cupcake1986 schreef:het gaat me niet om de waarde van het veulen, het blijft waarschijnlijk toch bij mij
het gaat er om dat zij mij op de hoogte moesten gebracht hebben zodat we afspraken konden gemaakt worden. Ik had nooit vooraf betaald moest ik dit toen geweten hebben. Ik ben akkoord gegaan met een veulen van die tinkerhengst, die ik gezien had en waarvan ik het karakter wist - niet met een dekking van een onbekende fries
immers: een tinker heeft niet hetzelfde karakter als een fries
plus: als het een kruising is hebben ze mij een gekruist veulen verkocht aan de prijs van een gelijkaardig veulen die WEL van die tinkerhengst komt
verschilende paarden verschillende karakters... van jouw merrrie is niets bekend, als die merrie qua prettig karakter een toevalstreffer is wil een ander karakter nog niet zeggen dat het van een fries komt... en dan moeten de paarden ook nog eens bij elkaar passen,de tinkerhengst en je merrie... de combinatie maakt het veulen, niet alleen de vader.
Dat de tinkerhengst ggk of erkend is maakt het veulen niet gelijk een volwaardige tinker, het blijft dan een veulen uit een papierloze moeder, en je merrie blijft papierloos ook al wordt ze ingechreven.
Maar wat zou je willen bereiken als men zou bevestigen dat het bedrog is geweest? heb je wel na gedacht over de consequeties daarvan?
Dat een fries X jouw merrie mischien wel meer geld opleverd dan die tinkerhengst X jouw merrie?
Ik krijg het idee dat je jezelf een beetje rijk hebt zitten rekenen, en meent een super deal te hebben afgesloten, maar dat bij navraag anderen van mening zijn geweest dat een tinker X je merrie meer geld op kan leveren dan een kruising fries X je merrie, met als bron marktplaats of andere paardenverkoopsites...daarbij een percentage in mindering gebracht omdat je merrie geen vol papier heeft...