Binnenkort is het voor mij mogelijk een paardje te kopen (hier geen discussies over, daar heb ik al over nagedacht en daar gaat het nu even niet om xp).
Nu heb ik al wel een idee welk paard het gaat worden. Ik heb daar dus al informatie over gevraagd. Voor de duidelijkheid, het gaat om een 8jarige ruin. Een kruising Haflinger x KWPN.
Het is een groot paard, 1.65m ongeveer en hij is vosbont.
Geen stalgebreken, maar ook geen wedstrijdervaring.
Hij is eigenlijk nog nooit ergens anders geweest dan de stal waar hij geboren is.
Het is een erg fijn paard, maar van de vraagprijs schrok ik toch wel enigszins omdat het een kruising is zonder enige wedstrijdervaring.
De vraagprijs is ongeveer 8.000,- euro. Ik had rond de 5.000,- verwacht.. is dat zo raar dat ik zoveel lager had verwacht?
Ik heb wel eens ergens gelezen dat bont wel populair is, maar echt mooi is hij toch niet te noemen
Hij heeft wel een klein beetje de lompigheid van een haflinger xp
Ik had het niet verwacht omdat op marktplaats ook paarden staan, met wedstrijd ervaring en de meeste kosten ook niet meer dan 6.000,-
Hebben jullie enig idee hoe de eigenaar tot deze vraagprijs is gekomen? Dan weet ik namelijk of het een beetje reëel is zoveel te gaan betalen.
(misschien hebben jullie wel een heel ander idee van duur ... maar ik vraag het me toch wel af)

Auw, nu heb je mijn dravertje gekwetst