde of naïviteit, aangezien uw eigen paarden regelmatig werden bijgevoerd. Diverse klanten hebben geprobeerd dit bespreekbaar te maken en hier verandering in te brengen. U heeft zelfs niet willen toegeven dat u hierin nalatig bent geweest en heeft ook geweigerd hierin aanpassingen te doen. Ons inziens heeft u op deze wijze geprobeerd minder kosten te maken voor uw eigen geldelijk gewin. Hier zijn onze paarden de dupe van geworden, zij konden zichzelf niet verweren en hebben hierdoor schade ondervonden. U zou zich moeten schamen!!!!

Het toezicht op de paarden is onvoldoende. Grote delen van de dag zijn de paarden zonder enig toezicht of controle. Uw melding dat de eigenaar van de stallen regelmatig aanwezig is, is geen bijdrage, aangezien dit iemand is die totaal niets van paarden weet en ook niet zou weten wanneer welke actie ondernomen zou moeten nemen.

De Bix werd vaak gewoon op de grond gegooid, tussen de mest en de urine! Het zijn wel dieren, maar die hebben ook smaak en gevoel.

De extra benaming Therapeutisch Paarden Centrum is in onze ogen zo lachwekkend, dat we daar eigenlijk verder geen woorden meer aan vuil willen maken.

Onvoldoende stalbed van de paarden. Dit werd mede veroorzaakt doordat de paarden zo’n honger hadden dat zij dit opaten. Bij stro leverde dit verder geen lichamelijke problemen op voor de paarden, behalve dat ze op de stenen stonden en niet konden gaan liggen; de paarden op vlas waren uiteindelijk genoodzaakt dit ook te nuttigen, samen met hun eigen uitwerpselen, waardoor paarden koliek kregen.

Weet u trouwens dat sinds u bent begonnen met deze pensionstal het verloop buitensporig is:
U kunt uw optelsommetje waarschijnlijk ook wel zelf maken, maar wij willen u hierbij graag een handje helpen. Wij komen op het volgende uit:
Tot en met begin november 2006 18 paarden vertrokken
Vanaf november tot nu 2007 9 paarden vertrokken
Totaal 27 paarden vertrokken
Als we ervan uitgaan dat u met eigen paarden 3 stallen heeft bezet die derhalve niet voor verhuur beschikbaar zijn, is het te verhuren aantal stallen buiten 5 en binnen 14, minus de stallen in eigen gebruik = 16 stallen. Dit wil dus zeggen dat uw stal al bijna 2 keer volledig bezet en weer leeg is geweest.
Ieder normaal denkend mens zou hieruit de conclusie kunnen trekken dat een carrière als pensionstalhouder voor hem dus duidelijk niet is weggelegd.
Wij denken dat dit moment voor u nu is aangebroken en hopen dat u dit nu ook inziet.

Deze verklaring is ondertekend door….. uw ex-klanten, die het niet erbij hebben willen laten zitten en u op deze manier proberen duidelijk te maken dat u niet op deze voet door mag gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:16

Ik ken de desbetreffende stal niet maar ik weet wel dat äartje" aardig kan liegen en geen lieverdje is en altijd iemand anders de schuld geeft van haar eigen fouten

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:21

Chanel zou je ook de rest willen lezen? Het gaat inmiddels allang niet meer om TS maar om die stal. Ik ken TS niet maar haar verhaal komt zo overeen met wat ik en ik mag voor vele andere spreken heb meegemaakt daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:23

Het gaat ook nog steeds om de TS en zoals ik al zei weet ik dat TS niet te vertrouwen is en erg veel liegt en dat TS al meerdere stallen op deze manier heeft proberen zwart te maken.

Ik geloof best dat deze stal slecht is als er meerdere ervaringen zijn maar ik wil niet dat TS klakkeloos gelooft wordt aangezien zei een heel verleden van liegen/bedriegen/verwaarlozen en wanbetalen op haar naam heeft staan.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:30

_Chanel_ schreef:
Het gaat ook nog steeds om de TS en zoals ik al zei weet ik dat TS niet te vertrouwen is en erg veel liegt en dat TS al meerdere stallen op deze manier heeft proberen zwart te maken.

Ik geloof best dat deze stal slecht is als er meerdere ervaringen zijn maar ik wil niet dat TS klakkeloos gelooft wordt aangezien zei een heel verleden van liegen/bedriegen/verwaarlozen en wanbetalen op haar naam heeft staan.

De foto's die TS eerder geplaats heeft liegen er toch niet om.
TS haar verhaal is "gelukkig" nog lang niet zo schokkend als wat andere ex-pesionklanten van deze stal hebben mee gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:33

De foto's zeggen mij helemaal niets. Ik heb mijn stal ook weleens zeiknat aangetroffen kan gebeuren als het dak lekt maar het was binnen een dag alweer gemaakt ik had ook zo'n foto kunnen maken en TS haar paarden kunnen het heel goed zelf gesloopt hebben.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:37

heb van het begin af aan meegelezen en ga niet aan een kant staan vind beide partijen nalatig en dat is ook beide partijen aan te rekenen.
Verder ken ik enkel verhalen en geen daadwerkelijke feiten met bewijzen op een paar foto;s na die in mijn opzicht niks bewijzen.

Ik heb een geweldig leuk paard (lekker relevant in dit topic) die ik elke dag uitmest en hij krijgt voldoende stro (meestal tot aan zijn knieen) en meneer weet er binnen 4 uur een gigantische puinzooi van te maken! zo erg dat het lijkt alsof de stal inderdaad een paar dagen niet gedaan is, dus nee deze foto's zeggen mij helemaal niks of dat er wel of niet gemest is!

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:45

Sjembek }:0 over oude koeien gesproken, ik zou nog wel een beer put open kunnen trekken b.v. over B zijn andere activiteiten :)*
Ik had serieus gehoopt dat jullie geleerd hadden maar helaas toch nog steeds de zelfde verhalen ;)
Herken je Accie nog wel? Nee zeker? Nou zo hoort een paard eruit te zien he en niet broodje mager.
Dat jullie eigen paarden tonnetje rond staan en bevangen zijn ook dat is geen nieuws want die kregen toen al de porties die onze paarden hadden moeten krijgen, maar die konden staan toe te kijken.

Pashon wat voegt jou bericht toe aan dit topic.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:49

puur het feit dat de getoonde foto's geen harde bewijzen zijn. dat voegt het toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:54

De andere gedupeerden in dit topic geloof ik direct maar TS probeerd hier denk ik meer een slaatje uit te slaan en dat zal der wel gaan lukken omdat ze met meerdere is maar TS is echt geen lieverdje en dames geloof haar ook echt niet klakkeloos omdat jullie dezelfde ervaringen hebben.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:54

Dit is toch een duidelijk verschil:
En even voor de goede orde TS betaald voor all-in verzorging dat is incl.voer.
AfbeeldingAfbeelding

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 00:55

_Chanel_ schreef:
De foto's zeggen mij helemaal niets. Ik heb mijn stal ook weleens zeiknat aangetroffen kan gebeuren als het dak lekt maar het was binnen een dag alweer gemaakt ik had ook zo'n foto kunnen maken en TS haar paarden kunnen het heel goed zelf gesloopt hebben.

Ja hoor, ik zie het al voor me paard op het dak om het dak te slopen. Het is vrij duidelijk dat de schade van boven af komt ;)
Maar goed het ging hier om een stal, ik zou opzich wel de kant van de stal eigenaren ook wel willen horen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 01:00

Omdat ik niet het topic wil vervuilen heb ik een aantal PB's gestuurd.

Nogmaals de andere gedupeerden hebben groot gelijk maar ga niet op TS af als je geen harde feiten hebt. Foto's zijn geen harde feiten want die kunnen eerder of later gemaakt zijn.

Alabaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 01:04

Nou ik kan beamen dat deze foto's bij deze stal gemaakt zijn, ik herken de omgeving en de stallen, dat lijkt mij dus in de periode dat TS daar gestaan heb ;)

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 01:08

Pashon schreef:
puur het feit dat de getoonde foto's geen harde bewijzen zijn. dat voegt het toe.

Dat is dan wel een overbodige toevoeging, want dat die bewijzen zelfs niet nodig zijn gezien de zovele andere getuigenissen staat voor mij wel vast.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 01:15

Kun je bewijzen dat ze mager geworden zijn door een tekort aan voeding (of dat ze dus verwaarloost zijn) (bewijs via dierenarts). Aan een foto kun je immers niet zien of het (bijv. )wormen waren of een tekort aan voeding.
Anders heb je denk ik in een rechtzaak niet zoveel om handen.

Ik denk wel dat beide kanten het verhaal aan het aandikken zijn, dat vind ik persoonlijk dan weer jammer. Kan dit niet in goed overleg op een nette manier opgelost worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 01:28

Dat denk ik ook en ik denk dat het wel opgelost kan worden tussen TS en deze stal. De andere gedupeerden denk ik niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 01:29

..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-09-10 01:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 01:43

Was een reactie op Chanel, maar blijkbaar was haar bericht niet voor hier bestemd, dus mijn reactie ook maar verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 15-09-10 01:53, in het totaal 1 keer bewerkt