Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Het is absoluut niet dat ik op wil scheppen over deze merrie, maar wil je alleen zeggen dat je ook bij aandoeningen paarden in alle prijsklassses hebt. Iemand met verstand van zaken die je paard nu kent kan je een betere schatting geven
Liezel1 schreef:Ti_Amo schreef:ik weet niet pcies wat er in de koopovereenkomst staat want ik ben op het moment niet thuis, maar volgens mij staat er in dat ik geen geld terug kan krijgen.
Ben érg benieuwd wat daar allemaal in staat!!!!
janderegelaa schreef:De antedateringstermijn voor cornage is 4 weken, dat is zo bepaald. M.a.w. als een paard cornage heeft moet dit binnen 4 weken na aflevering gemeld worden. Daarom gaat dat verhaal nu niet meer op.
sietske83 schreef:Veel sterkte met het uitzoeken van een nieuw paard. Ruil niet in op de eerste beste paard waar je op gaat rijden maar ga juist meerdere paarden rijden bij hem.
En kom maar een extra keer terug om het paard te rijden waarvan je denkt dat die bevalt.
Zal bij het kijken ook je instructrice of een ander iemand meenemen die veel verstand heeft van paarden.
En laat hem dan maar rontgen en klinisch keuren door een onafhankelijke dierenarts.
Downhill schreef:janderegelaa schreef:De antedateringstermijn voor cornage is 4 weken, dat is zo bepaald. M.a.w. als een paard cornage heeft moet dit binnen 4 weken na aflevering gemeld worden. Daarom gaat dat verhaal nu niet meer op.
Als een paard DAADWERKELIJK cornage heeft behoort dit VOOR de verkoop bekend gemaakt te worden binnen die 4 weken. Als handelaar hang je zwaar als dit niet bekend is gemaakt binnen die 4 weken.
Maar hoogstwaarschijnlijk is dit paard hierna verkocht....
snappen wij elkaar nu niet, of bedoelen we iets heel anders? Als de nieuwe eigenaar niet binnen die 4 weken na aankoop bij de verkoper meld dat het dier cornage heeft hoeft de verkoper hier helemaal niks meer mee. Theoretisch is de antidateringstermijn vast gesteld op de termijn waarop her dier de aandoening zou kunnen krijgen. Deze datum is dus voor elke afwijking anders
Ti_Amo schreef:bedankt voor de info jullie horen van mij en nog eventjes: nee ik wist niet dat ze cornage had en de handelaar heeft het ook niet tegen me gezegd
Ti_Amo schreef:Wie van jullie is bekend met het dressuurhof in langerak?
Ik heb ooit iets gelezen dat iemand er een haflinger gekocht heeft die daarna kreupel bleek omdat ze er wat in hadden gespoten?
Mijn paard heb ik daar 09 juni 2008 gekeurd, hij is helemaal goedgekeurd niks mee aan de hand, later bleek dus dat ze cornage heeft, die man wist dat maar heeft niks gezegd, weet iemand wat ik nou moet doen, moet ik het maar laten? of de dierenarts en die dressuurhof opbellen?
Help me AUB!!
Groetjes Mandy