Wat vinden jullie van dit contract? (stalling/weidegang)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:01

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:02

Zo ziet het er een stuk beter en redelijker uit!

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar komt hetgeen wat in het contract staat wel enigszins overeen met de huidige situatie van de huurder? M.a.w. is het nu niet het geval dat huurder, om maar iets extreems te noemen, met een kudde aan vrienden door het weiland gaat crossen zonder cap? Zoja, dan zou ik wel een kort voorstel praatje houden voor je het contract onder de neus schuift, bijv. dat er wat dingen gaan veranderen.

Is het trouwens alleen huur van de wei + caravan? Geen andere voorzieningen zoals een afspuitplaats of bak?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:04

Lante schreef:
Overeenkomst Weidegang
De ondergetekende:
1.
hierna ook te noemen ‘stalhoudster’;

2. , wonende te .......................... ,
hierna ook te noemen ‘eigenaar paard’;*
3. Neiske de Fjord, hierna te noemen ‘paard’.
* Gezinsleden en gasten van hebben zich te houden aan de regels zoals ze in dit contract opgesteld zijn en door beide partijen ondertekend zijn.
KOMEN ALS VOLGT OVEREEN:
ARTIKEL 1:
Tijdsduur:
De overeenkomst heeft betrekking op de periode 1 juni 2010 tot 1 juni 2011.
ARTIKEL 2:
Kosten:
De prijs voor het stallen van het paard in de wei bedraagt € 70,- per maand voor het gehele jaar tot 1 juni 2011. Eventuele extra kosten zoals: hoefsmid, dierenarts, medicijnen, ontwormen, inentingen etc. zitten niet hierbij inbegrepen en komen voor rekening van de eigenaar van het paard. Het verschuldigde bedrag dient bij vooruitbetaling te worden voldaan en moet vóór de 1e van de maand bijgeschreven staan op rek. nr. .

ARTIKEL 3:
Omschrijving van de stalling:
De stalling betreft logies. Dit houdt in dat:
• De stalhoudster alleen de wei verschaft ter verblijf van het paard en er dus geen enkele mogelijkheid is om het paard overdekt te stallen.
• De stalhoudster bepaalt op welk deel van de wei/welke wei het paard geweid wordt.
• Het paard heeft de hele dag onbeperkt ruwvoer en water tot haar beschikking, hiervoor is de stalhoudster verantwoordelijk.
• De stalhoudster zorgt voor een deugdelijke omheining en het onderhoud van de wei.
• De eigenaar van het paard draagt zorgt voor het netjes opruimen van de eigen spullen op in de hiervoor bestemde en door de stalhoudster toegewezen ruimte.
• De eigenaar van het paard draagt zorg voor het goed afsluiten van het weiland en caravan bij vertrek.
• De eigenaar van het paard rijdt niet in de wei, maar alleen in het daarvoor bestemde rijgedeelte van de wei.
• De eigenaar paard schept regelmatig de mest uit de wei waar het eigen paard in geweid wordt.
• Eigenaar paard gebruikt alleen de eigen spullen voor het verzorgen en het berijden van het paard.
• Er wordt ALTIJD met cap gereden in de wei en de rijbaan met een cap die voldoet aan de veiligheidseisen zoals de KNHS ze stelt.
• Er mag alleen les gegeven worden door mensen die wettelijk bevoegd zijn om les te geven (gediplomeerd ORUN o.i.d.).
• Zadel hoofdstel e.d. mag in de caravan worden opgeruimd. De eigenaar van het paard krijgt een sleutel, echter; dit is op eigen risico en bij diefstal kan de stalhoudster niet aansprakelijk gesteld worden.

ARTIKEL 4:
Voorwaarden m.b.t. het paard:
Het paard dient ingeënt te zijn tegen influenza en tetanus.
Bijzondere veterinaire omstandigheden (ziekte, medicijn gebruik, allergieën, etc.) dienen door eigenaar paard bij het aangaan van deze overeenkomst aan stalhoudster te worden medegedeeld.
Het paard wordt door de stalhoudster ontwormd samen met de andere paarden (4-5 keer per jaar in overleg met de dierenarts). De kosten van het ontwormen wordt doorberekend aan de eigenaar van het paard.
ARTIKEL 5:
Dierenarts bij noodgevallen:
De stalhoudster heeft het recht, in geval van nood, * de dierenarts te laten komen zonder dat zij dit eerst met de huurder dient te overleggen. De kosten van de noodzakelijke veterinaire verzorging komt voor rekening van de eigenaar paard.
*Geval van nood: wanneer de stalhoudster het idee heeft dat wanneer het paard niet per direct medische zorg krijgt het mogelijk kan overlijden of blijvend ongeschikt kan raken om op te rijden.

ARTIKEL 6:
Aansprakelijkheid:
De eigenaar van het paard is aansprakelijk voor alle schade die ontstaat door toedoen van het paard of nalatigheid van hem zelf, zijn gezinsleden, personeelsleden of gasten aan het eigen materiaal en het materiaal van de stalhoudster. Het verblijf van het paard, de aanwezigheid van eigenaar paard, gezinsleden en gasten in de wei, evenals het gebruik van de caravan en het hierin opruimen van de eigen spullen is volledig op eigen risico van de eigenaar paard.
ARTIKEL 7:
Beëindigen van het contract:
Deze overeenkomst loopt af op 1 juni 2011. Daarna wordt er eventueel een nieuwe overeenkomst opgesteld.
Wanneer één van de partijen de overeenkomst vóór 1 juni 2011 wil beëindigen, dan geldt voor beide partijen dat de opzegtermijn 1 maand is. Het opzeggen van deze overeenkomst moet vóór 1 juni moet schriftelijk gebeuren d.m.v. een met handtekening ondertekende brief met of zonder opgave van redenen.
De sleutel van de caravan moet te allen tijde worden ingeleverd bij het beëindigen van het contract op welke manier dan ook. Bij het niet inleveren van de sleutel wordt een maand extra weidegeld berekend.
ARTIKEL 8
Nederlands recht:
Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.

Aldus overeengekomen en in tweevoud getekend te , op …………………… 2010,

Eigenaar paard Stalhoudster

Dit is wat ik kon vinden...
Laatst bijgewerkt door LindyH op 29-05-10 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 21:08

Overeenkomst weidegang
De ondergetekende:
1. **************
hierna ook te noemen ‘ de stalhoudster’;

2. ********, wonende te .......................... ,
hierna ook te noemen ‘ de eigenaar van het paard’;*
3. ************, hierna te noemen ‘paard’.
* Gezinsleden en gasten van ************ hebben zich te houden aan de regels zoals ze in dit contract opgesteld zijn en door beide partijen ondertekend zijn.
KOMEN OVEREEN ALS VOLGT:
ARTIKEL 1:
Tijdsduur:
De overeenkomst heeft betrekking op de periode 1 juni 2010 tot 1 juni 2011
ARTIKEL 2:
Kosten:
De prijs voor het houden van het paard in de wei bedraagt € 70,- per maand voor het gehele jaar tot 1 juni 2011. Eventuele extra kosten zoals: hoefsmid, dierenarts, medicijnen, ontwormen, inentingen etc. zijn hierbij niet inbegrepen en komen voor rekening van de eigenaar van het paard. Het verschuldigde bedrag dient bij vooruitbetaling te worden voldaan en moet vóór de 1e van de maand bijgeschreven zijn op rek. nr.***********************.

ARTIKEL 3:
Omschrijving van de stalling:
De stalling betreft logies. Dit houdt in dat:
• De stalhoudster verhuurt alleen een plaatsje in de wei ter verblijf van het paard en er is dus geen enkele mogelijkheid is om het paard overdekt te stallen.
• De stalhoudster bepaalt op welk deel van de wei/welke wei het paard geweid wordt.
• Het paard heeft de hele dag onbeperkt ruwvoer en water tot zijn beschikking, hiervoor is de stalhoudster verantwoordelijk.
• De stalhoudster zorgt voor een deugdelijke omheining en het onderhoud van de wei.
• De eigenaar van het paard draagt zorg voor het netjes opruimen van de eigen spullen op in de hiervoor bestemde en door de stalhoudster toegewezen ruimte.
• De eigenaar van het paard draagt zorg voor het goed afsluiten van het weiland en caravan bij vertrek.
• De eigenaar van het paard rijdt niet in de wei, maar alleen in het daarvoor bestemde rijgedeelte van de wei.
• De eigenaar van het paard schept regelmatig de mest uit de wei waar het eigen paard in geweid wordt.
• De eigenaar van het paard gebruikt alleen de eigen spullen voor het verzorgen en het berijden van het paard.
• Er wordt ALTIJD met cap gereden in de wei en de rijbaan met een cap die voldoet aan de veiligheidseisen zoals de KNHS ze stelt.
• Er mag alleen les gegeven worden door hiervoor gediplomeerde personen (gediplomeerd ORUN o.i.d.) en alleen in overleg met de stalhoudster.
• Zadel hoofdstel e.d. mogen in de caravan worden opgeruimd. De eigenaar van het paard krijgt een sleutel, echter; dit is op eigen risico en bij diefstal kan de stalhoudster niet aansprakelijk gesteld worden.

ARTIKEL 4:
Voorwaarden m.b.t. het paard:
Het paard dient ingeënt te zijn tegen influenza en tetanus.
Bijzondere veterinaire omstandigheden (ziekte, medicijn gebruik, allergieën, etc.) dienen door eigenaar paard bij het aangaan van deze overeenkomst aan stalhoudster te worden medegedeeld.
Het paard wordt door de stalhoudster ontwormd samen met de andere paarden (4-5 keer per jaar in overleg met de dierenarts). De kosten van het ontwormen worden doorberekend aan de eigenaar van het paard.
ARTIKEL 5:
Dierenarts bij noodgevallen:
De stalhoudster heeft het recht, in geval van nood, * eerst de dierenarts te laten komen voor dat zij dit met de eigenaar van het paard overlegd heeft. Natuurlijk wordt de eigenaar van het paard daarna zo spoedig mogelijk op de hoogte gebracht. De kosten van de noodzakelijke veterinaire verzorging komen voor rekening van de eigenaar paard.
*Geval van nood: wanneer de stalhoudster het idee heeft dat wanneer het paard niet per direct medische zorg krijgt het mogelijk kan overlijden of blijvend ongeschikt kan raken om op te rijden.

ARTIKEL 6:
Aansprakelijkheid:
De eigenaar van het paard is aansprakelijk voor alle schade die ontstaat door toedoen van het paard of nalatigheid van haar zelf, zijn gezinsleden of gasten aan het eigen materiaal en het materiaal van de stalhoudster. Het verblijf van het paard, de aanwezigheid van de eigenaar van het paard, gezinsleden en gasten in de wei, evenals het gebruik van de caravan en het hierin opruimen van de eigen spullen is volledig op eigen risico van de eigenaar van het paard.
ARTIKEL 7:
Beëindigen van het contract:
Deze overeenkomst loopt af op 1 juni 2011. Daarna wordt de overeenkomst mogelijk verlengd bij goedvinden van beide partijen.
Wanneer één van de partijen de overeenkomst vóór 1 juni 2011 wil beëindigen, dan geldt voor beide partijen dat de opzeg termijn 1 maand is. Het opzeggen van deze overeenkomst moet vóór 1 juni schriftelijk gebeuren d.m.v. een met handtekening ondertekende brief met of zonder opgave van redenen.
De sleutel van de caravan moet te allen tijde worden ingeleverd bij het beëindigen van het contract op welke manier dan ook. Bij het niet inleveren van de sleutel wordt een maand extra weidegeld berekend.
ARTIKEL 8
Nederlands recht:
Op deze overeenkomst is Nederlands recht van toepassing.

Aldus overeengekomen en in tweevoud getekend te **** , op …………………… 2010,

Eigenaar paard Stalhoudster
Laatst bijgewerkt door Lante op 29-05-10 21:48, in het totaal 7 keer bewerkt

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:09

Vind het opzich een netjes contract alleen mbt artikel 3 zou ik dat aanpassen. Ik als huurder zou daar niet mee akkoord gaan "stel dat de wijze van lesgeven van de stalhoudster niet niet klikt met de combi" ik toch echt een andere instructrice wil laten komen :)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:10

Citaat:
De eigenaar van het paard rijdt niet in de wei, maar alleen in het daarvoor bestemde rijgedeelte van de wei.
De eigenaar paard schept regelmatig de mest uit de wei waar het eigen paard in geweid wordt.
Eigenaar paard gebruikt alleen de eigen spullen voor het verzorgen en het berijden van het paard.

Houd de benaming consequent hetzelfde.
Laatst bijgewerkt door Horseware op 29-05-10 21:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Lante

Re: Wat vinden jullie van dit contract? (stalling/weidegang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 21:15

Horseware; ik heb het aangepast, ook in bovenstaande versie. :)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:17

@Lante: mijn complimenten dat je zo goed naar de tips van de bokkers hier luistert en het contract er op aanpast. Ik vind het inmiddels een zeer net contract geworden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 21:23

Dank je wel, toen ik het plaatste deed ik dat, omdat ik zelf ook wat onzeker was over bepaalde punten en hoopte dat mensen mij hier zouden kunnen helpen er voor beide partijen een redelijk en netjes contract van te maken en dat is gelukt! Dank jullie wel! +:)+

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:23

- De stalhoudster alleen de wei verschaft ter verblijf van het paard en er dus geen enkele mogelijkheid is om het paard overdekt te stallen.

- De eigenaar paard schept regelmatig de mest uit de wei waar het eigen paard in geweid wordt.

- De sleutel van de caravan moet te allen tijde worden ingeleverd bij het beëindigen van het contract op welke manier dan ook. Bij het niet inleveren van de sleutel wordt een maand extra weidegeld berekend.

Even een aantal puntjes nog, ik vind hem nu echt vele malen beter dan de eerste versie.
Ik zou er nog steeds over na moeten denken als ik zo'n contract onder mijn neus zou krijgen, maar bij die eerste versie had ik direct rechtsomkeert gemaakt.

Uitleg over de punten; is bij ziekte of andere dringende, strikt noodzakelijke zaken echt geen box beschikbaar? Dat zou ik persoonlijk niet zo'n fijn idee vinden. Dit staat er, naar mijn mening, nog iets te star (maar aan de andere kant, is dit aan jou natuurlijk).Is er trouwens wel een schuilstal in de weide aanwezig?

Je gaf aan de mensen niet persoonlijk te kennen, en dat ze het zo heel nauw nemen met de regels. Ik vind dat je wel kunt 'eisen' dat mensen wekelijks de mest uit de weide halen. Want je hebt een keurig ontwormingsschema, en dit is wel iets wat de eigenaar van het paard voor jou kan doen. Want de punten waar jij voor staat, zoals het ruwvoer en het water staan er wel heel duidelijk in.

En over die sleutel; helemaal jouw keuze natuurlijk, maar ik zou gewoon die sleutel terug willen. Dus geen extra kosten of iets dergelijks, als je het contract opzegt geef je de sleutel gewoon terug, punt uit.
Ik neem aan dat je er zelf wel bij bent als het paard vertrekt, dus dan kun je direct de sleutel terugvorderen.

Misschien moet je er mondeling ook nog het een en ander bij vermelden, en je zorg uitspreken over het feit dat je haar eigenlijk helemaal niet kent, maar haar wel een mogelijkheid wilt geven om er te blijven staan. Zodat beide partijen weten wat ze van elkaar denken, en het niet zo overkomt alsof jij haar een enorme gunst verleent en zij jou daar maar heel dankbaar voor moet zijn. Zo komt het namelijk een beetje vanaf het scherm op mij over maar ik weet natuurlijk niet hoe je het zelf in gedachten had.

En als allerlaatste; ik ben wel erg benieuwd hoe zij haar paard nu gestald heeft, is het nu zo dat ze er ontzettend op achteruit gaat qua kosten t.o.v de diensten of is het nu juist voordeliger voor haar?

Edit; ik vind het ook heel tof dat je echt iets doet met de reacties ;)
Laatst bijgewerkt door Donna_ op 29-05-10 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:24

Vraagt niemand zich af of TS geen belasting moet gaan betalen omdat ze inkomsten geniet? Ik weet niet precies hoe de regels daarover in mekaar steken maar ik kan me voorstellen dat als je 70 euro per maand "inkomsten" hebt met contract en al dat je wellicht de belastingdienst op je dak krijgt? Ik zou zoiets wel even uitzoeken voor de zekerheid...

Denk dat iedereen verder al genoeg tips heeft gegeven over het contract en dat die nu ook netjes doorgevoerd zijn maar je geeft zelf al aan dat je er eigenlijk niet op zit te wachten, als je het geld niet nodig hebt en ook de gezelschap van het paard(klinkt alsof je zelf meerdere paarden hebt) niet dan zou ik haar mooi een paar maanden de tijd geven om wat anders te zoeken. Verder klinkt het alsof het paard in zijn eentje in de wei komt te staan, vind ik toch een beetje sneu hoor...

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:34

Vind het contract er goed uit zien, alleen struikel ik nog over gediplomeerd instructrice. Je hebt ook hele goeie zonder ORUN oid.. maar goed dat is natuurlijk eigen keuze. Verder ziet het er super netjes uit hoor

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 21:39

Dat zou lekker zijn, ik zet natuurlijk mijn eigen paarden erbij grapjas! Paard staat echt niet alleen! :P ;)

En met 70 euro p.m. verdien ik er zeer weinig aan hoor. :D Denk dat de belasting daar niet zo moeilijk over doet.

Goeie instructrices die niet gediplomeerd zijn? Nee, dat vind ik niet. Als je graag les wilt geven en je bent echt goed, dan haal je dat diploma gewoon; heb het zelf ook gedaan. Zou daarom wel erg stom zijn om dan instructrices op mijn erf te laten zonder diploma (vind ik).

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:43

Toch vind ik het zo gek nog niet, dat er alleen door de staleigenaar les mag worden gegeven. Dat is bij ons ook, en als je van iemand anders les wilt is dat prima, maar niet op de locatie waar je staat.
Ik heb nooit last van lessen waarbij het bijna onmogelijk is erbij te rijden in de bak en iedereen op stal rijdt 'netjes'. Persoonlijk vind ik dat erg prettig en ik kan me ook voorstellen dat je als stalhouder graag hebt dat iedereen een beetje fatsoenlijk met zijn/haar paard omgaat. Verder bemoeit ze zich nergens mee hoor. Maar ik denk dat als iemand dagelijks heel grof en onredelijk zou zijn tegen een paard er wel wat van gezegd zou worden.
Ik kan me goed voorstellen dat je bepaalde instructeurs liever niet op je erf ziet. Misschien anders iets erin zetten dat er in overleg een instructeur van buitenaf mag komen. Orun zegt imo echt helemaal niks (heb het zelf ook gedaan :+ )

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 21:47

d0nnaa_dan schreef:
- Uitleg over de punten; is bij ziekte of andere dringende, strikt noodzakelijke zaken echt geen box beschikbaar? Dat zou ik persoonlijk niet zo'n fijn idee vinden. Dit staat er, naar mijn mening, nog iets te star (maar aan de andere kant, is dit aan jou natuurlijk).Is er trouwens wel een schuilstal in de weide aanwezig?

[b]Dan help ik om een box te vinden, ik heb genoeg connecties, maar zelf heb ik geen box vrij en ze willen dat ook niet, omdat dat dan duurder wordt. Ik moet wel zeggen dat de wei helemaal omheind is met boomwallen, dus erg beschut.

Je gaf aan de mensen niet persoonlijk te kennen, en dat ze het zo heel nauw nemen met de regels. Ik vind dat je wel kunt 'eisen' dat mensen wekelijks de mest uit de weide halen. Want je hebt een keurig ontwormingsschema, en dit is wel iets wat de eigenaar van het paard voor jou kan doen. Want de punten waar jij voor staat, zoals het ruwvoer en het water staan er wel heel duidelijk in.

En over die sleutel; helemaal jouw keuze natuurlijk, maar ik zou gewoon die sleutel terug willen. Dus geen extra kosten of iets dergelijks, als je het contract opzegt geef je de sleutel gewoon terug, punt uit.
Ik neem aan dat je er zelf wel bij bent als het paard vertrekt, dus dan kun je direct de sleutel terugvorderen.

Ja, dat is ook wel zo, maar goed... Ik woon er niet bij, dus ze kunnen het paard ophalen wanneer ze willen. :) Ik moet er dan al toevallig zijn.

Misschien moet je er mondeling ook nog het een en ander bij vermelden, en je zorg uitspreken over het feit dat je haar eigenlijk helemaal niet kent, maar haar wel een mogelijkheid wilt geven om er te blijven staan. Zodat beide partijen weten wat ze van elkaar denken, en het niet zo overkomt alsof jij haar een enorme gunst verleent en zij jou daar maar heel dankbaar voor moet zijn. Zo komt het namelijk een beetje vanaf het scherm op mij over maar ik weet natuurlijk niet hoe je het zelf in gedachten had.

Daarom wilde ik dit contract dus, zodat we gewoon weten wat we aan elkaar hebben. :) Dankbaar, nee, ze betaald gewoon, dus lijkt me verder niet.

En als allerlaatste; ik ben wel erg benieuwd hoe zij haar paard nu gestald heeft, is het nu zo dat ze er ontzettend op achteruit gaat qua kosten t.o.v de diensten of is het nu juist voordeliger voor haar?

Dat paard staat er al twee jaar zo en ze gaat er niks op voor uit en niks op achteruit. Ze probeerde me aan de telefoon alleen meteen te belazeren dat de hoefsmid en het ontwormen altijd al bij die 70 euro inzat, maar dat was dus helemaal niet zo... Leek me al heel sterk voor dat geld. Haar dochter rijd erop, maar ze hebben er zelf echt totaal geen verstand van, van paarden. Zei ze zelf ook trouwens.
Edit; ik vind het ook heel tof dat je echt iets doet met de reacties ;)

Reacties dikgedrukt! :) Dank je!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:52

Pffff wat een ellenlange contract, het is toch paard van de eigenaar dus jij bepaalt niet wat de eigenaar er wel mee en niet mag doen.

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:56

Wat betreft de stalling; dat vind ik dan heel redelijk! :)
En die sleutel, ik dacht dat je huis ook aan het terrein grensde, maar dan snap ik 't, en mensen met een beetje fatsoen leveren die sleutel gewoon keurig in :+.

En heel prima voor d'r dat ze er niets op voor- of achteruit gaan. Je contract is nu prima, en het nu tenslotte jouw erf en zij stonden er al, dus take it of leave it hè.

btw. wel een beetje flauw dat ze je meteen probeerde te belazeren, lekkere indruk krijg je dan :roll:

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-10 22:00

Ja, daarom heb ik dus maar een contract van internet geplukt vanmiddag na dat ik één en ander nagevraagd had... Beetje jammer. :)

Ragdollcat: Het is graag of niet, het is mijn wei, kost mij gras, kuil, tijd, onderhoud en ik vind het niet meer dan normaal dat je dan bepaalde regels stelt. Wil je dat niet dan moet je zelf land kopen (toch?) :)

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:07

orun zegt wat mij betreft ook weinig/ niks. maar wat verzekering beterft wel! als er iets gebeurd bij een niet gediplomeerde instructeur heb jij een probleem. niet de ruiter of instructeur.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:19

Ik vraag me echt af waarom het jou zoveel uitmaakt van wie jouw pensionklanten les hebben.
Persoonlijk zou ik een stal waar de stalhouder zich zou bemoeien met de manier waarop ik mijn paarden rijd niet kiezen.
Jij levert een dienst, nl je verhuurt een weide. Zolang de pensionklanten verder zorgen dat de ontworming en inenting in orde zijn, en de boel netjes is opgeruimd, doen ze toch met HUN paard wat ze willen? Een eigen paard kost veel geld, en daarmee heb je dan het voordeel dat je zelf mag beslissen wat je ermee doet. Ik denk dat je op lange termijn minder conflicten zal hebben met de pensionklanten als je de boel niet gaat micromanagen.
(ik heb het natuurlijk niet over paarden mishandelen, ik ga ervan uit dat jouw klanten redelijke mensen zijn die het beste willen voor hun paarden. Als dat niet zo is wil je ze toch liever niet als klant denk ik)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:32

Hoe ziet de nu definitieve versie eruit Lante?
Ik zou nog bij de het stukje over onvoorziene medische zaken zetten dat je de DA belt maar ze wel zo spoedig mogelijk op de hoogte stelt.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:40

Ragdollcat schreef:
Pffff wat een ellenlange contract, het is toch paard van de eigenaar dus jij bepaalt niet wat de eigenaar er wel mee en niet mag doen.

het contract wat ik heb getekend is minstens zo lang of nog langer ;)

inge81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:49

Mss een idee voor de sleutel van de caravan:

Sleutel voor toegang caravan en hek worden ter beschikking gesteld, hiervoor is € 20,- borg verschuldigd. Na inleveren sleutels zal de genoemde borg terugbetaald worden cq. worden verrekend met openstaande bedragen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 22:58

Mag ik je er even dringend op wijzen dat art 3 lid 1 in strijd is met art. 8!!

Je bent namelijk wettelijk verplicht om dieren die buiten gehouden worden een schuilmogelijkheid te bieden. Je dwingt met dit contract de eigenaar paard tot overtreding van de wet. Strikt genomen is dat een strafbaar feit!
Gezien de wijze waarop dit contract is opgesteld, heb ik niet veel vertrouwen in de opsteller ervan.......

vlaaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 23:01

ik vind het nu een redelijk goed contract nu dat van het ontwormem en de smid eruit is. ik vind dat van het lesgeven nog niet zo stom het is jou erf en jij bepaald wie er op de plak komt. en je moet je eigen goed indekken tegenwoordig met al die rare mensen haha?? succes ermee?