Maand na verkoop, keuring nog geldig?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:30

He gadverdamme :\ Heel veel succes ermee,
Waarschijnlijk was hij inderaad bij jou nog goed, want bij het proefrijden hebben ze niks aan kreupelheid gezien,
en ze hebben hem waarschijnlijk pas laten keuren nadat hij kreupel begon te lopen, (anders hadden ze 'm na een week wel gekeurd, en niet pas na 5 weken)
dus dat is dan waarschijnlijk bij hem begonnen, lijkt me.
Wat een rotsituatie, hopelijk kunnen de DA en advocaat je helpen!

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:33

Hebben ze alleen een klinische of ook een röntgenologische keuring gedaan?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:35

Moeilijk.. Ik ga dit even volgen, ik ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen.
Verder heb ik geen kennis over dit soort dingen, dus ik laat dat over aan iemand die dat wel weet.

wednesday

Re: Maand na verkoop, keuring nog geldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 15:46

Maar kreupel is toch zeer breed ? Is het tijdelijk? Is het artrose of iets dergelijks? Op basis van meer informatie kan je toch te weten komen of het paard dat al eerder had (maar misschien nog niet echt kreupel erop) of dat het van overbelasting komt.
Ik ben benieuwd voor de uitslag! Ik kan begrijpen dat het voor jou echt een hel is! Jouw eerste veulentje in vol vertrouwen verkocht en dan krijg je zoiets te horen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:13

Jeetje toch wel.. erg vervelend allemaal :(

Hoop dat het snel over is.. maar dat gaat denk ik wel even duren met een advocaat.

Ik blijf het volgen :)

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 16:18

En hoe oud is dat paardje?? is dat het jong paardje van je profiel??
Pffff echt geen woorden voor... nu zijn ze wel snel ineens é...
Paard staat kreupel maar het zal misschien wel door hun overtrainen gebeurd zijn.
Eis maar volledige uitleg ook met wat ze hem hebben aangedaan van trainen en werken.

Succes!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:03

jezus, zoals merendeel al zegt, hebben ze het schijnbaar gedaan omdat hij kreupel begon te lopen. zo zie je maar, ALLES op papier zetten en goede afspraken maken. ik hoop dat je bewijs hebt om aan te tonen dat de kreupelheid pas later is begonnen!

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 17:06

Jeetje wat een rotsituatie voor je TS!

Maar (Zal wel dom klinken) het paard stond een aantal maanden stil door een blessure van de TS. Als de mensen die het paard gekocht hebben hem gelijk hebben overtraind is dat toch (hoogst) waarschijnlijk de aanleiding van de kreupelheid en deze trekt dan toch ook weer weg?

TS iig heel veel succes; ik blijf het volgen

lemmens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-09 17:32

Ik weet niet meer dan het feit dat hij kreupel bevonden is aan één kant. Hoe, wat, wanneer: geen idee van.

En inderdaad, vanaf november vorig jaar is er met Diego (bruine paardje in profiel idd), zeer weinig gedaan door een operatie aan mijn voet. Tot november is hij wekelijks getraind geweest in de Rawhide Ranch. Nooit iets gemerkt van pijn of kreupelheid... Na november is hij sporadisch nog wat gelongeerd, maar verder met de andere paarden op de wei.

Ze hebben inderdaad 2 keer proefgereden. Ook daar was geen enkel probleem mee. Ze hebben er toen zelfs mee gedraaft en gegaloppeerd (waar we overigens helemaal niet op getraind hadden, galopperen gebeurde tot dan enkel aan de longe in de bak - maar ze wilde het persé toch proberen). Dus zou echt niet weten waar ze het nu vandaan halen...

Ik hoop dat ik morgen avond iets meer weet van mijn eigen DA en dan zien we wel weer verder. Mentaal is het nu wel zwaar want je piekert er natuurlijk de hele dag over...

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 18:52

Ja dat begrijp ik, je snapt denk ik ook niet waar dit ineens vandaan komt :(...

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:13

na 5 weken het paard kreupel terug brengen is natuurlijk not done, zij kunnen idd van alles met het beesje uitgespookt hebben waar jij geen weet van heb misschien heeft die zich verstapt. "normaal"worden ze alleen bij een verborgen verbrek teruggebracht maar na 5 weken pas laten keuren tja als ze hem kreupel hebben is wel erg makkelijk

stertke verder meid zal voror jezefl idd ook niet makkelijk zijn

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:26

op het keuringsrapport hoord te staan of het een blijvende aandoening is of een tijdelijk iets een paard kan zich imo overal verstappen.
sorry maar blijf het een erg vreemd verhaal vinden en zeker omdat we maar 1 kant van het verhaal hebben. niet dat ik wil beweren dat je liegt of iets dergelijke, maar wie weet heeft het paard daadwerkelijk een gebrek wat die dus al langer heeft gehad maar dat nu naar boven komt bij zware training.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-09 19:32

Ik vind dat sommigen wel een beetje hard oordelen over de koper. Ik kan me best voorstellen dat je als koper ook niet blij bent als je een paard koopt dat na vijf weken kreupel is. Het kan inderdaad zijn dat ze het paard overvraagd hebben, maar dat hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn. Voor hetzelfde geld hebben ze de training wel normaal opgebouwd. Als het paard kreupel is gaan lopen is het logisch dat ze er een dierenarts bijgehaald hebben. Misschien is uit dat onderzoek iets naar voren gekomen waaruit die dierenarts heeft geconcludeerd dat er toch al langer iets mis is met het paard. Dat hoeft helemaal niet iets te zijn wat de verkoper heeft geweten, maar wat er nu pas uit komt. Maar dat is nu allemaal giswerk, want wij hebben geen van allen het rapport van de dierenarts en we weten dus niet wat er mis is, hoe ernstig het is, hoe lang het paard dit al heeft, enz. enz. Ik vind het voor beide partijen erg rot en ik hoop dat ze er in goed overleg uitkomen, want dit is voor zowel de koper als de verkoper niet leuk. TS: sterkte!

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:53

Ts is er nog nieuws?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 14:53

xxriiannee schreef:
Ts is er nog nieuws?

zelfde vraag

lemmens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 17:08

Momenteel nog niks nieuws... Ik heb niks meer gehoord van de kopers. Maar ik vermoed wel dat ik vanaf morgen weer mail of telefoon kan verwachten. Het blijft toch een beetje stressen en ik hoop dan ook dat ik de hele situatie snel achter me kan laten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 18:13

Pfff ik vind het wel raar hor :? mischien dat er gewoon geen klik is tussen eigenaar en paard, en dat toevallig het paard kreupel liep en dat ze d88, oja, we hadden het paard nog niet gekeurd! Ik weet het niet, je hebt rare mensen er tussen zitten! In elk geval ben ik reuze benieuwd hoe dit afloopt!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:15

Jeetje... erg vervelend allemaal..

Vind het maar een vaag verhaal.. mensen konden nog niks kwa rijden en dan nu al een kreupel paard.. beetje raar.. idd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:20

Ik vraag me af hoe het afloopt. Termijn waarbinnen gekeurd moet worden e.d.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:37

Wat een vervelende situatie voor je. Ik heb ooit eens precies hetzelfde meegemaakt: mondeling afgesproken dat als hij niet zou bevallen oid ze hem binnen 2 maanden terug konden brengen. Ze hebben hem ongekeurd gekocht en precies 1 hele dag voordat die 2 maanden waren verlopen bellen ze op dat het paard prima bevalt, maar dat hij stokkreupel is en dat ze de helft van het aankoopbedrag terug willen. (ze wilden het paard houden)..

Hierop zijn we ernaartoe gereden en hebben hem helemaal laten keuren in Utrecht. Hij had atrose (2tje) in zijn voorkogel. Normaal zou hij niet eens worden afgekeurd op een tweetje, maar omdat hij klinisch kreupel was werd hij op dat moment wel afgekeurd.

De mensen wilde hem toch graag houden, maar de helft van het geld terug. Komen we weer bij die mensen op stal, horen we van een stalgenoot: ja vervelend he? Hebben ze hem net, heeft dat paard al zon ongeluk op de wasplaats.. :(

Wij dus heel boos..Uiteindelijk hebben we het paard ingeladen en de mensen het geld min of meer toegegooid...(Dit deden we echter voor het paard, wij stonden in ons recht om het paard daar te laten, maar dat wilden we niet meer gezien hoe die gasten ons hebben behandeld...)Wij hadden gelukkig het geld nog niet uitgegegeven en zijn stal was ook nog niet vol.
Hij is nu 21 en heeft nu pas last sinds hij hoefbevangen is geweest vorig jaar. Heeft al die tijd goed gelopen zonder 1 dag kreupelen. Zelfs weer op concours.

Heb wel geleerd dat of de kopers keuren voor de overdracht, of ze tekenen een overeenkomst dat ze niet hebben gekeurd en dus zelf verantwoordelijk zijn voor eventuele gebreken...geen niet goed geld terug garantie dus...

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 08:48

Wat een vervelende situatie zeg.
Ik hoop dat je gauw wat meer weet want die onzekerheid is ook balen.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:16

tjee ik ben ook wel benieuwd.
wat zal jij in de stress zitten zeg

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:29

wat een rot situatie!! hopelijk loopt het voor jou goed af!! Maar ook voor diego!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 11:36

Get wat een vervelende situatie! Hopelijk loopt het allemaal goed af! Arm paard ook!

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 13:30

Hope dat het goed komt.!!
dat je stresst is logich!
je oude paardje, en dan dit gezeur eromheen, van die mensen!

heel veel sterkte.! en hoop voor je dat het goed uitpakt en snel voorbij is.!