Ervaringen verzekering Bierum?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen verzekering Bierum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:52

Nou, ik heb dus een paard gekocht en ben deze van plan te verzekeren. Nu heb ik gemaild en gebeld met verzekering Bierum (agriver?) en zou mijn paard daar dus verzekeren als Gezelschapsdier (zodat ie bij afkeuring naar een Rusthuis gaat, en niet 'afgemaakt' wordt.

Nu vraag ik mij af of er mensen zijn met goede of juist slechte ervaringen met deze verzekering.

Het blijft natuurlijk altijd een gok, maar wil me goed voorbereiden...

Zilly

Re: Ervaringen verzekering Bierum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 11:04

Ik zit bij deze verzekering, heb er ZEER positieve ervaringen mee. Declaraties van ziektekosten worden snel behandeld en uitbetaald. Ik krijg het gevoel dat ik daar geen nummer ben, maar een echt persoon, vind ik persoonlijk fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 12:49

Okey, bedankt!

Ze valt nu onder de voorlopige dekking, en er komt zo snel mogelijk een taxateur langs!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 13:56

super verzekering. Helaas is de contactpersoon afdeling paarden per 1 sept. gestopt en is er een andere. Maar dat was echt een supervrouw. Altijd bereikbaar, ook in weekenden en op haar vrije dagen. Voor de rest, weet ik niet qua uitbetalen. Mijn va valt in het samenwerkingsverband en stuurt de rekeningen rechtsreekt door naar Bierum. De taxateurs was ik alleen niet zo van onder de indruk eerlijk gezegd (aardige mensen dat wel). Stelt ook vrij weinig voor. Als je een keuringsrapport kan overleggen zijn ze helemaal snel klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:15

Okey, dat is ook al fijn om te horen Lachen

Mag ik vragen hoe jullie je paard er verzekerd hebben en waarom zo?

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:27

Hey jolijn,

ik zag dit topic al van je Knipoog
Ik heb hier de oude plis nog van hun.
Ik had chance toen de basisdekking gedaan plus harnachement.
Aangezien ik chance eigenlijk alleen maar voor de recreatie had.
En we deden eigenlijk maar weinig dingen waar hij een "risico" bij liep. En ik had toen ook een spaarpotje voor als er iets zou gebeuren zoals onverwachtse da kosten enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:29

Ja, ik heb nu basis+ ziektekosten en uitgebreide diefstal (hanarchement).
En dan als gezelschapsdier!

Maar ben hier nog over aan het twijfelen!

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:30

Wat ben je kwijt voor ziektekosten? Want dat heb ik er nu niet bijzitten bij hippozorg. Ik ga nl volgend jaar overstappen naar bierum Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:31

ehm, ik geloof dat ik in totaal nog onder de 200 per jaar zit Clown

chance

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:33

okee ,dat is wel mooi.
Bij hippozorg zijn wenu voor zena kwijt (zena is verzekerd voor 5000 euro) oda 300 en een beetje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:36

okey. Ja, ik dus voor de helft daarvan...

Zal even de polis erbij pakken zodra ik die heb!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:38

Ik zit ook bij deze verzekering. Ik vind ze super. Toen mijn paard afgekeurd was en opgehaald was, hebben ze heel snel uitgekeerd.
Ik heb mijn huidige paard voor 2600 verzekerd. Dit bedrag is een soort grens en dat scheelt 3% in premie in vergelijk met hogere bedragen.

Mijn ouders wonen in Bierum. Ik heb eens aan die man van de verzekering gevraagd of er een link is tussen de verzekering en het dorpje en die was er wel, maar ik weer niet meer wat. Wel grappig dat zo'n verzekering vernoemd is naar zo'n minidorp in het Groningse platteland Haha!
Inmiddels is het een onderdeel van Agriver.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:42

Je krijgt ook gewoon uitgekeerd als je hem als gezelschapsdier hebt verzekerd en hij wordt opgehaald om naar het rusthuis te gaan, toch?

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:23

Als je je paard verzekerd hebt als gezelschapsdier en hij wordt afgekeurd en overgenomen door de verzekering dan wordt het paard afgemaakt en gecremeerd. Als je hem verzekerd hebt als slachtdier, zoals ik de paarden verzeker, dan worden ze geslacht als ze afgekeurd en overgenomen worden.

Ze brengen geen paarden naar het rusthuis die afgekeurd en overgenomen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:24

Mij is uitgelegd aan de telefoon dat als hij als gezelschapsdier is verzekerd, dat ie dan naar een rusthuis gaat bij afkeuring en geen pijn bij weidegang...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 17:54

Dat is mij ook verteld en was voor mij de reden om hem als gezelschap paard te verzekeren.

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 18:14

Mij is verteld dat er onderscheid wordt gemaakt tussen gezelschapsdier en slachtdier, omdat mensen het niet prettig vinden dan hun dier wordt opgegeten en daarom kan men verzekeren als gezelschapsdier. Dan worden ze afgemaakt en gecremeerd.
Een slachtpaard mag ook niet ingeslapen worden ivm stoffen die in het vlees komen en een gezelschapspaard mag wel ingeslapen worden.

Dit hebben ze mij verteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 19:10

Hmmm, dan ga ik voor de zekerheid nog even bellen!

tisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 07:31

Weet iemand hoe het bij deze verzekering zit als je paard een jaar geleden een peesblessure heeft gehad (lichte blessure) maar nu helemaal gezond is? Ik wil namelijk wel dat dat been ook verzekerd word...

En hoe zit het met als het paard 16 jaar geworden is, want AgriVEr verzekert maar tot 16 jaar...

En wat betekend je paard "terugkopen" van de verzekering, en waarom moet/zou je dat doen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:04

Hier heb ik geen ervaring mee Tisje, sorry!

Helma_Amber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:15

tisje schreef:
Weet iemand hoe het bij deze verzekering zit als je paard een jaar geleden een peesblessure heeft gehad (lichte blessure) maar nu helemaal gezond is? Ik wil namelijk wel dat dat been ook verzekerd word...

En hoe zit het met als het paard 16 jaar geworden is, want AgriVEr verzekert maar tot 16 jaar...

En wat betekend je paard "terugkopen" van de verzekering, en waarom moet/zou je dat doen?

Tot 26 jaar ipv 16. Je moet ze even bellen voor je eerste vraag. Ze zijn heel makkelijk bereikbaar via het telefoonnummer op de polis

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 12:03

Hallo,

Ik heb dus de verzekering van van bierum gebeld en ze kunnen inderdaad naar een rusthuis, alhoewel het rusthuis waar ze nu mee werken geen paarden meer aanneemt vanwege de recessie.
Hierdoor zijn ze nu met een ander rusthuis bezig en in onder handeling.
Ik zat nog even te kijken op de site van het rusthuis maar zo geweldig vind ik dat niet, je staat je paard af omdat hij afgekeurd is en met rust moet maar voor alsnog kunnen ze dan bij het rusthuis weer geadopteerd worden, slechte zaak vind ik zo kan er nog gezeuld worden met de paarden.

Ik had trouwens toen ik de verzekering afsloot gevraagd of je ze dan terug mocht kopen tegen de slachtprijs , dit was mogelijk nu blijkt dat dat niet kan , had ik de voorwaarden maar beter moeten lezen en degene die mij dat verteld hebt werkt er niet meer en heeft foute informatie gegeven.
Ze veranderen uberhaupt ook zomaar de voorwaarden wat betreft de eigen risicoos, ga je er niet mee eens dan had ik een andere verzekering moeten zoeken 2 jaar geleden, heel handig met een beenprobleem zo kan je toch niet zo makkelijk overstappen naar een ander.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:05

Hmmm, dat van dat terugkopen is mij ook verteld idd... Ga ik toch nog ff over bellen dan!
Bedankt voor de info!

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:07

Ik had mijn merrie bij van bierum. Gelukkig nooit nodig gehad, maar alleen al het persoonlijke contact en snelle/accurate antwoord op vragen is al zoveel waard. En daarbij: ze zijn ook nog eens een stuk minder duur als de kolossen als hypozorg ed.

Voor mijn nieuwe paardje heb ik ze dan ook meteen weer gebeld, maar helaas, ziektenkosten kan boven de 16 niet meer... (bij geen enkele verzekering overigens) maar de doodverzekering loopt weer bij van Bierum.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-09 14:08

Oh, en ze zijn ook een van de enige verzekering die niet moeilijk doen over 'kreupelheden van binnenuit' en dat soort onzin.
Kreupel is kreupel en ze maken geen onderscheid.