Eigen paard maar pensionstal beslist alles erover

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:54

Bob1976 schreef:
Ik denk dat het soms ook komt omdat de pensionhouder geen 'paardenmens' is. Het is vaak een boer of iemand uit een hele andere branche die - vaak uit nood- een pensionstal van zijn boerderij gemaakt heeft.

Wat dat betreft is het gewoon handig om een stal te kiezen waar je wel zelf mag voeren/uitmesten/binnen/buitenzetten. Dan kan je het nog in de hand houden!

Dat gebeurt helaas idd steeds meer, maar dan heb je het niet over iemend die bewust pensionstalhouder is geworden. Ik kan me voorstellen dat je dan als paardeneigenaar soms tegen een muur van onwil/onmacht aanloopt. In mijn comment een stukje terug, ging ik uit van een paardenman/vrouw als pensionhouder. Maar goed, mensen kiezen vaak voor zo'n boer uit kostenmotief, en dat terwijl de boer voor de paarden kiest voor geld. Dan heb je van twee kanten botsende belangen (en minder begrip), Ik denk dat je dit alles minder hebt als je bij een echte paardenman/vrouw staat. Maar goed, het kan zijn dat je dan iets meer betaalt....

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 09:56

Caira schreef:
Maar er zijn genoeg eigenaren die niet de ervaring hebben om een goed voedingspatroon voor hun paarden te maken.

Zo krijg je de ervaring ook nooit, als je er 'niets' over te zeggen hebt...

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:47

thysvisscher schreef:
Bob1976 schreef:
Ik denk dat het soms ook komt omdat de pensionhouder geen 'paardenmens' is. Het is vaak een boer of iemand uit een hele andere branche die - vaak uit nood- een pensionstal van zijn boerderij gemaakt heeft.

Wat dat betreft is het gewoon handig om een stal te kiezen waar je wel zelf mag voeren/uitmesten/binnen/buitenzetten. Dan kan je het nog in de hand houden!

Dat gebeurt helaas idd steeds meer, maar dan heb je het niet over iemend die bewust pensionstalhouder is geworden. Ik kan me voorstellen dat je dan als paardeneigenaar soms tegen een muur van onwil/onmacht aanloopt. In mijn comment een stukje terug, ging ik uit van een paardenman/vrouw als pensionhouder. Maar goed, mensen kiezen vaak voor zo'n boer uit kostenmotief, en dat terwijl de boer voor de paarden kiest voor geld. Dan heb je van twee kanten botsende belangen (en minder begrip), Ik denk dat je dit alles minder hebt als je bij een echte paardenman/vrouw staat. Maar goed, het kan zijn dat je dan iets meer betaalt....

Toch is het niet helemaal waar wat je zegt..Ik sta ook bij de boer en ik betaal idd minder dan bij een 'normale' stal, maar toch vind ik dat ze heel begaan zijn met de paarden.
Natuurlijk zijn ze wel wat nuchterder met vanalles, zoals ziektes etc. maar dat komt omdat zij dagelijks te maken hebben met hun dieren en weten dat je bijvoorbeeld echt niet overal meteen de DA voor hoeft te bellen.
Doorgaans zijn de meeste boeren ook echt wel dierenliefhebbers. Ze weten misschien niet alles van paarden, maar hebben wel voldoende ervaring met dieren, ziektes, voer etc. om dingen te herkennen.
Als een boer ook nog eens voorziet in zijn eigen hooi/kuil maakt een plakje meer of minder op een dag echt niet uit.

Anoniem

Re: Eigen paard maar pensionstal beslist alles erover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 10:53

Je kan natuurlijk een contract tekenen als je ergens gaat staan..
De eerste stalling waar ik stond had er ook zo'n handje van. Ik heb daar 8 jaar gereden op de manege & 5 maanden gestaan met mijn eigen paardje. Na een klein incident nummer zoveel ben ik vertrokken naar een fantastische stal waar alles kan. Paardje staat nu in weidegroepje nummer 3 & nu klikt het wel & gaat het wel goed.

Verschil in stal? Stal 1 was commercieel, stal 2 is van een dierenliefhebber ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:15

Bob1976 schreef:

Op zo'n stal stond ik hiervoor en die stal trok alleen maar 'klootjesvolk' aan, mensen die geen rooie rotcent hebben om aan hun kont te krabben, maar wel twee paarden houden (ja wel in één box, want twee is te duur!! 8)7 ) en ook nog eens geen verstand hebben van paarden.. jahhoor, kom maar binnen, wat kon hem dat schelen, hij kon geld vangen, maar hij werkt zelf in Amsterdam, heeft helemaal niks met paarden, behalve dat hij eens in de zoveel weken een paard van stal trkt en een jacht gaat rijden er mee... wat van jou is, is van mij en andersom dacht hij.. heb paar keer gehad dat mijn paard van stal gehaald was.. wat een k*tstal was dat zeg..... werd ook niks onderhouden, het kuil was van superslechte kwaliteit, maar je was wel verplicht om het bij hem af te nemen.. te idioot voor woorden >;) . Ben zo blij dat ik daar weg ben!!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:19

Ik heb doorgaans ook alles thuis staan. maar tijdens de wintermaanden staan de sportpaarden op pension. Ik moet zeggen dat ik niets te klagen heb. Paarden staan mooi in de krollen, in een ruime box, gaan de molen in, komen buiten (apart in paddocks) en ik heb zeggenschap in alles qua voeding. Stalhouder is trouwens echt iemand die per paard kijkt wat die nodig heeft en in overleg krijg je alles klaar en ook advies.

Heb eerder ook wel stallen gehad waar je enkel een opbrengstenpost bent, maar dat blijft dan niet duren lang mijn kant

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:27

ik denk dat er vele goede pensionstallen zijn. Natuurlijk zijn er altijd wat pensionstallen die het wat minder doen, maar daar ben je zelf bij. Je kan altijd zelf bepalen tot hoever je dat allemaal pikt. Jij betaalt, jij bepaald! Zo niet, dan ga je toch weg? Er zijn genoeg andere stallen die je mening wel respecteren!!

Ik denk trouwens ook dat veel pension eigenaren het welzijn van je paard wel belangrijk vind..

does...

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:33

Het is niet altijd zo zwart-wit dat je, als het je niet zint, je spullen pakt en even verhuisd.

Niet altijd is er een (betere) stal in de buurt, of je moet inleveren op bijv. weidegang.

Ik denk dat heel veel mensen, ondanks hun onvrede, toch blijven staan waar ze staan, omdat er meer aspecten meewegen in het al dan niet vertrekken naar een andere stal.

TessJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:36

dan denk ik wel dat je de consequensies moet accepteren. Als iets je niet bevalt, en je zegt/ doet er niks aan.. dan kan je ook niet verwachten dat iets veranderd. Ik snap dat je niet zo makkelijk van stal kan wisselen, maar je kan er wel wat van zeggen... er is altijd wel wat aan de te doen. Pension houders willen natuurlijk niet ontevreden klanten/ klanten verliezen!

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:38

ik heb het ook meegemaakt, we zijn uiteindelijk vertrokken :). De mensen vonden ook dat zij besliste over het soort voor, de hoeveelheid etc. Niet fijn

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:39

jesito schreef:
Het moet me toch even van het hart.
Ik heb nu meer dan 15 jaar mijn pony en heel wat stallingen, paardenmensen enz, gezien.
Wat me opvalt is dat je zelf vaak weinig te zeggen hebt over je paard.
Pensionhouder vind 1kilo brokken teveel en dus krijgt je paard minder, pensionhouder vind dat jouw paard in een groepje moet ook al wordt die daar kapot gebeten en getrapt en toch wil de pensionhouder geen andere groep vormen.
Pensionhouder wil niet meer hooi voeren en de stal niet dikker opstrooien ook al vind jij dat als eigenaar wel zo belangrijk.

Ik kan zo nog wel even door gaat.
Ook als je naar een pensionstal gaat kijken dan worden vaak gouden bergen beloofd en als je er staat doen ze precies waar ze zin in hebben.
Ik blijf het bizar vinden dat je als paardeneigenaar amper meer wat te zeggen hebt over je paard.
Tuurlijk moeten er regels zijn op een stal.
Waarom lijken veel pensionstallen zich niet te kunnen houden aan hun afspraken en waarom doen ze niet gewoon vertellen hoe het er werkelijk bij hun aan toe gaat.

Ik schrijf dit naar aanleiding van het zoveelste toppic dat ik lees over een paard dat niet in een bepaalde groep past en kapot gebeten en getrapt wordt en de pensioneigenaar er niks aan wil doen.
En zo lees ik hier veel voorbeelden en heb het zelf ook al meerdere malen meegemaakt.

Jep ik ken het!
Ik vind pensionstallingen niet leuk en zal er ook nooit aan kunnen wennen vanwege precies die dingen die jij opsomt!
Ben blij dat ik ze aan huis heb staan.
Het is ook van de zotte,je betaald een monsterlijk bedrag en je hebt gewoon niks in te brengen qua voer,stro en hooi. -:(-

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:41

Goed overleg is bij mijn pensionhouder gelukkig wel mogelijk of het nou groepje in de wei wisselen is, de hoeveelheid voer of bodembedekking veranderen of speciale verzoekjes zoals medicijnen geven of een wond verzorgen.

Onlangs hebben we een nieuwe geopad bodem in de binnenbak en ik heb de regels qua onderhoud mogen bepalen :D
(Dit n.a.v. een discussie met een te fanatieke onwetende stalgenoot)

Mijn paard is nl erg moeilijk met opstappen en poept wel 3 tot 5 x tijdens het rijden,
nou denk maar niet dat ik in mijn training er iedere keer af ga stappen om de poepjes op te ruimen en ook niet stil ga staan tijdens het poepen :roll:
Nu mag ik de poepjes na het rijden opruimen, maar de laatste weken ruimt de stalhouder ze voor mij op tijdens mijn training, +/- 3 x ongeveer DAT IS NOG EENS SERVICE :Y)

Ach en op iedere stal is er wel wat....bij ons zijn dat af en toe spelende luidruchtige niet oplettende kinderen met scheurende hafjes -:(-

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:47

TessJS schreef:
dan denk ik wel dat je de consequensies moet accepteren. Als iets je niet bevalt, en je zegt/ doet er niks aan.. dan kan je ook niet verwachten dat iets veranderd. Ik snap dat je niet zo makkelijk van stal kan wisselen, maar je kan er wel wat van zeggen... er is altijd wel wat aan de te doen. Pension houders willen natuurlijk niet ontevreden klanten/ klanten verliezen!

Idd, zoals ik al eerder zei, met overleggen is vaak al veel te bespreken en aan te passen. Maar op het moment dat de staleigenaar er niet voor open staat, wordt het wel lastig. En wat moet je dan?

Opstappen lijkt dan de goede oplossing, maar dát is niet altijd zo gemakkelijk.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 12:58

Jibbel: mee eens. Vooral omdat er hier in de regio weinig stallen zijn in vergelijking tot het aantal paarden.
Dus stalhouders kunnen hier makkelijk hun regels bepalen. Want anders ga je toch weg? Wetende dat dat niet zomaar gaat.

Bij de stal waar ik nu nog sta is dat overigens niet. Mensen zijn echt goed voor de paarden, er kan heel veel en de accomodatie is prima.
Alleen we denken over dingen iets anders. En het probleem is dat daar dus niet op aangepast kan worden.
Opstappen was/is niet makkelijk. Zeker omdat er weinig stallen zijn waar wel kan wat ik wil.
Maar door geen overhaaste beslissing te maken, te overleggen en rustig en uitgebreid te onderzoeken wat er dan wel is, gaat het wel gebeuren.
Naar een stal die voorlopig wel 100% aan mijn eisen voldoet.
En of het in de praktijk ook zo gebeurt, daar is maar 1 manier om er achter te komen en dat is ervaren.

Waar ik moe van word zijn de mensen die heel hard roepen wat er allemaal niet goed is, maar er nooit iets over zeggen tegen een stalhouder. Hoe kan hij dan dingen aanpassen? Of overleggen?
Of helemaal pissig opstappen omdat de stal niet is zoals ze willen, er niet met hun paard omgegaan wordt zoals ze willen, maar er nooit iets over gezegd hebben. En de staleigenaar verbaasd is, want ze hebben er nooit wat over gezegd. Zo ga je niet met mensen om.

En dan bedoel ik niemand in het topic, maar mijn ervaring in het algemeen.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:00

Ik heb niet alle bladzijdes door geworsteld, maar ik ben blij dat ik mijn paard op een fijne stal heb staan. Daar wordt wel met liefde voor de pensionpaarden gezorgd, maar het zijn vaak de mensen die het verpesten. Er wordt wel gekeken naar het paard en als de eigenaren (van de stal) vinden dat een paard te mager is, wordt er in overleg meer gevoerd. Is je paard ziek, wordt je gebeld en ook de Da wordt gebeld. Ook wordt je paard goed in de gaten gehouden als tie ziek is. Ze staan op een fatsoenlijke laag stro, en 2x per dag hooi. Als blijkt dat jouw paard zijn hooi laat liggen, krijgt tie minder. Eet tie zijn hooi snel op, kan hij meer krijgen. Ze gaan in groepen naar buiten en als blijkt dat een paard niet in een groep past, wordt er gekeken voor een andere groep, of een ander paard waar die samen mee naar buiten kan. Maar de mensen verpesten het, echt hoor. Laten de troep achter hun .... liggen. Mest je paard op de gang/poetsplaats, is het wel de bedoeling dat je het even opruimt (logisch toch?). Nou nee, je kan het ook laten liggen. In de verhaarperiodes ruim je ook het haar niet op wat op de poetsplaats achter blijft. DA of hoefsmid regelen, nee joh, dat kan de staleigenaar ook. Er zijn best mensen die die moeite wel nemen en die ook de troep wel opruimen. Maar we hebben er een stel op stal die menen dat de stal minstens hun eigendom is en zich zeer arrogant en egoistisch gedragen. Rij je met 8 man in de binnenbak (je kan nergens anders heen met dit weer), worden de deuren opengesmeten en dan wordt er (zonder overleg) een hindernis neergezet. Want 1 of 2 willen springen. Ben je lekker aan het rijden, moeten ze even door de binnebak heen en weer lopen naar de zadelkamer en weer terug naar stal om hun hoofdstel op te halen of weg te hangen. Dan moeten ze er weer tussendoor om hun jas op te halen die elders hangt. Dan moeten ze er weer door omdat hun vriendin/moeder/zus/vader in de andere stal is dan waar hun zijn. ik heb een paard wat overal op let en telkens als er iemand door de bak loopt zijn wij de concentratie weer kwijt. Best irritant. Ze kunnen ook omlopen. Ze kunnen om de kleinste dingen zeuren. Sommige pensionklanten, breek me de bek niet open...

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:26

Als ik meer stro of bix wilde dan gebruikelijk op de pensionstal waar ik stond werd dit gewoon gedaan en de meerprijs doorberekend. Daarbij maak jij uit wat je paard te eten krijg en hoe die buiten komt. Zo niet een reden om op zoek te gaan naar een geschiktere stal lijkt mij.

gelukzoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 13:33

dat ze altijd koeien met gouden hoorn's beloven klinkt mij bekend in de oren.. In het begin een dikke berg stro in je stal! En ow wat heb je een lief en mooi paard..
Maarrrr , dan word het vaak al gauw anders..
Het stro word minder, biks?? hoezo, dat paard van jou heeft zonder biks al genoeg energie.. Ow ja, volgende maand gaan de kosten met 25 euro omhoog!! Ennnnn, voor de duidelijkheid.. we moeten zuiniger aan met het stro, wat o wat word dat duur...!!
Ik kan eeuwen door gaan over deze ellende, en ben daardoor ook op zoek gegaan naar een nieuwe stal!
Paardjes krijgen nu op gepaste tijden eten, biks zoveel ze nodig hebben..
Maar aanpassen blijft het altijd.
Ik heb me leren aanpassen, slikken en doorgaan! Gewoon om het makkelijker voor mezelf te maken!

heel veel succes!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 14:05

Tja, ik wilde ook altijd een stal waar je in goed overleg nog wat kon afspreken.

Belangrijk voor mij waren dat ik zelf ook nog mocht uitmesten als het uitmesten mij niet naar de zin was, of ik wat hopen zag liggen en tijd had.
Dat mijn pony veel buiten kon lopen, ook in de winter, en dat hij in mijn ogen voldoende, goede kwaliteit ruwvoer kreeg en krachtvoer in overleg.

Dingen als verplicht instructeur van stal, verplicht allemaal dezelfde hoefsmid of dierenarts staan mij niet aan. Als ik het een goede instructeur, dierenarts of hoefsmid vind is er geen probleem, maar als ik liever een andere wil, moet dat kunnen.

Ondanks goed informeren van te voren, zowel bij staleigenaar als pensionklanten, kun je toch hebben dat het achteraf tegen valt. Als er dan niet prettig te overleggen is over een oplossing, dan is verhuizen helaas soms nodig.

Hier thuis gaan de paarden zoveel mogelijk mee in ons ritme.
Ze staan zoveel mogelijk dag en nacht buiten in 1 groepje, dus worden in de groep gevoerd met ruwvoer. Dat maakt het al moeilijker om individueel te voeren. Als is met een beetje extra inzet van de eigenaar echt wel wat te regelen van extra of minder gras of ruwvoer. Krachtvoer kan ieder voor zich voeren, uitmesten doen we gezamenlijk met behulp van rooster, maar je eigen stal mag je ook zelf schoonhouden en opstrooien. Strooisel kun je zelf halen of wordt verrekend naar verbruik, dus daar hoef je niet over te discusieren. Verder wordt hier alles zoveel mogelijk gezamenlijk gedaan en de paarden gezamenlijk verzorgd. Dus ook zo goed mogelijk in onderling overleg.
En dan nog zal het niet iedereen helemaal naar de zin zijn...
Uiteindelijk is het namelijk wel ons erf, ons weiland, onze stallen en wij moeten er prettig kunnen wonen en paarden houden.
En de wensen moeten in verhouding zijn tot wat we aan inkomsten binnen krijgen. Je kunt niet verwachten dat een stalhouder elk jaar voor duizenden euro's investeert als er maar een paar honderd euro binnen komt per jaar...

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-10 15:28

TessJS schreef:
ik denk dat er vele goede pensionstallen zijn. Natuurlijk zijn er altijd wat pensionstallen die het wat minder doen, maar daar ben je zelf bij. Je kan altijd zelf bepalen tot hoever je dat allemaal pikt. Jij betaalt, jij bepaald! Zo niet, dan ga je toch weg? Er zijn genoeg andere stallen die je mening wel respecteren!!

Ik denk trouwens ook dat veel pension eigenaren het welzijn van je paard wel belangrijk vind..

does...

Dan mag je bij mij in de buurt komen zoeken.
Half pension kennen ze hier zowiezo niet.

Toskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:27

AnnemiekvM schreef:
Ik zou er dan niet mee akkoord gaan. Dus op zoek gaan naar een pensionsstalling waar ze naar jouw zin met jouw paard om gaan.

Inderdaad. Of anders eens goed om de tafel gaan zitten met de pensioneigenaar om nu eens echt duidelijke afspraken te maken en anders de consequenties te vertellen... succes!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-10 19:33

Rapperijder schreef:
MerelxG_R schreef:
Ik heb geen eigen paard, maar op de manege waar ik rijd kun je wel eigen paarden stallen. Met voeren, uitmesten weet ik niet hoe het gaat, behalve dat mijn vriendin hier eerst ook een paard had staan, er werd elke dag voor je opgestrooid/uitgemest, en telkens als ze kwam lag de hele stal nog vol strond, zodat ze het alsnog zelf kon doen, en dan zaten ze te zeuren dat je teveel stro pakte. Maar hier heb je wel weinig vrijheid als je een eigen paard hebt staan, 1e jaar 5 keer per week les (verplicht) en dan mag je 1 keer per week vrij rijden. (oke les, ik vind ook dat je dat moet hebben, maar eerder 2-3 in de week dan 5 keer. Vrijheidsdressuur, bitloos? moeten ze hier niks van weten. Voor de grap er een keer met uit de paddock/wei halen er op gaan zitten? moet je echt niet in je hoofd halen. Zonder zadel rijden? je wordt raar aan gekeken, samen met stalgenootje naar het bos? mag pas naar een jaar, of onder begeleiding. Dat zou ik vervelend vinden als paardeneigenaar, en zou voor mij een reden zijn om als ik een eigenpaard kreeg, hier niet te gaan staan, maar eerder op een stal met iets meer vrijheid. :)

Als manege klant heb ik trouwens echt niks op deze manege tegen! Prettige manege voor rijklanten. ;)

Weet je zeker dat dat eigen paarden zijn en geen leasepaarden van die manege? Ik kan me echt niet voorstellen dat iemand een eigen paard koopt en stalgeld betaalt om daarna zo naar de pijpen van de staleigenaar te gaan dansen :n

Ja ik weet 100% zeker dat dit eigen paarden zijn, de mensen hebben ook geen behoefte om bitloos, zonder zadel enz gewoon lol met je knol te hebben. Dit is een dressuurmanege en erg wedstrijdgericht. Kleine kinderen die hier staan met hun pony weten ook niet beter, dat vind ik zo jammer, het is toch juist leuk om als kind ook gewoon lol te hebben, en ook eens dingen te doen die niet binnen het ideale dressuurplaatje passen. Maar ze lijken het niet te missen omdat ze het nooit hebben meegemaakt ;)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:13

listiglistje schreef:
Goed overleg is bij mijn pensionhouder gelukkig wel mogelijk of het nou groepje in de wei wisselen is, de hoeveelheid voer of bodembedekking veranderen of speciale verzoekjes zoals medicijnen geven of een wond verzorgen.

Onlangs hebben we een nieuwe geopad bodem in de binnenbak en ik heb de regels qua onderhoud mogen bepalen :D
(Dit n.a.v. een discussie met een te fanatieke onwetende stalgenoot)

Mijn paard is nl erg moeilijk met opstappen en poept wel 3 tot 5 x tijdens het rijden,
nou denk maar niet dat ik in mijn training er iedere keer af ga stappen om de poepjes op te ruimen en ook niet stil ga staan tijdens het poepen :roll:
Nu mag ik de poepjes na het rijden opruimen, maar de laatste weken ruimt de stalhouder ze voor mij op tijdens mijn training, +/- 3 x ongeveer DAT IS NOG EENS SERVICE :Y)

Ach en op iedere stal is er wel wat....bij ons zijn dat af en toe spelende luidruchtige niet oplettende kinderen met scheurende hafjes -:(-

Mee eens :D

Heb er geen problemen...heb gezegd dat ze mijn paard wat minder brokjes moesten geven...hij werd nogal ontplofbaar :P

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:32

Zonnetje81 schreef:
Mee eens :D

Heb er geen problemen...heb gezegd dat ze mijn paard wat minder brokjes moesten geven...hij werd nogal ontplofbaar :P

Ha tijdelijke (winter)stalgenoot :D

Tja een ontwetende stalmuts viel de eerste keer giga tegen mij uit, dat ik meteen moest afstappen als hij gepoept had |o
Nou dan kan ik in een half uur tijd wel 5 op-en afstappen....
En dat stilstaan met het poepen werkt ook niet, dat had ie al na 2 x door de slimmerik, dat doe ik dus niet meer :Y)
Gelukkig begrijpt de stalhouder dit heel goed en denkt met mij mee +:)+

Ik heb eigenlijk niets te klagen, alles is bespreekbaar, prijs kwaliteit is goed en mijn paard is tevreden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-10 12:34

Ik ga ook niet METEEN op de rem anders heeft hij dat door. En ik had al opgemerkt dat jou paard MINIMAAL 6x schijt in een uur tijd :+ hahaha.

Riccardo was van het weekend bang van dat blaaspaard van maarten en die fries die onstuimig deed. Hij dacht door dat gedrag van die anderen dat er iets engs te beleven was!

Prijs/kwaliteit is niks mee, duur vind ik het niet vergeleken met andere stallen! Demensen staan open om te praten over oplossingen etc.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-10 10:11

Poep opruimen in de bak en waar je gepoetst hebt moet geveegt worden vind ik niet meer dan normaal, dan blijft alles ook netjes.
Maar op veel plaatsen kloppen de basisdingen niet eens.
Vaak worden ze wel beloofd maar al snel word alles aan de laars gelapt.
Ik vraag een pensionstal om hun dienst en betaal daarvoor dus het paard is mijn eigendom en ik beslis hoe of wat.
Dat er ook paardeneigenaren zijn die het bij het foute eind hebben ben ik volledig met sommige eens, maar er zijn ook zeker nog genoeg pensionhouders die niet weten hoe ze met een paard om moeten gaan.

Stallen in half pension is mooi maar hier in limburg bestaan ze amper.