lotjaa93 schreef:@ Gamblerscup, ik begrijp dat je er vanuit gaat dat niet iedereen bereidt is veel aan dingen uit te geven
Nee hoor, ik weet op deze manier alleen wél dat er goede spullen gebruikt worden en welke. Ik snap niet zo goed waarom een bijrijdster geld uit wil geven aan spullen voor het paard van een ander, terwijl alles aanwezig is? Hier gebeurt dat zoiezo niet, paard heeft gewoon zelf spullen en die moet de bijrijdster gewoon gebruiken. Het gaat toch om het paard, niet om de spullen?
lotjaa93 schreef:maar ook al ben ik (vat het niet persoonlijk op, maar het heeft wel betrekking op verzorgsters dus automatisch mezelf) geen eigenaresse van een paard, kan ik nog wel goede ("dure") spullen voor het paard kopen, die ik dan ook weer meeneem als ik vertrek.
Ik zie daar echt het nut niet van in. Mijn zwarte halster waar geen tierelantijntjes op zitten is niet goed genoeg, moet er leuker uitzien met bling bling ofzo? Nee hoor, niet voor mijn dier. Halster is prima, die kan gewoon gebruikt worden. Geen heisa om en rond het paard. Zoals ik al schreef, goede en passende spullen zijn aanwezig en dienen ook gebruikt te worden. Iets anders nodig? Geef maar een brul.
lotjaa93 schreef:Als jij er vroeger mee western gereden hebt, nu aangespannen bent gaan rijden en het western rijden niet echt op hoog niveau heb gedaan. Moet je verzorgster dan automatisch ook aangespannen rijden, of western rijden omdat er een western zadel ligt en dat vroeger ook is gedaan, of is dressuren dan ook een optie.
Geen idee, zo is mijn situatie nu niet. Als ik alleen nog maar aangespannen ga rijden weet ik niet of ik het goed vind dat iemand anders er op rijd. In mijn situatie nu: ik rij dressuur, recreatief. Boscrossen hoort er ook bij. Ze gaat ook nog voor de wagen deze zomer. Maar ik wil absoluut niet dat er western mee gereden gaat worden. Mocht er een nieuwe discipline bijgeleerd worden, dan doe ik dat. Ik wil er iemand op die er plezier in heeft te doen wat mijn paardje kent.
lotjaa93 schreef:Ik zie het eigenlijk als oppas voor een baby? Dat is toch ook niet fout, en de baby wordt er ook niet slechter van als oma een keertje naar het ziekenhuis gaat.
Is dat dan hobby voor de oma? En mijn "baby" kan prima zonder oma. Ik denk niet dat je het zo kunt vergelijken.
En jij hebt misschien geluk als bijrijdster zo goed als een eigen paard te hebben door de laksheid van de eigenaresse. Maar ik ben niet van plan mijn paard compleet af te geven. Daarvoor heb ik geen paarden
Iemand anders mag er wél net zoveel plezier aan beleven als ik.