Paard blijkt ouder, wat te doen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 19:54

dide schreef:
Misschien is de leeftijd niet ontzettend goed te schatten, maar ik vind het persoonlijk nogal een verschil. En nogmaals nuage het is verplicht (absoluut niet rot bedoeld), ik heb inderdaad geen bevestiging daarvan.

Ik wel ;)

Nuage

Re: Paard blijkt ouder, wat te doen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 19:57

Oké en nu?

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 19:59

Wat we nu doen mag ik niet openbaar zeggen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:00

mag ik dan vragen waarom je begint hier over het gebeurt meer. dat is bekend en ook bij de andere stamboeken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 20:02

Wat is bekend?
Ik heb het over verhalen en ervaringen uit de 1e hand die ik naar aanleiding van heb ontvangen. Niet viavia.

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:04

Waarschijnlijk gebeurt het wel meer maar dat is toch geen rede om het in de doofpot te stoppen?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:04

die verhalen en ervaringen uit de eerste hand. als je niet de rest verteld ben je hier eigenlijk alleen aan het stoken naar de enigste naam die genoemd wordt, namelijk het ICS. Dat de namen wegblijven keurig maar dan wel eigenlijk alle namen dus ook dat van het stamboek.

Maar het vervolgproces zou ook nu netjes zijn om te melden

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 20:06

Vervolgproces komt er dan ook zeker wel te staan.
Dat het niet netjes is om namen te noemen interesseert mij niet. Ik heb de naam van de tot nu toe gebleken onschuldige weggehaald. ICS is schuldig, al dan niet moedwillig (zal mij hier niet over uitlaten)

Ik kan nu nog niks over het vervolgprocess vertellen. Heel simpel.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 20:07

dide schreef:
Waarschijnlijk gebeurt het wel meer maar dat is toch geen rede om het in de doofpot te stoppen?

Precies.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:12

Nuage schreef:
En wat wil je bereiken? Het ICS zwart maken?
Want je wilt geen geld terug en ook je paard niet kwijt.
Dan is het dus laster.

Hier snap ik niks van. Ergens is iets fout gegaan, waardoor je een ouder paard hebt gekocht dan je dacht.
En dan mag je dit alleen aanvechten als je iets wil bereiken zoals je geld terug.
Wat is er mis met een stukje gerechtigheid en voorkomen dat het opnieuw gebeurd. Wie weet doet degene die dit heeft gedaan het nu nog steeds. Dan is het toch goed als dit ontdekt wordt en het stop gezet wordt.

Volgens mij is CP er niet op uit om het ICS zwart te maken, maar als het aangetoond is dat hun een steek hebben laten vallen. Dan is het spijtig, maar de waarheid. En voor het ICS ook leerzaam om te weten dat zij dit soort praktijken kunnen bemoeilijken door het chipnummer te checken.

Als ze hier niet bewust aan hebben meegewerkt, dan is het een goede eye opener.
Je bent nooit te oud om te leren en voorkomen is beter dan genezen. Dan zit je soms even op een strafbankje, that's life.

Ik ben blij dat CP er ook werk van maakt, al zal ze er zelf niet beter van worden.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:17

dan zou ze die man in België ook moeten noemen, want daar klopte het al niet evenals dus de mensen ervoor (zoals ik al in mijn stuk had geschreven) Ze is door meerdere mensen opgelicht, ICS heeft een steek laten vallen en daar heeft ze hun op aangesproken, maar om dan dus tegen hun stappen te ondernemen omdat ze fraude hebben gepleegd? Dat is dus laster. Dat wat die Belgische handelaar heeft gedaan is dus verkeerd geweest, jij weet niet hoe hij het allemaal heeft aangeleverd heeft bij het ICS.

Is dus makkelijk om het ICS de schuld te geven en niet naar datgene daarvoor te kijken...

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:17

Grit, als je een bericht plaatst vol met negatieve beweringen over een instantie zonder deze beweringen te onderbouwen met regelgeving of ander bewijs dan is dat laster.
Het enige wat TS heeft aangegeven is dat ze achter de schermen meer info binnenkrijgt en een negatief gesprek heeft gehad met het ICS.

Je mag dit op alle vlakken aanvechten, daar heb je recht op. Maar een topic op bokt is niet hetzelfde als iets aanvechten. Sommige mensen denken dat soms weleens, maar dit is niet zo. En de rechter ziet dat trouwens ook niet zo.

Wat mij betreft is er nu niks bewezen. Hoeveel negatieve verhalen er ook zijn gehoord. Dat is geen bewijs. Het zijn meningen.

Pas op wat je op internet plaatst. That's all I'm saying.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:18

Staan er foto's van hem in het paspoort van de ICS?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:20

En is hij terug te vinden op de ICS online stamboom?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:22

Heb hem gevonden. Hij is opgenomen door ICS Ierland en er staat geen foto bij.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 20:22

ik heb contact gehad met oa ook de PVE zo weet ik ook het 1 en ander maar ga niet alles openbaar maken.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 20:22

Nuage schreef:

En dat is hem dus niet ;)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:24

cp112 schreef:
ik heb contact gehad met oa ook de PVE zo weet ik ook het 1 en ander maar ga niet alles openbaar maken.

Je hoeft niet alles openbaar te maken, behalve als je wel de schuldige wilt aanwijzen.
Nu zeg je eigenlijk "Zij hebben het gedaan maar ik zeg niet hoe ik dat weet"

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:24

Ik vind ook dat je grove uitspraken doet CP. Zou daar toch wat voorzichtiger mee zijn..

Daarnaast is er nog zoiets als 'eigen verantwoordelijkheid' en 'onderzoeksplicht' van de koper. Je koopt toch ook geen auto zonder onder de kap te kijken? Zéker bij Tinkers, waarin al veel gesjoemeld wordt en jonge dieren als ouder en vice versa worden verkocht. Dat wat de Tinkers betreft, maar bij élk paard wat je koopt zou je een keuring moeten laten doen. Verkopers kun je niet op hun blauwe ogen vertrouwen, en er worden fouten gemaakt.

Dus ja, ergens in de lijn van kopers en verkopers zijn fouten gemaakt, maar ik vind niet dat je de gebeten hond moet spelen als je zelf niet aan je eigen onderzoeksplicht hebt voldaan :)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:25

cp112 schreef:
Nuage schreef:

En dat is hem dus niet ;)

Dus hij staat helemaal niet in de online stamboom?

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:30

ja een andere flanagan staat er niet, alleen die met die geboortedatum, of hij moet daar ook met een andere naam ingeschreven zijn? Dus hoe weet je dat hij dat niet is? Er staat geen foto bij?

hermes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:46

Door het starten van een los topic met als opruiende titel "de verhalen over het ICS" laat je het doen overkomen alsof het de schuld is van het ICS dat jij een paard hebt gekocht die veel ouder is dan jij dacht.
Er is natuurlijk altijd zoiets als onderzoeksplicht en het is bijzonder onverstandig om een paard te kopen zonder deze door een DA te laten keuren.
Het kan best zijn dat het ICS in dit geval niet echt handig heeft gehandeld maar ook dat verhaal lezen wij nu van 1 kant (namelijk jouw kant) en kan je in twijfel trekken.

Het is dus wel makkelijk om hoog van de toren te blazen en iedereen de schuld te geven van iets waar je misschien zelf ook een behoorlijk groot aandeel in hebt? (jij hebt er namelijk zelf voor gekozen om een ongekeurd paard te kopen). }:0

Bovendien vind ik het behoorlijk opvallend dat jij voornamelijk met je vinger naar het ICS wijst en niet zozeer naar de vorige eigenaren; niet zo raar dus dat mensen die het nodig vinden het ICS te verdedigen nu voor het ICS in de bres springen, wat ik nu eigenlijk ook doe terwijl ik verder geen connecties heb bij het ICS.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-09 20:50

De vorige eigenaren waar ik contact mee heb hebben hier niks mee te maken.

@Bianca, dat is zijn naam ook niet dus logisch dat hij er niet in voorkomt.

Ik weet genoeg en vind het daarom ook niet gek dat hij niet op Inet met het stamboek op de site staat ;) Ik weet genoeg namen wie ik wel en niet moet hebben en sta een sterke zaak. Als er iets gebeurd wordt het vast wel door de ICS'ers gemerkt.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:52

Ik snap de weerstand niet zo goed tegen deze zoektocht. Ook al ben je zelf misschien naief geweest, ik zie het nut er wel van in. In de beginpost staat dat ze tips kan gebruiken hoe ze dit moet aanpakken. Niet dat ze een stamboek onderuit wil halen.

En natuurlijk mag je geen uitspraken doen die een instantie in een slecht daglicht zetten, als dit niet zeker is. Maar ik dacht te lezen dat het aantoonbaar is dat er een fout is gemaakt. En als er dan reactie op reactie op reactie komt, dan gaat een topic een bepaalde kant op, daar werken alle posters even hard aan mee.

En wat betreft de "eigen schuld". Dat vind ik in deze los staan van iemand die met kwade opzet iets heeft gedaan. CP heeft de verwachtingen qua geld terug krijgen al bijgesteld. Ik vind ook niet dat ze een slachtofferrol aan neemt. Ik zou ook pissig zijn als ik hierachter zou komen en zou het ook uit willen zoeken.

Maar aangezien ik verder geen "nuttige" bijdrage kan leveren aan de oplossing hiervan, beperk ik mij tot het meelezen. Want ik ben wel heel benieuwd wat hier uit komt. Of zoiets te traceren valt, of je dit zo gemakkelijk ongestraft kunt doen enz. En dan maakt mij het niet uit wie "de schuldige" is.

Edit; Ik lees net iets over een ander topic in het bericht van hermes. Dat topic ken ik niet, misschien veranderd dit het een en ander. Maar ik ga me houden aan mijn bovenstaande voornemen; alleen meelezen!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-09 20:57

De enige die hier fout geweest is, is het ICS. Die hadden toen de aanvraag voor een paspoort kwam, moeten zien dat er al een levensnummer was voor het paard met dit chipnummer, en de aanvrager door moeten verwijzen naar het fjordenstamboek. Dit is een van de taken van een stamboek!

Of het paspoort 'kwijt geraakt is' of het paard verkocht is zonder paspoort, dat maakt niets uit. Dit paard had nooit en te nimmer een ICS paspoort mogen krijgen.

En sommige hier kunnen toch echt niet menen dat je als koper als je een paard koopt waar een paspoort bij zit, waarvan het chipnummer klopt, je niet aan je onderzoeksplicht voldaan hebt?