Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Waratje schreef:Brainless schreef:De meeste auto-ongelukken doen zich juist voor tijdens routineritjes in een straal van 6 km van huis.
Mensen denken juist dan minder na en zien dingen over het hoofd.
Als jij niet bewust rijdt wanneer je je paard vervoert, hoor je helemaal geen paard te hebben!!
Citaat:Als sommige mensen net zo opstinaat op de weg zijn als hier op bokt weet ik wel hoe er ongelukken gebeuren
cissy schreef:maar heb jij altijd wel iemand bij je dan als je met je paardentaxi of privé op pad gaat (eerlijk zeggen!) en alle voorzorgsmaatregelen getroffen die HC heeft opgenoemd?

, nét te binnen dat ik nog alle plastic ventieldopjes van de nieuwe auto moet vervangen door stalen, waarvan één met geïntegreerd ventielsleuteltje.... Waarom? Tja, dat gaat een cursus worden
Huertecilla schreef:Mijn manier van denken is door ervaring geslepen potentiële probleem analyse. Daarbij ben ik begónnen met niet eigenwjs de praktijkervaring van een doorgewinterde enduro-rijder als waardevolle leerstof op te zuigen.
Noem het gerust overdreven; ik zie aan de afgríjselijke ongelukken welke gebeuren dat het dit niet ís.
Profiteer ervan, of niet: niet míjn potentiële probleem :D
Huertecilla schreef:p.s. schiet me, oeps, nét te binnen dat ik nog alle plastic ventieldopjes van de nieuwe auto moet vervangen door stalen, waarvan één met geïntegreerd ventielsleuteltje.... Waarom? Tja, dat gaat een cursus worden
Brainless schreef:Maar om dan gelijk te zeggen dat iemand geen paard mag hebben, zeg dan dat het onverstandig is een paard te vervoeren.
Waratje schreef:Brainless schreef:Maar om dan gelijk te zeggen dat iemand geen paard mag hebben, zeg dan dat het onverstandig is een paard te vervoeren.
Dat zeg ik wel en daar blijf ik bij. Als je(iemand) niet bewust rijdt met paarden achter je(zijn) kont, hoor je(diegene) zelfs niet in de buurt van paarden te komen! Want als je(iemand) dat niet bewust doet, wat doe je(diegene) dan nog meer niet bewust? (Al dan niet bij je(zijn) paarden)
En HC, dat je in de binnenlanden van Spanje andere voorzorgsmaatregelen neemt dan in Nederland lijkt me ook voor de hand liggen. De lijst zaken die jij nu noemt is in Nederland toch wel lichtelijk overdreven.
Mes is zeker handig, schroevendraaier is ook heel handig, maar vooral goed materiaal en een verstandige chauffeur zijn NOODZAAK.
ikke schreef:Heb jij geen ventielsleuteltje in je basisgereedschapset?? Zwaktebod........ Enne, mijn bandenboer doet het standaard, hoef ik niet eens om te vragen.
,Waratje schreef:Mes is zeker handig, schroevendraaier is ook heel handig, maar vooral goed materiaal en een verstandige chauffeur zijn NOODZAAK.
Bandida schreef:Mes is echt basic, dat moet je gewoon bij hebben.
Huertecilla schreef:Bandida schreef:Mes is echt basic, dat moet je gewoon bij hebben.
Welnee, is veel te gevaarlijk in je eentje. Bel de wegenwacht. Tegen de tijd dat die er is, is het paard ook lekker mak![]()
Idem op de wegenwacht wachten voor een lekke linkerachterband van je auto op de ´vluchtstrook´ van de Antwerpse Ring of het wiel in je eentje verwisselen. Hoef je jouw broek niet meer te strijken: het verkeer rijdt de vouwen er wel uit![]()
Gebeurt allemaal háást nooit, dus waarom zou je er over nadenken? Het is allemaal de schuld van het broeikaseffect!
hc
(voor de slechte lezers: dat is sarcastisch)
sflj schreef:Ja, helaas ook onder de vrachtwagenchauffeurs heb je eikels. Zijn soms ook net mensen![]()
... Kun je ze iets kwalijk nemen, wat ze niet weten?
Citaat:Je kunt ook zorgen dat het minder problemen geeft door het zeiltje dicht te doen.
TJolieke schreef:ja ik rij lekker door 90-100 km/h met de vrachtwagens mee
Huertecilla schreef:TJolieke schreef:ja ik rij lekker door 90-100 km/h met de vrachtwagens mee
Je vermindert jouw mogelijkheden om fouten van anderen te compenseren en maakt zelf een fout. Wat geeft jou dan nog wat voor recht van kritiek op wie ook?
hc
Brainless schreef:Kostte wel de band en velg, maar ik ga echt niet met een trailer aan de kant van de snelweg staan.
Anne_0 schreef:Je stelt voor om netjes 80 te rijden?
Mag ook langzamer, MOET zelfs langzamer, als de omstandigheden daar aanleiding toe geven.Huertecilla schreef:Anne_0 schreef:Je stelt voor om netjes 80 te rijden?
Wel, dat is het máximium. Je hoéft geen 80 te rijdenMag ook langzamer, MOET zelfs langzamer, als de omstandigheden daar aanleiding toe geven.
Met een marginale combinatie (zie gewichtsverhoudingen) heb je weinig flexibiliteit bij remmen/ontwijken dus als het drukker wordt zal je op jouw beperkingen moeten anticiperen.
Je moet op de NL snelweg 60 kúnnen rijden maar er is geen minimumsnelheid!
Als je maar 40 kan op een verkeersader is dat gevaarlijlk en hoor je die weg te mijden. Er is echter niets mis met zeg 70 op de teller op een drukke weg waar van links en rechts van baan gewisseld, in- en uitgevoegd wordt.
Nergens worden zoveel fouten mee gemaakt als met in- en uitvoegen tenslotte.
Het argument van 'verkeer ophouden' is een non-argument.
Plak fluoriserende folie achterop, zet er in heldere blokletters en pictotram een glimlach ontlokkend excuus op, maar rij NIET harder dan verantwoord is met een hoog % levend gewicht achter een vaak hooguit marginale trekauto.
hc