Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
farahmunda schreef:En misschien wel een grotere auto? Bijv. een bestelautotje? Een wat oudere vw caddy hoeft bij voorbeeld niet duur te zijn! Mijn vriend kocht er vorig jaar een witte voor onder de 2000euro. Van 1997? En die kunnen volgens mij best voor een 1paardstrailer.
Ik heb mijn caddy zelfs voor een 2paardstrailer (absoluut geen zware) gehad. Kon ie prima doen. Zelfs met een koe er in. Maar het mag volgens mij niet nee, 2paards is te zwaar. 
nogmaals als je rijbewijs EachterB haald. Weet je als het goed is precies wat mag.
farahmunda schreef:volgens mij mag het wel. Je ziet ze wel vaker rijden! Ook wel met 1,5 paards.
het was maar een suggestie
tessii1991 schreef:Idd ik zou eerst maar eens uitzoeken of dat wel mag....
@ Prisca, waarom zou je dat niet doen? Dan heeft ie juist toch meer ruimte om te laden dan in een 2 paards trailer. Want het zijn toch vrijwel altijd 1,5 paards trailers? Of zie ik dit nu verkeerd?
Prisca schreef:tessii1991 schreef:Idd ik zou eerst maar eens uitzoeken of dat wel mag....
@ Prisca, waarom zou je dat niet doen? Dan heeft ie juist toch meer ruimte om te laden dan in een 2 paards trailer. Want het zijn toch vrijwel altijd 1,5 paards trailers? Of zie ik dit nu verkeerd?
idd eerst uitzoeken. Ik zag laatst een peugot 205 (oude) voor een 1.5 paards trailer LEVENSGEVAARLIJK. Tja zegt die persoon hij trekt het prima......tja totdat er wat gebeurt. Ik ga liever niet dat met een riskante combinatie.
Nou jullie praten over een 1 paards trailer ipv een 1.5 paards trailer. Die ruimte kan voor een paard wat moeilijk laadt juist de oplossing zijn.
Mijn vorige paard was gebaat bij een extra hoge/brede en vooral wit van binnen trailer. Donkere smalle trailer liep hij niet op.
JuulAlexia schreef:Ik ken het wel een beetje ja...
Nou, ik reed eerst op een B pony en toen kochten me ouders een trailer (geen superdeluxe, mooie enz.) Maar gewoon een oud ding. Voor die B pony kon dat wel, maar inmiddels heb ik een E pony. En toen we die E pony erin hadden gezet, had ze die planken kapot geschopt. Maar dat is ook logisch, want dat stomme oude rotding is niet voor een E pony bedoeld. Maar me vader en moeder willen geen nieuwe kopen want die zien dat helemaal niet dat die trailer niet goed is. Grrrrr. Eb als ik er over begin loopt het ook elke keer weer uit tot ruzzie!
tessii1991 schreef:wij hebben een VW golf 5 diesel, maar volgens mijn ouders mag die geen trailer trekken met 1 paard.
maarja als het wel mocht hebben ze alsnog geen zin om mee te gaan op wedstrijd, dusja
Kuggur schreef:Je bent 22, studeert, geen eigen inkomen, en je wilt je spaargeld aan een trailer besteden, en je nare ouders maken daar ruzie over....schaam je je niet een beetje...?
Je vraagt in je beginpost hoe je dit moet "aanpakken". Wat dacht je van afstuderen, geld verdienen en je eigen broek gaan ophouden?
Fleurtje100 schreef:tessii1991 schreef:wij hebben een VW golf 5 diesel, maar volgens mijn ouders mag die geen trailer trekken met 1 paard.
maarja als het wel mocht hebben ze alsnog geen zin om mee te gaan op wedstrijd, dusja
Volgens mij kun je als je het kenteken op een site (van RDW) invult zo zien wat er achter de auto mag. Het hangt ook een beetje van de motor af natuurlijk.
Lepeltje schreef:LOL je hebt een beetje rare ouders.. Je bent 22 man..
Ik mag zelfs een veerboot (of helicopter) kopen als ik dat nou perse wil, zal mijn ouders echt worst wezen, hebben ze toch niks mee te maken?
.
Prisca schreef:Kuggur schreef:Je bent 22, studeert, geen eigen inkomen, en je wilt je spaargeld aan een trailer besteden, en je nare ouders maken daar ruzie over....schaam je je niet een beetje...?
Je vraagt in je beginpost hoe je dit moet "aanpakken". Wat dacht je van afstuderen, geld verdienen en je eigen broek gaan ophouden?
hihihi zo dacht ik er dus over. Toen ik die leeftijd was moest ik blij zijn dat ik naast mijn studie 1x per week kon paardrijden.
Vind de mensen tegenwoordig toch erg verwend.
Lepeltje schreef:Mijn vader heeft zijn vaarbewijs![]()
![]()
.
Sjah, dan moet ze daar iets aan gaan doen opzich.. En als ze dat niet kan/wil dan is dat vervelend.
Ik vind het eigenlijk meer dan logisch dat je ouders dat niet voor jou willen betalen, net als ik het logisch vindt dat ik op mijn leeftijd mijn eigen woonruimte/eten/zorgverzekering/boeken/collegegeld moet betalen.
you cant always get what you want..