wel of niet betalen voor een verzorgpaard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:05

tja maar ik hoef geen ervaring op te doen en kan niet rijden (in de zin van niet meer mogen) dus dat scheelt ;)
maar: ieder z'n mening !

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 20:51

superwoman schreef:
sallandval schreef:
Mijn conclusie: de betere ruiters die willen trainen gaan niet betalen voor een verzorgpaard.. de mensen die graag iets goekoper willen rondhobbelen dan op een manege wel.
Hopelijk trekken de paarde-eigenaren die een bijrijder zoeken hier hun eigen conclusies uit.

is idd zo, echter kom je maar zelden "betere ruiters" tegen, want de zijn meestal nooit zoekende - die krijgen ze al aangeboden. ;)

Ik wil mezelf geen 'betere' ruiter noemen, maar ook met de inzet van de eigenaar zijn we wel meer op één lijn gekomen. Ik kwam daar als manegeruiter. Zij heeft me af en toe geholpen/les gegeven. Mede daardoor (en de privélessen die ik nam van een vrouw die GP heeft gereden) ben ik beter gaan rijden. Als je, als eigenaar, tijd en zin hebt, kun je je bijrijder veel leren. Ik heb enthousiast haar adviezen opgevolgd. Zij kent haar paarden immers door en door en weet waar ze super op reageren. Nu kan ik er aardig mee uit de voeten. Nog niet op het niveau waarop zij het paard had, maar het gaat al lekker die kant op. Soms moet je ook een beetje vertrouwen hebben in de bijrijder. Ik was allang blij dat ik t zo voor elkaar had. Ik heb zelf geen geld en ruimte voor een paard, dus aan inzet geen gebrek. Denk dat dit voor meer bijrijders geldt.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:05

superwoman schreef:
is idd zo, echter kom je maar zelden "betere ruiters" tegen, want de zijn meestal nooit zoekende - die krijgen ze al aangeboden. ;)

of ze hebben er zelf al één :D

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:24

ilse86 schreef:
Ik wil mezelf geen 'betere' ruiter noemen, maar ook met de inzet van de eigenaar zijn we wel meer op één lijn gekomen. Ik kwam daar als manegeruiter. Zij heeft me af en toe geholpen/les gegeven. Mede daardoor (en de privélessen die ik nam van een vrouw die GP heeft gereden) ben ik beter gaan rijden. Als je, als eigenaar, tijd en zin hebt, kun je je bijrijder veel leren. Ik heb enthousiast haar adviezen opgevolgd. Zij kent haar paarden immers door en door en weet waar ze super op reageren. Nu kan ik er aardig mee uit de voeten. Nog niet op het niveau waarop zij het paard had, maar het gaat al lekker die kant op. Soms moet je ook een beetje vertrouwen hebben in de bijrijder. Ik was allang blij dat ik t zo voor elkaar had. Ik heb zelf geen geld en ruimte voor een paard, dus aan inzet geen gebrek. Denk dat dit voor meer bijrijders geldt.

Jij bedoeld dus een "betere ruiter" maken. Is leuk maar zoals je zelf al aan geeft kost dat voor de eigenaar veel geduld en ook moeite. Ik vind dat daar best wat tegenover mag staan (of verzorging óf geld)
Daarbij blijven ze niet allemaal - want ineens hebben ze het toch te druk met hun leven naast paardrijden (al je tijd en energie er voor niets ingestoken) Ik heb er trrouwens wel 2 lieve trouwe bijrijders aan overgehouden, maar die zijn toch moeilijk te vinden hoor.

idd sallandval of ze kopen er al redelijk snel 1 :D

ilse86

Re: wel of niet betalen voor een verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 15:53

Ja, dat er wat tegenover mag staan vind ik ook hoor! Ik verzorg die beesten ook en ben er als de hoefsmid of dierenarts komt en de eigenaar is er niet of heeft hulp nodig.
In mijn geval: ik loop niet weg ;) Ik zal niet weten waar ik zo'n supermerrie weer zal vinden :D (Nee, ik ben niet verliefd ;))

bellizdej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 20:13

Ik zou zeker niet betalen, je doet klusjes en je helpt de mensen vooral bij het 2e paardje.

lovehorses7

Re: wel of niet betalen voor een verzorgpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:35

Ik betaal niks en krijg gratis les van eigenaresse.

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:37

nee idd niet betalen!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:40

ik betaal zelf niets, ga ik ook niet doen.
rij van iemand anders een paard die op de stal staat waar ik ook altijd mijn paarden heb gestald met genoeg luxe.
hoef niets te doen als te rijden...eigenaar is blij dat zijn paard wat vaker uit de stal komt en ik ben blij...

StormTitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 16:45

Ik zou inderdaad ook niet betalen!! Ik zou mijn handen dichtknijpen als ik zo'n verzorgster had!! ;) Ze zouden jouw bijna moeten betalen voor alle tijd die je er insteekt..... :D