Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Fairyfoster schreef:Klopt wat je zegt, maar bij het vaststellen van de basis waarde heb je toch nog enige vrijheid? En de aanvullende verzekeringen ook?
Fairyfoster schreef:Dus als je het wel belangrijk vind dat de kosten voor een DA zijn verzekerd en het minder belangrijk vind hoeveel je terug krijgt bij overlijden, zou je je paardje dus voor een wat mindere aanschafwaarde kunnen laten verzekeren, waardoor de kosten van de verzekering wellicht iets lager zijn.
Fairyfoster schreef:Dus als je het wel belangrijk vind dat de kosten voor een DA zijn verzekerd en het minder belangrijk vind hoeveel je terug krijgt bij overlijden, zou je je paardje dus voor een wat mindere aanschafwaarde kunnen laten verzekeren, waardoor de kosten van de verzekering wellicht iets lager zijn.
Fairyfoster schreef:klopt, maar een helehoop mensen zijn ook al blij als ze de kosten tot bijvoorbeeld € 2000,- vergoed krijgen. En daardoor sneller de keuze kunnen maken een DA in te schakelen.
Fairyfoster schreef:klopt, maar een helehoop mensen zijn ook al blij als ze de kosten tot bijvoorbeeld € 2000,- vergoed krijgen. En daardoor sneller de keuze kunnen maken een DA in te schakelen.
of had ik het verkeerd uitgelegd?
. 
malih schreef:Wat ik begrepen heb, maakt hey niet uit of ik me paard nu voor 1000 3000 of 12.000 euro verzeker. Ik kan maximaal jaarlijks 4500 of 5000 euro vergoed krijgen (licht aan de verzekering)
en een eigen risico van 50 euro (Was geloof ik bij hippo zorg)
erleyne schreef:Ik kies bewust voor niet verzekeren. Als het nodig ( en paardwaardig is! ) dan wordt het paard behandeld, op mijn voorwaarden, op mijn kosten. Ik heb zeer slechte ervaringen met de bereidheid van uitbetalen van een bepaalde verzekering, sindsdien heb ik alleen een paard als ik ruim kan voorzien in alle mogelijke bijkomende kosten d.m.v. een eigen spaarrekening.
Mijn veeartskosten zijn een lachtertje vergeleken bij de andere kosten die ik jaarlijks maak voor mijn paard, zelfs nu hij afgelopen jaar zwaar geblesseerd en meerdere malen behandeld is.
ikke schreef:Fairyfoster schreef:klopt, maar een helehoop mensen zijn ook al blij als ze de kosten tot bijvoorbeeld € 2000,- vergoed krijgen. En daardoor sneller de keuze kunnen maken een DA in te schakelen.
Wil je daarmee suggeren dat mensen anders onterecht voor euthanasie zouden kiezen?
Waarom MOET een paard er altijd maar, koste wat kost, doorheen gehaald worden?
Zou het in bepaalde gevallen, met name bij zware koliek, niet in het belang van het paard kunnen zijn om hem maar te laten gaan?
Weet je, het kan altijd erger en het kan altijd meer kosten, maar alles wat het je minder kost is mooi meegenomen! Waratje schreef:Fairyfoster schreef:klopt, maar een helehoop mensen zijn ook al blij als ze de kosten tot bijvoorbeeld € 2000,- vergoed krijgen. En daardoor sneller de keuze kunnen maken een DA in te schakelen.
En stel dan dat je in de lente voor die koliekoperatie komt te staan van 4000 euro (zie elders in dit topic, ik ga er maar even vanuit dat dat klopt) en paard komt door de operatie heen en krijgt dan in de herfst een klap waardoor hij zijn griffelbeentje breekt (zie ook elders in dit topic), dan kun je dus bij een paard van 2000 euro alvast 2000 euro neertellen voor die koliekoperatie en dan alle kosten van dat gebroken griffelbeentje helemaal zelf ophoesten, want je was al over je jaarlimiet heen.....
Wat mij betreft komt de DA wanneer hij nodig is en per geval zal ik inschatten wat de kansen op voldoende herstel (voor het paard zelf) zijn. Koliekoperaties hebben meestal geen heel geweldige prognose, als het paard door de operatie zelf komt, heb je alsnog grote kans dat ze daarna aan een complicatie of zo gaan.
Fairyfoster schreef:ikke schreef:Wil je daarmee suggeren dat mensen anders onterecht voor euthanasie zouden kiezen?
Waarom MOET een paard er altijd maar, koste wat kost, doorheen gehaald worden?
Zou het in bepaalde gevallen, met name bij zware koliek, niet in het belang van het paard kunnen zijn om hem maar te laten gaan?
Waar haal je de onzin vandaan dat ik dat suggereerWeet je, het kan altijd erger en het kan altijd meer kosten, maar alles wat het je minder kost is mooi meegenomen!
Ragdollcat schreef:Gerize: ik heb helemaal nooit een dierenartsrekening van 1000 euro gehad, het waren steeds maar kleine dingetjes, dus ik snap niet waar je het vandaan haalt hihiof had ik het verkeerd uitgelegd?
Ik bedoel met 250 eigen risico is dat van toen ik nog een paardenverzekering had, dat als elke keer een dierenartsbezoek maar tot 250 euro komt je dat zelf betaald (eigen risico) komt het daarboven dan kan je het gaan declareren bij de verzekering.
En dat schiet niet op, want meestal zijn het maar kleine dingetjes dus je betaald steeds zelf de dierenartskosten.
Ik hoop dat je het nu snapt van wat ik bedoel.