Bob1976 schreef:Ik denk dat het soms ook komt omdat de pensionhouder geen 'paardenmens' is. Het is vaak een boer of iemand uit een hele andere branche die - vaak uit nood- een pensionstal van zijn boerderij gemaakt heeft.
Wat dat betreft is het gewoon handig om een stal te kiezen waar je wel zelf mag voeren/uitmesten/binnen/buitenzetten. Dan kan je het nog in de hand houden!
Dat gebeurt helaas idd steeds meer, maar dan heb je het niet over iemend die bewust pensionstalhouder is geworden. Ik kan me voorstellen dat je dan als paardeneigenaar soms tegen een muur van onwil/onmacht aanloopt. In mijn comment een stukje terug, ging ik uit van een paardenman/vrouw als pensionhouder. Maar goed, mensen kiezen vaak voor zo'n boer uit kostenmotief, en dat terwijl de boer voor de paarden kiest voor geld. Dan heb je van twee kanten botsende belangen (en minder begrip), Ik denk dat je dit alles minder hebt als je bij een echte paardenman/vrouw staat. Maar goed, het kan zijn dat je dan iets meer betaalt....
) en ook nog eens geen verstand hebben van paarden.. jahhoor, kom maar binnen, wat kon hem dat schelen, hij kon geld vangen, maar hij werkt zelf in Amsterdam, heeft helemaal niks met paarden, behalve dat hij eens in de zoveel weken een paard van stal trkt en een jacht gaat rijden er mee... wat van jou is, is van mij en andersom dacht hij.. heb paar keer gehad dat mijn paard van stal gehaald was.. wat een k*tstal was dat zeg..... werd ook niks onderhouden, het kuil was van superslechte kwaliteit, maar je was wel verplicht om het bij hem af te nemen.. te idioot voor woorden
. Ben zo blij dat ik daar weg ben!!
. De mensen vonden ook dat zij besliste over het soort voor, de hoeveelheid etc. Niet fijn

hahaha.