Wat nu? 2 vraagjes. Rechten in deze situatie.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 01:04

Paintless schreef:
hoest nu dan? ik heb het even mee gelezen, maar vind het wel schandalig wat er gebeurt.. pff. ik zou helemaal gek worden hoor.
ze is ook geen goed voorbeeld voor haar dochter. dat je zomaar een ander zijn dier kan onteigenen. werkelijk hoor.

25 feb vind ik ook wel lang. je hebt nog niets van haar gehoord? denk t niet, want dat is een beetje kort dag.

Bedankt voor je reactie :)
Een dier onteigenen kan ze niet maar ze kan de dierenartskosten allemaal door rekenen aan mij waardoor het voor mij bijna onmogelijk is om mijn diertje te betalen. Ik had een termijn tot 25 januari gezet dus dat valt beter mee dan februari ;) Ik heb er nog niets van gehoord maar ik verwacht dat de brief nog niet geleverd is. Maandag ga ik voor de zekerheid eens luisteren bij het postkantoor of er een mogelijkheid is om de brief wat later te sturen. Waarschijnlijk gaat dit niet mogelijk zijn maar ik kan altijd proberen he ;)[/quote]

Nou weet ik niet hoe dat bij jullie gaat maar hier gooi je een brief op de post en die word de volgende dag bezorgd... En aangetekend idem...[/quote]

Ja maar dan komen ze in de ochtend aan de deur om de brief te leveren en als je niet thuis bent proberen ze het nog eens en dan nog een keer en dan moet je hem gaan halen in het kantoor. Aangezien zij moet gaan werken voor de postbode komt, moet ze de brief gaan halen. en ik heb hem vrijdag op de bus gedaan dus zal hij nog niet aangekomen zijn normaal... als ik een boos telefoontje krijg met een uitleg dat ik hem niet terug krijg dan ga ik meteen naar de politie om mijn pony te gaan halen. Geeft ze hem niet mee dan hoop ik dat de politie toch in actie gaat schieten! Ik ga maandag voor de zekerheid horen bij de politie wat zij eventueel in zo'n geval kunnen en mogen doen. En dan is het een beetje op goed geluk he.

Oreo

Re: Wat nu? 2 vraagjes.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 01:08

In je brief stond toch UITERLIJK 25 januari? Wat let jou dan om het VOOR de 25e te doen?

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 01:11

Oreo schreef:
In je brief stond toch UITERLIJK 25 januari? Wat let jou dan om het VOOR de 25e te doen?

In de brief stond: Ten laatste 25 januari.
Dan kan ik hem toch vroeger halen? Of niet?

MiniMaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 01:15

yeye schreef:
Oreo schreef:

Dan kan ik hem toch vroeger halen? Of niet?

Ja je kan hem dan vroeger halen. Dus ook morgen al.

Ik hoop zo voor je dat het allemaal gaat lukken zonder al te veel verdere problemen.
Duim heel erg voor je!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 01:17

Oreo schreef:

Dan kan ik hem toch vroeger halen? Of niet?[/quote]

Ja je kan hem dan vroeger halen. Dus ook morgen al.

Ik hoop zo voor je dat het allemaal gaat lukken zonder al te veel verdere problemen.
Duim heel erg voor je![/quote]

Oke dan ga ik vanaf ik merk dat ze mijn brief heeft gekregen, mijn pony halen :D ik kijk er al naar uit. *\o/*

Vicky_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 01:24

ik heb je topic doorgelezen. jeetje wat een verhaal.

ik hoop echt voor je dat je zsm je pony weer terug hebt!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 01:26

Vicky_88 schreef:
ik heb je topic doorgelezen. jeetje wat een verhaal.

ik hoop echt voor je dat je zsm je pony weer terug hebt!

Bedankt :) Ik hoop het ook :(:)

Nicam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 01:27

Ik ga dit ook even volgen. Wat een ellende allemaal zeg. Ik hoop dat je jouw pony gauw weer terug kan halen. Wat een liefie om te zien hoor.

Groetjes Nicolette

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 01:29

Nicam schreef:
Ik ga dit ook even volgen. Wat een ellende allemaal zeg. Ik hoop dat je jouw pony gauw weer terug kan halen. Wat een liefie om te zien hoor.

Groetjes Nicolette

Ik hoop dat er nog veel zo'n lieve foto's kunnen volgen :D

Craftly

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 01:40

Goed idee ook om alvast te gaan kijken wat de politie eventueel voor je kan doen

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 01:42

Craftly schreef:
Goed idee ook om alvast te gaan kijken wat de politie eventueel voor je kan doen

:) Ik laat het jullie zo snel mogelijk weten :D

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:13

een aangetekende brief wordt, net zoals pakketjes, idd 2 keer aangeboden. niet op zaterdag dus maandag en dinsdag en vanaf woensdag kan ze hem halen bij het pk.
maar als ze dit niet doet, dan ligt ie daar 3 weken en gaat ie retour afz.
maar begin volgende week kun je er van uit gaan dat ze hem gehad heeft en zou ik jou pony gewoon gaan halen.

en nee, ze kan de da kosten niet op jou verhalen want.. jij hebt geen toestemming gegeven voor die kosten. dus.. ze kan hoog en laag springen, maar ze heeft zelf besloten dat te gaan doen, dus kan ze er ook zelf voor betalen.

als iemand een da bij mijn paard haalt, sla ik hem ten eerste in elkaar omdat die zich niet met mijn knol moet bemoeien, en ten tweede zeg ik dank je wel, maar IK betaal niet, want het is NIET mijn keuze geweest. en aangezien het MIJN paard is.... snappie

maar misschien hebben ze dat hij het loket wel gezegd dat ze dat wel zou kunnen verhalen. maar dan zou iedereen zomaar de da bij iedereen zijn paard kunnen halen. is toch een beetje raar.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 14:14

Bij de post helaas niet zo'n goed nieuws. Brief kan niet terug gevraagd worden (wat ik al wel wist). Nu was de postbode vandaag aan de deur geweest maar er was niemand thuis. Dus nu maar hopen dat ze de brief pas eind deze week heeft. Ik had aan een kennis die op het stadhuis woont in de stad van mijn vriendin, gevraagd om even na te gaan of dat huis wel degelijk van haar is (zij zegt dat ze het huis gekocht heeft). Ik kreeg net een berichtje dat het huis waar zij woont, officieel op een andere naam staat en dat er GEEN bewoners zijn in dat huis.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 14:15

Paintless schreef:
een aangetekende brief wordt, net zoals pakketjes, idd 2 keer aangeboden. niet op zaterdag dus maandag en dinsdag en vanaf woensdag kan ze hem halen bij het pk.
maar als ze dit niet doet, dan ligt ie daar 3 weken en gaat ie retour afz.
maar begin volgende week kun je er van uit gaan dat ze hem gehad heeft en zou ik jou pony gewoon gaan halen.

en nee, ze kan de da kosten niet op jou verhalen want.. jij hebt geen toestemming gegeven voor die kosten. dus.. ze kan hoog en laag springen, maar ze heeft zelf besloten dat te gaan doen, dus kan ze er ook zelf voor betalen.

als iemand een da bij mijn paard haalt, sla ik hem ten eerste in elkaar omdat die zich niet met mijn knol moet bemoeien, en ten tweede zeg ik dank je wel, maar IK betaal niet, want het is NIET mijn keuze geweest. en aangezien het MIJN paard is.... snappie

maar misschien hebben ze dat hij het loket wel gezegd dat ze dat wel zou kunnen verhalen. maar dan zou iedereen zomaar de da bij iedereen zijn paard kunnen halen. is toch een beetje raar.

Als ik morgen op straat loop en ik zie een paardje wat in nood is, ben ik gerechtigd om een dierenarts te bellen. Al de kosten die dan gemaakt worden kan ik laten opsturen naar de eigenaars. Zo hebben ze het mij toch verteld...

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:16

het verhaal wordt steeds vreemder... en je noemt het nog steeds je vriendin?? vieze vuile oplichtster is het.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 14:17

ja maar in dit geval was het niet nodig geweest want het paardje stond bij iemand. ze wist wie de eigenaar was en kon met jou overleggen. dan kan jij alsnog besluiten om de da te informeren.

als je een paard op straat ziet lopen die nood heeft, dan weet je niet wie de eigenaar is, dan lijkt het me een heel andere situatie.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 14:18

Paintless schreef:
het verhaal wordt steeds vreemder... en je noemt het nog steeds je vriendin?? vieze vuile oplichtster is het.

Ja anders wordt het nog ingewikkelder :P Ik zal ze voortaan oplichter noemen :P

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 14:19

Paintless schreef:
ja maar in dit geval was het niet nodig geweest want het paardje stond bij iemand. ze wist wie de eigenaar was en kon met jou overleggen. dan kan jij alsnog besluiten om de da te informeren.

als je een paard op straat ziet lopen die nood heeft, dan weet je niet wie de eigenaar is, dan lijkt het me een heel andere situatie.

Ja daar kan je gelijk in hebben...Moet ik toch nog eens achter horen dan.

rosja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 19:58

sjonge jonge meid, wat moet jij je ellendig voelen! heb je rechtsbijstand? die doen in veel gevallen ook heel veel voor je. misschien kunnen ze voor jou en je lieve pony ook wat betekenen. ik hoop dat je hem heeel snel terug hebt! :(:)

aafkescharft

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-10 22:17

Ik volg het topic al een tijdje...
Ik zou zeggen gewoon met de trailer erheen en inladen die hap...Beter vandaar dan morgen...het is jouw pony ten slotte.
Ik vind wachten tot de 25e erg aardig (vanwege het afscheid) maar de betreffende persoon houd ook weinig rekening met jouw gevoelens:).

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 23:39

aafkescharft schreef:
Ik volg het topic al een tijdje...
Ik zou zeggen gewoon met de trailer erheen en inladen die hap...Beter vandaar dan morgen...het is jouw pony ten slotte.
Ik vind wachten tot de 25e erg aardig (vanwege het afscheid) maar de betreffende persoon houd ook weinig rekening met jouw gevoelens:).

Ja daar had ik te laat aan gedacht :( Ik zou het niet over mijn hart krijgen om de pony te halen wanneer het dochtertje thuis is ;( Eigenlijk zou ik alleen aan mezelf mogen denken in dit geval maar dat valt me toch zwaar hoor!

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-10 23:41

rosja1 schreef:
sjonge jonge meid, wat moet jij je ellendig voelen! heb je rechtsbijstand? die doen in veel gevallen ook heel veel voor je. misschien kunnen ze voor jou en je lieve pony ook wat betekenen. ik hoop dat je hem heeel snel terug hebt! :(:)

Daar moet ik ook eens achter horen :) Wat geweldig dat jullie mij allemaal huiswerk geven :D Er zijn al veel dingen gezegd en voorgesteld die ik nooit zelf zou weten :)

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 11:57

zou het mogelijk zijn om mijn pony in een bos te zetten?

Dakario

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 12:09

yeye schreef:

hoe bedoel je in bos? een wei met schuilstal in bos of zo? dan kan dat wel

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-10 12:24

Dakario schreef:
yeye schreef:

hoe bedoel je in bos? een wei met schuilstal in bos of zo? dan kan dat wel

ja een echt stukje bos (met veel bomen) en een stukje met mogelijkheid tot gras. Een schuilstal zou ik dan nog moeten maken natuurlijk.