wat zouden jullie doen ? Fjord verkopen voor springpaard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:35

Als iemand het niet met je eens is is dat niet persé gezeur. ;)

En daarom wordt er ook om uitleg gevraagd, zodat men beter weet hoe de situatie voor je is. Niet gelijk zo sputteren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:36

IniminiLover schreef:
tuurlijk doet mij het wat ,,daarom is het zo moeilijk , en met die meisje die er een moord voor doen dat snap ik maar ik ben opgegroeit met paarden op de boerderij enzo en mijn zus heeft dan wel spring paarden , das voor het geval mensen zeggen dat ik een verwend nest ben ..

Och wat zielig nou. :(:)

Ik kan er best inkomen als je hem weg wilt doen omdat de klik er niet is of omdat je hem gewoon eigenlijk niet zo leuk vind.
Maar de hele onzin dat hij weg moet voor een echt springpaard als je zelf nog niet eens redelijk kan springen...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:37

De enigste reacties de de TS waardeerd zijn reacties van mensen die zeggen dat ze haar snappen. De andere mensen zeuren, nou dan heeft ze haar keuze toch al bijna gemaakt?

TS: Léés even, ik heb volgens mij 1 keer gezegt dat ik vind dat het verwend OVERKOMT niet eens dat je het bent. Je moet je niet zo aangevallen voelen zeg :(:)

En voor de 2e keer, wát wil je dan bereiken? tot waar wil je komen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:37

IniminiLover schreef:
MyHorseGirl schreef:
Tja, moeilijk. Hecht je veel waarde aan je fjord? Heb je het er wel voor over om je fjord je verkopen voor een springpaard? Zoals al eerder gezegt, er zijn een aantal mensen hier op bokt die alles met hun fjord doen.. Zoals GinnyBanshee. Zoek haar profiel maar is op met de zoekfunctie...

Ja ik hecht wel veel waarde aan hem ja

Dan is mijn vraag, waarom wil je het dan niet proberen met hem? Waarom geef je hem die kans niet?
Als je zoveel waarde aan hem hecht lijkt het me een prima oplossing om lekker rustig met hem de tijd te nemen om de fijne kneepjes te leren en dáárna te gaan drammen om een beter paard.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:38

Zo ver ik heb begrepen heb je nog nooit een springwedstrijd gereden.

Je moet niet denken dat als jij een springpaard koopt, dat het je dan wel allemaal gaat lukken. Springpaarden zijn over het algemeen paarden met pit. ( Ik heb het over het algemeen, je hebt ook rustige paarden) Je lift niet mee op een paard, maar je moet het sturen, tempo bepalen, goede lijnen rijden. En die dingen kan je prima leren op elke paard, elke ras. Want je hoeft daarvoor niet de hoogte in.

Dus verdiep je eerst in de springsport, ga lekker met je fjord aan de gang. Realiseer je ook wat voor emotionele waarde aan je fjord zit...

maikeltje

Guernica schreef:
IniminiLover schreef:
tuurlijk doet mij het wat ,,daarom is het zo moeilijk , en met die meisje die er een moord voor doen dat snap ik maar ik ben opgegroeit met paarden op de boerderij enzo en mijn zus heeft dan wel spring paarden , das voor het geval mensen zeggen dat ik een verwend nest ben ..

Och wat zielig nou. :(:)

Ik kan er best inkomen als je hem weg wilt doen omdat de klik er niet is of omdat je hem gewoon eigenlijk niet zo leuk vind.
Maar de hele onzin dat hij weg moet voor een echt springpaard als je zelf nog niet eens redelijk kan springen...

Ik denk dat ze meer heeft aan een paard die wat meer springaanleg heeft om het zelf te leren dan met een groene fjord ;)

x_Anne_x

IniminiLover schreef:
Nee, maar jullie snappen mijn hele situatie niet ,, je weet niks van mij en begint steed te zeuren dat ik verwend bent enzo ,z eg zo iets pas als je echt weet wat er speelt ,,

Nee wij snappen de situatie niet. Maar je doet ook geen moeite om die ook maar een klein beetje uit te leggen.
En niemand zeurt. Iedereen geeft keurig zijn mening en adviezen en jij slaat ze allemaal in de wind. Ja op dat moment kom je verwend over.

Pannie

even heel iets anders; als ik het goed lees, heeft jou zus meerdere paarden. Nu dus mijn vraag heeft ze die zelf betaald of ook van ouders gehad? anders is het in mijn ogen heel krom dat jij je fjord die je notabene van je opa hebt gehad weg moet doen voor een ander paard terwijl je zus er wel meerdere heeft..? Imo vind ik dat niet fair van jou ouders.. Als jou zus ze wel zelf heeft gekocht dan heb ik niets gezegd :=

Dekloktikt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:39

_Micha_ schreef:
De enigste reacties de de TS waardeerd zijn reacties van mensen die zeggen dat ze haar snappen. De andere mensen zeuren, nou dan heeft ze haar keuze toch al bijna gemaakt?

TS: Léés even, ik heb volgens mij 1 keer gezegt dat ik vind dat het verwend OVERKOMT niet eens dat je het bent. Je moet je niet zo aangevallen voelen zeg :(:)

En voor de 2e keer, wát wil je dan bereiken? tot waar wil je komen?

dat snappen heeft niks te maken met keuzes, juist niet. We snappen dat het een moeilijke keuze voor de moet zijn omdat ze een band heeft met de fjord maar eigenlijk iets anders wil. Terwijl ze de fjord ook niet kwijt wilt. ;)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:42

Heeft ook niets met keuzes te maken, maar de reacties die worden gegeven door mensen die zeggen dat ze (misschien) de fjord beter kan verkopen worden gewaardeerd.
De rest zeurt, wat IMO helemaal niet waar is de rest geeft ook advies.
Daaruit maak ik op dat ze alleen die reacties wil horen en dus meer genijgt is naar het verkopen van haar fjord

Edit: toevoeging
Laatst bijgewerkt door _Micha_ op 18-02-09 00:42, in het totaal 1 keer bewerkt

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:42

Pannie schreef:
even heel iets anders; als ik het goed lees, heeft jou zus meerdere paarden. Nu dus mijn vraag heeft ze die zelf betaald of ook van ouders gehad? anders is het in mijn ogen heel krom dat jij je fjord die je notabene van je opa hebt gehad weg moet doen voor een ander paard terwijl je zus er wel meerdere heeft..? Imo vind ik dat niet fair van jou ouders.. Als jou zus ze wel zelf heeft gekocht dan heb ik niets gezegd :=

uhm mijn zus heeft haar pony verkocht en daarvoor paardjes weer gekocht , omdat ze ook niks aan de pony's had vandaar ,,

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:43

Yinka schreef:
Zo ver ik heb begrepen heb je nog nooit een springwedstrijd gereden.

Je moet niet denken dat als jij een springpaard koopt, dat het je dan wel allemaal gaat lukken. Springpaarden zijn over het algemeen paarden met pit. ( Ik heb het over het algemeen, je hebt ook rustige paarden) Je lift niet mee op een paard, maar je moet het sturen, tempo bepalen, goede lijnen rijden. En die dingen kan je prima leren op elke paard, elke ras. Want je hoeft daarvoor niet de hoogte in.

Dus verdiep je eerst in de springsport, ga lekker met je fjord aan de gang. Realiseer je ook wat voor emotionele waarde aan je fjord zit...

die spring sport weet ik wel , ik loop wel op stallen ,, Ja , oke ,

Nexus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:44

Citaat:
...omdat ze ook niks aan de pony's had...

Dat geeft wel aan hoe je erover denkt lijkt mij...
Als je vindt dat je niets aan je fjord hebt, dan zou ik hem maar verkopen aan iemand die hem wel helemaal ziet zitten.
Laatst bijgewerkt door Nexus op 18-02-09 00:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:44

@ Alle mensen die vinden dat ze de Fjord maar moet houden en blijkbaar ondankbaar, respectloos en verwend is omdat ze twijfelt of die wel bij haar past:

Wat voor paard zouden jullie iemand aanraden die graag wil springen, maar daar nog niet heel veel ervaring mee heeft?
Een 4 jarige Fjord?
Ik zou dan toch voor een wat ouder, braaf paard gaan. Dat al wat ervaring heeft, netjes springt.

Maar ik zal wel gek zijn :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:45

Tja, het is gewoon allemaal een vooroordeel over de fjord.
Nou zijn fjorden ook niet rasechte springwezens maar ze kunnen wel degelijk wat, en het is echt niet zo dat jij op je huidige niveau te goed bent voor een fjord.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:45

x_Anne_x schreef:
IniminiLover schreef:
Nee, maar jullie snappen mijn hele situatie niet ,, je weet niks van mij en begint steed te zeuren dat ik verwend bent enzo ,z eg zo iets pas als je echt weet wat er speelt ,,

Nee wij snappen de situatie niet. Maar je doet ook geen moeite om die ook maar een klein beetje uit te leggen.
En niemand zeurt. Iedereen geeft keurig zijn mening en adviezen en jij slaat ze allemaal in de wind. Ja op dat moment kom je verwend over.

Als ik iets zeg hebben een paar wel weer veel commetaar , vind je het gek dan

Vue

Re: wat zouden jullie doen ? Fjord verkopen voor springpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:45

Ja, daar is het een forum voor meid.
Maar nou heb je nog niet echt antwoord gegeven op de vragen die ze stellen.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:46

Het gaat niet om t feit dat ze de fjord weg wil doen. Maar de manier waarop. En de manier waarop ze reageerd op mensen die zeggen dat ze hem moet houden.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:47

Vue schreef:

o uhm wat vroeg je dan ? :P

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:47

IniminiLover schreef:

Dat is geen commentaar. Maar een reactie. Alleen blijkbaar geen reactie die jij horen wilt.

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:47

x_Anne_x schreef:
Het gaat niet om t feit dat ze de fjord weg wil doen. Maar de manier waarop. En de manier waarop ze reageerd op mensen die zeggen dat ze hem moet houden.

Nou hier ga ik niet meer tegen in !!

IniminiLover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 00:48

x_Anne_x schreef:
IniminiLover schreef:

Dat is geen commentaar. Maar een reactie. Alleen blijkbaar geen reactie die jij horen wilt.

Oke als jij het zegt :Y)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 00:48

Guernica schreef:
Tja, het is gewoon allemaal een vooroordeel over de fjord.
Nou zijn fjorden ook niet rasechte springwezens maar ze kunnen wel degelijk wat, en het is echt niet zo dat jij op je huidige niveau te goed bent voor een fjord.

Maar het zou mijn keuze niet zijn als ik wilde springen. En TS wil springen :+

x_Anne_x

IniminiLover schreef:
Vue schreef:

o uhm wat vroeg je dan ? :P

Er is meerdere keren gevraagd wat jij verstaat onder verder komen.

L? M? Z? Olympische spelen?

_Micha_

Renza: Maar het is niet het geval dat ze een paard gaat kopen ze heeft er al een. En dan denk ik weer roeien met de middelen die je hebt, wie zegt dat het fjordje niet super kan springen?

Vue: i agree, nog steeds geen antwoord gehad op mijn vraag hoever je wil komen en er is ook nog geen antwoord gegeven op de vraag of je zus de pony's wel zelf heeft betaald.