Isabonny schreef:Ik vind de opmerkingen hier maar vreemd hoor! Ik hoor keer op keer: Als ik met mijn paard langs een wei met koeien rij, dan rennen de koeien ook vaak mee. Ik weet niet hoe hard jullie langs zo'n wei gaan, maar mij is altijd geleerd dat je in rustig tempo, GEEN GALOP DUS, langs een wei met vee moet gaan.
De koeien komen idd wel vaker naar de draad toe gehuppeld als ik eraan kom met mijn paard, maar die zullen niet van mijn paard schrikken op het moment dat ik voorbij stap. Ze zullen dus ook niet in paniek door de wei gaan rennen. Mijn paard schrikt eerder van die idiote sprongen van de koeien.
De omgeving waar ik buitenrijd staan erg veel koeien en met name pinken in de weiden, ik kan niet rijden zonder ze tegen te komen en daarnaast is het ook bijna niet te doen om overal waar koeien staan te gaan stappen.
Uiteraard rijd ik niet in rengalop langs de weide maar ook als ik stap of draaf komen de pinken vanaf de andere kant van de wei bokkend aangerend, of ik nu stilsta of galoppeer, rennen doen die pinken toch wel, paarden zijn blijkbaar super intressant.
Ik heb het dus niet over in paniek door de wei rennen maar gewoon huppelen omdat ze het intressant vinden, als er dan een onderuit glijd kan ik daar imo niet aansprakelijk voor worden gesteld.
Mijn paarden schrikken niet van koeien, ook niet als ze bokkesprongen maken
.
.
.