Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bravura schreef:De paarden zijn er op deze manier in ieder geval niet mee geholpen....ook niet als haar de huur wordt opgezegd.
Je moet toch wat...dit kan zo niet.
En, volgens mij is vanaf 14 jaar iemand aansprakelijk voor zijn/haar eigen dier, dus dan zou je toch met haar zitten en heb je aan haar ouders wettelijk gezien niet veel. Het is natuurlijk wel te proberen....als die ouders haar er voor betalen / misschien weten ze het niet eens dat die dieren opgehokt staan zonder verzorging 's winters, en dat zij niet komt opdagen voor die verzorging van haar eigen dieren..... Ik neem aan dat ze met haar 16 jaar het allemaal niet zelf moet opbrengen? Dan is er helemaal wat voor te zeggen, dan kan ze het kennelijk niet eens bekostigen als ze ook nog eens wormkuren moet gaan betalen, de benzine van haar brommer etc.
Bravura schreef:Tja....als je wel een oplossing hebt voor het probleem, waarom wil je vader dan niks? Ik snap dat hij niet verantwoordelijk wil zijn voor die dieren voor het geval ze wat gebeurt, maar het is aan hem om in overleg te gaan en eisen te stellen, híj is nu diegene die strafbaar is voor de noodzakelijke verzorging te onthouden....
Je bouwt in ieder geval geen goede naam op op deze manier als pensionhouder.
Bijke schreef:Ik zou persoonlijk proberen de stal van je vader over te nemen (zoals je zelf al zei), kan je hem nog 'huur' betalen voor de stallen, maar zelf kiezen hoe je het verder aanpakt (eventueel laten kiezen tussen half- en volpension en daar ook twee verschillende prijzen op plakken, dan heb je veel kans dat je snel een nieuwe huurder zult vinden).
Is er geen mogelijkheid om met de huidige mensen een contract af te sluiten dat enkel paarden welkom zijn die geënt zijn en ontwormd?
En als ze het dan niet wil ondertekenen haar een maand de kans geven om een andere stal te zoeken?

Spicenut schreef:Ik snap dat je me niet aan wil vallen, maar alle vragen die je stelt heb ik al eens beantwoord naar mijn idee.
Het is niet zo dat ik het niet wil, maar meer dat ik geen zin heb in de aansprakelijkheid. Er is al een aantal keer over gepraat met eigenaar maar die wil eigenlijk niks. Het gaat er niet om dat mijn paarden minder buiten zouden kunnen, daar valt namelijk altijd wel een oplossing voor te vinden. Nu is er een paddock, maar de rijbak zou eventueel ook nog gebruikt kunnen worden bijvoorbeeld.
Citaat:Ik zou zeggen dat dit nieuw jou manier van paarden houden is en dat je dit dus niet wil.
Mochten ze toch bij jou willen blijven staan en ze komen niet vaker,ga jij het doen maar dan gaat ook het stalgeld omhoog.
Jij doet dan hun stal en zet de paarden een paar uur per dag buiten indien mogelijk.
Als ze dit ook niet willen zeg je de huur op en zoekt nieuwe pensionklanten.
Ik heb dit zelf ook meegemaakt en heb toen het stalgeld verhoogd. Ik deed toen alles en dus was het niet erg dat ze niet kwamen.
De paarden stonden in een schone stal en hadden genoeg beweging. Daar voelde ik me toen uiteindelijk het beste bij.
Sanniejtjuh schreef:Ik heb ook wel eens ergens zo`n situatie gezien. Het klinkt mss beetje appart maar wij hebben toe hulp gevraagt aan de veearts...die is een gesprek aangegaan met de eigenaren..over wat de gevolgen waren van het houden van paarden op die manier. Van de veearts namen ze het wel aan en van mij niet, ze zien zo iemand natuurlijk als een proffesioneel iemand..iemand die er wel verstand van heeft....Citaat:Ik zou zeggen dat dit nieuw jou manier van paarden houden is en dat je dit dus niet wil.
Mochten ze toch bij jou willen blijven staan en ze komen niet vaker,ga jij het doen maar dan gaat ook het stalgeld omhoog.
Jij doet dan hun stal en zet de paarden een paar uur per dag buiten indien mogelijk.
Als ze dit ook niet willen zeg je de huur op en zoekt nieuwe pensionklanten.
Ik heb dit zelf ook meegemaakt en heb toen het stalgeld verhoogd. Ik deed toen alles en dus was het niet erg dat ze niet kwamen.
De paarden stonden in een schone stal en hadden genoeg beweging. Daar voelde ik me toen uiteindelijk het beste bij.
Helemaal mee eens yerevan
Spicenut schreef:Ja....denk ik zelf ook! Maar pffff, wat geeft het een frustratie!