Wat is de beste verzekering en wat heb je dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mijn verzekering kost per Jaar

0 tot 100 euro
2 (4%)
100 tot 200 euro
3 (6%)
200 tot 300 euro
1 (2%)
300 tot 400 euro
4 (9%)
400 tot 500 euro
4 (9%)
500 tot 600 euro
Geen stemmen
600 tot 700 euro
2 (4%)
700 tot 800 euro
Geen stemmen
Meer dan 800 euro
1 (2%)
Ik heb helemaal geen verzekering voor mijn paard
15 (34%)
Ik ben nog opzoek naar een juiste verzekering
11 (25%)

Totaal aantal stemmen: 43

Binckydenice

Wat is de beste verzekering en wat heb je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 12:08

Hallo Bokkers,

Ik wil mijn paardje graag gaan verzekeren. Nu ben ik benieuwd naar de voor en nadelen van de verzekeringen.
Ik heb de vragen:
- Waar ben je verzekerd?
- Wat kost de verzekering per jaar?
- Wat is er dan allemaal gedekt door de verzekering?
- Hoeveel is het eigen risico?
- Voor de rest nog problemen of negatieve/positieve ervaringen met een bepaalde verzekering?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met een geschikte verzekering!

Bienotje

Re: Wat is de beste verzekering en wat heb je dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:12

Heb je sowieso zelf al eens gekeken op de websites van verzekeraars? Verzekeringen zijn altijd op maat en je oriënteren op kosten van anderen kan geen kwaad. Maar het hoeft niets te zeggen over je eigen situatie.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:14

De beste verzekering is een spaarpot bij de bank, met een fatsoenlijke rente.
De vererinaire kosten van een paard zitten tussen de oren van de eigenaar.....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 12:15

Bienotje schreef:
Heb je sowieso zelf al eens gekeken op de websites van verzekeraars? Verzekeringen zijn altijd op maat en je oriënteren op kosten van anderen kan geen kwaad. Maar het hoeft niets te zeggen over je eigen situatie.

Ja, dat snap ik..

Ik persoonlijk ben nu redelijk positief over Efo en Hippozorg, maarja misschien zijn er bokkers die het anders vinden...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-08 12:15

ikke schreef:

Hoezo vindt je dat dan? Heb je een slechte ervaring ermee?

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:25

ikke is een voorstander van geen verzekering afsluiten maar egwoon sparen, elk jaar een mooi bedrag. verstandig als je geld achter de hand hebt.

in mijn situatie als student niet handig, omdat ik nu eenmaal nog geen 1000 euro achter de hand heb. ik heb dus een verzekering afgesloten. mijn fjord is voor 3000 euro verzekerd. ik heb de meest uitgebreide verzekering plus aanvullende ziektekosten. alles is dus gedekt. je hebt wel een eigen risico van 40 euro

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:27

Binckydenice schreef:
ikke schreef:

Hoezo vindt je dat dan? Heb je een slechte ervaring ermee?

Je betaald in ongeveer 12 jaar de verzekerde waarde aan premie (8% van de verzekerde waarde is ongeveer je premie).

Ziektekosten zijn gedekt tot de verzekerde waarde van het paard, daarna kun je alsnog lappen en aangezien mijn paarden goedkoper zijn dan de gemiddelde koliekoperatie (waar iedereen hier altijd zo paniekerig over doet) betaal ik dus EN premie EN een berg ziektekosten, waarbij ik dan ook nog eens rekening dien te houden met de eisen die deze of gene verzekeraar meent te kunnen stellen over MIJN paarden!
Ik ben ondertussen oud en wijs genoeg om zelf te bepalen wat er met mijn paarden gebeurt, daar heb ik geen verzekeraar voor nodig. De kosten voor een koliekoperatie (als ik die al zou laten uitvoeren) heb ik ondertussen wel bij elkaar gespaard aan de uitgespaarde verzekeringspremie.

Oh ja en nog wat: als je paard 21 wordt (of zoiets), dan wordt je eruit gedonderd omdat de risico's op betalen voor de verzekeraar dan wel erg hoog worden...........

Verzekeren kan wel zin hebben, bijvoorbeeld als je paard inkomen genereerd (dekhengsten) of door anderen wordt getraind en/of uitgebracht op wedstrijden, dan kan ik me voorstellen dat een veterinaire verzekering wenselijk is, al of niet in combinatie met een vorm van (bedrijfsmatige) risicoverzekering.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:31

lonnie schreef:
ikke is een voorstander van geen verzekering afsluiten maar egwoon sparen, elk jaar een mooi bedrag. verstandig als je geld achter de hand hebt.

in mijn situatie als student niet handig, omdat ik nu eenmaal nog geen 1000 euro achter de hand heb. ik heb dus een verzekering afgesloten. mijn fjord is voor 3000 euro verzekerd. ik heb de meest uitgebreide verzekering plus aanvullende ziektekosten. alles is dus gedekt. je hebt wel een eigen risico van 40 euro

Enne, wat is de premie daarvoor? Dat is wat voor TS van belang is.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat 3000 euro verzekerde waarde 600 - 700 euro kost ( De enige reactie tot nu toe die is aangegeven).
Als dat wel zo is, moet je jezelf toch eens achter je oor krabben. 3000 euro lenen is al goedkoper.....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 07:35

Ja dat denk ik ook...

Je kunt dus beter een hoop geld sparen dan het dier verzekeren?

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 07:44

Ik twijfel heel erg of ik m'n pony moet gaan verzekeren. Volgens mij valt het nog tegen, wat je terugkrijgt. (Als je bekijkt hoeveel je per maand moet betalen)
Maar je paard moet dan ook gekeurd worden toch? Ik weet niet eens of ze daardoor heen komt met haar patellafixatie (knie op slot)?
Even een stipje.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:35

mijn pony is voor 3000 euro volledig verzekerd, echt incl alles. ik betaal daarvoor 400 euro premie per jaar. voor mij zeker de moeite waard

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 09:42

lonnie schreef:
mijn pony is voor 3000 euro volledig verzekerd, echt incl alles. ik betaal daarvoor 400 euro premie per jaar. voor mij zeker de moeite waard

Heb je helemaal geen eigen risico?
Waar ben je verzekerd?

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 09:56

Mijn pony is niet verzekerd. Ik heb hem nu 8 jaar, heeft al 2x een ernstige blessure gehad en is nu weer (of nog steeds?) niet in orde. Ik ga al vrij snel naar de kliniek als mijn pony iets heeft. Er zijn dus al de nodige foto's, echo's en thermo's uitgevoerd en ik ben nog lang niet aan de helft van 8x400 euro. Als ik dan per bezoek nog eens 40 euro eigen risico heb, dan kom ik misschien net op 1/4 uit.

Blijft natuurlijk dat je een aardig bedrag achter de hand moet hebben voor het geval er eens een operatie uitgevoerd zou moeten worden. Maar dat is mij nog niet bij een van mijn paarden voor gekomen. Dus inmiddels een aardige spaarpot daarvoor.

Met mijn vorige paard was ik misschien net iets goedkoper uit geweest, die had regelmatig dure medicijnen nodig voor een chronische aandoening. Maar dan ligt het er nog aan hoe een verzekering met dat eigen risico omgaat. Als die bijvoorbeeld voor iedere medicijnaankoop weer dat eigen risico in rekening zou brengen dan gaat dat weer niet op.

Tsja, of je ze nou verzekerd of niet. Paarden houden blijft een dure hobby. En er zijn maar weinig paarden die nooit iets mankeren.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 10:05

Het lijkt mij een prettig idee om mijn paardje te verzekeren, het kan een hoop kosten besparen en geeft toch ook wel wat zekerheid denk ik...

Maarja waar kun je het beste een verzekering afsluiten?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:06

lonnie schreef:

Als je 7 jaar lang 400 euro wegzet tegen 4% rente (is vrij normaal op dit moment) dan heb je 3200 euro op de bank staan. Dus in zeven jaar verzameld de verzekering het maximaal uit te keren bedrag.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 10:16

ikke schreef:
lonnie schreef:

Als je 7 jaar lang 400 euro wegzet tegen 4% rente (is vrij normaal op dit moment) dan heb je 3200 euro op de bank staan. Dus in zeven jaar verzameld de verzekering het maximaal uit te keren bedrag.

Ja, maar wat nu al ik vandaag de verkering afsluit en volgende week gebeurd er iets?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 10:45

Binckydenice schreef:
ikke schreef:

Ja, maar wat nu al ik vandaag de verkering afsluit en volgende week gebeurd er iets?

Reken eens uit wat een persoonlijke lening kost. Ouders die je op zulke momenten willen bijstaan?
Daarnaast moet je jezelf ook eens afvragen waarom sommigen het presteren om per jaar meer dierenartskosten te geneneren dan je aan premie betaald. Ik ken volksstammen mensen die in tien jaar minder dierenartskosten hebben dan de hier vermeldde jaarpremie. Heb je dan een keer pech, dan heb je gespaart (als je slim was) en kun je het gewoon doen.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 10:48

Allereerst heb ik natuurlijk wel geld achter de hand voor als er iets gebeurd. Maar is verzekeren niet gewoon beter?

Want als er binnen nu en een jaar wel iets mis gaat wordt dat vergoed ook zonder dat ik 8 jaar lang premie heb moeten betalen toch?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 11:28

Binckydenice schreef:
Allereerst heb ik natuurlijk wel geld achter de hand voor als er iets gebeurd. Maar is verzekeren niet gewoon beter?

Want als er binnen nu en een jaar wel iets mis gaat wordt dat vergoed ook zonder dat ik 8 jaar lang premie heb moeten betalen toch?

Je verzekert datgene waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of niet kunt betalen. Als je niet in staat bent om 3000 euro op te hoesten voor een noodzakelijke ingreep, moet je je toch eens af gaan vragen of je niet een wat grotere buffer achter de hand moet hebben.
Bedenk dat 90% van ALLE verterinaire kosten zijn terug te voeren op de wijze waarop men met het paard omspringt!! Hoeveel paarden ken jij die ooit een kostbare medische ingreep hebben moeten ondergaan en wat was daar de oorzaak van?? Hoeveel van die ingrepen waren ook daadwerkelijk noodzakelijk??

Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken (en nogal wat mensen met mij) dat omdat de verzekering toch betaald er niet alleen gemakkelijker naar de dierenarts wordt gebeld, maar dat medisch handelen ook (nodeloos??) duurder wordt gemaakt, als in: ga maar naar de kliniek (de verzekering betaald toch wel).

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-08 11:37

ikke schreef:
Binckydenice schreef:

Je verzekert datgene waarvan je de gevolgen niet kunt overzien en/of niet kunt betalen. Als je niet in staat bent om 3000 euro op te hoesten voor een noodzakelijke ingreep, moet je je toch eens af gaan vragen of je niet een wat grotere buffer achter de hand moet hebben.
Bedenk dat 90% van ALLE verterinaire kosten zijn terug te voeren op de wijze waarop men met het paard omspringt!! Hoeveel paarden ken jij die ooit een kostbare medische ingreep hebben moeten ondergaan en wat was daar de oorzaak van?? Hoeveel van die ingrepen waren ook daadwerkelijk noodzakelijk??

Ik kan me namelijk niet aan de indruk onttrekken (en nogal wat mensen met mij) dat omdat de verzekering toch betaald er niet alleen gemakkelijker naar de dierenarts wordt gebeld, maar dat medisch handelen ook (nodeloos??) duurder wordt gemaakt, als in: ga maar naar de kliniek (de verzekering betaald toch wel).

Ja, misschien is het dan inderdaad makkelijker om te zeggen, ik ga naar de kliniek, maar daar ben je dan ook voor verzekert...

Misschien is dat wel een betere optie omdat er dan mensen sneller met hun dier naar de dierenarts gaan...

Ik persoonlijk zou het doen om een veilig gevoel, omdat je dan gewoon zeker weet dat je alle mogelijkheden hebt. Natuurlijk heb ik een goed spaarpotje achter de hand, maar toch geeft verzekeren mij een prettig gevoel....

Een vriendin van mij had een pony gekocht, deze blijkt na twee jaar een niet goed doorbloed hoefbeen te hebben, nu een aantal maanden verder en flink wat kliniek bezoeken verder is ze een hoop geld kwijt, terwijl dit door middel van verzekeren ook "voorkomen" had kunnen worden. Of ben je het hier niet mee eens?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:18

Binckydenice schreef:
ikke schreef:

Ja, misschien is het dan inderdaad makkelijker om te zeggen, ik ga naar de kliniek, maar daar ben je dan ook voor verzekert...

Misschien is dat wel een betere optie omdat er dan mensen sneller met hun dier naar de dierenarts gaan...

Als het noodzakelijk is, schakel ik een dierenarts in. Mijn verzorgmens heeft carte-blance om de dierenarts te bellen als ze dat nodig acht, daar heb ik geen verzekering voor nodig. Bovendien is ze verstandig genoeg om alleen te bellen als het ECHT noodzakelijk is. Ze belt niet om elk wissewasje de dierenarts.
Binckydenice schreef:
Ik persoonlijk zou het doen om een veilig gevoel, omdat je dan gewoon zeker weet dat je alle mogelijkheden hebt. Natuurlijk heb ik een goed spaarpotje achter de hand, maar toch geeft verzekeren mij een prettig gevoel....

Mij niet. Ik heb al twintig jaar paarden, dat zou me dus meer aan premie hebben gekost dan wat ik voor mijn huidige paardenstapel heb betaald, inkl ALLE dierenartskosten EN de klinische castratie van één van hen.
Binckydenice schreef:
Een vriendin van mij had een pony gekocht, deze blijkt na twee jaar een niet goed doorbloed hoefbeen te hebben, nu een aantal maanden verder en flink wat kliniek bezoeken verder is ze een hoop geld kwijt, terwijl dit door middel van verzekeren ook "voorkomen" had kunnen worden. Of ben je het hier niet mee eens?

De verzekering had (een deel van) de kosten betaald, maar let op de kleine lettertjes.
Er wordt nooit meer aan ziektekosten betaald dan de verzekerde waarde. Er zit vrijwel altijd een plafond aan de declareerbare kosten op jaarbasis.

Maar laat ik het omdraaien: Had ze op enigerlei wijze kunnen vermoeden dat er iets aan de hand was? Is die pony bij aankoop gekeurd en hoe kritisch heeft die dierenarts gekeken? Heeft die slechte doorbloeding iets uit te staan met de wijze waarop de pony werd gehouden en ermee werd omgegaan?
Dat zijn allemaal vragen die mij rijzen bij zulke argumenten en waarop zelden of nooit een antwoord komt. Zolang daar geen zinvol antwoord op komt, kan ik niet zeggen hoe zinvol verzekeren is.
Ik ben namelijk ook van mening dat de verzekering niet zou moeten opdraaien voor de onwil/onkunde van de eigenaar en daaruit voortvloeiende kosten. Probleem is alleen: toon het maar aan.............

Marlous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-08 13:21

Dus, stel mijn paardje is 2000 euro 'waard', dan krijg ik noooit meer terug dan dat? of ligt dat ook weer aan de verzekering?

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 08:03

Marlous schreef:
Dus, stel mijn paardje is 2000 euro 'waard', dan krijg ik noooit meer terug dan dat? of ligt dat ook weer aan de verzekering?

Voor zover ik het nu begrijp krijg je nooit meer terug van de verzekering dan die 2000 euro....

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-08 08:05

[/quote]
De verzekering had (een deel van) de kosten betaald, maar let op de kleine lettertjes.
Er wordt nooit meer aan ziektekosten betaald dan de verzekerde waarde. Er zit vrijwel altijd een plafond aan de declareerbare kosten op jaarbasis.

Maar laat ik het omdraaien: Had ze op enigerlei wijze kunnen vermoeden dat er iets aan de hand was? Is die pony bij aankoop gekeurd en hoe kritisch heeft die dierenarts gekeken? Heeft die slechte doorbloeding iets uit te staan met de wijze waarop de pony werd gehouden en ermee werd omgegaan?
Dat zijn allemaal vragen die mij rijzen bij zulke argumenten en waarop zelden of nooit een antwoord komt. Zolang daar geen zinvol antwoord op komt, kan ik niet zeggen hoe zinvol verzekeren is.
Ik ben namelijk ook van mening dat de verzekering niet zou moeten opdraaien voor de onwil/onkunde van de eigenaar en daaruit voortvloeiende kosten. Probleem is alleen: toon het maar aan.............[/quote]

Nee, een vermoeden had ze niet kunnen hebben..... Het blijkt dus zodra ze aan het werk ging eruit te komen, het werk is rustig opgebouwd en op een vriendelijke manier. De kliniek zegt dat het er altijd al gezeten heeft alleen zich het nu pas uit...

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 09:46

Binckydenice schreef:
lonnie schreef:

Heb je helemaal geen eigen risico?
Waar ben je verzekerd?

uiteraard heb je altijd eigen risico, dat is bij mij 50 euro per probleem.dus als de dierenarts 5 keer moet komen voor dezelfde hoest bv betaal ik 1 x 50 euro

ben verzekerd bij equipe