Het loopt de spuigaten uit die dierenartskosten!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: Het loopt de spuigaten uit die dierenartskosten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 12:58

Wat een bedrag zeg! Ik was tijdje terug 77 euro kwijt voor een spoed bezoek (is duurder) op zondag (weekend tarief erbij op) kreupelheidsonderzoek en medicatie.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:03

Wat een hoop geld! Net als wat meisje2000 zegt heb ik met mijn paard ook een traject ondergaan wat in verhouding echt niet duur was. Bij Veterinair Centrum Someren dus ook niet de minste. Ik heb ook eens een (andere) arts moeten laten komen in het weekend maar volgens mij rekende die kliniek geen weekendtarief. De voorrijkosten vielen in ieder geval reuze mee.
Wat betreft verzekeren, ik vraag mij af in hoeverre het zin heeft. Natuurlijk wel bij grote bedragen zoals bij operaties. Maar ik betaalde bijvoorbeeld 500 euro per jaar aan de verzekering. En dan zat er nog eigen risico aan vast en was mijn paard niet eens maximaal verzekerd (met alles erop en eraan). Ik vind die paardenverzekeringen een illusie. Zitten veel haken en ogen aan. Geld wat je betaalt aan de verzekering ben je kwijt. Kun je beter apart zetten op een eigen rekening.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:04

Op 17 april heb ik mijn hond in moeten slapen, Hij kreeg een kalmerings spuitje, en een Euthanasie Spuitje.. Dat allemaal bij elkaar was 160 EURO !! Omdat het in het weekend was..

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:38

DA net geweest.
4 keer enting en 1 wormkuur van 800 kl en 1 van 600 kilo.
115 euro.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 14:06

Mja, dieren houden kost geld en zeker bij paarden is dat zo.

In de humane geneeskunde moet je ook zoveel betalen, alleen merk je het niet omdat het terugbetaald wordt. Weet nog goed dat ik eerste keer op eigen kosten naar de tandarts ging, daarvoor zat ik bij de verzekering van m'n ouders en had geen idee hoe duur een tandarts kon zijn. Simpele controle van 10 minuutjes, 1 gaatje vullen en rekening van dik 70 euro. Kreeg dat bedrag quasi volledig terug maar toen pas begon het me te dagen dat medische zorg duur is, hoe je het ook draait of keert.

Tenzij je dieren verzekerd zijn moet je bij een DA gewoon alle kosten betalen en hoewel het idd een serieuze hap uit je portomonnee kan zijn vind ik niet dat een DA maar zo goedkoop mogelijk moet werken.
Of vinden jullie het normaal dat iemand eerst 6 jaar studeert en dan 60u per week moet werken aan een loon waar een kassabediende voor zou bedanken? Van dat loon moet hij dan ook nog eens zelfstandigenbelasting betalen, reken maar uit hoeveel er dan nog overblijft. Dat is namelijk wel de realiteit voor vele jonge DA's (hier in Belgïe dan toch) omdat de klanten het zo goedkoop mogelijk willen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 16:19

Maar natuurlijk mogen ze meer vragen dan iemand met een kantoorbaan.
Maar die 60 uur werken in de week is vaak niet zo.
Er komen steeds meer klinieken waar meerdere artsen werken.
Ik ( en de pension klanten met mij) worden af en toe horendol van alweer een nieuwe arts!
Dat wisselt bij "onze" kliniek wel heel sterk en dat is gewoon niet fijn.
Jammer genoeg is de keus voor een paardenarts hier in de regio heel beperkt.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:03

ik vind dat ze indd niet het minimale moeten vragen dit zou ook niet eerlijk zijn de studi van vroeger enz kost ook bakken vol met geld

Maar 5 keer komen 1 km heen 1 km terug 5 keer antibiotica 4 koortsverlagers 2 pakken trimosulf
voor meer als 1500 euro vind ik gewoon tegek voor woorden....

Hond is in februarie ingeslapen

kassa 291,00 euro kachinq laat die lade maar rollen

Zal even opnoemen

Crematie die 22-46 kilo 32,50
Euthanasie 30-40 kilo 83,00
injectie intravenus 8,00
maagdilidatie:sonderen 70,00
toeslag avond buiten opening 25,00
toeslag oproep assisten 38,00
primperid injectie 34,50

Nou goedkoop is anders
Moet zeggendat ik het bij mijn hond wel mee vond vallen maar bij paarden is hij zo duur he maargoed ik heb er geen spijt van want hij is gewoon super goed ook voor de paarden alles met gedult enz

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:03

Ik lees vanavond even het hele topic door. Maar die Metacam voor paarden is zóóó verschrikkelijk duur!
Ik zit er wel eens aan te denken om de ''metacam-versie'' voor andere dieren eens te pakken om te vergelijken.
Ze zijn voor dezelfde aandoening nl pijnstiller, nu de werkzame stof nog eens vergelijken.

Maar het slaat echt helemaal nergens op, zo'n dure rekening.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:05

loriene schreef:
DA net geweest.
115 euro.

Dan heb je een koopje gehad.
Die prijzen vallen best wel mee.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:35

indd ik bataal hier 27,50 voor enten

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:37

Wij voor enkel influenza €18,50
Met tetanus erbij €21,50

Geen voorrij kosten, omdat de hele stal gelijk wordt geent

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:42

Mn paard staat met koliek. Ik ben nog aan het bijkomen van mn laatste rekeningen. Belangrijkste is natuurlijk dat ze snel opknapt, maar het wordt vanavond wel een avondtariefje denk ik zo. (naast het ochtendtariefje etc van vanmorgen) Dat wordt de hele maand brood met pindakaas :D

Voor de enting betaalde ik 18,50 influenza en tetanus. Op mn huidige stal 23,50 voor dezelfde enting maar door een andere da (en allebei zonder voorrij kosten wegens gezamelijk doen)

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:43

ik was twee jaar terug 1000 euro kwijt aan da voor een hoefzweer . ik heb nu een anderen da die een stuk goedkoper is en ook nog eens veel beter zijn werk doet.

Angs1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 17:43

Mijn paard werd tweede kerstdag ziek (40,8)en heb toen ook direct de dierenars laten komen.

Ook hij kreeg een injectie en antibiotica. Was in totaal nog geen 90 euro kwijt. Dat scheelt wel een heleboel zeg!

Terwijl ik niet zo heel ver uit de buurt woon.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:11

annastasia schreef:
loriene schreef:
DA net geweest.
115 euro.

Dan heb je een koopje gehad.
Die prijzen vallen best wel mee.

Ja vond ik zelf ook.
Betaal ook direct,zonder rekening. :D

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:17

enkel influenza € 27,50
tetanus weet ik niet die moet ik even kijken op de rekening

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:25

Wel eens loodgieter laten komen op zondag? :D
Ook niet blij, maar ja, als je lekkage hebt, moet je wat!
En ben je allang blij dat iemand bereid is om op zondag op te komen dagen.

endorable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:39

goh
dure dierenartsen hier op bokt. ;)

Was voor mijn 4 jarige 100 euro kwijt aan 6x IV tetracyclines spuiten wegens zware verkoudheid(nu gelukkig weer helemaal over). DA is elke dag incl. weekend langsgekomen om hem te spuiten.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 18:42

endorable schreef:
goh

Was voor mijn 4 jarige 100 euro kwijt aan 6x IV tetracyclines spuiten wegens zware verkoudheid(nu gelukkig weer helemaal over). DA is elke dag incl. weekend langsgekomen om hem te spuiten.

Dan ben je niet veel kwijt geweest. Pfff.

Ik had voor 1x langs komen en spuiten en de 4 dagen erna spuiten al €109 euro en moest de dagen erna zelf spuiten. Als hij dfaarvoor ook nog moest komen, kwam er voor 4 dagen nog eens 160 aan voorrij kosten bij.

Heb gelukkig de mazzel ivm mijn opleiding dat ik zelf kan en mag spuiten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:02

Ik kan best begrijpen dat het vervelend is om steeds wisselende DA's te hebben. Ken hier ook de klinieken waar er elk jaar nieuwe jonge DA's zijn. En eerlijk is eerlijk, ik heb ook liever de oudere bekende DA's. Maar ik weet ook waarom er daar zoveel gewisseld wordt en dat is niet bepaald fijn voor die jonge DA's.

Prijzen kunnen idd ook sterk verschillen. Voor een castratie van een teef bvb weet ik een kliniek waar het 100 kost en eentje waar het 400 kost, als klant ga ik ook naar de goedkopere.

3 dubbele voorrijkosten aanrekenen doen ze ook niet allemaal. Als ik 2 katten en een hond meeneem moet ik maar 1 consultatie betalen en geen 3 (ken wel DA's die er 3 zouden aanrekenen).
Toen het hengstveulen zo ziek was en de DA elke dag opnieuw op het erf stond heeft ze ook enkel de medicatie aangerekend en niet elke dag opnieuw de consultatie.
Zo'n dingen vind ik wel dat moeten kunnen. Maar onder de kostprijs werken niet.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 19:03

endorable schreef:
goh

Woooow wat goedkoop dat zijn alleen maar dromen hier vrees ik dat betaal ik alleen al voor de voorrijd kosten

maverick

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 22:51

Ik ben als ik de prijzen hier zo hoor best blij met de 2 da's die bij ons komen:

Tanden doen €30,-
Scanen voor dracht €15,-
enten infl en tet €15,-

Vorige maand hadden we er een met koliek. Die is opgevoeld en gespoten met buscopan en fenadine en ik was €60,- kwijt. Die heb ik wel meteen afgerekend.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 08:14

Wat een prijzen! Hier in België (of toch bij mijn DA) lijkt het toch allemaal een stuk goedkoper te zijn...

2006: Veulen doodgeboren, nageboorte kwam niet. Op een zondagochtend 8u. Injectie om weeën op gang te krijgen + controle: €50
2007: Merrie valt op de sprong en is atactisch op een zaterdagnamiddag. DA komt langs, uitgebreide controle, geeft pijnstilling en iets om de zwelling weg te nemen: €70
Dezelfde merrie brengen we 2 dagen later naar de kliniek. Staat daar van maandagavond en wordt woensdag ingeslapen: €685 (inclusief nachtbewaking, 6 foto's van de hals, bloedonderzoek + labokosten, medicatie, stalling en inslapen)
2009: 2-jarige te enthousiast, sneetje in haar been op doordeweekse dag. DA komt langs, spuit AB in de wond en geeft medicatie mee voor een hele week (ontstekingsremmers): €58

Toch een heel groot verschil met wat jullie betalen. Ik ga er de rekeningen straks eens bijnemen om te zien wat de voorrijkosten zijn...

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 08:22

Zouden artsen uit belgie ook naar nedeland komen?? :+

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 09:11

alison_belle schreef:
Zouden artsen uit belgie ook naar nedeland komen?? :+

Gewoon met alles en iederéén naar België verhuizen daar kom je van alles veel goedkoper :+ .

Nederland = duuuuur.