manen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

manen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:01

ik weet niet goed waar het moet maar goed.
ik kwam gister bij jolmer en kylie en ik zag ineens dat de manen van kylie heeel erg kort waren.
eerst dacht ik dat het gezichtsbedrog was maar toen ik iets dichterbij was zag ik dat ze echt heel erg kort waren.
toen ik haar probeerde te pakken lukte dat niet want ze rende weg..
en ze had net weer wat meer vertrouwen in me Huilen
toen ik haar te pakken had met heeel veel geduld zag ik dat de manen egt recht waren afgeknipt
nu was mijn vraag denken jullie dat het afgeschuurt(lijkt me niet) is of echt afgeknipt??
ik heb er ook foto's van misschien is dat handiger
http://img150.imageshack.us/my.php?image=jk246mc2.jpg
http://img299.imageshack.us/my.php?image=jk247nt0.jpg
http://img136.imageshack.us/my.php?image=jk248xf1.jpg
en als het afgeknipt is hoe moet ik dan men wei beter beveiligen miss met camera's??
en ik kan de manen denk ik niet sneller laten groeien toch Bloos (ik ben dom ik weet et)

Bimmetje

Re: manen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:04

het kan schuren zijn maar het is raar dat ze op dezelfde lengte zitten dus ik weet t niet.
Ik denk misschien toch dat iemand dat heeft gedaan.
Staan er meer paardjes in de wei?
Anders zouden ze ook nog afgeknabbelt kunnen zijn.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:06

1 andere pony jah van mezelf maar het lijkt me dan nog stug dat ze het zo recht afknabbelen.. toch?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:08

ja das waar
pff erg moeilijk hoor.
Je zou eerst eens anti-bijt kunnen proberen en dan afwachten of het nog eens gebeurd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:12

Ik ben bang voor je dat je er een verzorgstertje erbij hebt?!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:13

ja zou kunnen maar ik hoorde van de vorige eigenaar dat het een paar jar gelden ook al was gebeurt en het zag er ong hetzelfde uit het lijkt me niet dat de andere pony eraan gaat zitten knabbelen en dan laat aangroeien en dan na zoveel jaar weer gaat knabbelen

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:14

ja lijkt er wel op nou als dat zo is ik kan die kop ook wel kaal scheren want eigenlijk is dit gwn dieren mishandeling.. maar ik snap dan nog steeds nie heh.. waarom zou iemand dat doen..

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:18

jolmer20 schreef:
ja lijkt er wel op nou als dat zo is ik kan die kop ook wel kaal scheren want eigenlijk is dit gwn dieren mishandeling.. maar ik snap dan nog steeds nie heh.. waarom zou iemand dat doen..

Dierenmishandeling, op het haar te knippen Clown
Het lijkt me het handigst om antibijt te proberen, anders kun je verder niet zo veel doen ...
[ een bordje op zijn nek hangen; je mag mij niet bijknippen Knipoog ]

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:22

Het lijkt afgeknipt. De andere pony staat al langere tijd bij haar? Dan is het onwaarschijnlijk dat hij nu ineens begint te knabbelen. Het ziet er ook veel te recht uit om afgeknabbeld te zijn.

Je zou aangifte kunnen doen van vernieling van eigendom, in dit geval is jouw pony namelijk jouw eigendom en dat is vernield door de manen af te knippen. Dierenmishandeling zou je kunnen proberen maar denk niet dat ze dat registreren omdat de pony er zelf geen last van heeft.

kimmert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:23

jolmer20 schreef:

dierenmishandeling? Nou nee. Tis gewoon triest om die manen afteknippen wat heb je daar nou aan.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:25

dat zei menvader tenminste dat het dierenmishandeling was Clown maarja de pony staat er al heel der leven en dat is nu 9 jaar:S dus lijkt me idd niet dat ze nu begint te knabbelen

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:30

dat kun je nooit weten natuurlijk.
Het zou zomaar kunnen

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:35

ja dat klopt maar waarom zou ze dat dan doen??
en dan alsnog zou het nie zo recht kunnen denk ik
Laatst bijgewerkt door jolmer20 op 15-09-08 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:35

Bimmetje schreef:
dat kun je nooit weten natuurlijk.
Het zou zomaar kunnen

Nee niet zomaar, als een paard dat nooit gedaan heeft en dan in een nacht en ander kaal eet dan heeft ze vreselijke stress of vreselijke honger maar dat doen ze niet zomaar 'ik verveel me, laat ik mijn vriendje eens kaal eten'.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:36

honger kunnen ze niet hebben ze stonden die nachtr in het weiland en als het stress is dan snap ik niet waarvan dat moet komen:S

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:39

Daarom is het onwaarschijnlijk.

Meestal zie je dit bij veulens die geen speelmaatje hebben en uit verveling aan de staart van moeder gaan knabbelen. Als ze groter zijn willen ze nog weleens in hun oude patroon vervallen als ze zich vervelen.
Ik heb bv ook een ruin gehad die het ook erg deed, was nog erg speels en had gewoon geen zin om net als de merrie's de hele dag te vreten. Vaak zie je het bij merrie's ook minder omdat die vaak minder speels zijn op oudere leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:44

Geknipt lijkt het mij zeker niet. Daarvoor zijn de randen veel te grillerig en onregelmatig. Je zou dan op zn minst recht afgeknipte plukjes moeten zien. Dit kan komen door afknabbelen, maar dan alleen bij de voorpluk, de onderlijn van de manen is daarvoor echt te recht. Kan ook zijn getrokken met een manenkam. Dat zou verklaren waarom ze weer schuw is, omdat de meeste paarden dit echt geen pretje vinden. Met een uitdunmesje zou je ook nog dit effect kunnen krijgen.

Om de manen en voorpluk mooit terug te laten groeien zou je eventueel alles af kunnen scheren. Over het algemeen komt er dan een dikkere bos voor terug en groeit het ook iets sneller aan.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:46

dit zijn ook merries maar ze zijn nie egt oud:S

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:48

nou afgekabbeld lijkt me egt nie daarvoor is het weer te recht en het lijkt maar zo hoor dat het onregelamtig is en ik ga het egt nie afscheren:O en ik weet wel zkr dat er iemand is geweest in de stal en in de wei want heel de stal lag overhoop:S

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:49

nou ja als je het dan zeker weet zou ik camera's hangen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:51

Brainless schreef:
Ik ben bang voor je dat je er een verzorgstertje erbij hebt?!

Dat denk ik ook Ja
Een of ander pennymeisje dat stiekem je paardje komt poetsen in t weekend of na school..
De manen lijken te zijn afgesneden.
Ik denk niet dat het echt vandalisme is, door iemand die jou wil pesten of die haren nodig heeft, omdat het zo netjes en gelijkmatig is gedaan.
Ik denk dat je het beste een bordje kan ophangen met een tekst als; Deze wei is privéterrein, wetsartikelnummer blabla.., als we iemand betrappen wordt de politie gebeld..

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:52

ja dat was ik zkr van plan maarja het is nu gebeurt dus wie weet wanneer ze weer komen:S als eriemand is geweest natuurlijk maar het lijkt me wel als ineen smen stal overhoop ligt ik weetd an natuurlijk nie of ze gelijk men pony geknipt hebben maar ja

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:53

nou ik kom juist altijd na school en men verzorgers wonen ernaast en die letten er ook op en het moet snacht's zijn gebeurt want ik was er zaterdag avond tot een uur of 10 en zondag waren men verzorgsters er om 9 uur weer en toen waren ze ineenskort

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-08 15:54

Juliette86 schreef:
Geknipt lijkt het mij zeker niet. Daarvoor zijn de randen veel te grillerig en onregelmatig. Je zou dan op zn minst recht afgeknipte plukjes moeten zien. Dit kan komen door afknabbelen, maar dan alleen bij de voorpluk, de onderlijn van de manen is daarvoor echt te recht. Kan ook zijn getrokken met een manenkam. Dat zou verklaren waarom ze weer schuw is, omdat de meeste paarden dit echt geen pretje vinden. Met een uitdunmesje zou je ook nog dit effect kunnen krijgen.

Om de manen en voorpluk mooit terug te laten groeien zou je eventueel alles af kunnen scheren. Over het algemeen komt er dan een dikkere bos voor terug en groeit het ook iets sneller aan.

Het ziet er wel getrokken uit maar niet gebeten. Knabbelen doen ze ook niet aan de voorpluk, heb ik in elk geval nog nooit meegemaakt.

Je hebt een verzorgster lees ik? Misschien is die aan de gang geweest?

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-08 15:56

nee zeker niet dat weet ik echt zeker zij is de vorige eigenaar en ik ken haar echt goed genoeg om te weten dat ze het niet heeft gedaan ze moest gewoon huilen en heel de tijd van wat zonde enzo dus nee ik weet het zkr van niet