Wat is een goede trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liinsjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:09

wij hebben een hotra jumper ook erg fijn ding :D

Marjan1984

Re: Wat is een goede trailer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-09 16:13

Ik heb een 1,5 paards trailer van Henra.
Super fijne, degelijke trailer en hele goede service van Henra. Hebben een aantal dingen extra gedaan, zonder kosten. Super gewoon.
Heb wel wat extra's erin, zoals zadelkamer in de deur, klimlatten op de klep, trapbescherming, alluminiumvloer etc.

Helmaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 09:38

Ik ben uit mijn keuze gekomen!!
Ik heb gister een Thiel Pico besteld!!

Ik kan niet wachten tot hij er is!!! :D Dan kan ik eindelijk met mijn paardje op pad!! :D

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:09

Super interessant topic, ben ook met een 1,5 paards, houten trailer zonder zadelkamer bezig. Moet nu weg, wordt vervolgd

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:14

wij hebben afgelopen jaar een atec XL gekocht, lekker ruim
expres geen zadelkamer erin, omdat we toch een patrol wagon hebben. houd van ruimte in de trailer. ook express geen polyetser genomen want stel daar gaat ieta aan kapot, kan je het niet zo snel vervangen als bv een zijwand van een houten trailer
weg ligging is super ( ok staat ook een tank van een auto voor)

enigste nadeel.
moet zo wennen aan die extra cm hahaha

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:30

stalnijmegen schreef:
wij hebben afgelopen jaar een atec XL gekocht, lekker ruim
expres geen zadelkamer erin, omdat we toch een patrol wagon hebben. houd van ruimte in de trailer. ook express geen polyetser genomen want stel daar gaat ieta aan kapot, kan je het niet zo snel vervangen als bv een zijwand van een houten trailer
weg ligging is super ( ok staat ook een tank van een auto voor)

enigste nadeel.
moet zo wennen aan die extra cm hahaha

heb je een foto?

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:46

zie profiel

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 15:53

stalnijmegen schreef:
zie profiel

Ziet er goed uit
1 vraag vind je het niet irritant dat je aan het einde een zwarte rand hebt (waar je verlichting in zit)
Hier kun je niet doorheen kijken vanuit je spiegels dus heb je een grotere dode hoek

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-09 16:25

ja dat is ook nog een stipje bij negatief..
Ik kan dus niks achter me zien, het is dicht.
het went dat wel, maar ik stoor me er meer aan als mijn vriend.
het was een extra optie waarvan wij igenlijk te snel hebben gezegd ja doe maar

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 09:42

goed dat je het zegt. Leek me wel mooi, maar had nog niet over dit nadeel nagedacht!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 12:03

ben op het ogenblik ook op jacht, mijn wensenlijstje is als volgt;

1,5 paards
zadelkamer
alucomb vloer of geheel aluminium
aluminium opbouw of volpolyester

Ik weet het, veel noten op mijn zang, maar ik heb geen zin meer in rotte bodems of wanden. ;)

heb vorige week rondje nederland gehad en een hoop trailers bekeken. Over het algemeen, qua prijs zitten ze allemaal bijelkaar op de XXtrail na en de keus is dus eigenlijk erg moeilijk.

Wat mij opviel;
Aluminium trailers
XXTrail, de goedkoopste van het stel, maar daar is dan ook alles mee gezegd, afwerking is prut en er zitten gekke dingen in, bijv lampje op ooghoogte van het paard en een houten zadelkamer in een alu trailer. Bij een dealer zagen we een nieuwe trailer staat waar de schroefjes al aan het roesten waren en in de kitnaden zaten al scheuren.
Humbauer, mooie trailer, alleen vraag ik me af of er wel een zadel past in de zadelkamer. Die erg krap.
Böckmann, met de huidige prijs en optiepakket heel veel trailer voor je geld, zonder zadelkamer zou ik hier zeker voor gaan. Echter de zadelkamer in een 1,5 paards trailer is alleen van binnenuit benaderbaar en vrij klein. Zadelsteun zit aan het deurtje en ik ben bang dat die wegdraait als ik het zadel erop wil leggen.
Blomert, degelijke trailer, mooie grote zadelkamer, zag er goed uit.
Weijer, degelijke trailer, jammer dat de gasveer niet is weggewerkt in de stijlen van de achterklep, wat bij de andere wel het geval was, daarnaast hebben zij als enige maar een gasveer, de andere allemaal 2.

Polyester
Thiel, mooie trailer, 15 jaar garantie op de bodem, zadelkamer alleen bereikbaar van binnenuit.
Atec, gestroomlijnt, ruime zadelkamer, erg aan de prijs en volgens dealer kon je dan beter de weijer kopen, die was toch degelijker.

Goede tip hierboven over die dichte achterstijlen, dit vond ik mooi van de Humbauer, deze zijn helemaal weggewerkt in gepoedercoat plaatstaal. Maar uit de berichten hierboven blijkt dat mooi en praktisch niet altijd hand in hand gaan.

robin89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 15:54

Hii!!
Ik zou een Ifor Williams aanbevelen. Die heb ik namelijk zelf ook.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:13

is ook zeker een mooie trailer, maar ik ben zeker \niet te vreden over de bevesteging vh tussenschot.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:19

alleen een beetje aan de zware kant, met andere woorden, ik mag de Ifor wel trekken, maar moet mijn paard thuis blijven ;)

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:27

nee, na gewichten hoef ik gelukkig niet te kijken..
maar dat systeem dat je met een 2 paards ook voor kan uitlade, en dus je schot schuin moet zetten, daar zit de fout...
die deurtjes/schotten zitten niet geborgen, heb er eens eentje onder zien liggen nadat hij vervelend was op de wagen, en hij kreeg het vor elkaar dat dat deurtje/schot op hem kwam...

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:06

stalnijmegen schreef:
nee, na gewichten hoef ik gelukkig niet te kijken..
maar dat systeem dat je met een 2 paards ook voor kan uitlade, en dus je schot schuin moet zetten, daar zit de fout...
die deurtjes/schotten zitten niet geborgen, heb er eens eentje onder zien liggen nadat hij vervelend was op de wagen, en hij kreeg het vor elkaar dat dat deurtje/schot op hem kwam...

Ik zie dat je HOTRA nog niet bekeken hebt
http://www.hotra.nl/index.php?hoofd_id= ... e=cmspages
Wij hebben dan een mentrailer gekocht maar we hebben een kunststof bodem.
Kunststof schijnt beter te zijn dan aluminium maar ik heb hem nog maar 3 maanden dus weet niet of het klopt.
Maar rotten doet het zeker niet.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:22

Ik heb 2 maanden geleden een nieuwe Atec Centaurus gekocht, 1.5 paards. Polyester kap en front, houten zijwanden.
Ik heb minipaarden en Welshjes, dus een echte minipaardentrailer was geen optie voor mij. Ik ging aanvankelijk voor de Thiel Pico, maar heb erin gestaan en ik had er niet echt een fijn gevoel bij, voor de paarden die ik heb dan.
Er is een veehekje in gemaakt, onder de bilstang, helemaal perfekt. Op de show kunnen de kleintjes lekker los op de trailer staan met de klep naar beneden. Hij ligt erg vast achter de auto en rijdt gemakkelijk.
De trailer heeft 2 verzorgingsdeuren (erg praktisch!!) en ziet er als extraatje erg fraai uit.
Wij hebben onze trailer bij Vollebregt in Berkel en Rodenrijs gekocht naar volle tevredenheid.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 23:51

Afbeelding

Ik heb net deze trailer gekocht. De Blomert Nairobi. Ik moest voor mijn paard een trailer hebben met wat hoogte, mijn huidige trailer was wat te laag voor hem. Deze trailer vond ik qua prijs kwaliteit verhouding de beste optie voor mij. Ik heb ´m besteld met alu bodem en een zadelkamer :Y) Eind september komt ie.

Ik viel gewoon gelijk voor deze trailer, goede kwaliteit en mooi afgewerkt. Standaard gewoon een erg complete trailer.

Atec, Humbauer, Weijer en XXtrail vielen voor mij direct af. Ifor te zwaar, te duur en niet mooi. Bockman leek me leuk, maar was aan de prijs en ik heb niet het gevoel dat een merk als Blomert daar aan onderdoet. Polyester was me even te duur en ik weet niet of het wel praktisch is.

@ingvdh: Blomert heeft een aantal mooie volpolyesther modellen waar je een alu bodem in kan bestellen. De Rubin vind ik het mooiste.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:40

Ik ben ook op zoek naar een nieuwe trailer, 2paards met koetsenframe, dus ben hier druk aan het meelezen. Valt nog niet mee!!! Dus als jullie tips hebben, die zijn welkom. Heb nu 1,5 paards. Deze zou ik bij Toeran om kunnen laten bouwen, maar ja, denk dat het handiger is om dan maar meteen voor een 2 paards te gaan. Bij Toeran hebben ze ook nieuwe, eigen merk. Iemand daar bekend mee?

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 08:47

Ik werk bij TNO en heb gisteren een collega laten kijken naar de onderstellen van verschillende merken. Hij heeft meer verstand van krachtafdracht enzo dan ik ;-)! Grappig was dat zijn onderbouwde mening overeen kwam met mijn gevoel en daarom vallen een aantal trailera af vanwege het onderstel, waaronder de Thiel en de Humbauer. Hotra en Böckmann bleken de betere, waarbij de Böckmann nog net even beter is. Atec en Blomert hadden helaas geen plaatjes of foto's in hun folders staan, net als een paar andere merken waarvan ik wel de info heb.

Mijn wensenlijstje is trouwens:
1,5 paards
hout
zonder zadelkamer
iig met trapbescherming (hoewel bij mijn huidige paard niet nodig)

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 09:05

Er zit wel flink wat kwaliteitsverschil tussen een Hotra en een Böckmann. Hotra is toch flink wat lichter afgewerkt. Dunnere haakjes en dingetjes enzo.

Wat waren de door jouw collega genoemde onderbouwingen tov het onderstel Mirjam? Dat is natuurlijk wel interessante informatie.

@Tine, ik ben niet bekend met Toeran, nooit van gehoord...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:16

Ben ik ook wel benieuwd naar. Hoe je collega daarbij is gekomen.
Waar wordt precies naar gekeken etc?

Als je trouwens een bockmann en een Humbaur naast elkaar zet dan zie je dat de Humbaur ook veel lichtere/dunnere haken/sluitingen etc heeft.

MirjamN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 10:57

Mmm, was een verhaal van een uur, dus even de korte samenvatting! De tweede as van een Thiel is er niet. Dus de wielen zitten aan het chassis gemonteerd. Daardoor vindt de afdracht van de kracht via een omweg plaats, namelijk via het chassi naar de andere zijde. Dat is niet handig.

DeHumbauer had die langsliggers niet. hierdoor komen de assen en wielen op zo'n 20cm van een langsligger af. Bij bijzondere belastingen heeft zo'n wiel meer vrijheid, waardoor je kans loopt op torderen (volgens mij kan je wiel dan makkelijker afbreken).

De Hotra zit echt een tweedeling tussen dissel en onderstel en de langskrachten gaan via een omweggetje naar achteren. bij de Bockmann direct en met nog een extra versteviging.

Ik heb denk ik alle merken op een rijtje gezet, maar Toeran zit daar niet bij...

Dit is het lijstje wat ik heb (en vergelijk met Paradiso)
ATEC
Blomert
Böckmann
Brenderup
Cheval liberté
DWS
Vans Fautras
Heja
Henra
Hotra
Humbaur
Ifor Williams
Mustang
Saris
Sluis/ West
Thiel
Titan
Waco
Weijer
Wesco
Westfalia
Xx trail

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:02

Fautras!
Heerlijke trailer, goede wegligging en heerlijk grote deuren dus oogt heel ruimtelijk ;)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 11:07

Mijn eerste trailer was een Sluis, dit was een super fijne trailer, nooit wat mee gehad buiten het gebruikelijke onderhoud om.
Deze heb ik ingeruild toen die 12 jaar oud was op een nieuwe Hotra Elegance. Op zich een fijne trailer achter de auto en maakt niet zoveel herrie. Ook binnen in de ruimte is erg fijn.
Heb er alleen wel het nodige al mee gehad binnen en buiten de garantie! Binnen de garantie: neuswiel werd vierkant als de trailer langer dan een week op dezelfde plaats stond en als die niet werd gebruikt. Was niet mogelijk volgens de leverancier want het wiel was volgens hun massief. Na lang aandringen mocht ik toch langs komen en kreeg ik na lang zeuren een ander neuswiel, dit probleem is toen niet meer terug gekomen. Wat wel nog steeds regelmatig een probleem is met het neuswiel dat hij doorslaat als je deze op wil draaien, het palletje blokkeert niet zodat het wiel opklapt en omhoog kan komen. Dit is alleen te verhelpen door een volledig ander neuswiel...
Verder was de laadklep al binnen een jaar krom, het materiaal is niet echt zo stevig dus om recht te blijven, je kunt dit goed zien als de klep dicht is, de totale dikte van de klep is goed te zien omdat hij dus krom is en naar buiten uitbuigt.
Verder heb ik nog wat kleine dingetjes gehad die elke keer goed te verhelpen waren..
Ook als is de trailer nog zo fijn achter de auto voor mij geen Hotra meer.