ervaring halen E-Rijbewijs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: ervaring halen E-Rijbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:51

Ligt aan je rijschool. Ik rijd met een een-assige aanhanger van 6,11 meter lang. Volgens mij is dit ongeveer de standaard maat. Ik vind 2 uur les al lang, maar goed ik ben het rijden nu ook helemaal beu.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:01

ik heb de instructeur ook vriendelijk verzocht om terug te rijden toen ik eenmaal geslaagd was, ik was het zooo zat XD

mijn aanhanger was 6,09m lang.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:02

moonprayer schreef:
ik heb de instructeur ook vriendelijk verzocht om terug te rijden toen ik eenmaal geslaagd was, ik was het zooo zat XD

mijn aanhanger was 6,09m lang.

Bij welke rijschool heb jij het gehaald en wat was je ongeveer kwijt in totaal?

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:04

in oudeschoot.
autorijschool Hofma.
was ca. 450 euro kwijt voor de dag opleiding.

wel een heerlijke auto onder mijn kont gekregen, met lessen ben ik per ongeluk een paar keer in de 2 opgetrokken vanuit stilstand...wat eigenlijk niet kan met kar. maar die vele pk's trokken me moeiteloos weg.

een of andere blitse volvo met 6 versnellingen.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:06

Oke bedankt, ga ik die morgen gelijk even bellen! Dat is hier toch vlakbij :D

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:11

ik heb mijn E gehaald bij blom en was echt super!! super fijne auto met automaat :) had een dagopleiding gehad was wel vermoeiend mar ging heel goed! alleen ben ik de 1e keer gezakt door de eximinator... in het gesprekje zei die al ooo je hebt pas een maand je rijbewijs... en ja toen wist ik het wel. er ging gewoon niets fout en had nog beter gekeken dan met het lessen en hij zei ja je hebt nog wat weinig gespiegelt. nou dat was gewoon niet waar ;)

2e x 2 uurtjes gelest omdat het de vorige keer ook gewoon goed ging en was nu meteen geslaagd ging super! ik vind dat echt wel een fijne rijschool!

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:43

Bij Blom zie ik geen prijzen meer staan??
Ik wil mijn E ook al een tijdje halen maar durf geen afspraak te maken haha vind lessen gewoon niet leuk! Ik zal toch zeker ook geen dagcursus doen, ben het na een uurtje flink zat in de auto en met lessen was dat nog veel erger..:)

Waarschijnlijk wil ik dan de lesse verspreiden..maar moet eerst over mijn afspraakmaakdrempel..:P

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 20:59

gewoon bellen!! volges mij kost blom iets van 600 euro voor een hele dag incl. alles, ook eten enzo

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:16

Dat kun je echt veel goedkoper krijgen!

Summertjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:20

kan ook goed goedkoper zijn geweest hoor dat weet ik niet!

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:27

Volgens mij is het wel rond die prijs hoor, maar bij een kleinere rijschool die tevens toch goed aan geschreven staat is de prijs vaak wat minder :)

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:38

ligt denk ik ook aan de omgeving. Hier in de randstad betaal je meer dan in het noorden..

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-09 21:39

Ja dat klopt :)!

biancavos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-09 21:51

Ik betaal 625 voor 8,5 uur les en examen..Woon ook in de randstad.

Mariss19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 00:17

ik ga binnekort ook een poging wagen
wij hebben een eigen trailer,dus vind het beetje zonde dat ik daar niet mee kan rijden
heb nu bijna een jaar mijn B rijbewijs dus zit allemaal nog vers in m'n geheugen
Heb alleen een vreselijke hekel aan achteruit rijden,dus dat zal wel moeilijk worden

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 10:44

Moet morgen de hele dag lessen (blegh met dat warme weer!!) en vrijdag om 11.40 afrijden... ben best wel zenuwachtig zeg!
Dat achteruit rijden daar maak ik me niet zo druk om, het moeilijkst is gewoon het "meerijden" met alle verkeer en het heeel ver vooruit kijken zodat je geen kruisingen blokkeerd en het kijkenkijkenkijken en nog is kijken. Oh ja en het NIET raken van stoepranden haha.. valt ook nog niet mee.
Heb al 2 uur les gehad, moest echt door van die supersmalle straatjes rijden waar je normaal nooit zal komen met een paardentrailer... maar goed dat boeit je examinator natuurlijk niet ;) Heb voor mijn idee wel heel betaald, lees hier toch veel lagere prijzen maar goed is nu al betaald dus helaas pindakaas ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:00

@AronenLoutje: Alvast heel veel succes :D! Idd, examinatoren pakken expres de smalle en drukke straatjes naar het schijnt. Dit om te kijken of je wel goed beseft dat je niet zomaar ff langs een fietser kan rijden, en het kijken is ook belangrijk. Ook al kom je er nooit met een paardentrailer kan je natuurlijk ook met een andere aanhanger juist wel daar moeten komen is hun denkwijze :=

Ik ben inmiddels ook weer wat verder met lessen. Echt apart, als ik achteruit moet insteken laat mijn instructeur me helemaal zelf alles doen om te kijken of ik het nog weet. Het gaan dan ook vlekkeloos en kan zo de trailer insteken. Maar zodra hij een beetje mee gaat helpen als ik het nog eens over moet doen om het nog iets beter te krijgen kan ik het ineens niet meer? :') Ben blij dat je het maar 1 keer hoeft te doen tijdens je examen en dat een examinator lekker z'n mond houd :+

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 11:05

Ik heb hem vorige week gehaald, 6 uur les en 45 minuten examen als het kwartje is gevallen heb je niet zoveel les nodig, je kunt immers al auto rijden :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 13:49

*\o/* *\o/* *\o/*

Ik mag eindelijk mee praten haha.

Vandaag mijn B gehaald, en nu al een datum voor mijn E :P
29 Augustus om 11 uur moet ik daarvoor afrijden.

Volgende week Intake, := En dan kijken hoeveel lessen.

HT2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:40

Spannend dat je voor je E opgaat. Nadat ik mijn B rijbewijs gehaald heb wilde mijn ouders destijds dat ik voor E door ging. Ik heb dat in 1 dag gedaan (3x2 uren les met theoriepauzes en dan examen). Ik heb destijds thuis hard geoeffend met aanhanger. Ook gelijk de 1e keer geslaagd, al had ik een erg makkelijke examinator.

Voor mijn vrachwagenrijbewijs ben ik langer bezig geweest, dat waren 10 lessen a 2 uur. Net voor mijn zwangerschapsverlof heeft mijn instructeur mij er tussen gepropt voor een examen omdat hij bang was dat het na de bevalling het erbij zou blijven :o

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:42

Heel veel succes voor degene die nog op moeten!! :) Heb me wel al opgegeven, maar helaas nog geen datum!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:46

Wat balen dat je het nog niet weet?

Ideale rijschool hier gelukkig!
Ik belde vandaag dat ik snel wilde afrijden !
En kon kiezen uit datums in Augustus, en volgende week Intake pas :j.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:46

ohw ja E, moet ik ook nog steeds doen :o. Ik ga morgen een afspraak maken, goed dat ik dit topic zie, stok achter de deur.

De rijschool hier om de hoek is niet zo duur als de prijzen hierboven genoemd?

Pakket 1 ; 1 uur intake + 3 uur dag examen aansluitend examen € 410,-
Pakket 2 ; 1 uur intake + 2 uur + 3 uur dag examen aansluitend examen € 510,- <
Pakket 3 ; 1 uur intake + 2 maal 2 uur + 3 uur dag examen aansluitend examen € 610,-
Alle prijzen zijn INCLUSIEF. 19% BTW en eigen verklaring(€ 20,45)
Bedrijven maar ook particulieren die 5 of meer personen opgeven geven wij 5% korting over gehele factuur!
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 15-07-09 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:48

Het zou eigenlijk in week 34 kunnen, maar dan ben ik zelf weg en heb ze daar een mailtje over gestuurd... Alleen nog geen reactie! Ze zullen vast meer te doen hebben, bekende rijschool voor velen hier dus komt wel goed :)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 20:55

Ik heb morgenvroeg (8uur) mijn intake-les en moet op 6 augustus afrijden. Wel handige tip van het sturen met 2 handen, dat is iets wat ik allang niet meer altijd doe...