Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Liezel1 schreef:[/quote]€150 per maand is imo zelfs al te weinig als je je paarden aan huis hebt.
Denk aan ruwvoer, krachtvoer, bodembedekking, supplementen, bekappen, ontworden, enten etc... Als je dat allemaal terugrekent, dan redt je het niet..
En dan heb ik het nog niet over tuig, les en andere bijkomende kosten, zoals onderhoud van de weide.
dat is niet waar ik heb 4 paarden aan huis en redt het er meer dan makkelijk mee
Als ze moet lessen en haar weide moet onderhouden en het tuig ervan moet kopen, dan wordt dat erg krap.
Reken minimaal 4x les, dat is 1x per week, dan zit je toch al minimaal rond de €60.
Nickytje schreef:Als ik even snel reken (hooi, voer, DA, ontworming enz...) kom ik uit op ongeveer 100 euro kosten per maand voor mijn paard destijds.
Ik beschikte wel over een eigen weide met grote schuilstal en in de winter stond mijn merrie aan huis.
Lindy1982 schreef:Niet iedereen wil lessen er zijn ook mensen die lekker willen hobbelen en lekker buitenritten willen maken..
Het gaat om de verzorging van het paard of je dat er mee kan betalen en lessen zie ik niet als verzorging maar luxe al hebben wij 2 x per week prive les a € 25,00 maar dit is niet op iedereen van toepassing
Peer_hvj schreef:Ik denk het niet, as je een goede stalling wilt hebben (stapmolen, binnenbak, buitenbak goed gedraineerd, paddock etc) dan ben je al snel meer dan 150 kwijt, ik zal gewoon even op marktplaats kijken, daar staan veel stalingen op met de prijs er al bij.