Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
sjeik schreef:OK maar dat wil nog niet zeggen dat jij in staat bent om dit paard zo weer op te pakken, na een tijd. Een ouder paard die een tijd niks heeft hoeven te doen wordt alleen maar eigenzinniger.
Deze heeft nogal wat bloed, kan daardoor wrsch ook heet worden en dan is het maar de vraag of jij dat aan kan met je kleine beetje ervaring.
waikiki_6 schreef:Mag ik vragen hoe groot het paard is? Want een paard van 1,70 vind ik voor een 13 jarig meisje ook iets te veel van t goede, zeker als die nog zijn kuren krijgt. Maar een paard van 1,62 vind ik weer een ander verhaal. Zeker ook omdat deze een hele andere beweging heeft om uit te zitten. Ik heb nog geen mening erover of je het wel of niet moet doen. Ik snap het verhaal, maar ik vind het allemaal maar een beetje vaag. Hebben jou ouders verstand van paarden en begrijp ik dat jij hem bij jou thuis wilt gaan stallen? Ik heb btw als 13-jarige ook een paard ingereden, maar die was maar 1,64. Als 13 jarige kon ik de beweging nog niet uitzitten omdat ik alleen maar pony pasjes gewend was. Overigens moet je wel zeker zijn dat je genoeg begeleiding kunt krijgen. Dit is in belang van jou en in belang van het paard.
romeorowan schreef:Ik vind een heleboel reacties hier erg overdreven.
annastasia schreef:romeorowan schreef:Ik vind een heleboel reacties hier erg overdreven.
De TS is 13, het wordt haar eerste paard en haar ouders hebben er ook geen ''verstand'' van.
Vindt het dan wel een hele gewaagde stap.
De meesten van 13 rijden nog lekker op een D rond.
Temeer omdat de meesten van 13 niets over een paard te zeggen hebben.
Zie het als kinderen die op een pony moeten groeien, eerst gaat de pony er met hun vandoor, als ze wat groter zijn kunnen ze de pony beter de baas.
Hopelijk klikt het allemaal bij de TS en gaat het goed.
Als het mijn dochter zou zijn, dan had ze nu gewoon op een zeer brave D of E pony rondgehobbeld