Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Leeuwke schreef:Cissy, jij hebt het begrepen!
Je kan de klep bijv. eerst oefenen door grondwerkoefeningen die de klep nabootsen, bijv een houten wip. Dit is een andere ondergrond die wiebelt, net als de trailerklep.
Het kan ook zijn dat het paard bang is voor een kleine ruimte, oefen dit eerst door tussen twee hindernissen door te stappen die steeds dichter op elkaar geplaatst worden.
Of misschien vind 'ie het wel eng om onder iets laags door te stappen (dak van de trailer) oefen dit ook eerst.
Als het paard weet dat hij jou kan vertrouwen als leider en deze oefeningen kent, weet ik zeker dat 'ie zo de trailer in loopt.
Als je niet weet waar je mee bezig bent, doe jezelf en het paard een plezier en haal er iemand bij die wel weet waar die mee bezig is.
.
Jeanine84 schreef:Longeerlijn om zijn buik, door zijn voorbenen en door het halster! Die van mij is ook een drama om te laden en dit werkt voor hem perfect, geen stress meer!! Let wel..het werkt niet voor elk paard!
BKS schreef:Jeanine84 schreef:Longeerlijn om zijn buik, door zijn voorbenen en door het halster! Die van mij is ook een drama om te laden en dit werkt voor hem perfect, geen stress meer!! Let wel..het werkt niet voor elk paard!
Hier zou ik mee oppassen hoor. Zo heeft iemand mijn tweejarige ook eens op de trailer willen "takelen".
Met als gevolg dat ze inderdaad niet omhoog kwam maar van de klep viel op haar rug. Je wilt niet weten wat er allemaal stuk was! Het is nooit weer helemaal goed gekomen.......